Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 971
  • 8 198

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Puhetta ollut, että yritetään järjestää 3-4 matkaa kauden aikana akselille Pietari/Riika/Praha/Bratislava/jne, ehkä kerran kaudessa myös aina joku eri eksoottisempi spesiaalikohde.

Kuulostaa hyvälle, itsellä ajatuksena, että voisi osallistua luokkaa viidelle reissulla runkosarjassa. Yhden yön reissut kuulostavat hyvälle ja mikäli yksi eksoottisepi kohde sattuisi sopimaan aikatauluun niin parikin yötä siellä voisi viettää.

Mun mielestä noi kyselyssä olleet hinnat eivät kuulostaneet pahoilta ja toivottavasti reissuun saadaan edelleen hyvin jengiä messiin.
 

J.A.V.

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (sympatiat SaiPalle), Leijonat, Kazan, NHL
Nyt kun puhutaan nk. "Koko kansan Jokereista", niin on varmaankin turvallista kertoa oma näkemykseni tähän keissiin.

Itse olen huomannut täällä Keski-Suomen nurkilla, että täällä on hyvin hyvin harvassa sellaiset ihmiset, keitä kiinnostaa itse peli. Jos yrittää vähäänkään puhua itse jääkiekosta, niin vääjämättä keskustelukaverin puheesta näkyy punamustavalkoiset värilasit, mikä tekee keskustelusta täyttä paskaa. Tämä ilmiö näkyy varsinkin, jos puheenaiheena on Jokerit (mikä ei varmaankaan ole yllätys näin maakunnassa).

Samalla kertoen itsestäni, olen todella kiinnostunut velivenäläisten liigasta, joka on tarjonnut monelle suomalaiselle mahdollisuuden sekä pelata, että seurata huipputason jääkiekkoa. NHL kun ei ole ollut mahdollisuutena kovan tason ja huonojen televisiointiaikojen takia.

KHL on tulevaisuuden juttu, ja olen siitä onnellinen että myös suomalaiset ovat viemässä omaa kiekkotuotettaan Venäjän suuntaan. Ja olen iloinen siitä, että kyseessä on organisaatio, joka ei tod.näk. tule takaisin häntä koipien välissä.

On se nähtävästi lähdettävä vuoden päästä Jaffalaan. Mielellään jotakin "mediaseksikästä" seuraa vastaan (SKA, Dynamo Moskova, Kazan etc.), mutta en laittaisi pahitteeksi, vaikka vastaan astuisikin joku Bratislava tai Vitjaz. Hoki on se tärkein juttu!

En kuitenkaan ala saman tien jokerifaniksi. Tietyt kohdat on täytyttävä, jotta minua voisi sanoa narrifaniksi:

*Pelitavan on oltava tasapainossa viihteellisyyden ja tuloksellisuuden kanssa. Jos tarkoituksena on kasata suomalaisista koostuva joukkue, niin pelitapa tulee olemaan fyysinen (korjatkaa jos olen liikaa väärässä.)

*Joukkue pitää olla rakennettu pelitavalle, mutta joukkueessa pitää olla myös pelaajia, jotka kiinnostavat Rovaniemeä myöten!

*Joukkue pärjää (sori tässä tapauksessa on oltava gloryhunter #hymiö.)

*Ei mitään puuhastelua a'la KHL, kiitos.

Mutta hyvä pojat, kun lähditte yrittämään. Pitäkää lippu korkealla!
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Nyt täytyy kyllä sanoa vanhana fanina: Mulle tää jäähyväiskausi oli ihan yhtä tärkeä tai jopa isompi kuin eka KHL-kausi. Jos johto kusee sen päälle tahallaan tai epäpätevyyttään, niin turha luulla että mä tuun KHLään mukaan, riipppumatta aiemmasta positiivisuudestani. Nyt jotain toimintaa siellä toimistolla Hjallis ja Kurri!
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Toivottavasti lakialoite menee läpi! Olisi tosin ihan jännää käydä KHL:ssä pyörähtämässä ja sen jälkeen hakea vauhtia Suomi-sarjasta.
 

Anzi

Jäsen
Olennaisintahan tossa on juuri tuo "valtavasta valtion monopolien vaikutuksesta huolimatta katsojamäärät putoavat vuosi vuodelta".

Narrit tietysti olivat sinänsä taloudellisessa pakkoraossa etteivät enää pystyneet odottamaan muutaman vuoden päästä alkavaa hieman terveemmälle pohjalle tulevaa Euroliigaa johon sitten ainakin HIFK, Kärpät, Tappara ja Turun joukkue menevät. Tietty sekin melkoinen riski on, mutta hieman "ei niin laskukäyrässä" kuin KHL, ja voihan siihen Euroliigaan sitten Narreillakin olla "villikortti" jos vielä pystyssä ovat.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olennaisintahan tossa on juuri tuo "valtavasta valtion monopolien vaikutuksesta huolimatta katsojamäärät putoavat vuosi vuodelta".
KHL:n yleisökeskiarvo on noussut sarjan jokaisella viidellä kaudella ja oli päättyneellä kaudella melkein tuhat henkeä korkeampi, kuin sarjan startatessa. Hyvä ja olennainen pointti toki, mutta ei millään tavalla totuudenmukainen.

Narrit tietysti olivat sinänsä taloudellisessa pakkoraossa etteivät enää pystyneet odottamaan muutaman vuoden päästä alkavaa hieman terveemmälle pohjalle tulevaa Euroliigaa johon sitten ainakin HIFK, Kärpät, Tappara ja Turun joukkue menevät. Tietty sekin melkoinen riski on, mutta hieman "ei niin laskukäyrässä" kuin KHL, ja voihan siihen Euroliigaan sitten Narreillakin olla "villikortti" jos vielä pystyssä ovat.
Kukaan ei ole vieläkään esittänyt, että miten tämä terveemmän pohjan yleiseurooppalainen liiga saadaan yhtäkkiä kasaan. Euroliigaa on ideoitu 90-luvun alusta asti ja saavutuksina on ainoastaan muutama kuihtunut mestareiden liiga-tyyppinen ratkaisu ja tämänhetkinen sinänsä hienosti toimiva European Trophy. Miten ihmeessä sille pohjalle saadaan rakennettua liiga, johon osallistuminen ei ole riski?

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jääkiekko tarvitsee euroliigan ja useita vuosia olen sen puolesta puhunut. Rahat vain ovat tiukassa, eivätkä jääkiekkomarkkinat ole ainakaan toistaiseksi niin suuria, että toimiva ja rahakas sarja olisi realistinen lähitulevaisuudessa. Siihen tulokseen Hjalliskin kesällä tuli ja teki ratkaisunsa.
 

Anzi

Jäsen
KHL:n yleisökeskiarvo on noussut sarjan jokaisella viidellä kaudella ja oli päättyneellä kaudella melkein tuhat henkeä korkeampi, kuin sarjan startatessa...

Kukaan ei ole vieläkään esittänyt, että miten tämä terveemmän pohjan yleiseurooppalainen liiga saadaan yhtäkkiä kasaan. Euroliigaa on ideoitu 90-luvun alusta asti ja saavutuksina on ainoastaan muutama kuihtunut mestareiden liiga-tyyppinen ratkaisu ja tämänhetkinen sinänsä hienosti toimiva European Trophy. Miten ihmeessä sille pohjalle saadaan rakennettua liiga, johon osallistuminen ei ole riski?

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jääkiekko tarvitsee euroliigan ja useita vuosia olen sen puolesta puhunut. Rahat vain ovat tiukassa, eivätkä jääkiekkomarkkinat ole ainakaan toistaiseksi niin suuria, että toimiva ja rahakas sarja olisi realistinen lähitulevaisuudessa. Siihen tulokseen Hjalliskin kesällä tuli ja teki ratkaisunsa.

Perustuisikohan tämä KHL-katsojakeskiarvonoste mahdollisesti osittain laajennusjoukkueisiin? Kyllä se Narrienkin tupa alkuun varmaan täyttyy uteliaista, mutta entä parin vuoden päästä? Ja voisikohan tämä KHL-noste olla myös ns. "Ilmala"-ilmiön tuotetta? Eli ilmoitettuun yleisömäärään nähden todellisia paikallaolijoita ei sitten kuitenkaan ole kuin ehkä puolet. Jos KHL- joukkueilla on varaa maksaa jopa suht tusinakiekkoilijoille ökyliksoja, niin kyllä siinä muutama pääsylippukin on varaa ostaa/ kustantaa.

Itseasiassa jääkiekon Euro-liigaa on puuhattu jo 70-luvun alusta asti siinä toistuvasti epäonnistuen. Nykyinen EuroTrophy-organisaatio taas on jotain "hieman" laadukkaampaa ja paljon raskaamman sarjan toimijaa täynnä kuin aiemmat toimijat. Ja toki tuleva Euro-liiga ei ole riskitön. Mutta siinähän se juuri olikin, että kun Euro-liiga alkaa niin Narreilla ei olisi enää ollut tuskin varaa edes riskinottoon, nyt venäläiset ja KHL tuli laittamaan paikan uppoavaan veneeseen. Ja ei siinä mitään Narrit on aina tuottaneet olemassa olonsa aikana monipuolista viihdettä Suomen urheiluelämään ja se jatkuu, ja viihdettähän se huippu-urheilu vain on.
 

Norwich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston, Barca, Norwich
Kuten olen joskus aikaisemminkin kirjoittanut niin jääkiekossa ei mestareiden tyylinen liiga tai mikään yhteinen eurosarja tule ikinä onnistumaan siitä yksinkertaisesta syystä, että jääkiekko on marginaalilaji suhteessa jalkapalloon ja se mikä onnistuu jalkapallossa ei onnistu jääkiekossa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Pientä toivonkipinää Jokerit & SM-liiga faneille. KHL saattaa kupsahtaa

Tuossa kuitenkin todetaan, että KHL pyörii enemmän paikallishallinnon kautta ja ei siten olisi yhtä merkittävä kärsijä kuin futisporukat. Enpä ihmettelisi, vaikka kiekkomiehenä tunnettu Fetisov yrittäisi kallistaa vaakaa enemmän kiekon suuntaan futiksen kustannuksella.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tuossa kuitenkin todetaan, että KHL pyörii enemmän paikallishallinnon kautta ja ei siten olisi yhtä merkittävä kärsijä kuin futisporukat. Enpä ihmettelisi, vaikka kiekkomiehenä tunnettu Fetisov yrittäisi kallistaa vaakaa enemmän kiekon suuntaan futiksen kustannuksella.

Joo, en nyt tarkoittanutkaan että muutos tapahtuisi tällä kokoonpanolla, mutta jos miehet vaihtuu niin asia saattaa kyteä siellä taustalla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuossa kuitenkin todetaan, että KHL pyörii enemmän paikallishallinnon kautta ja ei siten olisi yhtä merkittävä kärsijä kuin futisporukat.

Jep, tuokin on jännää, että paikallishallinnon kautta näitä valtionyhtiöiden rahoja on sitten ihan asiallista kierrättää. Olisi parempi Euroopan jääkiekolle, että tämä taloudellisesti epäterve kupla nimeltä KHL puhkeaisi. Mutta se tuskin tapahtuu tämä lakialoitteen seurauksena.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep, tuokin on jännää, että paikallishallinnon kautta näitä valtionyhtiöiden rahoja on sitten ihan asiallista kierrättää. Olisi parempi Euroopan jääkiekolle, että tämä taloudellisesti epäterve kupla nimeltä KHL puhkeaisi. Mutta se tuskin tapahtuu tämä lakialoitteen seurauksena.

Miksi se olisi Euroopan jääkiekolle parempi, että KHL "puhkeasi" tai loppuisi? Nythän se on maailman selkeästi toiseksi kovatasoisin liiga, jossa pelaa todella iso määrä eurooppalaisia huippupelaajia. Eikö eurooppalaista kiekkoilua myös kehitä se, että eurooppalaisille pelaajille on NHL:n ohella toinen sarja, jolla on varaa maksaa kilpailukykyisiä palkkoja ja sitä myöten saa kovat pelaajat samaan sarjaan pelaamaan kovia pelejä. Muutenhan nämä samat kovat pelaajat pelaisi AHL:ssä, tai eri Euroopan liigoissa hajautettuna, jolloin jokaisen liigan taso nousisi hieman, mutta vastaavasti Euroopassa olisi sillon kolme maailman kolmosliigaa eikä yhtään kakkosliigaa, kun ero olisi jo niin räikeä NHL:ään.
 

Norwich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston, Barca, Norwich
Tätähän tää on että kun Hjalliksen Jokerit on menossa tai menee KHL:ään ja yrittää jotain uutta, niin kaikki kateelliset ja mitään aikaansaamattomat ihmiset alkaa rakentamaan kaiken maailman uhkakuvia että KHL sitä ja KHL tätä. Ei niistä puheista ja kirjoituksista kannata välittää yhtään mitään. KHL on ja pysyy ja Jokerit pärjää siellä miten pärjää, ei tämä sen kummempaa ole. Hienoa ja parempaa lätkää kuin sm-liigassa nähdään joka tapauksessa tulevina vuosina Hartwallilla ja on hienoa olla kokemassa sitä.
 

Tuoppi

Jäsen
Jep, tuokin on jännää, että paikallishallinnon kautta näitä valtionyhtiöiden rahoja on sitten ihan asiallista kierrättää. Olisi parempi Euroopan jääkiekolle, että tämä taloudellisesti epäterve kupla nimeltä KHL puhkeaisi. Mutta se tuskin tapahtuu tämä lakialoitteen seurauksena.

Vahva sama! Kansalliset liigat kunniaan eikä "kaikki pelaamaan venäjän mestaruudesta".

edit. Ihan helvetin räikeä se ero on KHL:n ja NHL:nkin välillä vaikka propagandistit muuta yrittää väittää.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
KHL ei kyllä mitenkään liity eurooppalaiseen jääkiekkoon. Ainoa keino lisätä uskottavuutta on karsia venäläisten seurojen määrää rajusti ja se, että mukaan tulisi joukkueita esim Saksasta, Ruotsista, Sveitsistä jne. Jos ei oikeasti kykene näkemään sarjan poliittista agendaa niin täytyy olla sokea tai todella hyväuskoinen. En muutenkaan ymmärrä miten ''Mestareiden liiga'' ei olisi jääkiekossa mahdollinen. Kyllä Euroopasta löytyy tarpeeksi monia kovatasoisia joukkueita, että homma voisi toimia. Kansallisten liigojen tulee kuitenkin olla se pohja. ''Paremman jääkiekon'' hinta on liian suuri tässä tapauksessa, kun sitä vastaan seuran arvot, uskottavuus ja identiteetti on myytävä.

Joku päivä KHL kuitenkin kaatuu, viimeistään silloin kun Venäjällä tulee vallanvaihto. Toivon toki nopeampaa kuolemaa sarjalle, jolloin Jokerit siirtyisi takaisin sinne minne kuuluu. Vaikka sitten alasarjojen kautta.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liittyy se KHL eurooppalaiseen jääkiekkoon hyvinkin paljon siinä, että siellä pelaa todella suuri määrä eurooppalaisia pelaajia. Vaikka KHL:llä on tasoeroa NHL:ään, niin on sillä myös tasoeroa muihin Euroopan liigoihin. Vastaavasti, kun parhaat liigapelaajat lähtee kovemman palkan ja tason perässä KHL:ään ja myös NHL:ään, avautuu Liigassa lisää pelipaikkoja nuoremmille pelaajille. Se taas vastaavasti nostaa näiden parempien junnujen tasoa heidän saadessaan pelata kovempia pelejä, kuin junnuissa tai mestiksessä olisi tarjolla.

Kärsijä on tietenkin liiga ja sen yleinen taso, kun parhaat lähtevät enemmissä määrin itään ja länteen ja vaikeampi saada kovan luokan pelaajia värvättyä maailmalta, mutta Suomen kiekkoilua kaikenkaikkiaan taas nykyinen malli voi hyvinkin viedä eteenpäin.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Liittyy se KHL eurooppalaiseen jääkiekkoon hyvinkin paljon siinä, että siellä pelaa todella suuri määrä eurooppalaisia pelaajia. Vaikka KHL:llä on tasoeroa NHL:ään, niin on sillä myös tasoeroa muihin Euroopan liigoihin. Vastaavasti, kun parhaat liigapelaajat lähtee kovemman palkan ja tason perässä KHL:ään ja myös NHL:ään, avautuu Liigassa lisää pelipaikkoja nuoremmille pelaajille. Se taas vastaavasti nostaa näiden parempien junnujen tasoa heidän saadessaan pelata kovempia pelejä, kuin junnuissa tai mestiksessä olisi tarjolla.

Kärsijä on tietenkin liiga ja sen yleinen taso, kun parhaat lähtevät enemmissä määrin itään ja länteen ja vaikeampi saada kovan luokan pelaajia värvättyä maailmalta, mutta Suomen kiekkoilua kaikenkaikkiaan taas nykyinen malli voi hyvinkin viedä eteenpäin.

Voittajana voi olla ehkä suomalainen jääkiekko mutta tässä KHL-kuviossa häviäjä on Jokerit. Ei allekirjoittanutta hirveästi kiinnosta paremmat pelaajat jos niitä ei voida nähdä kotimaan sarjassa. Välillä toki seurailen hieman änäriä mutta kyllä mulle Jokerit, joka pelaa suomalaisessa sarjassa on se juttu. Se taas mikä on esimerkiksi maajoukkueen ja Suomen jääkiekon yleinen etu, ei kiinnosta pätkääkään.

Jääkiekko on toki suosikkilajini ohittaen niukasti futiksen mutta kyllä kiinnostus urheilua kohtaan laimenee, kun Jokerit rupeaa ensi kaudella huoramaan Putinin egoa pönkittävään Venäjän sarjaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voittajana voi olla ehkä suomalainen jääkiekko mutta tässä KHL-kuviossa häviäjä on Jokerit. Ei allekirjoittanutta hirveästi kiinnosta paremmat pelaajat jos niitä ei voida nähdä kotimaan sarjassa. Välillä toki seurailen hieman änäriä mutta kyllä mulle Jokerit, joka pelaa suomalaisessa sarjassa on se juttu. Se taas mikä on esimerkiksi maajoukkueen ja Suomen jääkiekon yleinen etu, ei kiinnosta pätkääkään.

Jääkiekko on toki suosikkilajini ohittaen niukasti futiksen mutta kyllä kiinnostus urheilua kohtaan laimenee, kun Jokerit rupeaa ensi kaudella huoramaan Putinin egoa pönkittävään Venäjän sarjaan.

Äsken en ottanut kantaa Jokereihin KHL:ssä vaan yleisesti KHL:n vaikutuksesta eurooppalaiseen kiekkoon. Kyllä mulle tosin Jokeritkin KHL:ssä kelpaa ja samalla ymmärrän hyvin et monille se saattaa olla mielenkiinnolle Jokereita kohtaan musta surma.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
mutta tässä KHL-kuviossa häviäjä on Jokerit. Ei allekirjoittanutta hirveästi kiinnosta paremmat pelaajat jos niitä ei voida nähdä kotimaan sarjassa.

Se, ettei sinua kiinnosta, ei tee Jokereista häviäjää tässä. Jokunen karjalalippis voi karsiutua KHL-siirron myötä, mutta tilalle todennäköisesti tulee uudet asiakkaat. Jokereita organisaationa ei kiinnosta paskaakaan oletko sinä HC-fanina vai minä neutraalina siellä katsomossa. Se nähdään, nouseeko vai laskeeko katsojaluvut. Minä veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.

Sitä on vaikea sanoa voittaako suomalainen jääkiekko siirrossa. Mielestäni todella huono peruste tuo junnujen helpompi pääsy liigaan. Tällä periaatteellahan mitä huonompi kansallinen sarja maassa on, sitä paremmat kehittymismahdollisuudet saadaan junnuille. No ei, pikemminkin on hyvä että liigapaikasta pitää taistella ja paikan saavuttaneena pääsee pelaamaan kovia kehittäviä pelejä eikä puulaakitason neppailua.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se, ettei sinua kiinnosta, ei tee Jokereista häviäjää tässä. Jokunen karjalalippis voi karsiutua KHL-siirron myötä, mutta tilalle todennäköisesti tulee uudet asiakkaat. Jokereita organisaationa ei kiinnosta paskaakaan oletko sinä HC-fanina vai minä neutraalina siellä katsomossa. Se nähdään, nouseeko vai laskeeko katsojaluvut. Minä veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.

Sitä on vaikea sanoa voittaako suomalainen jääkiekko siirrossa. Mielestäni todella huono peruste tuo junnujen helpompi pääsy liigaan. Tällä periaatteellahan mitä huonompi kansallinen sarja maassa on, sitä paremmat kehittymismahdollisuudet saadaan junnuille. No ei, pikemminkin on hyvä että liigapaikasta pitää taistella ja paikan saavuttaneena pääsee pelaamaan kovia kehittäviä pelejä eikä puulaakitason neppailua.

Karjalalippis, just joo. Nämä KHL-fanaatikot ovat kyllä niin kujalla, että oikein pahaa tekee. KHL kaatuu kuitenkin lähitulevaisuudessa sillä seurojen toiminta ei ole taloudellisesti terveellä pohjalla ja kun valtionjohdon tuki loppuu niin enää ei olekkaan fyrkkaa läheskään samalla tavalla kuin nyt. Tämä siirto tekee hyvää lähinnä Hjalliksen bisneksille. Itselleni tämä on jo pitkään näyttänyt lähinnä siltä, että seura oli pakko uhrata hallikauppojen takia.

Porukka ei Suomessa jaksa tulla katsomaan hieman parempaa kiekkoa jos kotjoukkue häviää eikä koskaan tule kilpailemaan realistisesti mestaruudesta. Jokerit tulee valitettavasti olemaan vain yksi osa(kuten muutkin KHL-seurat) Venäjän suurvaltapolitiikkaa eikä enää vakavasti otettava seura, varsinkin jos tämä kausi päättyy mahalaskuun. Tämän kauden vähimmäistavoite piti olla mestaruus ja kyllä minä ja varmasti tuhannet muut fanit tuntevat itsensä petetyiksi tässä kuviossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sitä on vaikea sanoa voittaako suomalainen jääkiekko siirrossa. Mielestäni todella huono peruste tuo junnujen helpompi pääsy liigaan. Tällä periaatteellahan mitä huonompi kansallinen sarja maassa on, sitä paremmat kehittymismahdollisuudet saadaan junnuille. No ei, pikemminkin on hyvä että liigapaikasta pitää taistella ja paikan saavuttaneena pääsee pelaamaan kovia kehittäviä pelejä eikä puulaakitason neppailua.

Nimenomaan näin. Ja vahva kansallinen liiga on ihan jääkiekon aseman kannalta hyvin merkittävä. Ilman vahvaa sm -liigaa suuren yleisön mielenkiinto alkaa laskea, samoin harrastajamäärät. Kohta ei enää ollakaan Suomen ykköslaji, ja tällainen kehitys olisi aika turmiollista myös KHL- Jokereille. Samassa veneessä kaikki suomalaisjoukkueet kuitenkin tässä mielessä ovat, vaikka joku jossain kansainvälisessä liigassa pelaisikin.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Karjalalippis, just joo. Nämä KHL-fanaatikot ovat kyllä niin kujalla, että oikein pahaa tekee. KHL kaatuu kuitenkin lähitulevaisuudessa sillä seurojen toiminta ei ole taloudellisesti terveellä pohjalla ja kun valtionjohdon tuki loppuu niin enää ei olekkaan fyrkkaa läheskään samalla tavalla kuin nyt. Tämä siirto tekee hyvää lähinnä Hjalliksen bisneksille. Itselleni tämä on jo pitkään näyttänyt lähinnä siltä, että seura oli pakko uhrata hallikauppojen takia.

Söpö veikkaus, mutta kaikkien todennäköisyyksien vastainen. Lyödäänkö vetoa kaatuuko KHL seuraavan 10 vuoden aikana? Oletan että tarkoitat "tulee kaatumaan" -kommentilla yli 50% todennäköisyyttä. Sovitaanko siis kertoimiksi reilut 2 ja 2?

Porukka ei Suomessa jaksa tulla katsomaan hieman parempaa kiekkoa jos kotjoukkue häviää eikä koskaan tule kilpailemaan realistisesti mestaruudesta.

No se jää nähtäväksi. Epäilen vahvasti.

Jokerit tulee valitettavasti olemaan vain yksi osa(kuten muutkin KHL-seurat) Venäjän suurvaltapolitiikkaa eikä enää vakavasti otettava seura, varsinkin jos tämä kausi päättyy mahalaskuun.

Hohhoijaa.
 

Norwich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston, Barca, Norwich
vittu että mua naurattaa nää kaiken maailman profeetat jotka jaksaa jauhaa siitä että KHL-liigan rahoitus on epäterveellisellä pohjalla. Katsokaa nyt vähän kuinka monen jalkapallojoukkueen rahoitus on terveellisellä pohjalla. Raha on rahaa ja ihan sama mistä se tulee. Kateelliset ne jaksaa jauhaa paskaa päivästä päivään. KHL on ja pysyy ja Jokerit on ja pysyy edelläkävijänä, ihan sama mitä kateelliset uhkakuvien maalaajat täällä jauhaa. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös