Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 735 838
  • 8 198

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Yhä naurattaa kuva, jossa Messi juhlii maalia ja taustalla kiinalaiset futisturistit ottavat tästä kuvia, eivätä juhli maalia Barca-paidoissaan mitenkään.

Se mitä jotkut eivät ehkä ymmärrä, tai eivät tahdo ymmärtää, että en halua sen lahtelaisen tulevan Eteläpäätyyn vain sen takia, että pelataan uudessa sarjassa tai jengi, jossa on jokaisesta liigakaupungista yksi ns. tähtipelaaja. Seurakulttuuri rakentuu pitkäjänteisesti eikä rahalla hankkimalla joukkue täyteen maajoukkuepelaajia.

En haluaisi olla tilanteessa, jossa kahdesta peräkkäisestä Jokereiden matsista kaveri jättää toisen väliin, koska Pelicansilla on samaan aikaan ottelu. Kannattajakatsomossa tulisi mielestäni olla vain yksi seura. Muihin katsomonosiin en niinkään omaa mielipidettä, tosin muiden pelipaitojakaaan en siellä nähdä tahtoisi.

Onhan tuo yllämainittu ihan mahdollista jos Barcelona pelaa harkkapeliä vaikka Hong-Kongissa, eikä siinä mitään pahaa olisi. Jalkapallon ilosanomaa viedään muuallekin kuin vain pohjoismaihin. Camp noulla tuo ei kumminkaan sarjapeleissä tapahtuisi.

Minkä ihmeen takia ei saisi kannattaa esim. jokereita ja pelsuja samaan aikaan kuin ne pelaa vielä erisarjoissa? Sitä en ymmärrä tai vaikka pelaisi samassa sarjassa voi hyvin sympata toistakin seuraa. Mielestäni jos tuntee kannattavansa jokereita ei siihen tarvitse mitään ep-jäsenkirjaa. Capojen duuni on organisoida eteläpäätyä. Olen sitä mieltä että pääsääntöisesti capot myös tekee hyvää duunia, mutta siihen isoon sakkiin mahtuu myös mätiä omenia. Lisäksi jos capo osaa duuninsa voi tämä "Lahtelainen" hyvinkin samaistua jengiin vielä lisää ja käydä vaikka jokaisessa jokereiden himapelissä kannustamassa jokereita. Sen vielä korostan, että eteläpäätyyn kyllä mentäessä olisi hyvä olla joku suhde jokereihin. Eli mielellään jonkun asteinen kannustussuhde. Muut katsomot erikseen.

Itse kyllä kaipaisin suvaitsevaisuutta ei jokerit siitä kulu vaikka sitä kannustaisi muutama ihminen lisääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Se nyt on ihan sama onko kaveri vaikka Myllykoskelta peräisin. Kunhan kannattaa vain Jokereita. Itse ottaisin ainakin provona nähdä jotain jypi-pelipaitoja Areenalla pelissä, jossa Jypillä ei ole osaa eikä arpaa.

Miehellä voi olla monta naista, mutta vain yksi jääkiekkoseura. Joillakin valitettavasti nämä menevät väärinpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän aiheen vierestä. Itselläni on tapana käydä katsomassa HJK:n europelejä ja joitain satunnaisia liigapelejä. En koe itseäni todellakaan HJK-faniksi, symppaan (gloryhunttaan) vain europeleissä, kuten moni muukin. Fanikatsomoon liput saisi halvemmalla, mutta en sinne mene, koska ei se ole minun paikkani. Saatikin sitten, että vetäisin Hakan tai jullien soccer-paidan päälle ja menisin sinne "kannustamaan Klubia". Parempi että lipun ostaa joku, jolla on jotain annettavaa heidän päädylleen. Muualla voi sitten istua (ja vaikka läpsyttää käsiään yhteen, jos siltä tuntuu) ja ihailla koko Suomen joukkuetta. Jokerihuivin jätän myös kotiin HJK:n peliin lähtiessä, koska sillä ei ole mitään tekemistä ottelutapahtuman kanssa.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuo muutamat kritiikkiä sietämättömät hehkuttajat ovat saaneet monet keskustelut ajautumaan täysin lapsellisiksi väittelyiksi.

Olen tässä Max Powerin kanssa vähän samoilla linjoilla. Seuran brändiä tulisi vahvistaa, ei viedä sitä "koko Suomen Jokerit" -linjalle. Jokerit on 90-luvun alusta asti ollut kiinnostava seura ympäri Suomea. Ei ole sattumaa, että yksi seura kerää vuodesta toiseen suurimmat yleisömäärät vierasmatseissa. Jokerien brändi on tarpeeksi vahva houkuttaakseen Areenan täyteen joka ilta. Siihen vaaditaan seurajohdon riittävän ammattimainen ote ja julkisuuskuva. Kurrin, Vuorisen, Kohosen ja Rotenbergin alku on tältä osin ollut lupaava. 2000-luvun puuhastelu ennen Kekälaisen aikaa oli oiva keino pitää Areena puolillaan illasta toiseen.

Muiden joukkueiden kannattajat toivotan tietenkin tervetulleiksi seuraamaan Jokerien matseja. Jotenkin sitä vain vierastaa ajatusta, että yhtäkkiä jonkun muun jengin kannattaja alkaisi kannattaa Jokereita oikeen todenteolla. Tosin jostainhan se kannatus aina lähtee. Moni alkaa varmaan symppaamaan, ajan kuluessa tunneside vahvistuu ja voidaan alkaa puhua kannatuksesta.

Itse tässä odottaa kautta aika innokkain fiiliksin. Kausari on maksettu, jengi vaikuttaa hyvältä ja uudet vastustajat tuovat vaihtelua. Kuten todettua, niin Tikkurilassa oli selvästi aistittavissa uutta innostuneisuutta Jokereita kohtaan.

En näe itsessäni tulevaa Jokerikannattajaa, mutta varmasti testaan katsoa tv:stä sen muutaman matsin ja jos Helsingissä ottelun aikaan satun olemaan, niin yritän päästä hallille käymään. Tottakai toivon Jokereille hyvää menestystä ja voittoja, koska se kuitenkin on Suomesta.
Kuitenkin Jokereiden johdosta on tullut joitain lausuntoja, joiden mukaan tätä yritettäisiin myydä koko Suomen Jokereina ja se olisi Jokereille todella hyvä asia jos tässä onnistuttaisiin. Se hyväksyykö fanit sitä tai ei, ei liity siihen millään tavalla.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Vähän aiheen vierestä. Itselläni on tapana käydä katsomassa HJK:n europelejä ja joitain satunnaisia liigapelejä. En koe itseäni todellakaan HJK-faniksi, symppaan (gloryhunttaan) vain europeleissä, kuten moni muukin. Fanikatsomoon liput saisi halvemmalla, mutta en sinne mene, koska ei se ole minun paikkani. Saatikin sitten, että vetäisin Hakan tai jullien soccer-paidan päälle ja menisin sinne "kannustamaan Klubia". Parempi että lipun ostaa joku, jolla on jotain annettavaa heidän päädylleen. Muualla voi sitten istua (ja vaikka läpsyttää käsiään yhteen, jos siltä tuntuu) ja ihailla koko Suomen joukkuetta. Jokerihuivin jätän myös kotiin HJK:n peliin lähtiessä, koska sillä ei ole mitään tekemistä ottelutapahtuman kanssa.

Hyvä pointti. Kyllähän se olisi hieman vittuilua jos eteläpäätyyn joku tulisi jonkun muun seuran paidassa, mutta muut katsomot ovat erikseen ei siellä oikein pysty vapaassa maassa rajoittaa mitä kenelläkin päällänsä on. Mielestäni kyllä jokainen varmasti tietää onko järkevää mennä eteläpäätyyn vai muihin katsomoihin.
 

Mabo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nyt jaksa tuohon kalisteluun koko Suomen Jokereista lähteä. Ymmärrän toki, että uskottavuutta KHL-projektille saadakseen Jokerit tarvitsee jokaisen mahdollisen maksavan katsojan Suomesta ja statuksen koko Suomen joukkueena, mutta henkilökohtaisella tasolla ajatus jostain etä-Kärpästä eteläpäädyssä tai KHL-Jokeri/liiga-ifk-kannattajasta tuntuu melko vastenmieliseltä. Eiköhän asenne tuohonkin ajan myötä loivene aivan samoin kuin esim fiilikset Granlundiin nykyisin suhteessa siihen kun se pelasi vielä julleissa ja käytiin kiihkeitä pleijarisarjoja. Täysin ei totu, mutta eipä kukaan siellä katsomossa minun hyväksyntääni kaipaa.

Halusin kuitenkin tämän kohdan lainata, koska vaikuttaa taas sellaiselta mutulta kirjoitetulta yleistyksellä vailla mitään faktaa.

Täällä kiteytyy kyllä nyt hyvin Suomalainen kannattajakulttuuri ja sen poissa olo. Miettikää vaikka isoja jalkapalloseuroja minkä pelejä käy katsomassa monen (eri) maan kansalaisia. Camp noulla sitten alkuperäiset kataloonit vetäisi perseet riviin ja sanoisi, että ette te voi kannattaa barcaa. Tai barcafanit kataloniasta olisi sanonut Olympiastadikan 40000 Suomalaiselle barcafanille, että te ette saa kannattaa barcaa me olemme kannattaneet aikaisemmin. Siis milloin tämä härmäläinen ajattelumaailma muuttuu? Mikään ei kehity jos asian eteen ei tee mitään kyllä sinne areenaan vaan viimekauden perusteella vieläkin lisää jokerifaneja näyttäisi mahtuvan. Se tarviiko olla fani on jokaisen oma asia, mutta jokainen joka alkaa symppaamaan ja ehkä myöhemmin kannattamaan jokereita on tervetulleita. Ei lisättävää.

Väittäisin että: (huom väittäisin, ei ole absoluuttista faktaa) mitä nyt noita kansainvälisiä kannattajapiirejä on seurannut, niin on Suomessa varmaan vastaanottavin ja hyväksyvin kannattajapohja, joka hyväksyy loppujen lopuksi porukkaa katsomoon pienen murinan jälkeen käytännössä millä taustalla tahansa. Täällä ei katsomotouhuihin ole sekoitettu mitenkään vahvasti politiikkaa ja jokaiseen otteluun tulleeseen turistiin suhtaudutaan ujosti, mutta enimmäkseen positiivisella mielenkiinnolla.

Esimerkiksi englannissa "alkuperäiset" kannattajaporukat ovat suhteellisen turhautuneita, kun turistien myötä lippuhinnat huitelevat sellaisella tasolla, ettei tavallisella duunarilla ole varaa käydä peleissä. Lisäksi satunnaiset katsojat eivät pysty osallistumaan kannatukseen, jonka myötä tunnelma kärsii ja nousee kapinahenkeä liian kaupallista jalkapalloa kohtaan (Against mod€rn football) ja tietynlaista vihamielisyyttä "turistikatsojia" kohtaan.

Muutenkin on todella vaikea verrata/ kuvitella tilannetta, että jonkun suuren kansainvälisen sarjan seura siirtyisi pelaamaan jonkun toisen maan sarjaan. Voin melko varmuudella väittää, että ei sielläkään oteta ilosta kiljuen paikallisen derbyvastustajan kannattajia omaan päätyyn.

Mutta joo, kyllähän ne asenteet ajan myötä loivenevat mikäli esimerkiksi toisen lajin kautta ei synny vastakkainasettelua ja pahimmat vastarintalaiset turhautuvat ja löytävät uuden kiinnostuksen kohteen.
 

Nismo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ilman Harkimoita.
Onhan tuo yllämainittu ihan mahdollista jos Barcelona pelaa harkkapeliä vaikka Hong-Kongissa, eikä siinä mitään pahaa olisi. Jalkapallon ilosanomaa viedään muuallekin kuin vain pohjoismaihin. Camp noulla tuo ei kumminkaan sarjapeleissä tapahtuisi.

Arkipäivää, kyllä ihan ympäri Eurooppaa kaikissa suurseuroissa. Tosin jatkot tästä sitten vaikka futisforumilla :)

Minkä ihmeen takia ei saisi kannattaa esim. jokereita ja pelsuja samaan aikaan kuin ne pelaa vielä erisarjoissa? Sitä en ymmärrä tai vaikka pelaisi samassa sarjassa voi hyvin sympata toistakin seuraa. Mielestäni jos tuntee kannattavansa jokereita ei siihen tarvitse mitään ep-jäsenkirjaa. Capojen duuni on organisoida eteläpäätyä. Olen sitä mieltä että pääsääntöisesti capot myös tekee hyvää duunia, mutta siihen isoon sakkiin mahtuu myös mätiä omenia. Lisäksi jos capo osaa duuninsa voi tämä "Lahtelainen" hyvinkin samaistua jengiin vielä lisää ja käydä vaikka jokaisessa jokereiden himapelissä kannustamassa jokereita. Sen vielä korostan, että eteläpäätyyn kyllä mentäessä olisi hyvä olla joku suhde jokereihin. Eli mielellään jonkun asteinen kannustussuhde. Muut katsomot erikseen.
Itse kyllä kaipaisin suvaitsevaisuutta ei jokerit siitä kulu vaikka sitä kannustaisi muutama ihminen lisääkin.

Tarkoitinkin, että jos ottelut ovat samaan aikaan päällekkäin. Valinta kertoo minulle silloin suhteesta kaiken, enkä Eteläpäätyyn haluaisi ketään surffailemaan vain hyvän tunnelman takia.

Mä oon itse ollut capoilemassa niissä arkimatseissa, joissa näkee ja kuulee että ketään ei kiinnosta. Siinä on turha sanoa, että mun tehtävä on organisoida eikä se samaistuminen siitä lähde vaan henkilöstä itsestään. Lähtökohta kenelle tahansa joka kävelee kannattajakatsomoon pitäisi aina olla tukea omaa seuraa (omalla tavallaan) äänekkäästi. Ja sen palon pitäisi lähteä rakkaudesta seuraan, ei siihen miljoonapelaajaan/liigaan/muuhun syyhyn. Yhteisöllisyys ym. muut kokonaisuutta rakentavat palaset tulevat sitten perässä.

Päädyssäkin on kuitenkin niitä ketjussa aikaisemmin mainittuja "vanhempia, rauhallisemmin kannattavia old-school" -tyyppejä; kyllä heitäkin tarvitaan. Esimerkiksi Turun stogereissujen valtaukset olisivat olleet melko nihkeitä, ilman suurta massaa.

Viimeisestä lauseesta ollaan kuitenkin samaa mieltä. Lähtökohtaisesti jokainen joka matsiin tulee, etenkin päätyyn, on aina tervetullut lisä. Sinänsä tämä keskustelu onkin hieman turha ja hieman saivarteluakin.

Tässä kirjoittaessa tullutkin oiva HJK-esimerkki: €uropelit myy stadionin helposti täyteen, mutta eilisessä Inter-pelissä yleisöä 3800. Jatkuvuuden kannalta nuo 3800 jotka jokaisessa pelissä käyvät ovat mulle tärkeämpiä, kuin ne 10 000 (joskin potentiaaliset tulevat) asiakkaat. Potentiaalin takia heille pitäisi luoda elämyksiä unohtamatta vakiintunteita katsojia, jotka tahtovat omia poikia, omia perinteitä ja Stadilaisen seuran.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä pointti. Kyllähän se olisi hieman vittuilua jos eteläpäätyyn joku tulisi jonkun muun seuran paidassa, mutta muut katsomot ovat erikseen ei siellä oikein pysty vapaassa maassa rajoittaa mitä kenelläkin päällänsä on. Mielestäni kyllä jokainen varmasti tietää onko järkevää mennä eteläpäätyyn vai muihin katsomoihin.

Ei tietenkään vapaassa maassa lähdetä rajoittamaan mitä saa päällensä laittaa. Kyllähän niitä juntteja Liigapeleissäkin ajoittan Arenalla pyöri Tappara-paita päällä Jokerit-Kalpaa katsomassa. Ei yksittäiset häiritse, itsestään lähinnä tekevät pellen. Viesti kun niillä on, että olen täällä katsomassa peliä, mutta perkele en varmasti ole jokerifani. Jos niitä alkaisi näkymään suurissa määrin se alkaisi varmasti vituttamaan ja veisi haluja hallilla pyöriä. En usko että tälläistä on kuitenkaan suuressa mittakaavassa tapahtumassa, joten ei tästä sen enempää. Hallille ovat minun puolesta kaikki tervetulleita, mutta vaatteet voisi valita alkuperäisasukkaita provosoimatta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Täälläkö nyt tosissaan mietitään, että miten otteluun saisi pukeutua ja miten ei? Se on mielestäni jokaisen henkilökohtainen asia, mutta olisi suotavaa, ettei tulisi alasti. Käyn itsekin kannattamani jalkapalloseuran peleissä ja usein Jokerit vaatteissa. Enkä koe kannattavani silloin Jokereita, vaan RoPS:a. Puen sen vaan siksi, että se on hieno ja lämmittää. En ajattele, että nytkö muut luulee, että tulin Jokerien peliin.
 

Gemondo

Jäsen
Itse meinaan reilusti mennä Jokeri logo päällä katsomaan Kisapuistoon kotikaupungin Saipan otteita liigassa.

Ei kait siinä mitään ihmeellistä ole, jos vaikka joku jyväskyläläinen, Jokereita KHL:ssä kannattava jääkiekonseuraaja saapuu Jaffalaan JYPin pelipaita päällään?

Myös siitä omasta seurasta ollaan ylpeitä ja halutaan tunnustaa väriä, etenkin kun kannatetut joukkueet - tässä esimerkissä siis Jokerit ja JYP - eivät edes pelaa samassa sarjassa.

Minun puolestani Arenalle ovat tervetulleita kaikki jääkiekosta kiinnostuneet siitä välittämättä mitä joukkuetta kannattaa. Mutta miksi laittaa päällensä jonkun muun joukkueen pelipaita kun tulee katsomaan vaikkapa Jokerit-Atlant peliä? Ei se tosin minua häiritse, lähinnä huvittaa mutta en vain ymmärrä alkuunkaan että miksi?

Myös siitä omasta seurasta ollaan ylpeitä ja halutaan tunnustaa väriä, etenkin kun kannatetut joukkueet - tässä esimerkissä siis Jokerit ja JYP - eivät edes pelaa samassa sarjassa.

Omaan korvaan tämä selitys kuulostaa melko oudolta, miksi sitä JYPiä pitää jossain toisen seuran matsissa "mainostaa? Ei tulisi itelläni mieleenkään laittaa Jokerien paitaa päälle johonkin Liigapeliin. Jonkun hillityn lippiksen, kauluspaidan tai vaikkapa pipon vielä jotenkin ymmärrän kun ovat enempi casual-tyyppisiä tamineita. Pelipaidan taas koen enemmänkin "fanittamiseksi", ja oudolta se minusta kuulostaa mennä Jokerit-Atlant peliin vaikka sitä JYPiä kannustaamaan.

Olenko minä nyt ainoa, kenen mielestä osa kirjoittajista tuntuu tahallaan(?) ymmärtävän väärin nämä puheenvuorot "koko suomen Jokereita" vastaan?
Et ole.

Kyllä se on minun toiveeni, mutta se ei tarkoita etten suvaitse muiden seuran kannattajia areenassa. Esim camp noulla Barcelonassa on seuraamassa pelejä se vajaat 100000 ihmistä ja 99% ihmisistä on barcanpelipaidat. Mielestäni se näyttää visuaalisesti tosi hienolle, että katsomo on yhtenäinen katsojameri. Poikkeus saattaa olla joku barca-real jolloin valkoistakin näkyy paljon.

Boldaamastani kohdasta sen verran että ainakin oman kokemukseni perusteella Camp Noun perus arkipäivä LA-LIGA pelissä ehkä korkeintaan puolet (50%) ovat pukeutuneet Barcan paitoihin, ja "yhtenäinen katsojameri" on aika vaikea paikanpäällä havaita. Tunnelmakaan ei ole kummoinen, tiedä sitten johtuuko juuri siitä että turisteja on paikalla niin suuri määrä.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Boldaamastani kohdasta sen verran että ainakin oman kokemukseni perusteella Camp Noun perus arkipäivä LA-LIGA pelissä ehkä korkeintaan puolet (50%) ovat pukeutuneet Barcan paitoihin, ja "yhtenäinen katsojameri" on aika vaikea paikanpäällä havaita. Tunnelmakaan ei ole kummoinen, tiedä sitten johtuuko juuri siitä että turisteja on paikalla niin suuri määrä.

Ihan jees pointti se on myönnettävä että Espanjan taloudellinen tilanne on kyllä jonkun verran tyhjentänyt katsomoa myös camp noulla. Jokatapauksessa parhaimillaan camp noulla on se 100000 ihmistä joista 99% on barcapaidat ei tietystikään joka ilta näin ole. Se on myös myönnettävä että viime vuosina camp noulla tunnelma on laskenut jonkunverran. Siihen on kyllä selkeät syynsä ja isoin on taloudessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ei se tosin minua häiritse, lähinnä huvittaa mutta en vain ymmärrä alkuunkaan että miksi?
Ei sinun sitä tarvitsekaan ymmärtää. Nämä ovat sellaisia asioita joihin ei toisten siunausta tarvita. Eri asia on sitten jos oikeasti häiriköi muita siellä katsomossa. Mutta tällaisesta asiasta häiriintyminen on jokaisen henkilökohtainen kyynel.

Kyllä tietty tuonkin saa ihan vapaasti olla hyväksymättä, ja sen saa ilmaistakin, kunhan muistaa ettei omista niitä katsomoita.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On ihan ok tulla katsomaan Jokereiden meininkiä oli sitten minkä joukkueen kannattaja tahansa. Fanipaita-asiassa otan kyllä Max Power-tyylisen linjan. Miksi helvetissä Jokereiden otteluun pitäisi tulla joku kärppä tai ifk-paita päällä? Mielummin katson tyhjää penkkiä. Paljon mielummin.

Kävin katsomassa TPS-Jokerit-pelin kärppäpaita päälläni Turussa turkulainen kun olen. Kukaan ei oksentanut päälleni vaan päinvastoin tuli ihan juttelemaan. En usko, että Groozie tulen kysymään sinulta, miten pukeudun lätkäpeliin, kun saavun katsomaan vaikkapa jotakin jokeripeliä. Pukeudun kärppäpaitaan, koska se on pelipaita. En osaa enkä halua tulla puku päällä lätkäotteluun. Jokereitten paitaa en ole hankkinut. En ole tähän ikään saakka miettinyt, miten muut odottavat minun pukeutuvan.

Ehkäpä istahdan Groozie juuri sinun viereesi - pelkäämättä mahdollisia kulmien kurtistuksia:

Liverpool Vs Everton Fanikatsomo SEITSEMÄN KUOLEMANSYNTIÄ - YouTube
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Monet tuntuu ymmärtäneen eilisen kirjoitukseni väärin. En tarkoittanut, että ovilla pitäisi esittää syntymätodistus, jossa syntymäpaikkana lukee Helsinki. Mutta haluaisin kyllä, että Jokereita kannattavat katsojat ymmärtäisivät seuran perinteet ja kunnioittaisivat niitä.

Yritin lähinnä avata ajatuksiani seuran brändin rakentamisesta. Haluaisin, että nykyistä jokeriperinnettä vahvistettaisiin. Perinteiden vahvistaminen ei todellakaan ole ristiriidassa uusien katsojien hankkimiseen, päinvastoin. Meillä on kasassa kaikkien aikojen joukkue, jossa kaiken lisäksi on hyvin jokerimaisia piirteitä ja pelaajia. Nyt jos koskaan on mahdollista luoda 90-luvun kaltainen jokeribuumi. Silloinkin uusia kannattajia tuli ovista ja ikkunoista ilman, että joukkueen brändiä lähdettiin radikaalisti muuttamaan. Minusta avainasia on saada toiminta näyttämään ammattimaiselta ja kuten jo eilen kirjoitin, niin kyllähän ammattimaisuus huokuu tällä hetkellä organisaatiosta. Mainoskampanjaa odotellessa.

Minulla ei tietenkään ole mitään uusia seuraajia vastaan! Toivotinkin jo eilen ja toivotan nyt vielä toiseen kertaan kaikki uudet katsojat tervetulleiksi Arenalle.
 

Gemondo

Jäsen
Ei sinun sitä tarvitsekaan ymmärtää. Nämä ovat sellaisia asioita joihin ei toisten siunausta tarvita.

Ei tarvitsekkaan ymmärtää. Mutta haluaisin ymmärtää, koska tuntuu itselleni niin vieraalta ajatukselta ja siksi sitä kysyinkin.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pointti on siinä ainakin itselläni mikä syljettää, että aletaan kategorisoimaan miten jokereita saisi kannattaa. Itse taas olen tulkinnut muutamien täällä kirjoituksista, että muiden seurojen fanit tai ulkopaikkakuntalaiset eivät olisi tervetulleita, koska jokerit on vain stadilaisille ettei mene "muoviseuraksi", vai miten joku neropatti perusteli omituisesti.

Jos ihan totta puhutaan, niin KHL-Jokereita "muovisempaa" joukkuetta ei taatusti löydy koko Suomesta. Liiga-Jokereilla oli sentään jonkinlainen hesalainen identiteetti, mutta KHL-Jokerit aloittaa tyhjästä ja markkinoinnillaan kosiskelee kaikkia suomalaisia ja venäläisiä taakseen.

Ymmärrän kyllä vanhoja narrifaneja, että niitä vituttaa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olet tälläiseen markkinointiin törmännyt?

Useissa Romanin haastatteluissa, missä hän hokee "Koko Suomen Jokerit"-mantraansa sekä siitä, että otteluihin saattaa tulla faneja Suomessa asuvien venäläisten lisäksi myös esim Pietarista. Vierasfaneja toki varmasti tuleekin, koska matkustus on helppoa ja nopeata. Vaikea kuitenkin kuvitella, että pietarilainen lätkäfani innostuisi kannattamaan Jokereita.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ihan totta puhutaan, niin KHL-Jokereita "muovisempaa" joukkuetta ei taatusti löydy koko Suomesta. Liiga-Jokereilla oli sentään jonkinlainen hesalainen identiteetti, mutta KHL-Jokerit aloittaa tyhjästä ja markkinoinnillaan kosiskelee kaikkia suomalaisia ja venäläisiä taakseen.

Ymmärrän kyllä vanhoja narrifaneja, että niitä vituttaa.

Hohhoijjaa mitä skeidaa. Viime kauden HIFK savolaisineen, ulkomaan "vahvistuksineen" ja katsomon läpsyttimineen oli reilusti KHL-Jokereita muovisempi. Lisätietoa tyhjästä perustamiselle?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kerro mulle winston, että loppuuko toi hesa-pälätys teidän leirissä koskaan? Onko sen stadilaisuuden korostamisen kulmakivenä todellakin se, että Jokerit pitää nähdä jotenkin vähemmän, tai vähempiarvoisena helsinkiläisenä? Mullekin tuli joku savolainen sönköttämään viimeisessä talviklassikossa stadiista ja hhesaasta HIFK-paita päällänsä. Meinaan että mihin tämä kaikki perustuu? Miksi mä olisin jotenkin maalaisempi kuin joku joka kannattaa joukkuetta, jonka perustamisen aikaan mun sukuni asui täällä jo toista sukupolvea?
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Jos ihan totta puhutaan, niin KHL-Jokereita "muovisempaa" joukkuetta ei taatusti löydy koko Suomesta. Liiga-Jokereilla oli sentään jonkinlainen hesalainen identiteetti, mutta KHL-Jokerit aloittaa tyhjästä ja markkinoinnillaan kosiskelee kaikkia suomalaisia ja venäläisiä taakseen.

Ymmärrän kyllä vanhoja narrifaneja, että niitä vituttaa.

Jokerit on kyllä ollut aika muoviseura 2000-luvun ne jotka muistaa vanhat ajat tietää mitä tarkoitan. Muut jotka eivät ole elänyt niitä aikoja on turha kommentoida. Tämä ei ollut kysymys tämä oli toteamus.

Jostain aina pitää alkaa luomaan uutta identtiteettiä uskon, että Khl:n myötä saadaan mahdollisesti hieman tuota 90-luvun henkeä puhallettua purjeisiin. Silti ei pidä kaikkea vanhaa unohtaa. Itse toivoisin semmoista 90-luvun taitokiekkoa takaisin. Nyt Khl:n myötä se on taas palaamassa Jokereihin. Oikeastaan ainoa ilon pilkahdus on ollut 2000-luvulla Kekeläisen käynti Jokereissa laittamassa organisaatiota kuntoon.

Se että on pokkaa sanoa muoviseurasta jullileiristä on aika kornia. Te olette onnistunut jos enemmänkin kusemaan omiin muroihinne, ei pahalla siis.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pukeudun kärppäpaitaan, koska se on pelipaita. En osaa enkä halua tulla puku päällä lätkäotteluun. Jokereitten paitaa en ole hankkinut. En ole tähän ikään saakka miettinyt, miten muut odottavat minun pukeutuvan.

Ehkäpä istahdan Groozie juuri sinun viereesi - pelkäämättä mahdollisia kulmien kurtistuksia:

Vastataan nyt sitten, kun niin kovasti nimeä huudellaan. Itseltäni ainakin löytyy vaatekaapista ns. arkisia vaatteitta myös puvun ja pelipaidan väliltä. Itseasiassa juuri niin pukeudunkin otteluun kuin otteluun, lajista ja joukkueesta riippumatta. Jokereiden peleihin vedän arkisen asustukseni päälle asiaankuuluvan punakeltaisen kaulahuivin.

Kuten tuossa edellisen sivun päätteksi totesin Suomi on vapaa maa ja jokainen pukeutuu kuten haluaa. Henkilökohtaisesti pidän junttina tapana tulla otteluun päällään kolmannen osapuolen pelipaita. Usein myös paidan valinnalla on tarkoitus provosoida tai ainakin korostaa, että minähän en näitä joukkueita kannata. En oksenna enkä edes loukkaannu, jos näen yksittäistapauksia Arenalla. En ole näin tehnyt ennenkään. Sitä en halua nähdä, että siitä tulisi joku yleinen tapa tulla katsomaan koko Suomen Jokereita kannattamansa seuran pelipaita päällä. Keskustelusta tuli vain painajaismainen mielikuva Jokerit-Torpedo Nizhni Novgorod -ottelusta, jossa pyörii hallin täydeltä punaisia Peltonen #16 ja valkoisia #20 Pesonen-paitoja. Kuten myös tuossa totesin, en usko näin tapahtuvankaan. Mielikuva vain oli niin karmea, että oli pakko avautua.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Useissa Romanin haastatteluissa, missä hän hokee "Koko Suomen Jokerit"-mantraansa sekä siitä, että otteluihin saattaa tulla faneja Suomessa asuvien venäläisten lisäksi myös esim Pietarista. Vierasfaneja toki varmasti tuleekin, koska matkustus on helppoa ja nopeata. Vaikea kuitenkin kuvitella, että pietarilainen lätkäfani innostuisi kannattamaan Jokereita.
Siis milloin hän on sanonut että venäläiset tulisivat kannattamaan Jokereita?

Ja tuo "muovisuus" on niin tulkinnanvarainen käsite tässä yhteydessä. Yleensä sitä käytetään joukkueesta josta ei pidä. Tuolla sinun logiikalla kaikki Euroopan suurseurat futiksessa ovat muovistakin muovisempia.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Useissa Romanin haastatteluissa, missä hän hokee "Koko Suomen Jokerit"-mantraansa sekä siitä, että otteluihin saattaa tulla faneja Suomessa asuvien venäläisten lisäksi myös esim Pietarista. Vierasfaneja toki varmasti tuleekin, koska matkustus on helppoa ja nopeata. Vaikea kuitenkin kuvitella, että pietarilainen lätkäfani innostuisi kannattamaan Jokereita.

Onko se markkinointia, että toteaa muutaman venäläisen saattavan tulla katsomaan pelejä?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Täällä kiteytyy kyllä nyt hyvin Suomalainen kannattajakulttuuri ja sen poissa olo. Miettikää vaikka isoja jalkapalloseuroja minkä pelejä käy katsomassa monen (eri) maan kansalaisia. Camp noulla sitten alkuperäiset kataloonit vetäisi perseet riviin ja sanoisi, että ette te voi kannattaa barcaa. Tai barcafanit kataloniasta olisi sanonut Olympiastadikan 40000 Suomalaiselle barcafanille, että te ette saa kannattaa barcaa me olemme kannattaneet aikaisemmin. Siis milloin tämä härmäläinen ajattelumaailma muuttuu? Mikään ei kehity jos asian eteen ei tee mitään kyllä sinne areenaan vaan viimekauden perusteella vieläkin lisää jokerifaneja näyttäisi mahtuvan. Se tarviiko olla fani on jokaisen oma asia, mutta jokainen joka alkaa symppaamaan ja ehkä myöhemmin kannattamaan jokereita on tervetulleita. Ei lisättävää.

Tää oli kyllä pakko lainata. Barcan ottelu edustaa juurikin hyvän kannattajakulttuurin vastakohtaa olemattomalla tunnelmallaan aasialaisten turistien kansoittamalla stadionilla, jossa ainoa yleisöstä tuleva efekti on tasaisin väliajoin välähtävät kännykkäkamerat.

Tuossa Stadikan ottelussa ainoa hyvä puoli oli se, että tuotot menevät suomalaisen jalkapallon hyväksi. Sen sijaan kymmenet tuhannet suomalaiset kannattamassa Barcaa saivat lähinnä aikaan häpeän tunteen. Juuri mieshuorauksen määrä kertoo urheilukulttuurin olemattomuudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös