Voit muuten esim. kadulla kysellä ihmisiltä mikä on ensinnäkin KHL-liiga ja missä sitä pelataan. Luulen, että useimmat vastaukset ovat luokkaa a) en tiedä tai b) Venäjällä
Sillä, mitä ihmiset luulee ei ole tekemistä tosiasioiden kanssa, jotka Kamrat tossa aiemmi n toi asiallisesti esille: Kyllä, virallisesti kyseessä on Venäjän jääkiekkkoliiton organisoima liiga, jonka voittajaa nimitetään Venäjän mestariksi, mutta todellisuudessa liiga on kuitenkin Venäjää laajempi ja tulee todennäköisesti laajentumaan jatkossakin (mm. ainakin yhdellä sveitsiläisellä seuralla on käsittääkseni halua liittyä jne.), joten arkikielessä "venäjän mestaruudesta" puhuminen on vähän harhaanjohtavaa.
joten onnea Gagarin Cupin tavoitteluun!
Kiitos.
SM-liigan pitää tulla toimeen ilman Jokereita viimeistään kaudesta 2014 alkaenkin joten en yhtään ymmärrä mikä pakko Jokereita on pitää enää ensi kaudella mukana. Jokereiden suurimmalla yleisökeskiarvolla on merkitystä lähinnä Jokereille itselleen, ei muille liigaseuroille kuin epäsuorasti.
Ei, kyllä sillä on muille(kin) seuroille merkitystä ihan suoraan. Jos Jokerit ei pelaa liigalla on edessään kaksi vaihtoehtoa: joko nostetaan samantien joku mestis-jengi korvaamaan jokerit, tai sitten ensi kausi liigaa pelataan 13 joukkueella. Jälkimmäisessä tapauksessa otteluohjelma pitäisi laittaa uusiksi jos otteluiden määrä halutaan pitää ennallaan tai sitten otteluiden määrä vähenisi.
Jokerit on kiinnostava vastustaja (niinkuin kaikki isommat seurat), mistä kertoo jo sekin että osalla joukkeista on käytössään lippujärjestelmä, jossa tiettyjä seuroja vastaan liiput ovat normaalia hintavampia (käsittääkseni ainakin oulussa ja tampereella on käytössä tän kaltainen systeemi jokereiden ja vissiin HIFK:n kohdalla). Joten katsoi asiaa sitten mistä vinkkelistä tahansa niin kyllä Jokereiden pois jättämisellä ensi kaudella tulee olemaan taloudellisia seurauksia ihan suoraan muillekin joukkueille alentuneen lippumyynnin ja oheismyynnin muodossa.
Ja se on totta, että liigan tulee pärjätä jatkossa ilman Jokereita. Mun alkuperäinen pointti oli ainoastaan että miksei muutkin joukkueet haluais ottaa niitä lisäeuroja mitä Jokerit tuo kassaan?
Se, että nyt näillä sm-liigaa paskaksi amatöörisarjaksi kutsuvilla jokeri-faneilla on tämän sm-liigan ukaasin takia paskat housussa on kyllä ihan Hjalliksen omien touhujen seurausta.
Itse en ole liigaa missään välissä haukkunut, eikä mulla mee alkkarit vaihtoon vaikka Jokerit nyt sitten ei ens kaudella pelaiskaan.
Ja kuten sanoin jo aiemmin, jos Jokerit haluaa joskus takaisin niin mahdollista se on mutta se maksaa. Eihän Jokereita ilmaiseksi päästetä käsiksi tv-tuloihin etc. Liigaosakkeesta plus osuudesta tv-tuloihin on tässä tapauksessa varmasti kompensaatiota muille seuroille maksettava. Esim. tänä aikana kun Jokerit on poissa liigasta on liigaan mahdollisesti nostettu uusi(a) seuroja, kuten Vaasan Sport. Ei näitä seuroja silloin Jokereiden tieltä liigasta pois heivata kuten ehkä luulette.
Mä en luule mitään suuntaan tai toiseen.
Huvittavaa sinällään että Jokerit ei ole vielä edes poistunut liigasta ja täällä jo puolin ja toisin spekuloidaan ja julistetaan miten se tulee menemään sitten jos Jokerit haluaa/joutuu takaisin. Henkilökohtaisesti en tähän ota kantaa koska se ei ole ajankohtaista nyt eikä välttämättä koskaan, ja jos se tulee joskus eteen niin sen kanssa diilataan sitten.