Jaa, että millä fiiliksillä? Suoraan sanoen aika nollafiiliksillä.
Vaikka politiikkaa ei pitäisi sekoittaa urheiluun, niin kyllä tämä Ukraina-keissi on vaikuttanut erittäin negatiivisesti omaan suhtautumiseeni Venäjää ja Putinia kohtaan. Eikä Yhdysvaltain ja EU:n pakotelistat ainakaan fiilistä paranna.
Lisää huonoja fiboja toi Lev Prahan jättäytyminen pois KHL-karkeloista. Jonkun Donbass Donetskin tai Moskovan Spartakin poisjäänti kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo paskaa, mutta Praha oli oikeasti yksi niitä suurimpia fiiliksennostattajia, koska kyseisessä kaupungissä vierailleena sinne uudelleen pääsemistä odotti erittäin paljon.
Toisaalta, Muoviseura Levin jättäytyminen pois kilpailutoiminnasta oli myös itseni kaltaisen urheiluromantikon mielestä hyvä asia, koska Prahassa on kaksi aitoa ja perinteistäkin jääkiekkojoukkuetta, joilla on vankka fanipohja.
Oikeastaan Lev Praha kuvasti osaltaan koko KHL:n muovista olemusta. Käytännössä koko toiminta perustuu pelkkään rahan mahtiin, kuka tuollaiseen voi samaistua?
Suoraan sanoen Gagarin Cup ei herätä minkäänlaisia fiiliksiä, ei sanana eikä mielikuvana. Se on vain joku pytty muiden joukossa. Toisin kuin Kanada-malja, POIKA. Se herättää erittäin vahvoja tunteita, sekä muistoja. Se on unelma, jonka vuoksi olen jaksanut käydä peleissä vuosien ja taas vuosien ajan. Ehkä olen mieleltäni konservatiivinen, mutta silti sydän itkee verta, että Jokerit ei välttämättä enää koskaan taistele SUOMENmestaruudesta. Sen sijaan nyt taistellaan Venäjän mestaruudesta.
Niin, ja turha tulla lässyttämään, ettei pelata Venäjän mestaruudesta. KHL pyrkii toki laajenemaan, mutta kaikki mieltävät sen kuitenkin lopulta Venäjän mestaruussarjaksi.
Muut saavat hehkuttaa KHL:ää ja sen statusta maailman toisiksi parhaana kiekkoliigana niin paljon kuin lystäävät. Minä toivon, että Jokerien kujanjuoksu KHL:ssä jää mahdollisimman lyhyeksi. Toivon, että palaamme mahdollisimman pian takaisin Suomen sarjoihin. Olkoon uusi lähtöpiste sitten joku aladivari, Suomi-Sarja tai liiga, aivan sama. Jokerit on SUOMALAINEN joukkue ja sen tulee pelata Suomenmestaruudesta.
Ai niin, btw... Tilasin pari kausaria Eteläpäätyyn tänään. Ei sieltä poiskaan osaa olla.