Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 735 011
  • 8 198

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo jokainen dallaa tavallaan, mutta ymmärsitkö pointin? Helppoahan Arenalle saada nyt näitä viihdekäyttäjiä jotka eivät välttämättä sitoudu jengiin millään tunnesiteellä. Henkilöitä jotka eivät kävisi katsomasaa divaria yms.
Ja siinä tulee sitten isoja ongelmia jos tää KHL jakso kestää kauan. Sitoutuneimmat ryhmät saattavat hävitä lopullisesti ja sitten alkaa ihan nollista taas ytimen kerääminen.

Saattaa olla että ymmärsin pointtisi :)

Osaltani taas koitin hieman vihjata siihen suuntaan, että Jokerien KHL-taival ei olisi loppumassa ihan pikaisesti. Kaiketi Hjallis on Jokereita myymässä kun asian itse julkisuuteen toi ja eräs ennustaja taikoi kristallipallosta ostajiksi Salonojan, Selänteen ja Kurrin. Joko kaikki yhdessä tai siten, että ainakin yksi on mukana. Näin Jokerien KHL-taival jatkuisi ja ennustajan mukaan ennakoisi aikaa, jolloin pakotteita ei enää olisi ja Suomestakin löytyisi rahaa Venäjän kauppaa edistämään nykyistä helpommin. Ennustaja väitti myös, että alkuun uusikin viritys pyörisi venäläisellä rahoituksella. Tällä skenaariolla on kuitenkin vain perävalotakuu ja tällä en Virmaseen viittaa.

Oma näkemys tuosta on se, että huhuja mahtuu maailmaan. Jokerien 10-15 miljoonan euron tappio per kausi on toki pienennettävissä, mutta ei paria miljoonaa enempää. Se on helppo tehdä: ylikallis hallivuokra puretaan ja muutetaan esim samalle tasolle kuin HIFK:n vuokra Nordiksella. Sen jälkeen loppuvat keinot tappioiden pienentämiseksi olettaen, että rosterista ei ainakaan tingitä. Mutta kaikki on mahdollista. Vaikkapa se, että jokin iso jenkkifirma tyyliin Coca Cola ostaa koko joukkueen. Mistä näitä tietää.

Ja @MustatKortit kyse todella oli tästä hetkestä ja siksi kyselin, miten kannatus- ja vihapohja on mahdollisesti muuttunut.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Sanoo henkilö joka juuri vapautui kuukauden mittaiselta bannilta kehoitettuaan muita ottamaan lääkkeensä, diagnisoi toisia kirjoittajia narsisteiksi, moloiksi, tyhmiksi, yksinkertaisiksi jne.
Tämä ”keskustelu” kanssasi käy hieman väsyneeksi ja yritän kyllä rajoittaa sitä tämän jälkeen. Kun tämän ketjun keskustelua käy läpi, niin olen kyllä aikamoinen koulupoika nimittelyissä moneen muuhun ”keskustelijaan” verrattuna. Mutta valehtelijaksi minua ei voi väittää, kuten nyt väitän sinua. Kerroit aikaisemmin minun kehaisseen olleeni pörssiyhtiön hallituksessa, mistä tämä ”tietosi” on peräisin? Tuossa tekstissäsi väität minun olleen bannissa nimittelysi takia. Tämäkin on valhe, kuka tahansa voi sen helposti tarkistaa, sääntö pykälä 18. No, kullakin meistä on heikkoutensa, sinulla se on näköjään henkilöön kohdistuva valehtelu. Säälittävää, mutta totta=fakta.

Seuraava teksti ei enää ole sinulle, vaan otsikon aiheeseen:

Täällä on monenkin kirjoittajan taholta suollettu tekstiä, joka tuodaan esille ikäänkuin faktana, mm yleisömäärien vääristelystä, lippujen hinnoittelusta/ilmaislipuista, kannattajakunnan koostumuksista, kirjanpidon luvuista ja vaikka mistä. Niin kauan, kun ei samalla viitata lähdeaineistoon, ne ovat vain ja ainoastaan ko henkilön mielipiteitä. Ne eivät muutu totuuksiksi, vaikka kahdella tai kolmella persoonalla olisi sama mielipide. Se usein muuttuu sopuloinniksi, josta olen muutaman kerran aiemminkin jo todennut.

Se, että väitetään ison joukon yleisöstä tulevan vain ”shown” takia ottelutapahtumaan. Olen nyt 28 vuotta käynyt Jokerien ottelutapahtumissa ja en nyt näe kovinkaan suurta eroa siihen esim, mitä se oli SM-liiga aikana. Jos se Maammelaulun kuunteleminen tai rummunpäristelyn ihmetteleminen ennen ottelun alkua on se muutos, niin ohhoh, onpas hurjaa. Nämä ne vetävätkin kansaa, kuin imuri.

Ei aio viedä Jokeripaitaa mukanani hautaan, en itke öitäni Jokerien takia, en pahoita mieltäni, jos joukkueessa ei viiletä pelkästään ”omia poikia”, en viillä ranteitani, jos yleisön joukkoon eksyy myös katsojia vaikka Espoosta tai Pietarista, en kadehdi heitä, joille firma maksaa sisääntulon. Kaikki ovat tervetulleita nauttimaan viihdyttävästä ja hyvästä pelistä, ja tiedän senkin jo tässä iässä, että elämää on tämänkin palstan ulkopuolella, vaikkei Areenalla olisikaan.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Täällä voisi aika moni katsoa peiliin, ennen kuin alkaa huutaa oikein
Sulla ei vissiin ole hirveän vahvaa käsitystä siitä miten urheiluseurojen fanipohja kasvaa ja mistä se aito yhteisöllisyys syntyy. Se ei synny siitä, että seura viedään "suureen" sarjaan vaan siitä, että sen mukana eletään niin korpivaellusten aikana kuin menestyksenkin hetkellä.
No eikö tämä nyt ole "korpivaellus"? olen ollut huomaavinani osan kannattajista kokeneen tämän historian käänteen liian rankkana omalle kestokyvylleen...

Yleisesti: Keskustelun tasoa täällä laskee puolin ja toisin nimittely ja yksisilmäisyys. On oikeat fanit, gloryhunterit, mieshuorat ja muut yhtä typerät ryhmät. Asian sijasta keskustellaan siitä, kuka on parempi kannattaja kuin joku toinen. Kenen tunneside on syvempi, kuka alkoi kannattamaan ennen kuin toinen oli syntynytkään jne. Teemana vaikuttaa olevan oma paremmuus. Minä minä minä minä minä minä minä minä. Teemalauluksi nostaisin vanhan tutun Piiri pieni pyörii. Mielellään myös jaetaan porukka kahtia: Me oikeatkannattajat ja te väärinkannattajat. Siinä sitten kerrotaan, kuinka "te" nimittelette jne., ikään kuin ei huomattaisi "oman puolen" vastaavaa käytöstä. Välillä panee miettimään ovatko kirjoittajat oikeasti aikuisia miehiä, kuten antavat ymmärtää. Välillä jopa vähän hävettää kuulua tähän porukkaan, mutta minkäs sille voi. Peiliin katsomisen paikka itselläkin: entä jos en enää toistaisi samaa sanomaa, joko se ymmärrettiin tai sitten ei, tuskin menee toistolla yhtään paremmin läpi.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Tämä ”keskustelu” kanssasi käy hieman väsyneeksi ja yritän kyllä rajoittaa sitä tämän jälkeen. Kun tämän ketjun keskustelua käy läpi, niin olen kyllä aikamoinen koulupoika nimittelyissä moneen muuhun ”keskustelijaan” verrattuna. Mutta valehtelijaksi minua ei voi väittää, kuten nyt väitän sinua. Kerroit aikaisemmin minun kehaisseen olleeni pörssiyhtiön hallituksessa, mistä tämä ”tietosi” on peräisin? Tuossa tekstissäsi väität minun olleen bannissa nimittelysi takia. Tämäkin on valhe, kuka tahansa voi sen helposti tarkistaa, sääntö pykälä 18. No, kullakin meistä on heikkoutensa, sinulla se on näköjään henkilöön kohdistuva valehtelu. Säälittävää, mutta totta=fakta.
Absurdi teksti sinulta. Sä olet toivonut väkivaltaista kohtelua KHL-kriitikoille, toivonut sananvapauden rajoittamista sekä käyttänyt niin lapsellista tekstiä moloineen ja orkkuineen, että mielestäni ne eivät istu kovin luontevasti kunnallispoliitikolle, toimitusjohtajalle ja johtoryhmän jäsenelle kuten olet itseäsi täällä mainostanut. Se, että tein hiuksenhienon muotovirheen kohdallasi (pörssiyhtiön hallituksen jäsen -> pörssiyhtiön tytäryhtiön johtoryhmän jäsen) tuskin täyttää valehtelun tunnusmerkit. Siitä olemme samaa mieltä että keskustelu kanssasi tulee kirjoittaa muotoon "keskustelu".

Täällä on monenkin kirjoittajan taholta suollettu tekstiä, joka tuodaan esille ikäänkuin faktana, mm yleisömäärien vääristelystä, lippujen hinnoittelusta/ilmaislipuista, kannattajakunnan koostumuksista, kirjanpidon luvuista ja vaikka mistä. Niin kauan, kun ei samalla viitata lähdeaineistoon, ne ovat vain ja ainoastaan ko henkilön mielipiteitä. Ne eivät muutu totuuksiksi, vaikka kahdella tai kolmella persoonalla olisi sama mielipide. Se usein muuttuu sopuloinniksi, josta olen muutaman kerran aiemminkin jo todennut.

Tässä on nyt pieni epäkohta. Vaadit muilta lähdeaineistoa mielipiteiden tueksi, mutta yhtään kertaa et ole itse sellaista käyttänyt. Jälleen kerran vaadit muilta sellaista mitä et itse noudata tai et osaa noudattaa. Jokereiden talousluvuista saat useastakin eri lähteestä faktaa ja sen esillekaivaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään henkilölle, jolla on lukuisia luottamustoimia niin politiikan kuin liike-elämänkin puolelta. Mielenkiinnolla jään odottelemaan sitä peräänkuuluttamaasi faktaa johon lähdeaineistoa hyväksi käyttäen todistat nuo ylläolevat mielipiteet vääriksi.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Jatkoajassa tämä näkyy hyvin myös siinä, että täällä on Jokerikannattajien keskuudessa joitakin tiukkoja KHL:n puolustajia, joille tärkeää on vain se, että Jokerit jatkaa KHL:ssä. Ellei jatka, Jokerit ei kiinnosta. Sama tilanne on myös toiseen suuntaan. Osalle kannattajia Jokereita ei enää ainakaan aktiivisesti ole olemassa niin kauan kun seura pelaa KHL:ssä.

Itselleni on ihan sama missä liigassa, sarjassa tai edes maassa Jokerit pelaa, kunhan pelaa. Mukana ollaan arkkuun asti. Yksikään sarja, pelaaja tai varsinkaan fani ei tule ikinä olemaan seuraa suurempi. Se seura pelaa tällä hetkellä KHLssä ja sitä seurataan. Katsotaan sitten tulevaisuudessa missä pelataan KHL-taipaleen jälkeen, mutta mukana ollaan silloinkin.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Tässä on nyt pieni epäkohta. Vaadit muilta lähdeaineistoa mielipiteiden tueksi, mutta yhtään kertaa et ole itse sellaista käyttänyt. Jälleen kerran vaadit muilta sellaista mitä et itse noudata tai et osaa noudattaa. Jokereiden talousluvuista saat useastakin eri lähteestä faktaa ja sen esillekaivaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään henkilölle, jolla on lukuisia luottamustoimia niin politiikan kuin liike-elämänkin puolelta. Mielenkiinnolla jään odottelemaan sitä peräänkuuluttamaasi faktaa johon lähdeaineistoa hyväksi käyttäen todistat nuo ylläolevat mielipiteet vääriksi.

Mielipiteitä ei pidä todistaa vääriksi, ne pitäisi alkujaankin todistaa faktuaalisiksi ennekuin niillä on painoarvoa, sehän se pointti on, Myönnän etten ole seurannut sinun ja Haukan välistä keskustelua tässä ketjussa, eikä sen puiminen kiinnosta itseäni.

Ts. samaa mieltä siitä, että väitteitä on syytä perustella jos suinkin mahdollista. Talouden olleessa kyseessä lukuja toki löytyy, mutta esimerkiksi fanipohjasta puhuttassa mitään luotetavaa kovaa dataa aiheesta, tai esimerkiksi ilmaislippujen määrästä, ei käsittääkseni ole olemassa? Joten sinällään siinä Haukka on oikeassa että iso osa näistä väitteistä on silkkaa mutuilua.

"Tässä on mielipiteeni, todista se vääräksi tai se on oikein" ei ole hyvää argumentointia.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Mä voisin yrittää tuota sulle. Sut mä ehkä saisin kammettua fledasta ulos. Paitsi jollei sulla ole joitakin salaisia Steven Seagal -taitoja takafikassa.

Harmi ettet pääse toteuttamaan fantasiaasi sillä Arenalle en astu KHL-kiekkoa seuraamaan. Huonolla omallatunnolla ja heikkona yksilönä olen parille Arenalle pidettävälle keikalle flabat kuitenkin ostanut. Minut tavoittaa myös harkkahallista katsomasta A-junnuja mikäli tarve fantasian toteutuksesta kasvaa liian suureksi ;)
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Itselleni on ihan sama missä liigassa, sarjassa tai edes maassa Jokerit pelaa, kunhan pelaa. Mukana ollaan arkkuun asti. Yksikään sarja, pelaaja tai varsinkaan fani ei tule ikinä olemaan seuraa suurempi.
Juuri näin. Olen sitten mikä tahansa väärinkannattaja, niin missä Jokerit siellä Target.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
OEiköhän sinun, V-G:n, ss74 ja kumppaneiden ole aika perustaa joku kriisikokous joka kokoontuu viikottain puimaan asioita.

Minä olen jo surutyöni tehnyt ja päästänyt irti. Jokerit on muutakin kuin KHL-sirkus. Nyt käynnissä olevassa aallossa (käynnistyi 13.3 miltsin tappio uutisoinnista) olen keskittynyt lähinnä spekuloimaan tulevaisuutta. Spekuloimaan kauanko RR kuittaillee tappioita hymyissä suin tai mitä tapahtuisi, jos nykyinen organisaatio tekisi konkan.

Minulle on ihan sama paljonko sinä käyt matseissa tai seuraat etänä KHL-sirkusta, ei se ole minulta pois.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Absurdi teksti sinulta. Sä olet toivonut väkivaltaista kohtelua KHL-kriitikoille, toivonut sananvapauden rajoittamista sekä käyttänyt niin lapsellista tekstiä moloineen ja orkkuineen, että mielestäni ne eivät istu kovin luontevasti kunnallispoliitikolle, toimitusjohtajalle ja johtoryhmän jäsenelle kuten olet itseäsi täällä mainostanut. Se, että tein hiuksenhienon muotovirheen kohdallasi (pörssiyhtiön hallituksen jäsen -> pörssiyhtiön tytäryhtiön johtoryhmän jäsen) tuskin täyttää valehtelun tunnusmerkit. Siitä olemme samaa mieltä että keskustelu kanssasi tulee kirjoittaa muotoon "keskustelu".



Tässä on nyt pieni epäkohta. Vaadit muilta lähdeaineistoa mielipiteiden tueksi, mutta yhtään kertaa et ole itse sellaista käyttänyt. Jälleen kerran vaadit muilta sellaista mitä et itse noudata tai et osaa noudattaa. Jokereiden talousluvuista saat useastakin eri lähteestä faktaa ja sen esillekaivaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään henkilölle, jolla on lukuisia luottamustoimia niin politiikan kuin liike-elämänkin puolelta. Mielenkiinnolla jään odottelemaan sitä peräänkuuluttamaasi faktaa johon lähdeaineistoa hyväksi käyttäen todistat nuo ylläolevat mielipiteet vääriksi.
Lapsellista egoilua. Ei kuulu mitenkään otsikon aiheeseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Helsingin Jokerit, jonka arvoihin minun kirjoissani ovat kuuluneet mm. suvaitsevaisuus, monimuotoisuus
Mun piti tähän vielä kommentoida (mutta eilen en huomannut niin tehdä) että nythän Jokereiden naruista vetelee taho, jonka arvoista keskeisimmät ovat juurikin monimuotoisuus ja varsinkin suvaitsevaisuus. Joten siinä mielessä tämä venäläisen valtaeliitin mukaantulo Jokereihin on historiallisessakin mielessä hieno ja kaunis asia. Nyt Jokereilla on takanaan ihmisiä, joilla on oikeaa valtaa vaikuttaa Jokereiden kautta juurikin monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden ihanteisiin.

Tämän sanottuani toivoisin, blue line, ettet enää kirjoittelisi viestejä, joissa kutsut venäläisiä "ryssiksi", rinnastat heidät apinoihin ja haukut heitä huonosta urheiluhengestä
Se ryssän filmaus oli niin läpinäkyvää, että harvoin enää nykyään saa sellaista todistaa. Siellä sitten myöhemmin vaihtoaitiossa ujosti paineltiin jääpussia niskaan. Ryssien joukkueellahan on sen verran paljon ryssää kokoonpanossa, että sitä apinaa varmaan moraalisista syistä lepuutetaan huomenna "loukkaantuneena".
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä sillä erolla, että ensin niin nopeasti kuin mahdollista Pietarin fanipojat heitetään niskapersaeotteella ulos seurasta ja jos kuuluu pienintäkin rotan vinkumista, niin hivellään vielä pesäpallomailoilla kaveruksia siinä Areenan parkkipaikalla.

On kyllä surullista huomata, minkälaisessa seurassa sitä on tullut Jokereita kannatettua ilmeisesti koko 2000-luvun (90-luvulla ei tällaista tässä mittakaavassa ollut). Ei ne maalaisten valitukset ja otsikot mediassa taitaneet ollakaan tippaakaan liioiteltuja. Jokereiden kannattajakuntaan pesiytynyt väkivalta, pissa på -kulttuuri ja rasismi olivat todellakin totta. En voisi enempää halveksua tätä Jokereihin kynsin ja hampain "sitoutunutta" paskasakkia.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun piti tähän vielä kommentoida (mutta eilen en huomannut niin tehdä) että nythän Jokereiden naruista vetelee taho, jonka arvoista keskeisimmät ovat juurikin monimuotoisuus ja varsinkin suvaitsevaisuus. Joten siinä mielessä tämä venäläisen valtaeliitin mukaantulo Jokereihin on historiallisessakin mielessä hieno ja kaunis asia. Nyt Jokereilla on takanaan ihmisiä, joilla on oikeaa valtaa vaikuttaa Jokereiden kautta juurikin monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden ihanteisiin.

En näe, miten Jokereiden toiminta on muuttunut arvoiltaan sitten 90-luvun. Minulla ei ole mitään ongelmaa kannattaa edelleen Jokereita.

Tämän sanottuani toivoisin, blue line, ettet enää kirjoittelisi viestejä, joissa kutsut venäläisiä "ryssiksi", rinnastat heidät apinoihin ja haukut heitä huonosta urheiluhengestä

Onhan se tyypillinen tunnekuohussa annettu typerän sävyinen viesti. Mutta sen sisältö on aivan erilainen verrattuna sinun lukuisiin viesteihin . En ole toivonut ryssää krematorioon, luita katki tai pitänyt tyytyväistä venäläistä maailman ällöttävimpänä asiana. Ja sinullehan ryssä on venäläinen, joka kehtaa olla esim. ylpeä maastaan. Minä keskityin peliin. Sinä lietsot ryssävihaa johdonmukaisesti ja tarkoituksella, koska se palvelee päämääriäsi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@blue line Enkä lietso, mutta jankuta vaan. Mitkähän mun päämäärät ovat? Sulla on niin syvällinen näkemys musta, että mieluusti saisit jakaa sitä mullekin... Itsehän en ole asettanut itselleni Jokereihin liittyviä päämääriä, vaan ainoastaan toiveita mitä nykyiseen seurajoukkueeseen tulee.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@blue line Enkä lietso, mutta jankuta vaan. Mitkähän mun päämäärät ovat? Sulla on niin syvällinen näkemys musta, että mieluusti saisit jakaa sitä mullekin... Itsehän en ole asettanut itselleni Jokereihin liittyviä päämääriä, vaan ainoastaan toiveita mitä nykyiseen seurajoukkueeseen tulee.

Eikö toive muutu silloin päämääräksi, kun toiveen eteen on valmis tekemään jotain? Yrität olla mielipidevaikuttaja, ja mielipidevaikuttamiseen rasistin leima sopii varmaan aika huonosti. Siinä on mun tämän hetkinen syvällinen näkemys sinusta.

Tämä palsta on taas alkanut tuntumaan aika hapokkaalta, taidan pitää vähän pitemmän tauon, ehkä jopa sarjan alkamiseen asti, koska ei mulla ole tarvetta tällaiselle paskanjauhamiselle. Ei tällä mitään vaikutusta ole mihinkään. Tosin jos jokin supervahvistus saapuu kevään ja kesän aikana, lupaan tulla tuulettelemaan tai jos jättää tulematta, lupaan tulla vittuilemaan nykyjohdolle sarjan alkaessa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ai kuten teidän Pro-KHL Brothersin debyyttialbumi Paskaliiga, joka on pyörinyt nyt suurinpiirtein listaykkösenä täällä Jokereiden puolella sen pari-kolme vuotta? Jos nyt mietitään niitä aivan sikamaisia vastoinkäymisiä, joista tässäkin ketjussa on erikseen useasti keskusteltu, ja jotka osa kirjoittajista on valmis hyväksymään, koska pelin taso, viihdyttävä tapahtuma ja what not, niin miksi se on vain sinun kanssasi erimieliset, joilla on sama levy jäänyt päälle? Se on sama tilanne molemmilla puolilla aitaa.

Ja mitä sulle tapahtui vuodenvaihteen jälkeen? Ennen vedit asiallisesti ja sovittelevasti muita kirjoittajia kohtaan, nyt opastelet täällä muita kirjoittajia pitämään kriisikokouksia ja kerrot ketä ei kaivata ja ketä kaivataan. Ja tägää nimimerkki kun puhut jostakusta, kiitos.

Tämä viesti taas kertoo millä tasolla sinä olet henkisesti. Pidät itseäsi jonain ihme vitsiniekkana. Sinähän et ole koskaan opastellut täällä muita? Ainoastaan sinun mielipiteilläsi on väliä ja se on paistanut kirjoituksistasi jo pitkään. Ja ei minulle ole tapahtunut mitään. Olen vain vajonnut teidän tasolleen ja se on kyllä surullista.

Onko jollakin faktaa että noita ilmaislippuja jaetaan peleihin? Muistaakseni Hjallis totesi että nykyään joka lipusta joutuu maksamaan jotain toisin kun Liiga-aikoina.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jo Göbbels tiesi, että jankkaamalla jotain tarpeeksi kauan, alkaa ihmiset siihen uskomaan. Leuaton sanoi vain kerran, joten totta kai lippuja jaetaan ilman todella paljon. Saisivat jakaa minullekin.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Onko jollakin faktaa että noita ilmaislippuja jaetaan peleihin? Muistaakseni Hjallis totesi että nykyään joka lipusta joutuu maksamaan jotain toisin kun Liiga-aikoina.

Voin sanoa, että on. Mitään määrää paljonko per matsi tms. en kuitenkaan tiedä. Valitettavasti en myöskään saa enkä voi paljastaa lähdettä. Mikäli noita julkisuuteen tulleita talouslukuja peilaa niin ei ne lähteet kovin väärässä ole voineet olla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Voin sanoa, että on. Mitään määrää paljonko per matsi tms. en kuitenkaan tiedä. Valitettavasti en myöskään saa enkä voi paljastaa lähdettä. Mikäli noita julkisuuteen tulleita talouslukuja peilaa niin ei ne lähteet kovin väärässä ole voineet olla.

Huoh. Eli faktaa on, mutta määristä et tiedä ja lähdettäkään ei voi paljastaa. Uskotaan, uskotaan. Hjallis valehtelee mutta palstatoverin salaiset lähteet eivät. Muutenkin naurattaa että näistä tappiosta ollaan niin hämmästyneitä. Asiaan vähänkään perehtyneet tiesivät että tappioita tulee joka kausi toista kymmentä miljoonaa. Asiaan perehtyneet myös tiesivät että Rotta ja KHL kuittaa nuo väistämättömät tappiot. Meinaakohan ne jumalauta vielä ensi keväänäkin julkaista tämän jonain uutisena?

Sopimusneuvottelut seuraavasta kolmesta kaudesta lienee jo takana vaikka jatkosta ei virallisesti ole ilmoitettu. Jokerit jatkanee KHL:ssä niin kauan kuin sopimus näiden tappioiden kuittaamisesta venäläisten toimesta jatkuu. Siirtymistä takaisin kotimaisen liigan pariin ei tule ainakaan ennen kautta 2020-2021. Voitte ottaa talteen. Toivottavasti mukina, kitinä ja hyökkäykset rakasta joukkuettamme kohtaan muutaman kohdalla hieman rauhoittuu sillä mitään hyötyä siitä ei ole.


Toivotaan että kun KHL on kuopattu niin voimme suoraan hypätä valmiiseen European Elite Liigaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko jollakin faktaa että noita ilmaislippuja jaetaan peleihin? Muistaakseni Hjallis totesi että nykyään joka lipusta joutuu maksamaan jotain toisin kun Liiga-aikoina.

Jos faktaksi kelpaa Virmasen ja Hjalliksen sanomiset, faktaa löytyy. Aiemmin Jokerit jakoi ilman sponssisopimusta tai vastaavaa lippuja ilmaiseksi kun halliin haluttiin yleisöä. Lisäksi osalle sponsseja oli lippuja saatavissa aina kun tilaa löytyi ilman lisäkorvausta. Pidän tätä faktana lähteistä johtuen. Itsekin olin monta kertaa hallissa lipuilla, joissa luki 0 euroa. Mutta en Jokerien laskuun vaan sponssien.

Nyt tilanne olisi muuttunut siten, että sponssia vastaan olisi lippuja saatavilla. Toisin sanoen, jokin sopimus pitää olla Jokerien kanssa. Jos näin on, Hjallis ei valehdellut vaan vähän kaunisteli asiaa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Voin sanoa, että on. Mitään määrää paljonko per matsi tms. en kuitenkaan tiedä. Valitettavasti en myöskään saa enkä voi paljastaa lähdettä. Mikäli noita julkisuuteen tulleita talouslukuja peilaa niin ei ne lähteet kovin väärässä ole voineet olla.

Eli ei ole. Ja muutenkaan en sinun puheisiisi luottaisi. Ja tuskin nuo lipputulot vaikuttaa kovin paljon noihin tappioihin. Eilen toimitusjohtaja Kohonen totesi näin iltapaskassa:

-Silti lukemat eivät anna koko kuvaa meidän toiminnastamme. Myynti on kasvanut merkittävästi, ja Viasat maksaa tv-oikeuksista KHL:lle eikä meille. KHL maksaa meidän omistajillemme ja he siirtävät sen pääomana meille, jolloin se ei näy liikevaihdossa. Kyse on noin 3–4 miljoonan euron summasta.

Eli jos tuo pitää paikkaansa niin Jokerit tekee tappiota sen 10 miljoonaa mikä on ollut tiedossa ennen KHL:ään siirtymistä. Samassa jutussa Kohonen totesi että matkustuskulut olivat korkeampia mitä oli budjetoitu, vakuutusmaksut korkeat, turvallisuus asioihin paneutuminen ja lisäksi Jokerit maksoi markkinahintaista vuokraa hallista joka on 3 kertaa suurempi kuin kallein SM-Liigan maksama vuokra. Lipputulot ovat varmaan aika pieni osa noita tappioita.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Sopimusneuvottelut seuraavasta kolmesta kaudesta lienee jo takana vaikka jatkosta ei virallisesti ole ilmoitettu. Jokerit jatkanee KHL:ssä niin kauan kuin sopimus näiden tappioiden kuittaamisesta venäläisten toimesta jatkuu. Siirtymistä takaisin kotimaisen liigan pariin ei tule ainakaan ennen kautta 2020-2021. Voitte ottaa talteen. Toivottavasti mukina, kitinä ja hyökkäykset rakasta joukkuettamme kohtaan muutaman kohdalla hieman rauhoittuu sillä mitään hyötyä siitä ei ole.
Tästä Jokerien jatkosopparista KHL:ssä tulin maininneeksi jo pari-kolme kuukautta sitten. Saa muistella sitäkin.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Mikäli noita julkisuuteen tulleita talouslukuja peilaa niin ei ne lähteet kovin väärässä ole voineet olla.
Tätä virkettä kun mutustelee, niin ei voi estää hymyn tuloa huulille. Vakuuttavaa, jatka samaan malliin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
-Silti lukemat eivät anna koko kuvaa meidän toiminnastamme. Myynti on kasvanut merkittävästi, ja Viasat maksaa tv-oikeuksista KHL:lle eikä meille. KHL maksaa meidän omistajillemme ja he siirtävät sen pääomana meille, jolloin se ei näy liikevaihdossa. Kyse on noin 3–4 miljoonan euron summasta.
Tätä jäin itsekin miettimään kun tuon uutisen luin. Tarkoittaako tuo, että Viasat maksaa Tv-oikeuksista KHL:lle 3-4 miljoonaa euroa, vai että Jokerit saa tuosta kakusta 3-4 miljoonaa euroa? Vai onko kyse siitä, että Viasat maksaa KHL:lle jotain, KHL maksaa omistajille jotain ja omistajat pistävät pääomaa 3-4 miljoonaa euroa? Vai meneekö tämä sittenkin niin, että joku summa on 3-4 miljoonaa, ja Jokerit saa jotain pääomina? Sekään ei ole mulle tullut täysin selväksi, että onko tuo Viasatin soppari ainoa, joka ei mene Jokereille, vaan KHL:lle, vai onko jotain muutakin? Eikö tuo kasvanut myyntikään näy toiminnassa?

Lipputulot ovat varmaan aika pieni osa noita tappioita.
Lipputulojenhan pitäisi olla sponsori- ja yhteistyösopparien kanssa keskeisimmät tulonlähteet. Tutkimukset, vakuutukset, matkustus, hallivuokra, palkat jne. ovat kuitenkin joka tapauksessa niin suuri kuluerä, ettei lippuhinnoilla niitä pystytä kattamaan, eikä varmasti sponsorisopimuksillakaan. Joku totesikin hyvin täällä (oliko @Cobol?) että sponsorimyynti on varmaan aika turhan tuntuista hommaa, kun sillä ei kuitenkaan pystytä oikeasti vaikuttamaan, vaan venäläisten pumppaama raha vähenee sitä mukaa, kun myynti kasvaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös