Nyt kun puhutaan nk. "Koko kansan Jokereista", niin on varmaankin turvallista kertoa oma näkemykseni tähän keissiin.
Itse olen huomannut täällä Keski-Suomen nurkilla, että täällä on hyvin hyvin harvassa sellaiset ihmiset, keitä kiinnostaa itse peli. Jos yrittää vähäänkään puhua itse jääkiekosta, niin vääjämättä keskustelukaverin puheesta näkyy punamustavalkoiset värilasit, mikä tekee keskustelusta täyttä paskaa. Tämä ilmiö näkyy varsinkin, jos puheenaiheena on Jokerit (mikä ei varmaankaan ole yllätys näin maakunnassa).
Samalla kertoen itsestäni, olen todella kiinnostunut velivenäläisten liigasta, joka on tarjonnut monelle suomalaiselle mahdollisuuden sekä pelata, että seurata huipputason jääkiekkoa. NHL kun ei ole ollut mahdollisuutena kovan tason ja huonojen televisiointiaikojen takia.
KHL on tulevaisuuden juttu, ja olen siitä onnellinen että myös suomalaiset ovat viemässä omaa kiekkotuotettaan Venäjän suuntaan. Ja olen iloinen siitä, että kyseessä on organisaatio, joka ei tod.näk. tule takaisin häntä koipien välissä.
On se nähtävästi lähdettävä vuoden päästä Jaffalaan. Mielellään jotakin "mediaseksikästä" seuraa vastaan (SKA, Dynamo Moskova, Kazan etc.), mutta en laittaisi pahitteeksi, vaikka vastaan astuisikin joku Bratislava tai Vitjaz. Hoki on se tärkein juttu!
En kuitenkaan ala saman tien jokerifaniksi. Tietyt kohdat on täytyttävä, jotta minua voisi sanoa narrifaniksi:
*Pelitavan on oltava tasapainossa viihteellisyyden ja tuloksellisuuden kanssa. Jos tarkoituksena on kasata suomalaisista koostuva joukkue, niin pelitapa tulee olemaan fyysinen (korjatkaa jos olen liikaa väärässä.)
*Joukkue pitää olla rakennettu pelitavalle, mutta joukkueessa pitää olla myös pelaajia, jotka kiinnostavat Rovaniemeä myöten!
*Joukkue pärjää (sori tässä tapauksessa on oltava gloryhunter #hymiö.)
*Ei mitään puuhastelua a'la KHL, kiitos.
Mutta hyvä pojat, kun lähditte yrittämään. Pitäkää lippu korkealla!