Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 738 325
  • 8 198

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle Jokerit on paras joukkue vaikka pelattaisiin NHLää ja jäällä luistelisi pelkkiä möttösiä ja töppösiä ja joka matsissa tulisi sata muna käkeen.
Että (tietyt) FANIT SAISIVAT TUNTEA YHTEISÖLLISYYTTÄ. Voi hyvää päivää!
Niin, ja siellä ulkojään reunalla olisivat vain ne tietyt oikeinkanattajat, kaikki 10.

Oikeasti Jokereiden lopettaminen tarkoittaisi myös yhteisön hajoamista jollain aikavälillä. Melko lyhyellä sellaisella.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensinäkin kyllä mä tunnen ylpeyttää Jokereista enkä näe, miksei kahden viime kauden suorituksissa muka ole aihetta ylpeyteen. Saavutuksensa joukkue on ansainnut pelaamalla kiekkoa, ei millään tavalla ns. paperilla.

Itse toivoisin, että Jokereista kehittyisi kansainvälisesti iso juttu. Siirtyminen KHL:ään oli käytännössä ainut tie tähän suuntaan. Mulla on sellainen hötinä (joka ei perustu mihinkään), että Jokerit alkaa olla jonkin verran tunnettu brändi Euroopassa. Jossain vaiheessa tämä tulee helpottamaan matkan jatkumista kohti seuraavaa päämäärää.

En itsekään arvosta provoilua, mutta en ihan ymmärrä, mitä lopulta ajat takaa V-G-? Sun mielestä se, että Jokerit pelaa kovassa sarjassa, on lähtökohtaisesti ongelma. Mun mielestä se on hienoa!

Joukkueen suuruus perustuu historiaan, pelitapaan, pelaajiin, koko organisaatioon ja sen tapaan toimia. Myös faneihin ja heidän sitoumiseensa sekä laajemman yleisön kiinnostukseen. Molempia tarvitaan. Hyvä joukkue voi kokea urheilullisia tappioita. Sille ei voi mitään. Ei ole ollenkaan yhdentekevää, minkälainen joukkue Jokereilla oli ja miten se pelasi, vaikka pelit nyt päättyivätkin. Jossain vaiheessa pelit aina päättyvät, mutta joukkue jää elämään.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Itse toivoisin, että Jokereista kehittyisi kansainvälisesti iso juttu. Siirtyminen KHL:ään oli käytännössä ainut tie tähän suuntaan. Mulla on sellainen hötinä (joka ei perustu mihinkään), että Jokerit alkaa olla jonkin verran tunnettu brändi Euroopassa. Jossain vaiheessa tämä tulee helpottamaan matkan jatkumista kohti seuraavaa päämäärää.
Jokereista ensimmäinen euroopplainen joukkue NHL:ään? :D

No hassuttelut sikseen, erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus!
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Tuo Bluesin loppu yhdisti fanit ja teki varmasti seurasta entistä rakkaamman. Täällä me tapellaa keskenämme ja seura on jonkun Ryssän leikkikalu korruptioliigassa.

En tiedä miten olet Bluesin taivalta seurannut? Bluesin surullista kohtaloa seuranneille lienee selvää, että yhteisöllisyyttä on ollut ja viimeinen kotiottelu oli varmasti upea kokemus. Kuitenkin yhteisö on ainakin Jatkoajassa lähinnä repinyt toisiaan kappaleiksi, kuka kannattaa Jussin uutta kautta, kuka haluaa aloittaa pohjalta uudelleen alusta, nimen pitää säilyä, tai vaihtua, kaikille potkut, osa vannoo, ettei mene matsiin ennen kuin (jotain juuri hänen toivomaansa tapahtuu), toinen huutaa, että matseissa käyn hautaan asti... Muistuttaa ihan yhden toisen seuran kannattajakuntaa.

En tiedä mitä odotat meiltä muilta. Jokerien otteluissa olen kokenut yhteisöllisyyttä ihan näinä viikkoina. Täällä palstalla toki vähemmän. Repimisen sijaan olisi kiva nähdä sinunkin, arvostamani Jatkoajan jäsenen, rakentavan yhteisöllisyyttä sen sijaan, että vaadit muilta jotain oman mielesi mukaista ratkaisua. Minun Jokeri-yhteisössäni on monenlaista poppoota, osa haluaa jatkaa KHL:ssä, osa haluaa liigaan, osaa Rotan vihaaminen yhdistää, mutta kaikille ykkönen on Jokerit, ei oma käsitys ainoana oikeana.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Hienointa olisi kun eteläpääty lopettaisi nyt aktiivitoimintansa ja antaisi näiden läpsytinhurjien hakata sydämmensä kyllyydestä ko eivät muuta osaa.

Tai sitten jaloilla äänestävät voisivat sankoin joukoin ostaa Jokerit (A) kausarit seuraavaksi kaudeksi? Katsomossa olisi siistiä nähdä seuraavalla kaudella kotiotteluissakin isompi määrä jengiä. A-junnujen kausarifyrkat menevät varmasti hyvään tarkoitukseen vaikka pelaajapolku omiin edareihin on käytännössä katkennut. A-junnut muuten pelaavat tänään kotona, valitettavasti minulla on samanaikaisesti JFC aiheista menoa, mutta toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mestoille.

Vaikka KHL-Jokerit on minulle kuollut, ei koko seuran tarvitse kuolla. Kerran Jokeri, aina Jokeri ja niin poispäin. Mä pyrin jatkossa pysymään poissa jatkoajan riitelyistä, välttämään verisuonien katkeamisen päässä ja keskittymään positiivisiin asioihin, mitä Jokerit perhe tarjoaa muualla. Kyllä ne ajat kotimaisessa liigassa vielä palaavat, on vain ajan kysymys milloin.

Aika näyttää kuinka hyvin onnistun tavoitteessa vältellä janariajan itkuvirsiä ;)
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
On olemassa oikeita kannattajia ja sitten on gloryhuntereita. Itse voin onneksi olla iloinen siitä, että kuulun ensimmäiseen ryhmään. Moni täällä kirjoittavista tämän ketjun viestien perusteella selkeästi jälkimmäiseen.

Yrittäkää nyt ymmärtää, että tämä KHL-joukkue nyt vaan on juuri se Jokerit, jota te olette kannattaneet ja joka on kulkenut tähän päivään mennessä oman matkansa ja se matka jatkuu. Jos tämä seura / OY lakkaa, niin se on sitten siinä. Ei se tyhjästä perustettava jengi ole mikään Jokerit, vaikka samaa nimeä käyttäisikin.

Tämä lainaus nyt on ihan täyttä roskaa. Kirjoittajan todellinen luonne ja uskollisuus seuraa kohtaan on tässä pähkinänkuoressa. Jos yksi osakeyhtiö, joka jostain syystä Jokerit-nimeä vielä käyttää, menee konkkaan niin jätetään koko seura. Seura on suurempi kuin mikään organisaatio tai oy, kannattajat ovat seura.

Olisiko esim Skotlannissa Rangersin kannattajien pitänyt hylätä seuransa siksi, että taustayhtiö meni konkurssiin? Siellä seura on noussut alhaalta kohti ylintä tasoa ja kannattajat eivät ole hylänneet vaikka taustalla oy on käytännössä uusi yhtiö.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Tai sitten jaloilla äänestävät voisivat sankoin joukoin ostaa Jokerit (A) kausarit seuraavaksi kaudeksi?
Itselle tämä näillänäkymin on se paras vaihtoehto. Sääliksi käy junnuja kun joutuvat hyppäämään joko koheloon tai mestikseen maakuntiin. Kauden lähes ainoat kohokohdat KHL puolella olivat loukkaantumissuman takia edustukseen päässeet Mäkiset ja Gymer. Veljekset ku väsäs maalin ni ihan kotona asti piti pomppaa sohvalta ylös. Hieno hetki.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Vaikka KHL-Jokerit on minulle kuollut, ei koko seuran tarvitse kuolla. Kerran Jokeri, aina Jokeri ja niin poispäin. Mä pyrin jatkossa pysymään poissa jatkoajan riitelyistä, välttämään verisuonien katkeamisen päässä ja keskittymään positiivisiin asioihin, mitä Jokerit perhe tarjoaa muualla. Kyllä ne ajat kotimaisessa liigassa vielä palaavat, on vain ajan kysymys milloin.
Kun sinut tunnen, niin olen kovasti miettinyt tätä tekemääsi ratkaisua. Se ei varmaankaan ole ollut helppo. Minä en siihen pysty. Täytyisi tapahtua vielä(kin) isompia kakkoseen nykimisiä, ennenkuin lapsenuskoni romutettaisiin. Tulen siis käymään vastaisuudessakin Arenalla, kun en osaa sieltä pysyä poissa. Viime kaudella sain fiksattua kaikki menoni, että pääsin kaikkiin kotimatseihin. Kaksi kertaa poistuin kesken seminaarin toiselta puolelta Suomea tullakseni katsomaan kun joku Lada pyyhkii meillä lattiaa. Ja aamusta omalla autolla takaisin seminaariin. Niinä kertoina tuli mieleen, että ei tässä paljon järki päätä pakota. Sinä olet puritaaninen fani ja pinnat sinulle siitä, että kykenet jättämään rakastamasi seuran, mutta myös ymmärtämään minunkaltaisiani helpomman linjan valinneita. Jollakin metatasolla ymmärrän myös @Memotuss ja @Max Power -tyyppistä fanitusta. Vaikka teidän agendanne on sama, teette sen vain eri tavalla. Sinä et ota oikeinkannattamista miksikään elämää ohjaavaksi prinsiipiksi, kuten jäljempänä mainitut, jotka fundamentaalisuudessaan tuomitsevat muiden kannattamisen jotenkin aatteetomaksi huoraamiseksi. On se sitä tai ei, toisin en minäkään voi toimia. Ja lisäksi vituttaa jo valmiiksi se, kuinka - Jokereiden mahdollisesti joskus tulevaisuudessa takaisin puuhaliigaan palatessa - nämä jotkin oikeinkannattamista penäävät nimimerkit aloittavat vittumaisen jälkiviisastelun siitä, kuinka he jo vuonna 2014-15 profetoivat tämän heidän linjansa toteutuneen ja kuinka he olivat leijonia lampaiden joukossa.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kun sinut tunnen, niin olen kovasti miettinyt tätä tekemääsi ratkaisua. Se ei varmaankaan ole ollut helppo. Minä en siihen pysty. Täytyisi tapahtua vielä(kin) isompia kakkoseen nykimisiä, ennenkuin lapsenuskoni romutettaisiin. Tulen siis käymään vastaisuudessakin Arenalla, kun en osaa sieltä pysyä poissa.

Ei se helppoa ollut. Yritin ensimmäisellä KHL-kaudella aloitella fiiliksellä kyllä tämä tästä. Marraskuuhun mennessä huomasin ettei teeskentely toimi ja siirryin päädystä yläkatsomoon etten myrkyttäisi päädyn ilmapiiriä. Loput kaudesta meni enemmän tai vähemmän yläkatsomossa, käytävällä tai baarissa. Tälle kaudelle päätin, että jätän baarikeikat väliin, keskellä viikkoa negatiivisten tunteiden tukahduttaminen bissellä ei ollut hyvä idea. Menneellä kaudella kävin alkukaudesta paikalla kolmessa matsissa mistä kahdesta lähdin kesken matsin menemään, kun vitutti aivan tolkuttomasti. Irti päästäminen ei siis tapahtunut hetkessä, ensin piti teeskennellä, että kaikki ok.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko esim Skotlannissa Rangersin kannattajien pitänyt hylätä seuransa siksi, että taustayhtiö meni konkurssiin? Siellä seura on noussut alhaalta kohti ylintä tasoa ja kannattajat eivät ole hylänneet vaikka taustalla oy on käytännössä uusi yhtiö.

Krhm... Eikö Jokereiden kannattajista ole aika iso osa hylännyt Jokerit itsesi mukaanlukien, kun ei ole enää se samanlainen yhtiö taustalla hoitamassa asioita ja sarjakin muuttunut? Jokereiden taustayhtiöhän oli menossa konkurssiin kovaa vauhtia ja uusien omistajien avulla se vältettiin. Olisiko Rangersin kannattajat hylänneet seuran, jos seura olisi siirtynyt pelaamaan Valioliigaa niinkuin joskus oli ollut suunnitelmissa?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Krhm... Eikö Jokereiden kannattajista ole aika iso osa hylännyt Jokerit itsesi mukaanlukien, kun ei ole enää se samanlainen yhtiö taustalla hoitamassa asioita ja sarjakin muuttunut? Jokereiden taustayhtiöhän oli menossa konkurssiin kovaa vauhtia ja uusien omistajien avulla se vältettiin. Olisiko Rangersin kannattajat hylänneet seuran, jos seura olisi siirtynyt pelaamaan Valioliigaa niinkuin joskus oli ollut suunnitelmissa?

Jokerit pelaa Venäjän propagandaliigassa ja huoraa identiteettiään ja perinteitään. Jos joku tähän muuta väittää niin on väärässä. Vapaassa maassa saa toki jokainen valehdella itselleen ja käydä hallissa leikkimässä, että kaikki on hyvin. KHL-fanit ovat saaneet huomata tulevansa nöyryytetyiksi seuran taholta monta kertaa mutta näköjään porukalla ei ole tarpeeksi kanttia boikotoida silloin, kun toimintaa eniten kaivataan. Nämä asiat mitä omistajien taholta on tehty ovat sitä tasoa, että jos joku olisi ennen siirtymistä sanonut mitä tulee tapahtumaan, olisi kyseinen kirjoittaja leimattu täysin seinähulluksi.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Krhm... Eikö Jokereiden kannattajista ole aika iso osa hylännyt Jokerit itsesi mukaanlukien, kun ei ole enää se samanlainen yhtiö taustalla hoitamassa asioita ja sarjakin muuttunut? Jokereiden taustayhtiöhän oli menossa konkurssiin kovaa vauhtia ja uusien omistajien avulla se vältettiin. Olisiko Rangersin kannattajat hylänneet seuran, jos seura olisi siirtynyt pelaamaan Valioliigaa niinkuin joskus oli ollut suunnitelmissa?
Kummasti tämä "iso osa" ei näyttäydy oikeen millään tavalla, kun yleiskökeskiarvot kahdelta viime vuodelta on varmasti Jaffa-historian suurimpia. Niin kauan kun itse saan nauttia laadukkaasta lätkästä, hallissa käy hyvin porukkaa ja tunnelma on parempi kuin Sharksin kotipeleissä (tohon nollatasoon on piiiiiiiitkä matka) niin puolestani te mielenne pahoittajat saattekin pysyä hallilta poissa, voisitte vaan samalla pysyä myös pois täältä foorumilta manailemasta.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä lainaus nyt on ihan täyttä roskaa. Kirjoittajan todellinen luonne ja uskollisuus seuraa kohtaan on tässä pähkinänkuoressa. Jos yksi osakeyhtiö, joka jostain syystä Jokerit-nimeä vielä käyttää, menee konkkaan niin jätetään koko seura. Seura on suurempi kuin mikään organisaatio tai oy, kannattajat ovat seura.

Olisiko esim Skotlannissa Rangersin kannattajien pitänyt hylätä seuransa siksi, että taustayhtiö meni konkurssiin? Siellä seura on noussut alhaalta kohti ylintä tasoa ja kannattajat eivät ole hylänneet vaikka taustalla oy on käytännössä uusi yhtiö.

Kiitos kauniista sanoistasi ja kannatukseni analysoinnista.

Anyway mä kyllä ymmärrän sun pointtisi. Meikäläisen kaltaiselle tollikalle seuran kannattaminen on ilmeisesti vähän liian abstrakti ajatus. Omat pojat pelaavat jalkapalloa eri seuroissa ja tottakai suhtaudun aina myötämielisesti niihin seuroihin, joiden väreissä kulloinkin ovat. Seura kaikkine joukkueineen ja toimijoineen on kuitenkin melkoinen möhkäle mun kannatukseni kohteeksi.

Sen sijaan kilpajoukkue on se osa sitä kokonaisuutta, jota voi fanittaa. Periaatteessahan Jokereilla voisi olla kilpajoukkue sekä Liigassa että KHL:ssä. Oletan, että siinä tilanteessa fanittaisin nimenomaan KHL-joukkuetta vaikka sen liigajoukkueen tekeminen kyllä kiinnostaisi todella paljon. Kun Jokerit aikoinaan pelasi jalkapalloa, ei se mua kiinnostanut kuin kuriositeetin verran.

Jos tämä nykyinen kilpajoukkue tulisi tiensä päähän ja hommaa lähdettäisiin kehittämään jostain alasarjasta, olisi se ihan OK. Mutta silti koen, että se ei ole se sama joukkue, joka nyt pelaa. Olisiko sillä joukkueella mestaruusviirejä ja jäädytettyjä pelinumeroita?

Eipä tästä tämän enempää, asioita voi ajatella monesta eri näkökulmasta ja fanittaminen perustuu tunteeseen ei niinkään järkeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En itsekään arvosta provoilua, mutta en ihan ymmärrä, mitä lopulta ajat takaa V-G-? Sun mielestä se, että Jokerit pelaa kovassa sarjassa, on lähtökohtaisesti ongelma. Mun mielestä se on hienoa!
En mä sinänsä aja mitään takaa, vaan lähinnä kalastelin mielipiteitä ihan vilpittömästi. Mun mielestä kovassa sarjassa pelaaminen ei missään nimessä ole ongelma, vaan KHL:ssä pelaaminen, mutta sekään ei sinänsä ollut pointtini. Vaikka siitäkin sopisi keskustella paljon enemmän kuin mitä nyt keskustellaan. Toisaalta ymmärrän miksi sitä keskustelua ei käydä, koska se menee helposti (ainakin kauden aikana) ihan yli äyräiden.

Lähinnä siis mietin sitä, että Jokereiden saavutukset näiden kahden KHL-vuoden aikana ovat olleet aikalailla samaa tasoa (vähän heikompaa) kuin viimeisimpinä Liiga-kausina. Viimeinen pitää jättää pois laskuista, sillä sen epäonnistuminen oli täysin varmaa jo ennen kuin se alkoi. Suoritukset eivät ole siis suhteessa parantuneet oikeastaan yhtään, mutta minulle moni tärkeä asia kuten vieraspelimatkat, Eteläpäädyn tunnelma ja vierasfanien kanssa käytävä "taistelu" on jäänyt pois.

Joukkueen suuruus perustuu historiaan, pelitapaan, pelaajiin, koko organisaatioon ja sen tapaan toimia. Myös faneihin ja heidän sitoumiseensa sekä laajemman yleisön kiinnostukseen. Molempia tarvitaan. Hyvä joukkue voi kokea urheilullisia tappioita.
Minä olen näistä samaa mieltä. Mutta toteutuuko tämä kaikki KHL-Jokereissa? Jokereiden historia on toki koko Hjalliksen ajan tähdännyt pikemminkin viihde- kuin urheilubisnekseen, joten sikäli tämä KHL:lle tyypillinen sirkushuvi-ajattelu kyllä sopii kontekstiin, mutta esimerkiksi identiteettiajattelu on nyt kadonnut tai ainakin muuttanut 180 astetta suuntaansa.

Eteläpääty oli tänä vuonna aika henkitoreissaan. Arvostan aivan hirvittävän korkealle esim. capojen ponnistelut, mutta itse katsomossa oli todella paljon tyhjää tilaa melkein jokaisessa matsissa. Joskus vähän aikaa sitten mainitsin, että Jokereiden matseissa käydään lippuhinnoittelun ja -tarjonnan myötä enemmän uteliaisuudesta kuin kiinnostuksesta. En väitä, että yleisömäärät tulevat putoamaan, en oikein usko siihen, mutta on mielenkiintoista nähdä, miten ne kehittyvät seuraavien vuosien runkosarjoissa.

Mitä tulee urheilullisiin tappioihin, niin Jokerit hävisi, koska oli huonompi joukkue. Ilmeisesti myös varsin klesana. On kuitenkin myös täysin totta, että ilman palkkakattoa (ja -lattiaa), puolueetonta kurinpitojärjestelmää ja toimivaa tuomaritoiminnan ohjausta KHL:stä puuttuu urheilullisuuden periaatteiden keskeinen vaatimus: tasvertainen mahdollisuus menestyä. Puhutaan paljon, että KHL on tasokkaampi sarja kuin Liiga, ja niin se onkin. Mutta se on myös valtavan epätasainen sarja: TsSKA:n tai Ufan välinen ero Metallurg Novokuznetskiin tai Severstal Tsherepovetsiin on hurjasti suurempi kuin HIFK:n ja Bluesin välinen ero. Urheilullisesti katsoen KHL:ssä pelataan suuri määrä aivan täysin turhia matseja. Erona on että markkinatalouden lait merkitsevät Bluesille konkurssiuhkaa, mutta KHL:ssä vastaavat ovat mahdollista ohittaa poliittisilla päätöksillä. Sekin lisää epäaitouden mielikuvaa.

Mitä tulee yllä olevaan keskusteluun siitä, miten vaikeaa on jättäytyä pois hallilta, itselläni siihen meni kaksi runkosarjaa ja yhdet pleijarit. Olen jauhanut sitä, ettei KHL:ssä ole minulle tarjolla sellaista tunnetta, johon oli Liiga-aikana koukussa, ja nyt tavan vuoksi Jaffalassa käyminen on saanut jäädä. Kun katson ulos ikkunasta, näen suurin piirtein samanlaisen sään, kuin vuonna 2012 lähtiessäni tsiigaamaan game2:sta HIFK:ta vastaan. Kevät tulee ja valon määrä lisääntyy. Vastaan tulee enemmän hymyileviä kasvoja ja kiekkokiima kasvaa. Paitsi Länsi-Euroopan parhaalla seurajoukkueella, sen pelit päättyivät mittarilukeman ollessa vielä talvisissa lukemissa. Kevään pitäisi olla kiekkofanille parasta aikaa mutta Jokereille se ei KHL:ssä ole mahdollista.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit pelaa Venäjän propagandaliigassa ja huoraa identiteettiään ja perinteitään. Jos joku tähän muuta väittää niin on väärässä. Vapaassa maassa saa toki jokainen valehdella itselleen ja käydä hallissa leikkimässä, että kaikki on hyvin. KHL-fanit ovat saaneet huomata tulevansa nöyryytetyiksi seuran taholta monta kertaa mutta näköjään porukalla ei ole tarpeeksi kanttia boikotoida silloin, kun toimintaa eniten kaivataan. Nämä asiat mitä omistajien taholta on tehty ovat sitä tasoa, että jos joku olisi ennen siirtymistä sanonut mitä tulee tapahtumaan, olisi kyseinen kirjoittaja leimattu täysin seinähulluksi.

Sähän oot ku poliitikko, joka ei millään tapaa ota kantaa kysymykseen vaan vuorotellen kiertelee, kaartelee ja puhuu itseään pussiin ja vedät perään vielä noita futisjuttuja niin pitkään, kun se palvelee sun tarkoitusperiäsi. Kun ne voidaankin kääntää jollain tapaa sua vastaan, niin tulee juuri näitä täysiä sössötyksiä joissa ei ole järjenhiventä ensimmäisen ja viimeisen kirjaimen välissä. Mutta jatka toki taas samalla linjalla, kun eihän se tosta mihinkään muutu.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Sähän oot ku poliitikko, joka ei millään tapaa ota kantaa kysymykseen vaan vuorotellen kiertelee, kaartelee ja puhuu itseään pussiin ja vedät perään vielä noita futisjuttuja niin pitkään, kun se palvelee sun tarkoitusperiäsi. Kun ne voidaankin kääntää jollain tapaa sua vastaan, niin tulee juuri näitä täysiä sössötyksiä joissa ei ole järjenhiventä ensimmäisen ja viimeisen kirjaimen välissä. Mutta jatka toki taas samalla linjalla, kun eihän se tosta mihinkään muutu.

Eikös ton viestin pointit kuitenkin periaatteessa pidä paikkansa? Vai kiistätkö KHL:n propagandaluonteen ja täten Jokerien olemisen pelkkänä Moskovasta ohjattuna leikkikaluna? Kiistätkö sen, että Jokereissa valtaa käyttävä taho myy vierasjoukkueen fanikamaa Are(e)nalla, käskee Jokereita luovuttamaan koppinsa Venäjän joukkueen käyttöön, maalaa vieraskopin oman rakkaan seuransa väreillä ja määrää vierajoukkueen maalibiisin soivaksi Are(e)nalla? Nämä kaikki edellämainitut kohdat pitävät kuitenkin täysin paikkansa ja on aika surullista miten moni tiedostaa tämän ja silti käy auttamassa omalta osaltaa seuran tuhoa.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Kummasti tämä "iso osa" ei näyttäydy oikeen millään tavalla, kun yleiskökeskiarvot kahdelta viime vuodelta on varmasti Jaffa-historian suurimpia. Niin kauan kun itse saan nauttia laadukkaasta lätkästä, hallissa käy hyvin porukkaa ja tunnelma on parempi kuin Sharksin kotipeleissä (tohon nollatasoon on piiiiiiiitkä matka) niin puolestani te mielenne pahoittajat saattekin pysyä hallilta poissa, voisitte vaan samalla pysyä myös pois täältä foorumilta manailemasta.

Tuossa jo aiemmin yritin kysellä, että onko millään muulla väliä, kunhan urheiluviihde vaan on tasokasta? Ei siis kukaan välitä kysyä miksi Putinin lähipiiri haluaa hankkia Suomesta näkyvyyttä urheilujoukkueen ja sen areenan muodossa ja kuitata samalla järkyttäviä tappioita? Erittäin relevanttia olisi kysyä miksi??? Jos aavistatte vastauksen, niin haluatteko olla toiminnassa mukana, koska "on niin tasokasta kiekkoa, eikä muulla ole merkitystä"?
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös ton viestin pointit kuitenkin periaatteessa pidä paikkansa? Vai kiistätkö KHL:n propagandaluonteen ja täten Jokerien olemisen pelkkänä Moskovasta ohjattuna leikkikaluna? Kiistätkö sen, että Jokereissa valtaa käyttävä taho myy vierasjoukkueen fanikamaa Are(e)nalla, käskee Jokereita luovuttamaan koppinsa Venäjän joukkueen käyttöön, maalaa vieraskopin oman rakkaan seuransa väreillä ja määrää vierajoukkueen maalibiisin soivaksi Are(e)nalla? Nämä kaikki edellämainitut kohdat pitävät kuitenkin täysin paikkansa ja on aika surullista miten moni tiedostaa tämän ja silti käy auttamassa omalta osaltaa seuran tuhoa.

Eihän tässä sun viestissä ole mitään kiistämistä. Tosin tietysti ton pelkän leikkikaluna olemisen voi kyseenalaistaa, mutta siihen väittelyyn mä en sun kanssa jaksa edes lähteä. Eikä noi sun propagandat muhun oikein uppoa muutenkaan. Osaan kyllä aivan hyvin tehdä omat johtopäätökseni ilman tiedostavaa oikeinkannattajaakin, vaikka ne päätökset eivät aina oikeinkannattajaa miellyttäisikään. Sillä miellyttämisellä taas ei itselleni ole yhtään mitään merkitystä, joten siltä osin voit unohtaa propagandan tähän suuntaan. Mainittakoon kuitenkin, että ensi kaudella taitaa jäädä pitkästä aikaa kausikortti hankkimatta ja jään suosiolla kotisohvalle seuraamaan pelejä Viasatin kautta.

Jos et sattunut huomaamaan, niin otin kantaa vain siihen sun perusteluun Rangersista ja siitä kuinka fanit eivät hylänneet seuraa, vaikka taustalla omistajat vaihtuivat. Miten kävi Jokereissa ja miten toi Rangersin esimerkki sopii millään tavalla sun näkökantojen tueksi? Mun mielestä ei mitenkään. Se Rangers-vertaus sopisi hyvin KHL-fanaatikkojen tueksi, että seuraa ei jätetä, vaikka omistajat taustalla vaihtuvatkin. En ymmärrä miten sä sen kääntäisit jotenkin Jokereitten hylänneiden fanien puolelle...?
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Missä kohtaa olen näin sanonut?
Jotenkin olen näin käsittänyt tämän myös sinun kirjoituksistasi, vaikka tuo kulunut fraasi onkin lainattu Max Powerin näppäimistöltä. Teidän viestienne tarkoitus ja kohde ovat samankaltaisia, vaikka Max Powerin sävy onkin astetta provokatiivisempi. Suo anteeksi, jos tarpeettomasti sotkin puurot ja vellit, mutta ymmärrät varmaankin pointtini.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Ei siis kukaan välitä kysyä miksi Putinin lähipiiri haluaa hankkia Suomesta näkyvyyttä urheilujoukkueen ja sen areenan muodossa ja kuitata samalla järkyttäviä tappioita? Erittäin relevanttia olisi kysyä miksi??? Jos aavistatte vastauksen, niin haluatteko olla toiminnassa mukana, koska "on niin tasokasta kiekkoa, eikä muulla ole merkitystä"?
No niin kauan kun Arenasta käsin ei yritetä tehdä invaasiota Helsinkiin ja sitä käytetä samanlaisena peukaloruuvina kuin vaikkapa Porkkalaa vuosina 1944-56, niin ainakin minulle on taivaallisen yhdentekevää, mitä Putinin lähipiiri tuolla täysin kannattamattomalla bisneksellä tekevät. Jos he jotakin nykyvenäjää myötäilevää softpower-propagandaansa haluavat saada aikaan, niin tyly prognoosini sille on se, että ei tule onnistumaan. Suomalaiset ovat Euroopan kaiketi all time top-5 listalla, kun Venäjään kielteisesti tai epäluuloisesti suhtautuvia maita on kategorisoitu. Mitään ihmeellisempää en ainakaan itse keksi. Mutta valista ihmeessä nyt tyhmää, mistä sinun käsityksesi mukaan on kyse?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jos et sattunut huomaamaan, niin otin kantaa vain siihen sun perusteluun Rangersista ja siitä kuinka fanit eivät hylänneet seuraa, vaikka taustalla omistajat vaihtuivat. Miten kävi Jokereissa ja miten toi Rangersin esimerkki sopii millään tavalla sun näkökantojen tueksi? Mun mielestä ei mitenkään. Se Rangers-vertaus sopisi hyvin KHL-fanaatikkojen tueksi, että seuraa ei jätetä, vaikka omistajat taustalla vaihtuvatkin. En ymmärrä miten sä sen kääntäisit jotenkin Jokereitten hylänneiden fanien puolelle...?

Kyseisessä viestissä lainasin kirjoittajaa, joka väitti ettei kannattajien perustama tai jollain muulla pohjalla lähtevä uusi Jokerit jatkaisi seuran perinteitä jos nykyinen oy kaatuu. Tähän väitteeseen vastatakseni otin tuon esimerkin, joka on tässä tapauksessa varsin pätevä.

Fakta on se, että kannattajat ovat seura eikä suinkaan toimintaa pyörittävä oy. Ja jos nykyinen organisaatio kaatuu niin kannattajien mahdollisesti silloin perustama seura olisi oikeutettu Jokerien historian ja palkintojen jne omistajaksi.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Fakta on se, että kannattajat ovat seura eikä suinkaan toimintaa pyörittävä oy. Ja jos nykyinen organisaatio kaatuu niin kannattajien mahdollisesti silloin perustama seura olisi oikeutettu Jokerien historian ja palkintojen jne omistajaksi.
Vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että niiden kannattajien ja sinun rahoillasi ostettaisiin konkurssipesä kaikkine velkoineen ja muine painolasteineen. Keep on dreamin'.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Jotenkin olen näin käsittänyt tämän myös sinun kirjoituksistasi, vaikka tuo kulunut fraasi onkin lainattu Max Powerin näppäimistöltä. Teidän viestienne tarkoitus ja kohde ovat samankaltaisia, vaikka Max Powerin sävy onkin astetta provokatiivisempi. Suo anteeksi, jos tarpeettomasti sotkin puurot ja vellit, mutta ymmärrät varmaankin pointtini.
Mulle on ihan sama jos joku tuolla käy. Toive lähinnä että jengi pikkuhiljaa (itse mukaan lukien, vaikeaa päästää irti) lopettaisi käymisen. Silloin paluu liigaa lähenisi. Meissä lienee ainoastaan se ero että mulle toi on enemmänkin kuin viihdettä. Siihen liittyy tämä naurettu yhteisöllisyys, fanimatkat ja omat junnut yms.
Viihteenä KHL on ihan menevää välillä, mutta tunnepuoli ja oheiset on paskaa.
Joukkueesta helvetim vaikea päästää irti ja en myöskään nää että Jfc olisi mikää. "oikea Jokerit" .
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei siis kukaan välitä kysyä miksi Putinin lähipiiri haluaa hankkia Suomesta näkyvyyttä urheilujoukkueen ja sen areenan muodossa ja kuitata samalla järkyttäviä tappioita? Erittäin relevanttia olisi kysyä miksi??? Jos aavistatte vastauksen, niin haluatteko olla toiminnassa mukana, koska "on niin tasokasta kiekkoa, eikä muulla ole merkitystä"?
KHL:n tarkoitus on luoda positiivinen kuva Venäjästä, ns hearts and minds -toiminnasta kyse. Esim länsi teki samaa rakentamalla kouluja yms Afganistanissa. Narrin kannattaminen ei siis tarkoita hyväksymistä hyökkäyssodalle Ukrainassa tai siviilien pakolaiseksi pommittamiselle Syyriassa. Ehkä Venäjällä on vähemmän rahaa sotimiseen, kun niiden pitää työntää 10 miljoonaa per vuosi Jokereihin ja osin myös suomalaiselle verokarhulle.

Lisäksi KHL on ryssinyt tarkoituksensa, koska puolueellisilla tuomareilla ei kerätä sympatiapisteitä.
Vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että niiden kannattajien ja sinun rahoillasi ostettaisiin konkurssipesä kaikkine velkoineen ja muine painolasteineen. Keep on dreamin'.
Eikös konkurssin jälkeen pidetä huutokauppa ja myydään arvokas pois? Jokereiden kohdalla se tarkoittaa logoa. Eräs suomenruotsalaisten ylivaltaa ajava punapaitainen wanhan rahan regime kyllä keräisi joukostaan kolehdin ja piilottaisi vihansa kohteen ikiajoksi pimeään komeroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös