Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Areenan oville pitää asentaa tunnistimet, jotka kertovat onko sisään astuva maxpower-kelpoinen aito fanaattinen katsoja, koska vain sellainen on aito oikea jokerimies/-nainen. Muut omaavat naiivin maailmankatsomuksen, vaikka heitä ei politiikka kiinnostaisi minkään vertaa. Väärin kannattavat eivät pääse tämän tunnistimen ohi sisään katsomaan jääkiekkoa.Olen tässä Max Powerin kanssa vähän samoilla linjoilla. Seuran brändiä tulisi vahvistaa, ei viedä sitä "koko Suomen Jokerit" -linjalle. Jokerit on 90-luvun alusta asti ollut kiinnostava seura ympäri Suomea. Ei ole sattumaa, että yksi seura kerää vuodesta toiseen suurimmat yleisömäärät vierasmatseissa. Jokerien brändi on tarpeeksi vahva houkuttaakseen Areenan täyteen joka ilta. Siihen vaaditaan seurajohdon riittävän ammattimainen ote ja julkisuuskuva. Kurrin, Vuorisen, Kohosen ja Rotenbergin alku on tältä osin ollut lupaava.
Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Areenan oville pitää asentaa tunnistimet, jotka kertovat onko sisään astuva maxpower-kelpoinen aito fanaattinen katsoja, koska vain sellainen on aito oikea jokerimies/-nainen. Muut omaavat naiivin maailmankatsomuksen, vaikka heitä ei politiikka kiinnostaisi minkään vertaa. Väärin kannattavat eivät pääse tämän tunnistimen ohi sisään katsomaan jääkiekkoa.
Ehdottoman viisaita puhut myös siitä, että Jokereiden brändi on itsessään ylivertaisen vahva keräämään täyden +13k yleisön joka ilta, vai mikä se Arenan maksimikapasiteetti nykyään onkaan? Muuta ei tarvita kuin ammattimainen ote ja julkisuuskuva.
Nyt valoja päälle sielläkin oikeasti.
...yhtäkkiä jalassa onkin Jokerilogolla varustetut kalsarit.
Ei kait siinä mitään ihmeellistä ole, jos vaikka joku jyväskyläläinen, Jokereita KHL:ssä kannattava jääkiekonseuraaja saapuu Jaffalaan JYPin pelipaita päällään?
Itsekin kannatan Jokereiden helsinkiläisyyttä, mutta minulle se tarkoittaa avartavaa ideologiaa, ei sulkevaa pienen piirin klubbailua. Jokerit on kotoisin Helsingistä, toimii Helsingissä, näyttäytyy helsinkiläisenä ja on vastavuoroisesti osa helsinkiläistä, stadilaista, pääkaupunkilaista kulttuuria. Jokaisen fanin on mielestäni nämä seikat hyväksyttävä tullessaan perheeseen. Tästä syystä myös vastustan termiä "koko Suomen Jokerit", en siksi, ettenkö hyväksyisi jengiä muualtakin kuin Helsingistä.
Hainkin takaa, että fanimielessä koko Suomen Jokerit passaa mulle mainiosti, mutta seura jota kannatetaan on Helsingin Jokerit. Tämä niin ideologisesti kuin faktisestikin; mistä tahansa saa tulla mukaan mutta joukkue on helsinkiläinen. En siis tarkoittanut, että pitäisi jotenkin muutua helsikiläiseksi kannattaakseen Jokereita, vaan hyväksyä se että Jokerit on helsinkiläinen.Itse olen kannattanut Jokereita jo pitkälti yli 20 vuotta. En kuitenkaan koskaan ole asunut Helsingissä tai edes pk-seudulla. Ja kannattaminen alkoi kun asuin yli 500km päässä Helsingistä. Ja jos totta puhutaan niin siellä asuminen ei houkuttele kyllä lainkaan. Tunnen myös erittäin paljon muita faneja ketkä eivät ole koskaan asuneet Helsingissä. Itselleni "koko suomen Jokerit" termi sopii loistavasti.
Itse olen kannattanut Jokereita jo pitkälti yli 20 vuotta. En kuitenkaan koskaan ole asunut Helsingissä tai edes pk-seudulla. Ja kannattaminen alkoi kun asuin yli 500km päässä Helsingistä. Ja jos totta puhutaan niin siellä asuminen ei houkuttele kyllä lainkaan. Tunnen myös erittäin paljon muita faneja ketkä eivät ole koskaan asuneet Helsingissä. Itselleni "koko suomen Jokerit" termi sopii loistavasti.
Olenko minä nyt ainoa, kenen mielestä osa kirjoittajista tuntuu tahallaan(?) ymmärtävän väärin nämä puheenvuorot "koko suomen Jokereita" vastaan? En minä ole noita ainakaan tulkinnut niin, että ketään oltaisiin ajamassa pois tai käännyttämässä ovella.
Nyt meni kyllä pointti ohi oikein kunnolla. Jokereita saa toki kannattaa mutta en pidä siitä, että haetaan väkisin jotain naurettavaa maajoukkue-tyylistä showta hankkimalla esimerkiksi pelaajia sillä perusteella, että muualla Suomessa kiinnostuttaisiin Jokereista. Mitään julleja tai näätiä en tosin halua katsomoon nyt tai tulevaisuudessa. Ei ne viholliset poistu mihinkään yhden kesän aikana.
Se nyt on itsestäänselvyys ettei katsomossa käytetä muuta fanikamaa ku jokereiden. Niin suvaitsevainen minä en edes ole, että katsomo olisi yhtä sillisalaattia. Neutraalistikin toki saa kannattaa. Suomenliput ja Suomi fanikamakin mielestäni sallittua, mutta siihen vetäisin rajan.
Samoilla fiiliksillä Maxin ja Urheilijan kanssa. Areenalle en kaipaa oululaisia yms riisumaan paitoja ja raiskaamaan maamme-laulua. Joukkue on ja tulee aina olemaan Helsingin Jokerit.
Olenko minä nyt ainoa, kenen mielestä osa kirjoittajista tuntuu tahallaan(?) ymmärtävän väärin nämä puheenvuorot "koko suomen Jokereita" vastaan? En minä ole noita ainakaan tulkinnut niin, että ketään oltaisiin ajamassa pois tai käännyttämässä ovella. Enemmänkin niin, että kaikki ovat tervetulleita, mutta seuran identiteetti tulee säilyttää. Tarkoittaa esimerkiksi, ettei markkinoinnissa olla rähmällään kieli pitkänä kosiskelemassa muiden seurojen faneja tänne. Tyyliin "Kun joukkueesi on vieraissa, ole sinä Trio Areenalla!".
Tervetuloa vaan kaikki kaappiJokerit mukaan!
PS. Terveisin etäfani, joka on pari vuotta päässyt nauttimaan Jokerifanin unelmaa Helsingissä, mutta tämän kauden jälkeen työt vie taas pohjoiseen...
Kyllä ainakin nämä alla lainatut kommentit melko suoraan kieltää tulemisen muiden joukkueiden fanikamoissa ja Max Power on "jullit" ja "näädät" laittamassa kokonaan boikottiin "narrien" peleistä. En nyt sanoisi, että tässä kukaan on tahallaan väärin ymmärtänyt mitään.
Et ole ilmeisesti yhtää tarkemmin seurannut kirjoituksia olen ollut nimenomaan puolustamassa, että kaikki on tervetulleita areenaan. Ilmoitin vain kantani, että totta kai haluisin nähdä ihmisillä jokeripaitoja, mutta kaikki on tervetulleita. En minä voi tai edes haluaisi kieltää muiden seurojen paitoja. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Se nyt on itsestäänselvyys ettei katsomossa käytetä muuta fanikamaa ku jokereiden. Niin suvaitsevainen minä en edes ole, että katsomo olisi yhtä sillisalaattia. Neutraalistikin toki saa kannattaa. Suomenliput ja Suomi fanikamakin mielestäni sallittua, mutta siihen vetäisin rajan.
Jep olen lukenut kirjoituksesi. Hyväksyt kaikki peleihin ja jopa toivot porukan innostuvan matseista, mutta matseihin ei ole asiaa kuin noudattamalla asettamaasi pukukoodia.
Toki pehmennät mielipidettäsi tuossa viestissä myöhemmin, mutta kantasi on aika vahvasti esillä tuossa lainatussa kohdassa.
Kyllä se on minun toiveeni, mutta se ei tarkoita etten suvaitse muiden seuran kannattajia areenassa. Esim camp noulla Barcelonassa on seuraamassa pelejä se vajaat 100000 ihmistä ja 99% ihmisistä on barcanpelipaidat. Mielestäni se näyttää visuaalisesti tosi hienolle, että katsomo on yhtenäinen katsojameri. Poikkeus saattaa olla joku barca-real jolloin valkoistakin näkyy paljon.
Täällä kiteytyy kyllä nyt hyvin Suomalainen kannattajakulttuuri ja sen poissa olo. Miettikää vaikka isoja jalkapalloseuroja minkä pelejä käy katsomassa monen (eri) maan kansalaisia. Camp noulla sitten alkuperäiset kataloonit vetäisi perseet riviin ja sanoisi, että ette te voi kannattaa barcaa.