Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 743 922
  • 8 198

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
No ei Hjallis tietysti yksin torpannutkaan, mutta oli liigahallituksessa kuitenkin Bluesin lähtöä vastaan. Ja tuskin on yllätys, että suurinta valtaa käyttävä Kal€ oli samoilla linjoilla kaverinsa kanssa.
Miksi täällä saa sitten lukea Kalen ja Hjalliksen yhdessä estäneen Bluesin siirron, kun Harkimon osuus siihen päätökseen on ollut yksi kolmastoistaosa? Kalea saatte tökkiä ihan niin paljon kun haluatte, ei mua kiinnosta se jätkä, mutta joku roti tohon paskanjauhamiseenkin olisi hyvä saada. Sinä et toki ole lähelläkään pahimpia esimerkkejä.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Palstaa jonkinverran lukeneena, paljon on mennyt ohi mutta...Paljonko Hdla Chapelle vaikuttaa kaikkeen,matkan varrella, Kulloon kärhämät,Anna automaatit,Sipoonranta. Kuka loppupeleissä on kasvot hommalle ja kuka rahoittaa?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miksi täällä saa sitten lukea Kalen ja Hjalliksen yhdessä estäneen Bluesin siirron, kun Harkimon osuus siihen päätökseen on ollut yksi kolmastoistaosa? Kalea saatte tökkiä ihan niin paljon kun haluatte, ei mua kiinnosta se jätkä, mutta joku roti tohon paskanjauhamiseenkin olisi hyvä saada. Sinä et toki ole lähelläkään pahimpia esimerkkejä.

Totta kai muutkin seurat vastustivat, minun mielestäni fiksusti. Jokerienkin lähtö olisi pitänyt estää liigahallituksen ja Kalen toimesta, mutta liigalta ei tällä kertaa edes kysytty. Mua vaan hämää tässä koko tämä kuvio, liikaa yhteensattumia. Haisee ihan joltain businessidean varastamiselta. Mutta joo, Jokerien lähtö liigasta vituttaa kyllä ankarasti. Kansallinen sarja on mulle aina ollut se juttu. Tämä saattaa toki vaikuttaa mielipiteisiini tässäkin keississä.
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Hieman mutkia oikoen on Hjallis ja Kale edennyt asiassa ja syystäkin muita seuroja korpeaa asia, mutta eiköhän tuo asia saada rahalla sovittua.
Itse en Jokereiden lähtöä pidä mitenkään kauheana asiana, kyllä SM-liigassa mielenkiintoa on ihan riittämiin muidenkin seurojen kanssa. Asiaa unohtuu muutamassa vuodessa.
Toisaalta varmaan tulee seurattua KHL-liigaa paljon tarkemmin kuin tähän mennessä ja " alitajuisesti" kannatettua että Jokerit pärjää idän jättiläisiä vastaan :).
Sopeutumista asia vaatii myös Jokerifaneilta, vieraspeleihin kun on melkoinen matka eli tarjolla on pääasiassa kotimatseja. Silloin vieraspeleissä käymään tottuneet fanit joutuvat hieman viilaamaan rutiinejaan. Pietariin tosin pääsee inhimillisesti...

Ei muuta kuin ykköstä pesään ja kohtia uusia haasteita!
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
No katkeruuttahan on aiheuttanut nimenomaan esimerkiksi se, että Hjallis ja Kale eivät toivottaneet Bluesille onnea ja menestystä, vaan torppasivat Bluesin hankkeen ja ryhtyivät sitten projektiin näiden samojen venäläisten kanssa. Tuo kateus- kuittikin alkaa kyllästyttää, koska oikeastaan mikään joukkue ei haikaile Jokerien saappaisiin. Jokerien lähtö liigasta kirpaisee kyllä ja erityisesti tapa, jolla asia käytännössä toteutettiin.

Tuo Blegi-juttu on todella nihkeää suhmurointia ja olen myös sitä mieltä, että herrojen mielestä Blegi oli "väärä" joukkue siirtymään ensimmäisenä. Tuonkin takana eittämättä kateus. En puolusta herrojen toimintaa, mutta nyt tämä on jo tässä vaiheessa kirkossa kuulutettu ja markkinakoneisto pääsee jauhamaan jäähyväiskaudesta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vaikka miten asiaa pyörittelen, niin en vaan kertakaikkiaan näe tuossa KHL-siirrossa (varsinkaan Jokeri-fanien kannalta) yhtään mitään positiivista.

Todella outoa, että täällä tuuletellaan asiasta. Huh.

Kuvittele oma joukkueesi pelaamassa yleisen mielipiteen mukaan maailman toiseksi kovimmassa liigassa, kuvittele oman joukkueesi väreissä pelaajia, joita ei ikinä olisi mahdollista liigassa nähdä ja kuvittele näkeväsi esim. Ilya Kovalchuk pelaamassa ihan sarjapeliä omaa rakasta joukkuettasi vastaan. Kuvittele katsovasi sarjaa, jossa taklaukset on sallittu ja tappeluistakin tuomittaisiin vain viiden minuutin jäähy, kuvittele tekeväsi vieraskiertue oman joukkueesi vieraspeleihin ensin Prahaan ja siitä Bratislavaan. Etkö vieläkään pysty näkemään mitään positiivista?

Sitä en ymmärrä mitä ihmiset stressaa tulevaisuudesta. Ei näitä päätöksiä tehtäisi, jos ei oltaisi varmoja, että homma hoituu. Sitäpaitsi, mitään KHL -päätöstä ei kuitenkaan ole vielä tehtykään. Fanien pitäisi keskittyä olennaiseen enemmän eikä niinkään miettiä niitä taloudellisia juttuja. Itsellä on ainakin ihan tarpeeksi huolia omista taloudellisista asioista. Think positive! :)
 
Viimeksi muokattu:

Onside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jellonat, KalPa, Tappara
Lyhyt kommentti eilisen neuvotteluista

Aivan koko ketjua en ole lukenut, pahoittelut etukäteen jos tästä asiasta on jo ollut puhetta.

Hjallis on liikemies, mutta aivan kaikesta hänkään ei voi yksin päättää. Niinpä epäilenkin, että hänen poistumisensa olivat paitsi pientä teatteria median suuntaan, myös tavallaan aikalisiä: hänen piti päästä kertomaan venäläisille, missä mennään ja mahdollisesti kysymään, mitkä ovat sopimuksen ehdottomat raamit.

Tämä puhtaasti intuitioni perusteella, mitään muuta faktaa minulla ei tuon tueksi ole kuin se, että sopimus syntyi. Hyvä niin; luulen, että kaikki sopimuksen osapuolet hyötyvät siitä, että Jokerit pelaa tulevallakin kaudella SM-liigaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan koko ketjua en ole lukenut, pahoittelut etukäteen jos tästä asiasta on jo ollut puhetta.

Hjallis on liikemies, mutta aivan kaikesta hänkään ei voi yksin päättää. Niinpä epäilenkin, että hänen poistumisensa olivat paitsi pientä teatteria median suuntaan, myös tavallaan aikalisiä: hänen piti päästä kertomaan venäläisille, missä mennään ja mahdollisesti kysymään, mitkä ovat sopimuksen ehdottomat raamit.

Tämä puhtaasti intuitioni perusteella, mitään muuta faktaa minulla ei tuon tueksi ole kuin se, että sopimus syntyi. Hyvä niin; luulen, että kaikki sopimuksen osapuolet hyötyvät siitä, että Jokerit pelaa tulevallakin kaudella SM-liigaa.

Tai sitten Hjallis oli jäävi kun muut osakkaat keskustelivat asiasta.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Jokerien poispotkimisesta aiheutuvat menetetyt lipputulot on pientä sen rinnalla että Jokereiden sallittaisiin vuoden ajan markkinoida khl-liigaa sm-liigassa pelaamisen rinnalla.
Laitoit tämän viestin eilen ennen ratkaisun ilmoille tulemista, mutta mietin juuri tuohon liittyvää asiaa.

Mielenkiintoista on, että saako Jokerit markkinoida SM-liiga tapahtumissa tulevaa KHL kautta yleisölle. Esimerkiksi joukkue-esittelyitä, promovideoita ja yleistä tietoa KHL:n nykyisestä rakenteesta ja historiasta olisi järkevää ja epäilemättä mielenkiintoista pyörittää mediakuutiolla viimeistään kauden toisella puoliskolla. Tietenkään SM-liiga ei varmasti hyvällä kyseistä touhua katsoisi, mutta onko tuota sitten kirjattu mihinkään paperille? Yleensäkin, täytyy toivoa, että KHL on ajoissa liikkeellä markkinointinsa kanssa, mikäli heillä on tarkoituksena liigan puolesta jotain markkinointia Suomessa tehdä ennen "sen" kauden alkua.

Me pääkaupunkiseudulla asuvat tulemme olemaan etuoikeutettuja näkemään maailman ehdottomasti taitavimpia pelaajia (ainakin vastustajina), pelipaitojen mainoksista tullaan pääsemään suurilta osin eroon ja Jokerilogoa vielä paremmin esiin ja maailmankartalle, jää ei todellakaan tule näyttämään miltään Raksilaan verrattavalta oksennukselta (liigalla on yhteinen pohja mainoksille) jne..

Innolla "ensimmäistä" kautta odotellen. Toisaalta onhan se tämä harjoituskausikin seurattava tiiviisti tässä ensin pois...
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos poffeissa kohdataan, niin sitä taistelua ei halua kukaan hävitä, kun revanssiin ei enää ole mahdollisuutta, ainakaan ihan heti.

Talviklassikosta voisi tuleviksi vuosiksi kehittää vuosittaisen megatapahtuman. Kiinnostusta riittäisi varmasti, kun kohtaamisia ei samassa liigassa ole. Oma pytty voittajalle, samassa tapahtumassa artisteja, myyjäisiä, fanitapahtumia, sponsoritapaamisia yms. Ei tulevan kauden tarvitse olla mikään loppu, vaan uuden alku.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
No ei Hjallis tietysti yksin torpannutkaan, mutta oli liigahallituksessa kuitenkin Bluesin lähtöä vastaan. Ja tuskin on yllätys, että suurinta valtaa käyttävä Kal€ oli samoilla linjoilla kaverinsa kanssa. No, minä ainakin toivon, että kaikki suomalaiset suurseurat pysyvät liigassa jatkossakin. Jokeritkin on tervetullut takaisin siperian korpivaelluksensa jälkeen;)

Pohdiskelinkin jo toisaalla, että harmittaako muita nyt erityisesti se, että Blues ei päässytkään Jokereiden tilalle KHL:n? Ja jos Blues olisi sinne siirtynyt, niin millä ehdoilla sen olisi pitänyt tapahtua.

Vastaavasti Kalen ja Hjalliksen hyvien välien närkästelijöille voisi todeta, että mikseivät sitten muut ole pitäneet välejä kunnossa Jääkiekkoliiton puheenjohtajaan? Ihan vinkkinä itse kullekin, yleensä sillä on vain positiivisia vaikutuksia että on hyvissä väleissä varsinkin sellaisten ihmisten kanssa, joilla on vaikutusvaltaa omiin tekemisiin. Ja jos koetaan että Kalen toiminta on ylipäätänsä räikeästi Jokereita suosivaa ja kaikkia muita syrjivää, niin eiköhän se ole pitkälti omaa hölmöyttä että miestä ei ole pistetty vaihtoon. Kyllähän diktaattoritkin tarvitsevat tottelevaisia alamaisia, ei ne Kalen jyrähdykset yksistään riitä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Talviklassikosta voisi tuleviksi vuosiksi kehittää vuosittaisen megatapahtuman. Kiinnostusta riittäisi varmasti, kun kohtaamisia ei samassa liigassa ole. Oma pytty voittajalle, samassa tapahtumassa artisteja, myyjäisiä, fanitapahtumia, sponsoritapaamisia yms. Ei tulevan kauden tarvitse olla mikään loppu, vaan uuden alku.

Itse pelissä ei olisi oikeaa panosta = läpsyttelyä ja voittaja olisi selvillä jo ennen ottelua 8/10, johtuen pelaajamateriaalin suuresta erosta. Siis vaikuttaa epätodennäköiseltä, että ihmiset löytäisi paikalle.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pelissä ei olisi oikeaa panosta = läpsyttelyä ja voittaja olisi selvillä jo ennen ottelua 8/10, johtuen pelaajamateriaalin suuresta erosta. Siis vaikuttaa epätodennäköiseltä, että ihmiset löytäisi paikalle.

Olisihan sillä panosta aivan hemmetisti. Stadin herruus on aina stadin herruus. Ovathan paikallispelit usein jo nyt kiihkeämpiä kuin tavalliset runkosarjahöntsät juuri tuosta syystä, vaikka pelaajat ja valmentajat aina höpöttävätkin vain runkosarjapisteistä (vähentääkseen omia paineita). HIFK:lla olisi joka vuosi paikka kaataa Jokerit, jolloin se osoittaisi olevansa pelillisesti joukkueista parempi. Yksittäisissä otteluissa voi käydä aina kuinka vain, valmistautuminenkin ratkaisee paljon. Tässä olisi imagollisesti valtavat panokset puolin jos toisin.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Itse pelissä ei olisi oikeaa panosta = läpsyttelyä ja voittaja olisi selvillä jo ennen ottelua 8/10, johtuen pelaajamateriaalin suuresta erosta. Siis vaikuttaa epätodennäköiseltä, että ihmiset löytäisi paikalle.
Olen tästä kyllä eri mieltä. Kun Jokerit ja IFK on vastakkain, on ottelussa aina panosta, vaikkei pisteitä jaetakaan. Vai oletko sitä mieltä, että ne 36000 katsojaa ekalla kerralla oli siellä kyttäämässä kolmen pisteen kohtaloa? En mä ainakaan ollut. Jos sinne KHL:aan mennään ja talviklassikoita pelataan jatkossa, tulee stadika olemaan takuulla täynnä. Ja vaikka meillä olisikin etukäteen kovempi rosteri, ei itse ottelun tulos olisi mitenkään selvä. Täältä ainakin iso peukku talviklassikoille myös tulevaisuudessa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vastaavasti Kalen ja Hjalliksen hyvien välien närkästelijöille voisi todeta, että mikseivät sitten muut ole pitäneet välejä kunnossa Jääkiekkoliiton puheenjohtajaan? Ihan vinkkinä itse kullekin, yleensä sillä on vain positiivisia vaikutuksia että on hyvissä väleissä varsinkin sellaisten ihmisten kanssa, joilla on vaikutusvaltaa omiin tekemisiin. Ja jos koetaan että Kalen toiminta on ylipäätänsä räikeästi Jokereita suosivaa ja kaikkia muita syrjivää, niin eiköhän se ole pitkälti omaa hölmöyttä että miestä ei ole pistetty vaihtoon. Kyllähän diktaattoritkin tarvitsevat tottelevaisia alamaisia, ei ne Kalen jyrähdykset yksistään riitä.

Vaikka tuo onkin pitkälti juuri noin, niin Kummolan sotkeutuminen Hjalliksen bisneksiin sekä omillaan että kiekkoliiton rahoilla ei kyllä ole mitenkään korrektia toimintaa. Mutta liigajoukkueet olisivat voineet nousta vastarintaan jo aiemmin, esim. Sheddenin maajoukkuepestin yhteydessä. Sen sijaan asioitten annettiin vain tapahtua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos sinne KHL:aan mennään ja talviklassikoita pelataan jatkossa, tulee stadika olemaan takuulla täynnä. Ja vaikka meillä olisikin etukäteen kovempi rosteri, ei itse ottelun tulos olisi mitenkään selvä. Täältä ainakin iso peukku talviklassikoille myös tulevaisuudessa.

Joo, ei se tasoero niin suuri olisi, että ottelun lopputulos selviö olisi. Jokerit lienee rosteriltaan kuitenkin jotain KHL:n keskitasoa, ei huippua. Yksittäisessä ottelussa prossat jokereille jotain 60/65-40/35. Enemmän mietityttää tuollaisen ottelun höntsäluonne. Ei kummallakaan joukkueella oikein olisi varaa loukkaantumisiin turhissa otteluissa, mikä näkyisi kyllä otteissa kentälläkin. Ja täyttyisikö sitten katsomotkaan näissä olosuhteissa? En ole vastaan, mutta järkevyys/kannattavuus kyllä epäilyttää.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, ei se tasoero niin suuri olisi, että ottelun lopputulos selviö olisi. Jokerit lienee rosteriltaan kuitenkin jotain KHL:n keskitasoa, ei huippua. Yksittäisessä ottelussa prossat jokereille jotain 60/65-40/35. Enemmän mietityttää tuollaisen ottelun höntsäluonne. Ei kummallakaan joukkueella oikein olisi varaa loukkaantumisiin turhissa otteluissa.

Suurin porkkana IFK:n kannalta tässä olisi tietenkin se, että se pääsisi lähtemään altavastaajana jokaiseen otteluun, oli se oikeutettua tai ei. Kun esim. mahdollisten televisiokatsojien sympatiat kääntyvät pienemmän puolelle, niin mitäpä hävittävää IFK:lla tuossa olisi, vielä kun ajatellaan tapahtuman suurta kaupallista potentiaalia? Ja toisaalta enpä mä myöskään viime vuoden ET matseja ihan kaikilta osin höntsäkiekoksi kuvailisi, vaikka ei runkosarjapisteitä jaettukaan...
 

Jeffrey

Jäsen
Tuohon talviklassikkoon voisi sitten porkkanana sitoa ihan rahallinen bonus. Eli ei enää järjestettäisi tapahtumaa vuorovuosin, vaan voitonjako olisi jotain tyyliin 80%-20% tapahtuman tuotosta. Lisäisi tapahtuman kilpailullisuutta ja sen kiinnostavuutta. HIFK:n mahdollisuuksia nostaisi lisäksi se, että Jokereilla olisi tapahtumassa enemmän hävittävää, kun julleilla taas enemmän voitettavaa. Kilpailu tuon on kuitenkin oltava, jotta suurta yleisöä asia kiinnostaisi vuodesta toiseen.

Tapahtumasta saataisiin helpohkosti melko kannattava. On jo nykyisellään ollut kannattava, ja nyt kun tapahtuma ei olisi sidottu Sm-Liigaan, niin myös esimerkiksi tv-sopimuksen tuoma raha saataisiin sidottua voittopottiin.

Tapahtuma voitaisiin nimetä vaikka Winter Trophyksi ja pokaaliksi voitaisiin teetättää pronssinen näköispatsas Kal€n kikkelistä, mittasuhteella 1/1. Voittajat voisivat sitten aina heilutella ja suukotella Kal€n mulkkua.
 

Andrew

Jäsen
No ei Hjallis tietysti yksin torpannutkaan, mutta oli liigahallituksessa kuitenkin Bluesin lähtöä vastaan. Ja tuskin on yllätys, että suurinta valtaa käyttävä Kal€ oli samoilla linjoilla kaverinsa kanssa. No, minä ainakin toivon, että kaikki suomalaiset suurseurat pysyvät liigassa jatkossakin. Jokeritkin on tervetullut takaisin siperian korpivaelluksensa jälkeen;)

Elämä menee eteenpäin. Itse uskon, että tulevaisuudessa ainakin HIFK ja Tappara jättää vielä SM-liigan ja siirtyvät pelaamaan jonkun näköistä koko päiväistä Eurooppa liigaa mikä toimii KHL:n alaisuudessa.

Suomi on pieni maa ja meidän talous on keskittynyt muutamaan isompaan kaupunkiin ja isot seurat eivät enää tykkää siitä, että elättävät pieniä seuroja siivellä.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Vaikka tuo onkin pitkälti juuri noin, niin Kummolan sotkeutuminen Hjalliksen bisneksiin sekä omillaan että kiekkoliiton rahoilla ei kyllä ole mitenkään korrektia toimintaa.
(boldaus oma)
Voisit vähän raottaa muillekin tätä? Ei ainakaan heti tullut mieleen, mihin Hjalliksen bisneksiin Kal€ olisi liiton kukkaroa availlut. Jos kuitenkin on todistettavasti niin tehnyt, on mies saatettava vastuuseen teoistaan. Mieti nyt tarkkaan, ennenkuin syytöksesi tarkennat, ettei ylitä herjakynnystä.
 
K

kiwipilot

Vaikka tuo onkin pitkälti juuri noin, niin Kummolan sotkeutuminen Hjalliksen bisneksiin sekä omillaan että kiekkoliiton rahoilla ei kyllä ole mitenkään korrektia toimintaa.

Laitatko tosiaan jotain kättä pidempää tästä, alkoi kiinnostamaan ihan tosissaan. Kiitti!
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Itse lähtisin järkkäämään KHL-talviklassikkoa riikalaisten kanssa. Pelipaikaksi sopisi neutraali Tallinna, jolloin kannattajat saisivat hyvän marinaadin heti laivamatkalla. Samalla kasvatettaisiin jäähokin suosiota etelänaapurissa ja luotaisiin Jokereille uutta fanipohjaa.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse lähtisin järkkäämään KHL-talviklassikkoa riikalaisten kanssa. Pelipaikaksi sopisi neutraali Tallinna, jolloin kannattajat saisivat hyvän marinaadin heti laivamatkalla. Samalla kasvatettaisiin jäähokin suosiota etelänaapurissa ja luotaisiin Jokereille uutta fanipohjaa.

Ois muuten aivan mahtava idea!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös