Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 735 091
  • 8 198

Gemondo

Jäsen
Futiksen puolellahan noita taitaa olla jonkin verran. Tunneituin on taatusti Manchester United. Myös ainakin Ajax, Juventus, AS Roma ja Green Bay Packers.

Kappas vain. Pörssiin listautuminen olisi kyllä todella jokerimainen teko.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Tämähän se onkin asiallista aiheen käsittelyä. Modeja löytyy siis palstan kirjoittajistakin. Näkökulmani mutuihin on aina kriittinen ja sellaisena pysyy.

Aikaisemmin se oli myös asioiden tarkastelua monesta näkökulmasta. Emmä sun viestejä yritä "moderoida." Väitteesi on tyhmä. Olen maininnut että kunnioitan mielipiteitäsi, tuo ulostulosi sattuu olemaan vain melko vaatimatonta. Et vieläkään ole vastannut yhteenkään kysymykseeni, vaan aina sivuuttanut sen muka-hauskalla jargonilla. Tässä uudestaan kysymys minkä kysyin sinulta aikaisemmin;

Miksi täällä @haukka asetat itsesi asemaan lokeroida Jokerifanit niin vahvalla kontrastilla ääripäihin? Eli, jos jokerifani, joka syystä tai toisesta ei niin palavasti osallistu Jokerit-yhteisöön ja/tai sen tapahtumiin, on automaattisesti halveksittava gloryhunttaaja, jonka määrittäminen faniksi on väärin? Eikö fanittaminen ole henkilökohtainen juttu, jonka jokainen määrittelee itse omalta kohdaltaan?

Mites välimaasto? Se jengi joka vaan viihtyy matseissa ja käy siellä satunnaisesti? Kumpaan siipeen heidät laitetaan? Faneiksi vai gloryhunt-faneiksi.

Odotan sinulta perusteltua ja asiallista vastausta.

Osaatko kommentoida vaikka tota mun boldaamaa kohtaa ja vastata toiseen kappaleen kysymykseen? Eihän sun toki pakko ole sitö tehdä.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ja millä mielellä? Samalla kuin aina. Jokerit on mun juttu ja se on loppujen lopuksi ihan sama mikä sarja on kyseessä. En ole koskaan mitään sarjaa fanittanut vaan mun seuraa.
Tässä osuit ilmaisemaan asian ns naulankantaan. Tosin mä olen fanittanut seuran joukkuetta, vasta tosin hippasen vajaat 40 vuotta.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Aikaisemmin se oli myös asioiden tarkastelua monesta näkökulmasta. Emmä sun viestejä yritä "moderoida." Väitteesi on tyhmä. Olen maininnut että kunnioitan mielipiteitäsi, tuo ulostulosi sattuu olemaan vain melko vaatimatonta. Et vieläkään ole vastannut yhteenkään kysymykseeni, vaan aina sivuuttanut sen muka-hauskalla jargonilla. Tässä uudestaan kysymys minkä kysyin sinulta aikaisemmin;



Osaatko kommentoida vaikka tota mun boldaamaa kohtaa ja vastata toiseen kappaleen kysymykseen? Eihän sun toki pakko ole sitö tehdä.
Vastasin sulle ihan asiallisesti, mutta lienet sivuuttanut sen joko huomaamatta tai tahallasi. Kerrataan nyt vielä: viestissäni kerroin, muistaakseni, mitä tarkoittaa sana fani, noin yleisesti ja mistä vieraskielisistä sanoista/sanayhdistelmistä se on johdettu. En kirjoittanut, enkä kirjoita edelleenkään, mistään välimaastoista. Jos tämä toiseen kertaan kirjoitettu vastaus ei riitä, en palaa kysymykseesi enää kolmatta kertaa. Sen voin vielä kirjoittaa kolmannen kerran, että tämä palsta on kyllä hirviöesimerkki siitä, miten alkuperäinen aihe muuttuu, kun siihen on muutama kommentoija tullut.
Voit kohta ruveta ryyppimään sitä PaleAleasi, josta niin vitsikkäästi huomautit.

En jatka enää aiheesta kanssasi, aikuinen kun olen, enkä mikään VänGääjä.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Vastasin sulle ihan asiallisesti, mutta lienet sivuuttanut sen joko huomaamatta tai tahallasi. Kerrataan nyt vielä: viestissäni kerroin, muistaakseni, mitä tarkoittaa sana fani, noin yleisesti ja mistä vieraskielisistä sanoista/sanayhdistelmistä se on johdettu. En kirjoittanut, enkä kirjoita edelleenkään, mistään välimaastoista. Jos tämä toiseen kertaan kirjoitettu vastaus ei riitä, en palaa kysymykseesi enää kolmatta kertaa. Sen voin vielä kirjoittaa kolmannen kerran, että tämä palsta on kyllä hirviöesimerkki siitä, miten alkuperäinen aihe muuttuu, kun siihen on muutama kommentoija tullut.
Voit kohta ruveta ryyppimään sitä PaleAleasi, josta niin vitsikkäästi huomautit.


Muistat väärin. Et ole edes yrittänyt vastata minulle. Se miten wikipedia märittelee fanin ei vastaa kysymykseeni. Ja jos vängääjllä meinaat palstan kirjoittajaa @V-G- , niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hyvää kesälomaa Haukka. En jaksa lyödä päätäni seinään.

Boldaus oma
 
Viimeksi muokattu:
Tämä oli ensimmäinen kausi yli 20 vuoteen, etten katsonut Jokereilta yhtään peliä. En kotimatsia, en vierasmatsia, en paikan päällä, telkkarista tai striimistä. Muutaman kerran satuin tsekkaamaan tulokset ja satunnaisesti pari yksittäistä videota. Mulla on hiipunut kiinnostus pidemmän aikaa ja samalla kun kiinnostus Jokereihin lopahti, niin myös jääkiekon seuraaminen loppui. Tämä ei ole alakuloinen viesti, vaan mulla on takana kerrassaan loistava vuosi. Enpä olisi silti 90-luvun alun pihapelejä Janeckyn paita päällä pelanneena uskonut, että koskaan voisin luopua mun jengistä. Uskoisin, että kiinnostus voisi herätä Liigaan paluun myötä.

Kuin omalta näppäimistöltäni. En tiedä liittyykö se sitten aikuistumiseen, KHL:ään vai molempiin. Oma toiveeni on, että Jokerit jatkaisi Liigassa. Paikallispelejä on ikävä. Ja Matti Virmasta!
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, kerro ihmeessä näistä tunnejäljistä?

Mulla on sellainen fiilis, että minun on ihan turha alkaa omia kokemuksiani selittämään, koska emme kuitenkaan pääse samalle aaltopituudelle. Mutta otetaan nyt yksi nopea esimerkki: Oulun Kärpät. Yhteen aikaan käytännössä joka vuosi play-offeissa vastassa ja yleensä tuli turpaan. Yleensä ansaitusti. Hieno vierasfanikatsomo myös Helsingissä, joka huusi sitä "pohjoinen"-sanaa rasittavuuksiin asti. Siinä oli matkan varrella käsimaalia ja Hagmanin voittomaalia roikkukiekon jälkeen ottelusarjan viimeisessä pelissä. Minulle Kärpät on rakas vihollinen ja tunnen monta Kärppien kannattajaa, joiden kanssa oli kiva vääntää verbaalisesti.

Ainakin minulle tuo kaikki puuttuu KHL:ssä ja tulee aina puuttumaan niin kauan kuin tuo surkea tarina jatkuu. Minulle mikään SKA ei tulisi koskaan pääsemään kiinnostavuudessa edes lähelle HIFK:ta, Kärppiä, Tapparaa, TPS:ää, Saipaa. Pelin taso on yksi lysti, koska historia ja tunnesiteet puuttuvat. Eikä minulla ole mitään mielenkiintoa lähteä sitä historiaa rakentamaan, koska en tunnista tätä versiota Jokereista omakseni.
 

Filosofem

Jäsen
Tuskin silloin pihapelejä skulatessasi mietit, että tämäkin touhu loppuu joskus. Samoin on loppunut pusuhippia ja kirkonrotta. Joillakin myös rakkaus omaan seuraan. C'est la vie.

Aika ylimielistä verrata, että elämässäni pusuhippa ja Jokereiden kannattaminen ovat toisiinsa verrannollisia asioita. Olen kuitenkin reilusti yli 30-vuotias ja Jokerit on mulle muutakin kuin lapsuudenmuisto kasarilta ja ysäriltä.

Mielestäni useat kirjoittajat ovat argumentoineet hyvin, että jos seura muuttuu liikaa, se voi lakata olemasta se seura, mitä on aiemmin kannattanut. Tämä on vahvasti subjektiivinen kokemus, eikä varmasti ole olemassa yksiselittäisiä asioita, joilla tätä kokemusta voisi mitata.

Jos seura vaihtaa nimensä, logonsa, pelipaitansa ja kotihallinsa, niin voisi kuvitella, että seurasta ei ole kenties mitään muuta jäljellä kuin kotipaikkakunta. Silti esimerkiksi hämmästyttävän monet Kiekko-Espoon fanit pystyivät kannattamaan lennosta Bluesia. Onneksi meidän ei ole tarvinnut tällaista kokea, mutta se on heidän subjektiivinen kokemuksensa (ei tuoda Töölön Vesaa tähän, se oli ja on aivan oma joukkueensa).

Kuitenkin KHL-Jokerit ei vain tunnu enää omalta. Minulle seura näköjään vaatii viiteryhmän, jossa seuran pystyy omaksumaan. Mikäli KHL olisi laajentunut Eurooppaan siten, että muita suomalaisia (ja ruotsalaisia) jengejä olisi tullut mukaan oman divisioonan verran, niin todennäköisesti pystyisin samaistumaan Jokereiden seuraamiseen eri tavalla huolimatta seuran omistuspohjasta ja liigan kyseenalaisista poliittisista kytköksistä. En tiedä.

Tarkotukseni ei ole väitellä tai aloittaa väittelyä, kunhan halusin vain avata edellistä viestiäni.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turhaahan tämä "ulkopuolisena" huutelu sinänsä on, mutta kyllä itsekin toivottaisin Jokerit ilolla takaisin Liigaan vaikka suoraan kabinetista. Jyväskylässä(kin) Jokerit oli aina sellainen vastustaja jota odotettiin, joka herätti tunteita ja joka keräsi Hippoksen ladon lähes aina täyteen. Kevät 2012 ja Mikko Viitasen jatkoaikamaali, ai perkele...

Todennäköisintä on että Jokerit jatkaa KHL:ssä ja sinne toivotan seuralle edelleen kaikkea hyvää. Ensimmäisenä KHL-kautena tuli seurattua useampikin ottelu, mutta eilen katsoin ensimmäistä kertaa tällä kaudella Jokereiden peliä (jatkoajan). Mielipidejuttuja, mutta kokonaisuudessaan helppo ymmärtää miksei monia Jokerimielisiä enää homma kiinnosta.
 
Oman tuttavapiirin Jokerit-faneja tämänkin kauden päätös on taas kiitettävästi jakanut kahtia. Monet vanhan liiton heput ovat joko välinpitämättömiä koko KHL:sta ja osa jopa tyytyväisiä, koska toivovat enemmän tai vähemmän paluuta tuttuihin ympyröihin. Osalla ikävä IFK:ta ja osalla suomalaista kiekkoilua muutenkin. Sitten toinen puoli on taas näitä yleensä nuorempia, joille KHL ja pelaaminen "kansainvälisesti" on vissiin ihan vitun iso statusjuttu. Kuulemma on hienompaa vaikka olla rybyliigassa viimeinen, kuin joutua pelaamaan jotain landeja ja porilaisia vastaan enää ikinä, Jokerit kun on isompi kuin koko Suomen kiekkoilu. Voisi siis melkein päätellä, että kaikenkarvaisten, hiv-rappioituneiden venäläiskaupunkien torpedoille antautuminen tuottaa jotain masokistista tyydytystä. Mutta ei siinä, molemmilla sakeilla varmasti lienee joku pointti. Itse olisin toivonut vähän pidempää ottelusarjaa ZSKAta vastaan, koska parhaimmillaan itäsarja on ihan neutraalilla tavalla hyvää kiekkoviihdettä, jota voi sivusilmällä kattoa töiden jälkeen. Liigassa jokerit oli jotenkin vittumainen ja rasittava, mutta Venäjällä aika harmiton ja ajoittain jopa symppis koko kansan narri.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tunnen hieman surua ja haikeutta Jokereita kohtaan. Se liekki mikä mulla on vuosia ollut Jokereita kohtaan on vain hiipunut. En usko, että tämä liekki koskaan sammuu täysin, mutta hardcore Jokerit-miehestä on jäljellä vain muisto ja pölyttyneet gamewornit. Toisaalta on tässä hyviäkin puolia, koska kotona kaikki perheen jäsenet ovat nyt onnellisempia kuin liiga aikaan ja aikaa riittää muuhunkin kuin Jokereihin.

Ei ole enää Turun stogea tai Nordiksen derbyjä puhumattakaan kunnon vierasmatkoista Toisaalta ehkä hyvä näin, nyt kun tarkemmin miettii, niin vähemmän vituttaa keväisin tai oikeastaan ei yhtään, kun kausikin on niin lyhyt nykyisin. Ku Kun se alkaa vielä lomaillessa elokuussa ja päättyy hiihtäessä sauvariikkoon rantapallojen sijaan. Hyviä hiihtokelejä kaikille Jokerit-henkisille palstaveljille ja muillekin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kaikella kunnioituksella: niin kauan kun Jokerien seurajohdossa luullaan, että suomalainen joukkue oikeasti voisi viedä Venäjän pääsarjan jääkiekkomestaruuden pelataan venäläistä rulettia luoti jokaisessa revolverin rullan paikassa. Ilmeisesti homma edelleen jatkuu, joten joku järki tuossa kai on. Joku viisaampi voisi avata, että mikä?

Jokereiden jatkosta KHL:ssa päättävät lähinnä henkilöt, joille jatkaminen tietää hyväpalkkaisten pestien jatkumista, tuskin se tuon ihmeellisempää on. Hjallis on varmaankin asia erikseen, mutta hänen kätensä lienevät taloudellisesti sidotut.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Nauratti aikoinaan se Hjalmarin heitto Saipan pelaajista koska se oli omalla kohdallani täyttä totta, en muistanut/tunnistanut sieltä paria poikkeusta lukuunottamatta yhtään pelaajaa, vaikka pelattiin monta kertaa kaudessa vastakkain.

Taisi Rane Raitsikkakin jossain haastattelussa sanoa Jokereiden lähtiessä KHL:ään, että "voitaisiinhan me liigaankin jäädä rakentamaan perinteitä jotain SaiPaa vastaaan."

Ironista, että noiden kommenttien jälkeen SaiPa menestyi parin kauden ajan Liigassa paremmin kuin Jokerit viimeisinä liigavuosinaan ja teki huimat taloudelliset voitot.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taisi Rane Raitsikkakin jossain haastattelussa sanoa Jokereiden lähtiessä KHL:ään, että "voitaisiinhan me liigaankin jäädä rakentamaan perinteitä jotain SaiPaa vastaaan."

Ironista, että noiden kommenttien jälkeen SaiPa menestyi parin kauden ajan Liigassa paremmin kuin Jokerit viimeisinä liigavuosinaan ja teki huimat taloudelliset voitot.

Kymmenen vuoden päästä joku parin kauden näennäinen menestys ei oikein tunnu missään. KHL:stä jää vähän eri muistot, hyvässä, että pahassa.
 
Jokerit ja KHL on yhdistelmä joka herättää tunteita puolesta ja vastaan. Täällä foorumilla keskustelu on käynyt aiheesta kuumana jo pidemmän aikaa, ja ajattelin että uutena palstalaisena voisin tuoda myös oman näkemykseni asiasta esille.

Heti alkuun myönnettäköön, että minulla ei ole mitään pitkää historiaa Jokereitten kanssa, joten tuntemukseni eroavat luultavasti pitkänlinjan kannattajista. Itse olen ollut ihan hyvillä fiiliksillä KHL:n suhteen johtuen siitä, että pidän jääkiekon seuraamisesta yleensä, ja minulle mahdollisuus nähdä säännöllisesti Euroopassa pelaavien pelaajien parhaimmistoa, olivat he sitten Jokereitten tai vastustan riveissä, on hieno juttu. Olenkin kuluneitten kolmen KHL-kauden aikana katsonut Jokereitten kaikki ottelut TV:n välityksellä ja hallillekin päässyt pariin kertaan, vaikka kilometrejä tulee enemmän kuin laki sallii.

Liigassa pelatessaan Jokerit oli ennemminkin seura, jota saattoi sympata kivan logon takia. Se kun ei ollut se oman paikkakunnan joukkue. Nyt kolmen KHL-kauden seurauksena on Jokerit on noussut kotimaisista seuroista ykköseksi. KHL:n myötä olen innostunut katsomaan Jokereitten pelejä myös menneiltä vuosilta mm. Euroopanmestaruustaisto Lada Togliattia vastaan siinä samassa kun olen lisännyt yleistä jääkiekkosivistystäni kertaamalla Stanley Cup- finaaleita, Kanada Cuppeja ja Super Series -matseja. KHL:n myötä minusta on oikeastaan tullut Jokerikannattaja.

Toki itseänikin Kohelossa "hieman" häiritsee kyseenalaiset rahoituskuviot ja maailman poliittinen tilanne, mutta niin kauan kuin tuote kentällä on kunnossa penkkiurheilija minussa sysää nuo asiat taustalle. Itselläni ajatuksena on myös ollut se, etteivät ne pelaajatkaan siellä kentällä varmaan mitään poliittisia pelinappuloita koe olevansa, vaan urheilijoita, jotka pyrkivät tekemään jäällä parhaansa pelaten rakastamaansa peliä. Niin kauan kun ulkomaiset pelaajat eivät KHL:ää boikotoi ei siihen minullakaan ole syytä.

Monet puhuvat myös siitä, että KHL:ssä tunnetta puuttuu, kun vastustajat ovat tuntemattomia nimihirviöitä. Omalla kohdallani tunteeseen vaikuttaa suurelta osalta pelin taso. Tuntemattomatkin joukkueet saavat jännitystä aikaan, kun kentällä lähes mikä tahansa on mahdollista. Ei ole väliä mistä sarjasta on kyse tai ketkä pelaavat. Myöskin Koheloa jo ennen Jokereitten sinne siirtymistä seuranneena lähes jokainen joukkue on tuttu ja pelaajista suuren osan muistaa usean vuoden ajalta. Heti tulee mieleen esim. kolmoskentän jyrän Nikolai Lemtyogovin jalkakynä SKA:ta vastaan vuosien takaa, kun hän vielä pelasi Ak Barsissa. Nykyään taitaa olla Omskin miehiä.

Yleisesti KHL on siis itselleni positiivinen asia ja toivoisin siellä jatkoa. Mikäli Jokerit kuitenkin palaisi kotimaiseen Liigaan, niin ei minulla mitään sitä vastaan ole. Itselläni vain on pieni pelko, että paluu Liigaan tekisi Jokereista taas vain yhden joukkueen muiden joukossa, kun aikani kuluisi kuitenkin pääsääntöisesti NHL:n ja KHL:n parissa. Kaikille Jokereitten ystäville terveisiä ja jaksamista nyt kun joudumme Jokerikiekkoa odottamaan taas ensi syksyyn oli liiga sitten mikä tahansa. Omalta osaltani katseet suuntautuvat nyt KHL:n pleijareihin ja NHL:ään, mutta voitte olla varmoja että Jokereitten seuraaminen jatkuu kunhan pelit taas alkavat.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä ihmettelen miten vähän täällä ollaan otettu kantaa sosiaaliseen puoleen Jokereita. Miten jatkoajassa keskusteleminen, varsinkin kun se tapahtuu käytännössä yksin "omassa porukassa" aiheuttaa, tai voi aiheuttaa tunteen "ulkopuolisuudesta". Minä en ihmettele yhtään, että moni kova kannattaja on alkanut muuttamaan mieltään Jokerien suhteen, kun se tunne puuttuu, enkä nyt tarkoita tunnetta peleissä. Tänne on kuitenkin listautunut hyvin pitkälti juuri sitä kovaa ydinporukkaa ja sitä kaikista eniten jääkiekkoa seuraavaa. Kyseessä on kuitenkin keskustelupalsta. Kyllä minulta menisi maku jääkiekon seuraamisesta jos se toinen puoli, siis ne katsojat, olisivat jotain nimettömiä ja samaa kieltä taitamattomia. Tämä menee periaatteessa vielä maajoukkueena, mutta kun seurajoukkueena pelien määrä on suuri ja minkäänlaista tunnetta "vastustajista" ei enää synny, ei voi näljiä ketjuissa, ei voi kiroilla tuomareita, tai vääntää taklauksista, tai lukea niitä ylipitkiä vuodatuksia, niin kyllä se väkisinkin vie sen tunteen palon pois. Ei ole edes mitään idiootteja vieraskannattajia hakkaamassa naisia ja lapsia katsomoissa, mikä herättäisi vähän vihaa ja halua että oma joukkue voittaisi ne. Tarkoitan siis nimen omaan näitä itse pelin ulkopuolisia asioita, mitkä luo sitä "me" henkeä.

Tämä on toki mutu, mutta olen näitä lueskellut silloin ja tällöin ja jotenkin minusta asia on liiankin vähälle huomiolle jäänyt. Rinkirunkkaaminenkin on kivaa ns. niin kauan kuin siellä edes joku jaksaa vääntää välillä vähän vastaan, mutta pidemmän päälle siitäkin katoaa maku. Jäljelle jää enää vähän tämä amerikkalaistyylinen "fanittaminen", että ei ole oikeastaan väliä mitä fanittaa ja miksi, eikä oikeastaan haittaa vaikka se joukkue muuttaisi toiselta paikkakunnalta, kun fanitetaan sitä "juttua", ei niinkään kannateta sitä itse seuraa. Mutta tämä on minun hajatelmani.
 

Infinity

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue
Jokereiden jatkosta KHL:ssa päättävät lähinnä henkilöt, joille jatkaminen tietää hyväpalkkaisten pestien jatkumista, tuskin se tuon ihmeellisempää on. Hjallis on varmaankin asia erikseen, mutta hänen kätensä lienevät taloudellisesti sidotut.

Ei se nyt ihan noinkaan luultavasti mene. Eivät palkkahommissa olevat tuosta jatkosta päätä varmasti mitään.

Itse olen omistanut yhtäjaksoisesti kausarin kaudesta 92-93, vaikka sitäkin ennen hallilla tuli käytyä paljon. Olin todella pettynyt eilen matsin ja ihan miehekkään taiston päätyttyä, jaksaen kuitenkin taas uskoa ensi kauteen. Tunneside Jokereihin on aina ollut vahva ja on sitä edelleen.

KHL on pelillisesti ehdottomasti parempitasoinen ja kiinnostavampi kuin liiga. Tästä voi muistuttaa itseään menemällä vaikka Nordikselle katsomaan naapurin peliä. Hjalliksen kukkaro ikävä kyllä alkoi olla tyhjä- hyvin harva yksityishenkilö pl. huippurikkaat (jotka btw ovat nykymaailmassa lähinnä vain venäläisiä, jenkkejä, saudeja, qatarilaisia ja kiinalaisia..) pystyvät mahdollistamaan ja kustantamaan yhä kalliimmaksi käyvää huippu-urheilua kulurakenteineen. Ilman Hjalliksen tekemää Areenan myynti + KHL-diiliä Jokerit olisi korkealla todennäköisyydellä mennyt konkkaan jo pari kautta sitten. Ihan näin kohta 30 vuotta fanittaneena heitän kyllä munani siihen koriin, joka mahdollisti rakkaan seurani jatkavan huippu-urheilussa sen sijaan, että konkurssin jälkeen jäljelle olisi jäänyt vain jokin huonosti manageroitua toimintaa vanhempien sponsoroimana tekevä junnuseura. Ja kunnioitan kaikkia muitakin näkemyksiä sekä mielipiteitä, tämä on vain omani.

Pää pystyssä ensi kauteen, toivottavasti hieman vahvemmalla joukkueella.
 

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
Kunnioitan kuitenkin asiaa tutkineiden näkemystä siitä, että KHL opettaa suomalaiset kuuntelemaan voittajan kansallislaulua..
Pieni korjaus tähän, KHL -otteluiden alussa kuunnellaan molempien maiden kansallislaulut, sekä ainakin Kazanissa autonomisen itsehallintoalueen hymni. Mutta ei voittajan kansallislaulua ottelun päättyessä. Et ole tainnut kovin montaa matsia KHL-kiekkoa katsoa?
 

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
-KHL:n otteluohjelma on käsittämätön: Pelit alkavat kesällä ja päättyvät helmikuussa. Ja syynä tähän ilmeisesti vain, että Venäjä pystyy paremmin valmistautumaan Skoda-cupiin.
.

KHL:n pudotuspelit käsittääkseni alkaa näin aikaisin sen takia, että mestarit saadaan selville huhtikuun puolivälissä ja venäjä saa parhaat pelaajat KHL:stä MM-Kisoihin, joka on venäläisille se vuoden tärkein kiekkotapahtuma. Vastavalla tavalla NHL:ssä pelataan pudotuspelejä 2 kk, huhtikuusta kesäkuun alkuun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pieni korjaus tähän, KHL -otteluiden alussa kuunnellaan molempien maiden kansallislaulut, sekä ainakin Kazanissa autonomisen itsehallintoalueen hymni. Mutta ei voittajan kansallislaulua ottelun päättyessä. Et ole tainnut kovin montaa matsia KHL-kiekkoa katsoa?

Noin 100 matsiahan on tullut katsottua pelkästään Jokereilta. Ymmärsit toki hyvin, mistä oli kysymys.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vastavalla tavalla NHL:ssä pelataan pudotuspelejä 2 kk, huhtikuusta kesäkuun alkuun.
Olet oikeassa KHL:n tarkoitusperästä - Venäjän kiekkoilun edistämisestä - mutta mitä tarkoitat tuolla vastaavalla tavalla?
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhtään peliä en ole käynyt katsomassa sen surullisempaakin surullisemman maalilaulukohun jälkeen. Ensimmäinen KHL kausi meni Jokereita tiivisti seuraten, mutta jo silloin huomasin, että itse sarja ei kiinnosta pätkän vertaa. Seurasin vain Jokerien matsit, sarjasijoituksesta ei ollut hajuakaan. Kiekko ensimmäisellä kaudella oli kyllä hienoa ja fiiliskin matseissa aika hyvä. Siitä lähtien on kiinnostus hävinnyt, siis hävinnyt. Tällä kaudella seuraaminen on ollut vähäisintä sen jälkeen kun aloin Jokereita ja lätkää ylipäätänsä seuraamaan pikkukundina ysärin alussa. Muistan kun vielä neljä, viisi vuotta sitten ajattelin, että itselleni Jokerien mestaruus olisi ilman muuta miljoonan euron lottovoittoa mieluisampi juttu.

Jotenkin jäytää sekin, että muita liigaseuroja kannattavat ihmiset symppaavat Jokereita. Ei siis ole nykyisellään mitään mistä vääntää kahvitauoilla. Helsingin alueen 1,5 miljoonasta asukkaasta pitäisi löytyä riittävästi jokerijengiä ilman, että tarvitsee nuoleskella liigajengien kannattajia.

Tunne kyllä varmaan palautuu, kun Jokerit joskus (toivottavasti pian) liigaan palaa. Silloin lupaan olla takaisin eteläpäädyssä katsomassa matseja ja kannustamassa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikella kunnioituksella: niin kauan kun Jokerien seurajohdossa luullaan, että suomalainen joukkue oikeasti voisi viedä Venäjän pääsarjan jääkiekkomestaruuden pelataan venäläistä rulettia luoti jokaisessa revolverin rullan paikassa. Ilmeisesti homma edelleen jatkuu, joten joku järki tuossa kai on. Joku viisaampi voisi avata, että mikä?

Joo nuo Hjalliksen kommentit oli kyllä melkoista omaan silmään kusemista. Fanien näkökulmasta jatkon järki lienee pelin tasossa, Jokeri-officen intresseistä mulla ei ole mitään käryä. Eihän noita mestaruuksia paperilla ratkota, mutta kyllä Jokereilta pitäisi löytyä sukanvarresta reilusti lisää massia tuohon joukkueeseen, jos se haluaisi tosissaan TsSKA:n ja muun terävimmän kärjen haastaa. Jukka Jalonen oli erittäin hyvä valinta penkin taakse, mutta kun huomio että KHL:n paremman puoliskon joukkueet ovat myös erittäin hyvin valmennettuja ja taktisesti hyviä joukkueita, niin ei sillä hyvällä / tosi hyvällä valmentajallakaan pitkälle pötkitä.
 
Viimeksi muokattu:

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
Noin 100 matsiahan on tullut katsottua pelkästään Jokereilta. Ymmärsit toki hyvin, mistä oli kysymys.

Itseasiassa en ymmärtänyt. Kaikissa otteluissa, mitä itse olen katsonut on soitettu nuo kansallislaulut ottelun alussa. Eikä yhtäkään kansallislaulua ottelun päättyessä, ei voittajan eikä häviäjän.
 

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
Olet oikeassa KHL:n tarkoitusperästä - Venäjän kiekkoilun edistämisestä - mutta mitä tarkoitat tuolla vastaavalla tavalla?

Voit korjata, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni NHL:ssa pudotuspelit pelataan itäisen konferenssin 1 vs. 8, 2. vs 7. jne ja läntisen konferenssin 1. vs. 8. , 2. vs. 7. Semifinaali kierros on kummankin konfernssin finaali ja varsinainessa Stanley Cupin finaalissa kohtaa kummankin konferenssin paras joukkue.
Samoin KHL:ssa pudotuspelit pelataan ensin itäisen ja läntisen konferenssin kesken ensin, sitten konferenssin finaali ja lopulta Gagarin Cupin finaali, jossa pelaa kummankin konferenssin paras joukkue.
Sekä molemmissa liigoissa tämän koko prosessin käyminen kestää n. 2 kk . KHL:ssa se kestää, kuten mainitsin helmikuulta - huhtikuulle ja NHL:ssa huhtikuulta - kesäkuuhun. Joka on itsestäni aina ollut hassua, että NHL:n mestari on selvillä vasta kesällä. Kuten toinen kirjoittaja aikaisemmassa kirjoituksessa ihmetteli, että KHL -kausi aloitetaan jo kesällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös