Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 790
  • 8 198

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tukemalla Jokereita tuet Venäjän pehmeää vaikuttamista Suomessa. Sama koskee minua. Minun mitta täytyy, jos höökii. Suomi on vapaa maa ja myös lompakolla voi äänestää. Ei tunnu missään, mutta tekisin oikein. KHL:stä olisi aika lähteä kiitämään ja marjonetti-Kurri saisi myydä seuran. Kurri on samaa seuruetta Bäckmanin, Ahon ja Lipposen kanssa.
Tuenko? Itse olen eri mieltä.

Olen tässä, etenkin viime aikoina, alkanut tarkastelemaan sitä, mikä on oma suhteeni Venäjään ja miten se on muuttunut sitten Jokereiden siirryttyä KHL:ään.

Vaikka tänä KHL-aikana kyseisen liigan venäläisjoukkueet ja -pelaajat ovat tulleet, totta kai, tutummiksi, ja olen ehkä oppinut lisää siitä missä jotkin KHL-joukkueiden kotikaupungit sijaitsee kartalla, niin kokonaisuutena oma suhtautumiseni Venäjään on mennyt negatiivisempaan suuntaan näiden vuosien varrella. En ole koskaan ollut todellakaan mikään russofiili, vaan aina on kyllä ollut negatiivisen puolella fiilikset Venäjästä. Nyt viime aikoina ne fiilikset ovat menneet vieläkin alemmas.

Omien pohdintojeni lopputulema on ollut se, että jääkiekolla, Jokereilla tai KHL:llä on ollut tässä kuitenkin hyvin hyvin pieni vaikutus, ja sekin on ollut negatiivinen, liittyen enemmän siihen, että on päässyt lähempää seuraamaan venäläisten toimintatapoja. Enemmänkin negatiivisempi suhtautumistapa on johtunut kaikesta muusta paskasta mitä Venäjä ja Putin ovat tässä vuosien saatossa keksineet tehdä.

Jos tuossa Jokereiden KHL:ssä pelaamisessa on jotain suurempaa soft-power yritystä jonka pitäisi saada minut tuntemaan positiivisia fiiliksiä Venäjää kohtaan, niin mun kohdalla se on ainakin täysin epäonnistunut.

Tai sitten pääni ympärillä on jo niin paljon foliokäärettä, että Venäjältä tulevat soft-power säteet eivät vaan pysty enää läpäisemään foliopanssaria ja siten ne eivät pysty vaikuttamaan aivoituksiini...
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Voisko joku avata mulle, millainen on keskiverto Jokereiden pelissä kävijä? Mä olen jo pidempään ihmetellyt, että ketkä siellä peleissä käy. Mikä on se henkilöprofiili. Onko se keskituloinen perheellinen, joka on aina kannattanut Jokereita sarjasta riippumatta? Vai onko se jääkiekkoa satunnaisesti diggaileva henkilö, joka todennäköisesti on saanut peliin ilmaislipun? Ultra-Jokerifani, joka suhtautuu intohimoisesti joukkueeseen?

Mun on vähän vaikea ymmärtää tätä juttua. Pakko sen on liittyä juuri siihen, että on pakko seurata juuri Jokereita tai sitten voisi olla henkilö joka haluaa nähdä laadukasta jääkiekkoa ja pitää KHL:ää parhaana mahdollisena alustana sellaista livenä nähdä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos tuossa Jokereiden KHL:ssä pelaamisessa on jotain suurempaa soft-power yritystä jonka pitäisi saada minut tuntemaan positiivisia fiiliksiä Venäjää kohtaan, niin mun kohdalla se on ainakin täysin epäonnistunut.
Ei kyse ole yksin tuollaisesta, ei ollenkaan. Kysymys on mieluummin tämä (vastaa kyllä tai ei):

Haluaisitko, että Venäjää vastaan asetettaisiin niin kovat pakotteet, että se tekisi myös Jokereiden toiminnan ja mahdollisesti koko olemassaolon mahdottomaksi?

Jokaisen suomalaisen ja ylipäätään jokaisen ihmisoikeuksista, demokratiasta ja valtioiden koskemattomuudesta välittävän tulisi hylätä Jokerit välittömästi ja kokonaan. Ei siksi, että katsomalla Jokereiden pelejä ihmisestä tulee joku Johan Bäckmanin kaltainen Venäjä-fanaatikko ja rikollinen, vaan koska Jokerit on ydintään myöden rikollisen valtion toiminnan osa.

Jos ja kun ihmiset hylkäävät Jokerit Putinin toiminnan takia, oikea reaktio ei ole huudella perään, että luulevatko ihmiset sen vaikuttavan Venäjän toimiin. Siihen tuskin kukaan pyrkii tai luulee vaikuttavansa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Itseäni jaksaa hieman jopa huvittaa väite, ettei Venäjän pehmeä vallankäyttö tehoa ja samaan aikaan -kerta toisensa jälkeen- muistutetaan kuinka kotimaiseen Liigaan paluu olisi katastrofi koska rikollisen venäläisen eliitin Putinin määräyksellä rahoittama KHL on niin laadukasta viihdettä. Maksamalla lipustaan KHL peleihin tulee siinä sivussa tukeneeksi niitä tavoitteita joita KHL on asettanut mm. Jokereille, halusi tai ei. Ilman katsojia, median uutisointia ja sponsoreita Venäjän poliittiset tavoitteet eivät täyttyisi ja tarve rahoitukselle loppuisi. Jokereiden roolina ei ole edes haastaa Venäjän armeijan tai poliisin joukkueita vaan rooli on kaksijakoinen. Toisaalta olla esimerkkinä sarjan ulkopuolelle. Jokerit länsimaisena seurana on sarjassa mukana, ollaan siis samaa leiriä. Toisaalta sisäpoliittinen, jossa venäläistä osaamista alleviivataan sillä, että ei-venäläiset joukkueet ovat kakkosviulun soittajia.

Mitä tulee pehmeään vallankäyttöön niin sen ainoa tavoite ei ole luoda positiivista kuvaa Venäjästä vaikka se eräs keskeisimmistä tavoitteista onkin. Sinänsä positiivisen kuvan luomisessa ei ole mitään pahaa vaan pikemminkin motiivesta sen takana. Jos ja Jokereiden tapauksessa kun pehmeää valtaa käyttää valtio, jonka pyrkimyksenä on horjuttaa läntisiä sivistysvaltiota ja niiden itsemääräämisoikeutta niin motiivit ovat jokseenkin kyseenalaisia ja niihin tulisi suhtautua erittäin kielteisesti. Pehmeä vallankäyttö on valtaa siinä missä kaikki muukin valta. Vallankäytöllä -oli se sitten kovaa tai pehmeää- on yksi tavoite yli muiden, kontrollin saavuttaminen. Pehmeä vallankäyttö ei tässä suhteessa eroa mistään muustakaan vallankäytöstä, merkittävin ero on vallankäytön erilaiset keinot. Pehmeän vallankäytön mukaan kontrolli saavutetaan tekniikoilla, jotka koko yhteisö hyväksyy ja käyttää. Pehmeän vallankäytön aivan keskeinen periaate on, että ihmisten pitää olla tarpeeksi motivoituneita organisaation toimintaan, että pehmeä vallankäyttö toimisi.

Tästä päästäänkin siihen, miksi tälläkin alustalla on nähty kirjoittajia, joille pieninkin kritiikki KHL:stä on punainen vaate. Mitkään perustelut, faktat tai todisteet KHL:n poliittisesta roolista ei riitä vaan pyrkimys on siirtää keskustelua pois todistetuista epäkohdista, jotta koko yhteisö saavuttaisi edes jonkinasteisen konsensuksen sopeutua ja hyväksyä KHL:n luoman illuusion sen ylivertaisesta tuotteesta. Yhtenä ja toistuvana perusteluna käytetään sitä, ettei urheilua ja politiikkaa tule sotkea keskenään. Ei siis tulisi sotkea näitä kahta keskenään vaikka juuri sille koko KHL:n peruskivi on muurattu.

Toisinsanoen, osta lippu peliin, katso peliä ja ummista silmät kaikelta muulta. Tottele ja toteuta. Terveisin, Venäjä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Toisinsanoen, osta lippu peliin, katso peliä ja ummista silmät kaikelta muulta. Tottele ja toteuta. Terveisin, Venäjä.
Juuri näin. Itsehän olen Putinin vasen käsi ja ohjailen tämän nukketeatterin toimintaa Kremlistä käsin. Palkka tulee ruplina Vaalimaalta rajan yli kerran kuussa Vuorisen työntämänä.

Jokereiden operaatio maailmanpelastus jatkuu vankkana!

Kuinka moni muuten on tukenut Kiinan kansanmurhia tässä parin viikon aikana Olympialaisia seuraamalla? Hyi teitä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisinsanoen, osta lippu peliin, katso peliä ja ummista silmät kaikelta muulta. Tottele ja toteuta. Terveisin, Venäjä.
Mutta mitä kävisikään,jos en katsoisi tai en ostaisi lippua? Ei mitään. Venäjä jatkaa samana paskavaltiona.

Mun mielestä isoin kysymys on, onko KHL-taival muuttanut käsitystä Venäjästä parempaan suuntaan, niinkuin soft-powerilla olisi tarkoitus? Voin vastata, että ei ole. Venäjä tulee koko ajan entistä vastenmielisemmäksi. Sen takia onkin mahtava laittaa rybyjä kentällä pataan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jokereiden operaatio maailmanpelastus jatkuu vankkana!
Edelleen, tämä on ihan ohi aiheen, eli false flag -paskaa. Ei Jokereita pidä hylätä sen takia, että maailma pelastuisi, vaan koska Jokerit on nykyään osa Venäjää. Kertaan: ei maailman takia, vaan Venäjän takia.


Kuinka moni muuten on tukenut Kiinan kansanmurhia tässä parin viikon aikana Olympialaisia seuraamalla? Hyi teitä.
Jos kiinnostaa, niin en ole katsonut sekuntiakaan kansanmurhaajavaltion propagandakisoja. Mutta vaikka olisinkin, mulla olisi täysi oikeus, oikeastaan velvollisuus, kritisoida Venäjää ja Jokereita.

Sun epälooginen taktiikkasi Jokereiden puolustamiseksi on täynnä reikiä eikä siksi toimi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mun mielestä isoin kysymys on, onko KHL-taival muuttanut käsitystä Venäjästä parempaan suuntaan, niinkuin soft-powerilla olisi tarkoitus? Voin vastata, että ei ole. Venäjä tulee koko ajan entistä vastenmielisemmäksi. Sen takia onkin mahtava laittaa rybyjä kentällä pataan.
Ensinnäkin luepä tuolta ylempää viestini jossa tyhjennän tämän ilmapallon. Toisekseen, jos luulet, että venäläisten joukkueiden voittaminen kentällä on takaisin maksua siitä, että nämä tekevät valtiorikoksia, olet kyllä todella ulapalla ja osa ongelmaa. Niin, ja täydellinen esimerkki siitä, miten se soft power todellakin toimii.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisekseen, jos luulet, että venäläisten joukkueiden voittaminen kentällä on takaisin maksua siitä, että nämä tekevät valtiorikoksia, olet kyllä todella ulapalla ja osa ongelmaa.
Kukahan näin on sanonut? Eihän se mitään takaisinmaksua ole, mutta entistä paremmalta se tuntuu laittaa pataan paskavaltion jengejä. Oltiin osa sitä koneistoa tai ei.

Onhan se nyt priceless, että voitetaan sarja, minkä tarkoitus on pönkittää venäläisten etua ja egoa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kukahan näin on sanonut? Eihän se mitään takaisinmaksua ole, mutta entistä paremmalta se tuntuu laittaa pataan paskavaltion jengejä. Oltiin osa sitä koneistoa tai ei.

Onhan se nyt priceless, että voitetaan sarja, minkä tarkoitus on pönkittää venäläisten etua ja egoa.
Huoh. Sanot, että koska Venäjä on vastenmielinen, tuntuu entistä paremmalta voittaa ne jäällä. Toisin sanoen, jos Venäjä olisi vähemmän vastenmielinen (= ei tekisi valtiorikoksia), tuntuisi vähemmän hyvältä.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kuinka moni muuten on tukenut Kiinan kansanmurhia tässä parin viikon aikana Olympialaisia seuraamalla? Hyi teitä.
Kuinkahan monta kertaa olet käyttänyt ontuvia whataboutismejasi? Kiinalla ja sen ihmisoikeusrikoksilla ei ole mitään tekemistä Jokereiden ja KHL:n liitolla. Siis siitä nimenomaisesta aiheesta joista täällä keskustellaan. Miksi siis siirtelet maalitolppia? Mikäli haluat vaikuttaa Kiinan ihmisoikeustilanteeseen niin rakentavampaa on keskustella niistä, tuomita ne ja jos mahdollista omilla valinnoilla vaikuttaa niihin. Sen sijaan, että käyttää Kiinan ihmisoikeusrikoksista kärsineitä uhreja keppihevosenaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huoh. Sanot, että koska Venäjä on vastenmielinen, tuntuu entistä paremmalta voittaa ne jäällä. Toisin sanoen, jos Venäjä olisi vähemmän vastenmielinen (= ei tekisi valtiorikoksia), tuntuisi vähemmän hyvältä.
Kyllä. Tuntuuhan Ruotsin voittaminenkin maajoukkuepeleissä aina paremmalta kun Kanadan tai Usan. Miksi? Koska en pidä Ruotsista tai ruotsalaisista.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mun mielestä isoin kysymys on, onko KHL-taival muuttanut käsitystä Venäjästä parempaan suuntaan, niinkuin soft-powerilla olisi tarkoitus? Voin vastata, että ei ole. Venäjä tulee koko ajan entistä vastenmielisemmäksi. Sen takia onkin mahtava laittaa rybyjä kentällä pataan.
Ja silti haluat Jokereiden pelaavan KHL:ssä, saavan rahoituksen yhdeltä oligarkilta ja pelaavan toisen oligarkin hallissa?

Ja koska Jokerit on laittanut venäläisiä seuroja pataan kun pelataan kannusta? Uskotko, että näin annetaan koskaan tapahtua? Siis että Jokerit laittaa pataan vaikkapa Venäjän armeijan joukkuetta sellaisissa peleissä joilla on merkitystä.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyse ole yksin tuollaisesta, ei ollenkaan. Kysymys on mieluummin tämä (vastaa kyllä tai ei):

Haluaisitko, että Venäjää vastaan asetettaisiin niin kovat pakotteet, että se tekisi myös Jokereiden toiminnan ja mahdollisesti koko olemassaolon mahdottomaksi?

Jokaisen suomalaisen ja ylipäätään jokaisen ihmisoikeuksista, demokratiasta ja valtioiden koskemattomuudesta välittävän tulisi hylätä Jokerit välittömästi ja kokonaan. Ei siksi, että katsomalla Jokereiden pelejä ihmisestä tulee joku Johan Bäckmanin kaltainen Venäjä-fanaatikko ja rikollinen, vaan koska Jokerit on ydintään myöden rikollisen valtion toiminnan osa.

Jos ja kun ihmiset hylkäävät Jokerit Putinin toiminnan takia, oikea reaktio ei ole huudella perään, että luulevatko ihmiset sen vaikuttavan Venäjän toimiin. Siihen tuskin kukaan pyrkii tai luulee vaikuttavansa.
Eikös koko soft powerin idea ole siinä, että kyseessä on mielikuvavaikuttamista ja pyritään saamaan mielikuvaa positiivisemmaksi, parhaimmillaan niin, että se kehen soft power kohdistetaan, ei edes itse huomaa sitä, että oma suhtautuminen on muuttunut? Näin ainakin itse olen tuon "pehmeän voiman" käytön ymmärtänyt. Ja omasta mielestäni tuo on minuun kohdistettuna ollut täysin turhaa ja epäonnistunutta vallankäyttöä, jos tuollaista on nyt siis yritetty.

Muuhun viestiisi onkin sitten vaikea vastata, eikä ole olemassa suoraa "kyllä tai ei" vastausta jonka sinulle voisin antaa, mutta yritän kirjoittaa ajatukseni kuitenkin auki, niin hyvin kuin osaan. Pahoittelut jo valmiiksi, koska viesti tulee olemaan pitkä ja aikamoista ajatuksenvirtaa.

Kyllä: Haluaisin että Venäjälle lyödään päälle kunnon pakotteet.

Ei: En halua, että Jokereiden toiminta loppuu.

Ymmärrän täysin sen, että nämä kaksi asiaa ovat tällä hetkellä ristiriidassa keskenään. Siksi koko Jokereiden tilanne onkin tällä hetkellä niin ristiriitainen, eikä ole meille faneillekaan helppoa. Jos Jokereiden taru KHL:ssä päättyy (esim. siksi että Venäjä hyökkää Ukrainaan ja päälle lyödään sellaiset pakotteet, että kaikki rahaliikenne loppuu ja Jokereiden täytyy sen vuoksi lopettaa toiminta), olen kuitenkin hyvin varma, että se ei ole koko Jokerit-jääkiekkojoukkueen tarun loppu, vain yhden kappaleen loppu ja toisen alku.

Olen ollut koko elämäni Jokerifani, ei ole ollut minulle koskaan edes mahdollista ajatella, että kannattaisin jotain muuta joukkuetta kuin Jokereita. Ei ole myöskään koskaan ollut minun edes mahdollista ajatella, että hylkäisin kannattamani joukkueen. Jokerit pelaa tällä hetkellä KHL:ssä. Onko se optimaalisin ja mielestäni täydellinen tilanne? Ei.
Voisiko asiat olla paremminkin? Kyllä.
Mutta, tällä hetkellä tilanne on mikä on, enkä koe sitäkään oikeaksi ratkaisuksi, että lopettaisin Jokereiden seuraamisen ja kannattamisen, asian jota olen tehnyt koko elämäni. Koen, että minun rahallinen, sosiaalinen, mentaalinen, tai mikä tahansa muunkinlainen Venäjän tukeminen, on niin olematonta, että sillä ei ole minkäänlaista merkitystä.

Aion olla siis Jokerifani ja seurata joukkueen edesottamuksia vaikka pelaisivat Suomi-sarjassa, KHL-sarjassa, kotimaan Liigassa tai Botswanan kakkosdivarissa. Sitähän se fanius on, seurata ja tukea joukkuetta hyvinä ja myös vaikeina hetkinä, uskoen että se parempi huominen, parempi kausi, parempi peli, seuraava mestaruus on tulossa ja odottaa ihan kulman takana. "Ens kaudella sitten mennään päätyyn asti pleijareissa", "Ens pelissä sitten otetaan se voitto", "Ens erässä sitten tehdään se johtomaali"...

Nyt on käynnissä se "vähän" vaikeampi hetki Jokereilla. Uskon kuitenkin, että se parempi huominen on sieltä vielä tulossa, niin Jokereille kuin kaikille meille muillekin.

Vaikka tuen Jokereita ja katson pelejä, elän päivittäisessä fiiliksessä mukana, käyn Areenalla ja tulen myös olemaan katsomossa pian alkavissa play-offeissa, koen että tiedostan Jokereita tällä hetkellä ympäröivät epäkohdat ja, koska tiedostan ne, pystyn omalta osaltani myös ymmärtämään sen, miten omat tekoni vaikuttavat näihin epäkohtiin ja maailman menoon kokonaisuudessaan. Jos ne vaikuttavat lainkaan. Mielestäni omalla toiminnallani, eli sillä että kannatan Jokereita tai katson Jokereiden pelejä, ei ole minkäänlaista vaikutusta Venäjän sotatoimiin, Putinin vallassa oloon tai siihen mitä Venäjällä noin niinkuin muutenkaan tapahtuu.

Sen sijaan koen, että olen tukemassa joukkuetta tänä vaikeana aikana, kun pelataan KHL:ssä. Kun parempi huominen koittaa, voin ainakin itselleni sanoa, että selvittiin sentään tuostakin synkästä ajasta läpi, muistella millaista oli kannattaa Jokereita vuonna 2022, ehkäpä jopa fiilistellä millaista se oli kun Anttila nosti Gagarin-kannun kohti Areenan kattoa. Mukana ollaan, täysillä, ja toivotaan tietty että parempaa kohti ollaan menossa.

Yritä nyt sit tosta kerätä, että onko mun vastaus "kyllä" vai "ei"...

Tämä riittää tästä asiasta minun osaltani, korkkaan kaljan, aloitan viikonlopun vieton ja jatkan Olympialätkän katsomista.

Rauhaa kaikille palstalaisille ja kaikille maailman kansoille!
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisko joku avata mulle, millainen on keskiverto Jokereiden pelissä kävijä? Mä olen jo pidempään ihmetellyt, että ketkä siellä peleissä käy. Mikä on se henkilöprofiili. Onko se keskituloinen perheellinen, joka on aina kannattanut Jokereita sarjasta riippumatta? Vai onko se jääkiekkoa satunnaisesti diggaileva henkilö, joka todennäköisesti on saanut peliin ilmaislipun? Ultra-Jokerifani, joka suhtautuu intohimoisesti joukkueeseen?

Mun on vähän vaikea ymmärtää tätä juttua. Pakko sen on liittyä juuri siihen, että on pakko seurata juuri Jokereita tai sitten voisi olla henkilö joka haluaa nähdä laadukasta jääkiekkoa ja pitää KHL:ää parhaana mahdollisena alustana sellaista livenä nähdä.
Varmaan vakkareista suurin massa on keskituloista tai alle, isolta osaltaan nuorentunutta porukkaa, joilla ei intohimoa tai kosketuspintaa niin paljon politiikkaan ole. Väittäisin, että iso osa meistä pitempään mukana roikkuneista käy siellä tavan, rakkaan harrastuksen takia. Mukana toki näitä, jotka eivät seuraa hylkää mistään hinnasta. Itse allekirjoittanut kuuluu kastiin, joka on kasvanut lapsesta saakka seuran mukana, vaikkakin side alkaa tänä päivänä olla enää hiuskarvan ohut.

Kaiken kaikkiaan, jos meidän palstaa olet lueskellut/luet, niin varmasti olet poiminut/saat poimittua, että tänä päivänä ei ole juurikaan yhtä tiettyä muottia, jolla saisi kokonaiskuvan tiivistettyä itselleen. Porukka on hyvin jakautunut mielipiteineen ja motiiveineen ja voi aika helposti todeta, ettei koskaan olla oltu näin napit vastakkain oman porukan kesken. Jos ennen tapeltiin malliin pelasiko "Jalkanen" tilanteen X päin vittua tai naapurin kanssa oliko "Löppösen" taklaus päähän tahallinen vai ei, tänä päivänä väännetään omien kesken seuran asemasta, seuran tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, toisten suhtautumisesta politiikkaan, sotaan tai mihin tahansa maan ja taivaan väliltä. Jääkiekko on jäämässä isoilta osin täysin statistiseen sivurooliin.

Karkeasti jos kärjistää, yksi ääripää tekee kaikkensa hiljentääkseen kritiikin ja pestäkseen firman selkää, vaikka toimisto kulkee valheesta toiseen toukokuusta maaliskuuhun. Huhtikuu pidetään hiljaiseloa. Toinen ääripää ei välitä, vaikka Kruunuhaassa olisi miehitys käynnissä ja Pasilassa vedettäisiin oma perhe lyhtytolppaan, kunhan Ilmalassa ei kiimaista Vladivostok-kohtaamista peruta. Kolmannelle ääripäälle kaikki on lähinnä jotain muistuttavaa eritettä, mutta mukana pitää roikkua. Siinä välissä keikkuu sitten enemmän tai vähemmän johonkin näihin kasteihin painottuvaa porukkaa. Bottomline, käytännössä isosti toisilleen tuntematonta porukkaa, joka ei enää nakkaa paskaakaan vierustoveristaan. "Minä, me, Jokerit"-käsitteestä on "Me" hiipunut kauas ja jatkaa hiipumistaan. Iso syy sille, miksi oma elämänlanka seuran kohdalta on katkeamassa.

En ole poliittinen persoona, mutten myöskään täysin tunteeton ja tiedostamaton mitä ympärillä tapahtuu ja jos meinaat mukana olla, näyttää siltä, että sinun tulee jakautua näihin kasteihin ja en tunnista itseäni niistä. En tunnista näitä ihmisiä ympärilläni enää sellaisiksi, joiden kanssa kuuluisin samaan porukkaan. Sysimustalla huumorilla tässä on yritetty pitkään, mutta aikansa kutakin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kyllä. Tuntuuhan Ruotsin voittaminenkin maajoukkuepeleissä aina paremmalta kun Kanadan tai Usan. Miksi? Koska en pidä Ruotsista tai ruotsalaisista.
Nyt puhut samaan aikaan aidoista ja seipäistä, sillä Ruotsi tai ruotsalaiset eivät ole tehneet valtiorikoksia. Epämiellyttävyyskertoimet ovat näiden kahden välillä tyypillisen ihmisen näkökulmasta vähän eri tasoilla. Mutta sinuun pehmeä vallankäyttö selkeästi vaikuttaa niinkin, että olet valmis selittämään jostain ikävistä ruotsalaisista suhteessa siihen, että Venäjä, jossa Jokerit pelaa jääkiekkoa, hyökkää naapurimaihinsa, valtaa sen alueita ja tekee ties mitä rikoksia. Kerroit käytännössä äsken, että Venäjän sotatoimet Ukrainaa kohtaan lisäävät Jokereiden KHL:ssä pelaamisesta saamaasi potentiaalista nautintoa. Venäjä sotii, Jokerit voittaa, Sämppäri nauttii. Noin sinä sanoit.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun discoveryn tilaaminen loppuu, jos Putler hyökkää. Suosittelen samaa kaikille muille. Hallille ei ole tehnyt mieli pitkään aikaan, johtuen väärässä sarjassa pelaamisesta.
Mulla loppui jo kun korona-olympiatauko alkoi. Just nyt vituttaa melkein kaikki ammattilaisurheilu. Venäjä, koronasekoilut, NHL ei olympialaisiin, Jokereita turhaan loukkaantumassa Pekingissä, taitoluistelijat, doping siellä ja täällä, olympiakisojen ja MM-kisojen myöntämien näihin persläpimaihin, huippujen järjettömät liksat...

Eipä tiedä inspaako palata Discoveryn tilaajaksi... Tällä hetkellä kun NFL on tauolla niin NBA jaksaa semisti napata eli ehkä Ruutu+... Joku aika sitten vitutti NBA:kin, eli ota näistä nyt sitten selvää.

Ja Suomi on ilmeisesti lätkän finaalissa. Siitä taas hopea himaan, niin en katso lätkää viiteen vuoteen. Yhtään minuuttia en ole Suomen lätkää katsonut enkä aio, mutta silti vituttaa jos rybyt/svedut vie kullan. Jos Suomi voittaa, niin vituttaa ankarasti, että se eka kulta pitää voittaa tällaisissa paskakisoissa eikä esimerkiksi Torinossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Edelleen, tämä on ihan ohi aiheen, eli false flag -paskaa. Ei Jokereita pidä hylätä sen takia, että maailma pelastuisi, vaan koska Jokerit on nykyään osa Venäjää. Kertaan: ei maailman takia, vaan Venäjän takia.



Jos kiinnostaa, niin en ole katsonut sekuntiakaan kansanmurhaajavaltion propagandakisoja. Mutta vaikka olisinkin, mulla olisi täysi oikeus, oikeastaan velvollisuus, kritisoida Venäjää ja Jokereita.

Sun epälooginen taktiikkasi Jokereiden puolustamiseksi on täynnä reikiä eikä siksi toimi.
Sun kirjotukses on ihan uskomattoman mätää ja täynnä epärehellisyyttä. Olet ottanut oikeudeksesi määritellä tässä keskustelussa mikä on totta ja mikä ei, mikä on oikein tekemistä ja mikä ei, vaikka tekisitkin jonkun asian eri tavalla kuin teet.

Jos Jokereiden toimia vertaa Kiinaan ja olympialaisiin, se on whataboutismia ja maalitolppien siirtelemistä. Jos sinä päätätkin katsoa Kiinan olympialaisia, mitä toki et kertomasi mukaan tee, se on eri juttu kuin seurata Jokereita. Koska sinä päätit että Jokerit on osa Venäjää.

Mihin muuten vedetään raja milloin urheilufani syyllistyy ihmisoikeusrikoksien ja sotatoimien tukemiseen urheilua seuraamalla? Kuka sen rajan saa vetää, millä oikeudella ja millä perusteilla? Kuka sen oikeuden on antanut?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mihin muuten vedetään raja milloin urheilufani syyllistyy ihmisoikeusrikoksien ja sotatoimien tukemiseen urheilua seuraamalla? Kuka sen rajan saa vetää, millä oikeudella ja millä perusteilla? Kuka sen oikeuden on antanut?
Muuhun aivottomuuteesi en ota kantaa, mutta tähän voin kommentoida, etten ole missään vaiheessa indikoinut, että urheilun seuraaminen olisi ihmisoikeusrikkomusten kanssa janalla. Täysin päin vastoin, olen korostanut kyseen olevan muusta, myös viestissä, jonka vähemmän yllättäen tulkitsit täysin väärin.
 
Muuhun aivottomuuteesi en ota kantaa, mutta tähän voin kommentoida, etten ole missään vaiheessa indikoinut, että urheilun seuraaminen olisi ihmisoikeusrikkomusten kanssa janalla. Täysin päin vastoin, olen korostanut kyseen olevan muusta, myös viestissä, jonka vähemmän yllättäen tulkitsit täysin väärin.
Vastasit veli @Quaser’n viestiin juuri niin kuin hän oli sinua kuvaillut. On tämä uskomatonta touhua.

Edelleenkin, on ihan sama mitä Jokereiden ja Venäjän välisessä liitossa tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin tuo itäraja poistuu tuosta ja Kiina sekä Mongolia on meidän rajanaapureita.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Viesti on johtanut pelikieltoon.
Muuhun aivottomuuteesi en ota kantaa, mutta tähän voin kommentoida, etten ole missään vaiheessa indikoinut, että urheilun seuraaminen olisi ihmisoikeusrikkomusten kanssa janalla. Täysin päin vastoin, olen korostanut kyseen olevan muusta, myös viestissä, jonka vähemmän yllättäen tulkitsit täysin väärin.
Mätäpaise kommentoi aivottomuutta. Hyvä!
 

Glove

Jäsen
Vastasit veli @Quaser’n viestiin juuri niin kuin hän oli sinua kuvaillut. On tämä uskomatonta touhua.

Edelleenkin, on ihan sama mitä Jokereiden ja Venäjän välisessä liitossa tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin tuo itäraja poistuu tuosta ja Kiina sekä Mongolia on meidän rajanaapureita.
Meinaatko, että meistä tulee osa Venäjää?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Noniin eiköhän tämä ala riittämään, tulkee kotiin sieltä. Jorma Pulkkinen muutti eläkepäiviään Espanjaan, mutta palasi ja sanoi Suomen kuitenkin olevan parempi paikka. Olkaa siis kuin Jorma; maailmalle saa mennä, mutta on Ok myös palata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös