Niinpä. Jatkakaa.What about…
Niinpä. Jatkakaa.What about…
Lisätään tähän listaan vielä se, että Jokereiden faniryhmittymä, joka oli vielä 2010-luvun alussa Liigan ja koko Suomen ehdotonta kärkeä, on nykyään kuin haalea varjo entisestään.Varmaan sitä se KHL-Jokereiden kannattaminen onkin.
On varmasti raskasta etenkin kun:
- Joukkueen taustalta on poistunut kaikki merkittävät sponsorit
- Joukkue joutuu lentämään teatterinäytökseen Minskiin venäläisen lentoyhtiön koneilla, kun sinne ei suomalaisia yhtiötä lennä.
- Joukkue takoo yli 10M€ tappiota / kausi
- Joukkue on sarjan ainoa länsimainen seura
- Joukkue pelaa venäläisen oligarkin hallissa
- Joukkueen rahoitus tulee toiselta oligarkilta
- Joukkue toiminta on täysin riippuvainen venäläisen valtaeliitin oikuista
- Joukkue on ajautunut täysin sivuraiteille suomalaisen jääkiekon ytimestä
- Joukkueen tehtävänä on sparrata Punakonetta menestymään
- Siitä ei tullutkaan koko Suomen Jokereita
- Joukkueella ei ole, eikä koskaan tule olemaan konkreettista mahdollisuutta voittaa mestaruutta
- Sarja on poliittisesti värittynyt ja poliittiselle tarkoitusperälle rakennettu, kuten Mr. Putin on myöntänyt
- Katsojaluvut laskevat vuosi vuodelta.
- Oma junioripolku on tyrehtynyt
- Kotihallissa on soitettu vierasjoukkueen maalilaulua
- Kotihallissa vierasjoukkeen pukukoppi on maalattu päävastustajan väreillä
- Kotihallissa on myyty päävastustajan fanikrääsää
- Joukkue pakotetaan myymään suurimman tähtensä oikeudet päävastustajalle
Yritä siinä nyt tämän kaiken keskellä pakkohymyillä ja keksiä selityksiksi mitä ontuvampia whataboutismeja, kun oikein muutakaan ei voi. Faktat kun ei ole pelikentän sillä puolella vaikka kuinka maata polkisi.
On varmasti raskasta. Voimia.
Ei tää oo raskasta. Tää on viihdettä ja ajanvietettä.Varmaan sitä se KHL-Jokereiden kannattaminen onkin.
Davai! Tämäkin herra viihtyi hyvin:Ei tää oo raskasta. Tää on viihdettä ja ajanvietettä.
Pitäisiköhän sinun mennä jo tuonne naapurijengin HIfk: n leiriin.Totuus sattuu?
En mä tuon itsestäänselvän faktan toteamiseen mitään valtuutuksia kysele tai tarvitse huolimatta siitä, onko se juuri sun mielestä ylimielistä tai lapsellista. Jokainen selvällä maalaisjärjellläkin ajatteleva asian itsekin ymmärtää aivan täysin, kun hetken viitsii miettiä ja ottaa sen mietinnän ajaksi ne sumennetut värilasit pois silmiltään.
Mutta todellisille kannattajille oma seura on osa omaa identiteettiä ja he vaativat parempaa sekä protestoivat silloin kun seura/sen johto toimii vastoin kannattajien arvoja. Seura on olemassa kannattajia varten, ja Jokereiden kannattajilta ryöstettiin seura venäläisten valtaapitävien poliittiseksi pelinappulaksi.Todelliset Jokeri fanit seisovasta joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.
Todelliset Jokeri fanit seisovasta joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.
Todelliset Jokeri fanit seisovasta joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.
Todelliset Jokereiden kannattajat ovat sisäistäneet, että tämä ei ole enää se sama seura jota aikanaan kannatti.
Sanoisin että näin oli kyllä Harkimonkin aikana jo, ainakin osittain. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Nyt mukana on myös diktaattorin(ien) poliittiset tarkoitusperät ja mätä sarja.todellisen vallan peräsimessä olevien tarkoitus Jokereille on jotain aivan muuta kuin jääkiekko, jolla on vain välinearvo.
Minä kyllä näen, että todelliset kannattajat eivät hyväksy seuran muuttamista Suomi-kiekon lippulaivasta aina venäläisten pelinappulaksi.
Eivät hyväksy. Väki hallilla on vaihtunut paljon. Iso nykyisistä kannattajista on tullut mukaan KHL:n aikana. Osa juuri siksi, että kokevat positiivisena Suomi-kiekon lippulaivan muuttamisen venäläisten pelinappulaksi.
No, omasta kaveripiiristäni viimeisetkin luopuivat Minskin matkan jälkeen. Meillä oli myös pitkä perinne, jossa eri-ikäiset Jokerien kannattajat kävivät yhdessä hallilla (osa fanikatsomossa) tai katsottiin yhdessä Jokerien pelit tv:stä. Kun Jokerit päätti pelata Minskissä, nuorimmat mukana olleet totesivat, että se oli tässä.Sun todellisuudentaju on mennyt aika kauas tästä maailmasta. Suurin osa mun kuplassa olevista on ollut Jokerifani jo ennen KHL-aikaa. Ja voin sanoa tuntevani aika paljon tuolla hallilla käyvää porukkaa.
Ketä tarkoitat boldatulla? Nuorisoa, jotka on ollut jotain 6-vuotiaita tms, kun liigassa ollaan pelattu? En toki kiellä sitä, että osa on jäänyt pois, se nyt on ihan selvää, mutta kyllä tuolla hallissa pyörii edelleen samoja naamoja ikää katsomatta.Eivät hyväksy. Väki hallilla on vaihtunut paljon. SM-liigassa Jokereita kannattaneet ovat pitkälti jääneet pois, mikä näkyy hyvin myös Jatkoajassa. Iso osa nykyisistä kannattajista on tullut mukaan KHL:n aikana. Osa juuri siksi, että kokevat positiivisena Suomi-kiekon lippulaivan muuttamisen venäläisten pelinappulaksi.
Jokerien kohdalla täytyy puhua seurana tragediasta tai jopa katastrofista. Siis suhteessa siihen, kun Aimo Mäkinen Jokerit perusti ja loi seuralle pohjan.
Ketä tarkoitat boldatulla?
Ja minkä takia täällä on jotain raumalaisia määrittämässä, ketkä on todellisia faneja ja ketkä ei? Tuo todelliset "kannattajat" on muutenkin jotenkin typerä argumentti, mihin vain ei ole oikeaa vastausta. Miten Old Chiefs?Edit. boldaus oma jne.
Nämä palstapoliisit ovat aina yhtä hauskoja. Jokainen saa tällä palstalla kirjoittaa omia mielipiteitään ja moderaattorit varmasti puuttuvat asiaan, jos sääntöjä rikotaan. Olisihan se tietysti mukavampi elää vain omassa kuplassaan samanhenkisten kesken ja kuvitella kaiken olevan loistavasti.Jos kerran olette sitä vastaan, että Jokerit ei enää ole teidän seuranne ja fanitus on loppu, kun joukkue kävi pelaamassa Minskissä, niin mitä te täällä enää pyöritte?
Onko tuo sitten palstan etikettivirhe tai jotain, en tiedä. Vaikea täällä sanoa, mistä taustoista porukka tulee, niin en ehkä itse tuijottaisi aikaa, milloin palstalle liitytty. Tämä vain minun mielipide.No, kysyisin pikemminkin, miten joku kehtaa viikko sitten rekisteröityneenä aloittaa välittömästi vittuilun muiden vääristä mielipiteistä. Näitä on tullut vastaan ennenkin, ja tuli viime viikollakin.
Onko tuo sitten palstan etikettivirhe tai jotain, en tiedä. Vaikea täällä sanoa, mistä taustoista porukka tulee, niin en ehkä itse tuijottaisi aikaa, milloin palstalle liitytty. Tämä vain minun mielipide.
Ethän vaan tarkoita minua? Oletko ihan vakavissasi tuota mieltä, että vain ne, jotka ovat olleet palstalla vuosia, saavat vittuilla? Jos kerron, miltä minusta tuntuu olla Jokerifani, niin se onkin väärä mielipide, pahoittelen, kun se pahoitti mielesi.No, kysyisin pikemminkin, miten joku kehtaa viikko sitten rekisteröityneenä aloittaa välittömästi vittuilun muiden vääristä mielipiteistä. Näitä on tullut vastaan ennenkin, ja tuli viime viikollakin.
Kunnioitan Old Chiefsien toimintaa ja tunnenkin takavuosikymmeniltä fanibussista osan. En silti ole samaa mieltä heidän kanssaan Jokerien positiosta.
Sinuapa tarkoitin. Vuosina 1967-2014 tuskin olisit tullut palstalle ensimmäisen lainauksen kanssa, jossa annoit pilkallisesti ymmärtää yhden Jatkoajan parhaista kirjoittajista @V-G- olevan typerys. Silloin ensimmäinen lainauksesi olisi koskenut Jokerien esitystä tai rosteria.Ethän vaan tarkoita minua? Oletko ihan vakavissasi tuota mieltä, että vain ne, jotka ovat olleet palstalla vuosia, saavat vittuilla? Jos kerron, miltä minusta tuntuu olla Jokerifani, niin se onkin väärä mielipide, pahoittelen, kun se pahoitti mielesi.
Kuulun siihen runsasluiseen joukkoon, jotka ovat kannattaneet Jokereita kauan ja kannattavat vieläkin, hatunnosto erityisesti Pavelle.
Kiitos siitä, ettet vittuillut minulle.