Koska olen jääkiekon ystävä ja pidän jääkiekosta viihteenä, niin mielestäni huonoin vaihtoehto olisi luovuttaa ja antaa sarjapisteet Dinamo Minskille 5-0 -tappiolla.
Luovutustappio nyt ja entä, kun pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella täysin mahdollinen vastustaja tulee olemaan Dinamo Minsk. Samalla logiikalla pitäisi luovuttaa silloinkin. Ainakin minä haluan nähdä Jokerit pudotuspeleissä myös tällä kaudella kuten aikaisemminkin.
Miksi Jokereiden pitäisi luopua urheilullisista tavoitteista sellaisten asioiden vuoksi, jotka eivät liity urheiluun ja joihin Jokerit ei voi oikeasti vaikuttaa?
Miten paljon Jokereiden vuosi sitten väliin jättämä Minskin pelimatka auttoi valkovenäläisiä?
Mielenkiintoista muuten, että olen nähnyt tällä kaudella kuten kaikilla KHL-kausilla Hartwall Arenalla muidenkin joukkueiden kuin Jokereiden kannattajia eivätkä läheskään kaikki ole olleet vierasjoukkueiden kannattajia. Kaikista kävijöistä ei näy, mitkä joukkueet ovat ”taustalla”, mutta esim. HIFK:n junioreita näin HIFK:n pelipaidoissa ja muissa urheiluasuissa. Eikö ole vähän hassua meuhkata täällä Jokerit-osiossa, kun osa jääkiekon erillään politiikasta pitäviä käy Jokereiden kotipeleissä ja kirjoittaa SM-liigan ja muiden liigojen ketjuissa?
Ylätasolta tarkasteltuna täällä on kyseessä yksi keskustelupalsta, pikkuinen hiekkalaatikko. Yhteiskunnallinen ja kansainvälinen päätöksenteko ja todellisen vallan käyttö tapahtuu toisilla foorumeilla ja hyvä niin.
Minä pienenä ihmisenä aion sitkeästi kieltäytyä syyllistymästä Jokereiden kannattamisesta ja KHL:n seuraamisesta. Olenhan seurannut ko. jääkiekkosarjaa kaudesta 2009-2010 enkä ole omasta mielestäni sen perusteella muita huonompi ihminen.
Aion nauttia jääkiekosta edelleen viihteenä, kuten myös teatterista, baletista, oopperasta, liikunnasta, kirjallisuudesta, ystävien tapaamisesta jne.
Keskityn edelleen asioihin, joihin minun on aidosti mahdollista vaikuttaa. Yksi omassa vallassani oleva asia nimenomaan jääkiekon seuraamisessa on päätökseni tukea Jokereita jääkiekkojoukkueena. Näen Jokereita ajatellessani mielessäni O’Neillin kasvot ja pelaamisen kaukalossa ja uskon päätökseni olevan juuri minulle oikea.