Satunnaisia katsojia saattaisi löytyä ainakin viikonlopun matseihin vaikka täytyy myöntää että aika vähän positiivista näillä seuduilla kellään ainakaan tuntemistani on Jokereista sanottavana. Toisaalta voihan sinne tulla kannustamaan vastustajaakin.
Itse koen että tämä ei ole enää se sama Jokerit kuin liigassa, ja aion kyllä tuuletella (hillitysti) Jokereiden tekemiä maaleja (vaikka hassulta varmaan tuntuukin). Suomea he kuitenkin siinä liigassa edustavat. Näin se on nähtävä.
Tähän viestiin todennäköisesti tiivistyy muun Suomen (pl. aivan ymmärrettävästi suurin osa HIFK-kannattajista) suhtautuminen. Kun Jokerit ei enää ole urheilullinen kilpailija muille seuroille, loppuu ihmisiltä syyt vihata sitä. Ajan myötä yllä kuvattu hillitty tuulettelu saattaa joidenkin kohdalla muuttua ihan avoimeksi kannattamiseksikin.Itse koen että tämä ei ole enää se sama Jokerit kuin liigassa, ja aion kyllä tuuletella (hillitysti) Jokereiden tekemiä maaleja, vaikka hassulta varmaan tuntuukin. Suomea he kuitenkin siinä liigassa edustavat. Näin se on nähtävä.
Nimenomaan! Upea asenne ja vastaavalla Suomi vastaan muut maat asennetta uskon ja toivon näkeväni Hartwall Areenan täydeltä. Suomalaisella sisulla ja jääkiekkoosaamisella Jokerit tulee ottamaan paikkansa KHL:ssä ja sinne ei todellakaan lähdetä vain katselemaan ja ihmettelemään vaan iskemään euroopan huippujengeille luu kurkkuun.
Itse koen että tämä ei ole enää se sama Jokerit kuin liigassa
Itse koen että tämä ei ole enää se sama Jokerit kuin liigassa, ja aion kyllä tuuletella (hillitysti) Jokereiden tekemiä maaleja, vaikka hassulta varmaan tuntuukin. Suomea he kuitenkin siinä liigassa edustavat. Näin se on nähtävä.
Yhtään vittuilematta, mutta uskon että halli täyttyy pikemminkin suomessa asuvista venäläisistä, jotka ei todellakaan ole narrien puolella. Hyvä esimerkki fudiksen puolelta HJK-Besiktas, jolloin koko Sonski oli täyttä suomessa asuvia turkkilaisia.
Vittu mitä provopaskaa, ei tälläisiä jatkoaikaan kiitos. Jotta pysytään aiheessakin eikä mennä pelkästään rasisimin puolelle, niin uskon että Jokerit tulee keräämään ensi kaudella helposti 10 000 katsojan keskiarvon. Miten sitten tulevat kaudet, niin se määräytyy tietenkin menestyksen ja sen mukaan että minkälaisen ottelutapahtuman pr-puoli onnistuu luomaan.
Vittu mitä provopaskaa, ei tälläisiä jatkoaikaan kiitos. Jotta pysytään aiheessakin eikä mennä pelkästään rasisimin puolelle, niin uskon että Jokerit tulee keräämään ensi kaudella helposti 10 000 katsojan keskiarvon. Miten sitten tulevat kaudet, niin se määräytyy tietenkin menestyksen ja sen mukaan että minkälaisen ottelutapahtuman pr-puoli onnistuu luomaan.
Yhtään vittuilematta, mutta uskon että halli täyttyy pikemminkin suomessa asuvista venäläisistä, jotka ei todellakaan ole narrien puolella. Hyvä esimerkki fudiksen puolelta HJK-Besiktas, jolloin koko Sonski oli täyttä suomessa asuvia turkkilaisia.
Itse en olisi lainkaan varma noin suurista yleisömääristä. Lisäksi kun fanien odotukset tulevan kauden joukkueesta on jo noussut taivaisiin eikä Kurri, jonka ammattitaidon kyseenalaistan muutenkin kykene ikinä niitä täyttämään. Jollain Marko Anttiloilla ja muilla C-tason suomalaisilla europelaajilla ei hallia täytetä.
Toi mitä kirjoitit on totta ja itseäni häiritsee juuri nuo kohtuuttomat odotukset joukkueen suhteen. Oman melipiteeni joukkueen kokoamisesta olen kirjoittanut aiemmin enkä lähde sitä nyt toistamaan. Arvioni katsojamäärästä perustuu ihan puhtaasti siihen uskoon, että uusi KHL-liiga ja sen joukkueet keräävät uteliaita katsojia pääkaupunkiseudulta ohi varsinaisen kannattajakunnan sen verran että 10 000 tulee joka peliin. Vähän niinkuin silloin kun Hartwall-Areena oli uusi.
Eikö toi fyysisyyden väheneminen ole yksi niistä asioista, joihin Jokerit voi itse vaikuttaa? En edes muista koska viimeksi joku joukkue olisi tullut Areenalle taklaamaan, joten vierasjoukkueiden fyysiset preesensit eivät ainakaan pääse huonommiksi muuttumaan. Omituisena pitäisin, mikäli sarjan nimi määrittelee sen, miten Jokerit kotonaan pelaa.Lisätään nyt vielä se, että pelin taso ei tule todellakaan parantumaan niin paljon mitä Hjalliskin on antanut ymmärtää. Hidastempoista hiihtelyä on luvassa, jossa jopa fyysisyyttä on vähemmän kuin Liigassa. Vain hieman paremmat vastustajat, fanien odotuksiin nähden huono joukkue ja kun kaikki vastustajat ovat 90% porukasta ihan vieraita niin mitään yleisöryntäystä ei kannata odottaa.
Mä en ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeata. Siellä tulee pelaamaan toinen joukkue paidoilla, joissa on se virnistävä narrin kuva rinnassa. Joukkue alkaa aika nopeasti tuntumaan taas omalta, niinkuin silloin, kun säkin aloittelit ja jäit koukkuun. Ja mulle on aivan sama, onko ne vastustajan älämölöporukat venäläisiä vai oululaisia. Tasan saman reaktion tulevat aikaansaamaan ainakin mun pääkopassa. Ainoa ero tulee siitä, kun en pysty venäjäksi oikein herjaa heittämään. KHL-vastustajat tulevat ajan kanssa varmasti tutuiksi, kunhan niitä ruvetaan ensi kaudella enemmän seuraamaan.Tässä tulikin hyvin se mikä on monelle pitkäaikaiselle ja innokkaalle kannattajalle ongelma. Jos seura ei enää tunnu ns omalta tai siltä mitä on aikoinaan alkanut kannattamaan niin mistä silloin saa motivaation matseissa käymiseen? Toivottavasti ei jouduta näkemään tilannetta jossa kentällä pyörii muukalaislegioona, yleisö on täynnä janareita ja venäläisiä ja vastustaja ei herätä mitään tuntemuksia. Tällöin voin uskoa, että en olisi ainoa, joka jättää peleissä käymisen.
Lisätään nyt vielä se, että pelin taso ei tule todellakaan parantumaan niin paljon mitä Hjalliskin on antanut ymmärtää. Hidastempoista hiihtelyä on luvassa, jossa jopa fyysisyyttä on vähemmän kuin Liigassa. Vain hieman paremmat vastustajat,.
Läntisen konferenssin viimeinen, eli Slovan Bratislava pelasi tänään näillä ketjuilla:
1. Bartovic - Mikus - Radivojevic
Skoula - Sersen
2. Miklik - Bliznak - Vondrka
Sigalet - Kutlak
3. Kukumberg - Ölvecky - Netik
Mojzis - Stajnoch
4. Stastny - Dano - Hudacek
Janus
Tummennetut pelaajat ovat pelanneet MM-kisoissa Slovakian tai Tsekin MM-joukkueessa.
Edit: On siis vaikea ymmärtää väitettä "hieman paremmista vastustajista" jos koko perkeleen konferessin jumbolla on enemmän MM-tason pelaajia kuin puolella Liigajoukkueista yhteensä.
Slovakian MM-joukkueet ovat nyt ihan kuraa. Ihan sama olisi, jos minä postaisin jonkun Tanskan liigan jengin, josta löytyy muutama peluri, jotka pelaavat Tanskan joukkueessa MM-kisoissa ja sen perusteella kehuisin Tanskan liigan tasoa.
Aijaa. 2012 MM-kisoissa Slovakia pelasi MM-finaalissa. Tuosta joukkueesta nopeasti katsottuna 8 pelaajaa pelaa nyt Slovan Bratislavassa.
Aijaa. 2010 MM-kisoissa Tanska voitti Slovakian 6-0.
Haha, tää oli jo hyvä. Yksi matsi on yhtä merkittävä kuin kokonaiset kisat.
Eihän tuo Slovanin rosteri mikään kummoinen ole, mutta eiköhän tuolla Liigassa mestaruus otettaisi.
Voi olla, mutta koko jutun pointti oli se, että vastustajien taso ja pelin taso ei tule nousemaan niin paljon mitä se Harkimokin on julistanut. Teit siinä virheen, että otit jonkun kolmoskorin jääkiekkomaan MM-kisapelurit mukaan perusteluihisi.
Sopii yrittää. Toukokuun MM-kisoihin valittiin Tanskan liigasta kolme kenttäpelaajaa sekä ilman peliminuutteja jäänyt kolmosveskari. Olisi hienoa saada joku ihan oikea peruste KHL:n paskasta tasosta. Nyt on mennyt vähän keksittyjen mutujen huuteluksi.Ihan sama olisi, jos minä postaisin jonkun Tanskan liigan jengin, josta löytyy muutama peluri, jotka pelaavat Tanskan joukkueessa MM-kisoissa ja sen perusteella kehuisin Tanskan liigan tasoa.
Shit. Jos paremman viihteen tarjoaminen ja markkinoiminen on muovista, niin me ollaan kusessa! Liiga on kyllä tehnyt loistavaa duunia pitämällä milloin milläkin keinolla huolen, ettei kotimaisen jääkiekkoviihteen taso pääse vahingossakaan nousemaan niille rajoille, että tarvitsisi huolehtia meiningin muuttuvan muoviseksi.Toki se on selvää, että Hjalliksen ja kumppaneiden täytyy markkinoida "paremmalla viihteellä" ym. muovisuudella, kun muut keinot eivät tehoa.