Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 621
  • 8 198

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Meikäläinen on ollut kriittinen koko projektia vastaan alusta saakka. Muutama viikko sitten päätin kuitenkin hommata taas kausarin, kun ei sitä oikein osaa hallista poiskaan olla. Siirsin kuitenkin sen maksupäivää elokuun alkuun, sillä paljon ehtii vielä tapahtua siihen mennessä. Haluan nähdä mm. suomeksi kirjoitetun selkeän otteluohjelman, jossa kerrotaan VARMASTI mitkä joukkueet ovat mukana. Markkinoinnilta en odota enää mitään.

Lähden ensi kauteen kuin perussuomalainen EU-parlamenttiin.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Muutaman jengin sarjasta lähtö ja muutaman uuden jengin sinne tulo ei ole kovinkaan merkittävää noin isossa liigassa, kun mitään tunnesiteitä ei ole muodostunut niihin, mutta eniten kirpaisee Kontiolan, Lehterän ja Komarovin NHL-sopparit, koska heillä olisi ollut markkina-arvoa myydä pelejä. Ihan normaalia pelaajakiertoa tosin. KHL:ään on myös siirtynyt loistavia pelimiehiä ja tulee siirtymään lisää.

Markkinointi on kyllä hieman kesäunessa, mutta on tässä vielä aikaa.

Positiivisin mielin tässä olen ollut, mutta nyt on ensimmäinen vaikea hetki menossa. Mieltä parantaisi sentteri-signaus ja jotain tietoa tv-sopimuksesta, vai tuleeko ne selville vasta ensimmäisen kierroksen aikaan, niinkuin Liigassa ;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihmetellä täytyy 12 mijoonan lipputuloja, ottaen huomioon, että tavoitellaan 11.000 katsojan keskiarvoa, hinnat suunnilleen viime kauden tasoa ja otteluita vähemmän kuin liigassa. Kuka avaisi tätä?

Palataan tähän myöhemmin tarkemmin kun kausi käynnistyy. Mökillä kalasta tulossa ja kohta taas lähdössä tuli sellainen mieleen, että Jokerien venäläisomistajien tukea operatiiviseen toimintaan ohjataan lipputuloihin. Kun olen kuullut kerrottavan, että oottelulippujen hinnat eivät nouse, muutakaan selitystä ei oikein löydy. Tarkistin nopeasti koneeltani mitä pääsyliput ovat aiemmmin tuottaneet. Kirjaamistavan muutoksesta ja yhtiöittämisestä johtuen ihan viime vuosilta ei lukua löydy, mutta kaudelle 2009-2010 se oli noin 3.0 miljoonaa euroa ja kaudelle 2010-2011 noin 3.5 miljoonaa euroa.

Ero nyt tavoiteltavaan on siis erittäin iso ja jos pääsylippujen hinnat ovat entisellaan kuten ilmeisesti ovat, mahdollisesti venäläistä "sponssirahaa" ohjataan sisään lipputulojen kautta. On mahdollista että samoin menetellään myös tv-sopimuksen kanssa eli sen arvoa nostetaan keinotekoisesti. Näin saadaan luotua bisneksestä parempi kuva. Mitään rikollista tai epäilyttävää tässä ei sinänsä ole. Pitää myös huomata että yllä oleva on päättelyä pääsylipputulojen varsin erikoisesta kasvusta ilman hintojen korotusta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ero nyt tavoiteltavaan on siis erittäin iso ja jos pääsylippujen hinnat ovat entisellaan kuten ilmeisesti ovat, mahdollisesti venäläistä "sponssirahaa" ohjataan sisään lipputulojen kautta.

En ole näihin perehtynyt niin alkoi varsin kiinnostamaan että miten tuollainen käytännössä toteutetaan? Jotkut sponssien edustajat ja omistajien kaverit ostavat "vähän" kalliimpia lippuja joka peliin?
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun on seurannut viime päivien KHL:stä tulleita negatiivisia uutisia joukkueiden taloudesta, niin itselleni on tullut hyvin negatiivinen kuva koko touhusta. En ole tällä hetkellä innostunut koko projektista.
Mielestäni tehtiin suuri virhe liike, kun siirryttiin pois kotoisesta turvallisesta liigasta.
Jään kaipaamaan paikalliskampailuja. Jokereitten vierailuja tänne Lappeenrantaan ja taistelua " pojasta".
 

Gemondo

Jäsen
...Kun olen kuullut kerrottavan, että oottelulippujen hinnat eivät nouse...

Ainakin oman käsitykseni mukaan vain Eteläpäädyn, opiskelijoiden, junnujen ja eläkeläisten lippujen hinnat ovat pysyneet samana, muut nousseet. Muistelisin että vuosi sitten kun kyselin mitä haluamani kausari yläkatsomoon maksaisi, oli hinta jossain 300-350€ tietämillä, nyt sen hinta on 460€. Aivan satavarma en ole muistikuvastani mutta ei se ainakaan noin kallis ollut vuosi sitten.
TJ Kohonenhan on myös jo jossain ääneen todennutkin että ainakin yrityksille myytävät Clubi-kausarit tulevat olemaan kalliimpia kuin ennen ja nyt kallein näyttäisikin maksavan 1500€.

Tosin aika saatanan monta kausaria saa firmoillekkin myydä jotta päästäisiin tuohon mainittuun 12 miljoonaan ihan vain lippuja myymällä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Omia fiiliksiä tällä hetkellä

- Joukkueiden lähtö. Vaikka joukkueiden lähdöt eivät minun mielestäni viittaakkaan koko KHL:n tuhon alkamiseen, kuten osa tuntuu ajattelevan, niin ikäväähän tuo on. Noita kolmen lähtijän ongelmia on tähänkin ketjuun avattu, mutta mistään ketjureaktiosta tai muutenkaan vaikutuksista Jokereihin en ole huolissani. Muiden tavoin ottaa vain erityisesti Prahan poistuminen vierasmatkalistalta päähän.

- Tietysti Hjalliksella oli omat itsekkäät syynsä siirron tekemisessä, eikä kaikki ole puhdasta halua kehittää Jokereita. Eikä oikein nappaa ajatus tulevaisuudessa mahdollisesti kokonaan venäläisomisteisesta Jokereista. Lisäksi KHL:ään liitttyy paljon ikävääkin politiikkaa ja epätervettä taloutta jne.

- Epävarmuus vähän kaikesta. Tosiaan en pelkää mitään koko sarjan romahtamista ensi viikolla, mutta onhan tämä suuri muutos siihen tuttuun ja turvalliseen. Jos tämä projekti menee kunnolla metsään, niin miten käy rakastamalleni seuralle? Pienemmistä epävarmuuksista mm. otteluiden televisiointi.

+ Euroopan kovin liiga. Kelpaa! Jo nyt Jokereissa nähdään muutama sellainen pelaaja, joista ei vuosi sitten olisi voinut edes unelmoida. Puhumattakaan vierailijoiden mukanaan tuomista tähdistä. Lisäksi isompi liiga tuo mukanaan aivan uuden kiekkoshown, sekä vierasreissut tuskin maltan odottaa.

+ Komarov, Lehterä, Kontiola. Itse en näe yhtään negatiivisena, että KHL:stä pystyy siirtymään suoraan isolla sopimuksella NHL:n puolelle. Tämä lisää varmasti entisestään KHL:n vetovoimaa. Minulle KHL ei ole, eikä tule olemaan aito kilpailija NHL:lle, eikä kärkipelaajien menetys sinänsä laske liigan statusta. Toki edellä mainittuja pelaajia olisi kiva katsoa Hartwall-arenalla, mutta ehkä vielä mielummin NHL:ssä.

+ Liigan jättäminen. Olen sitten vissiin pitkävihainen, mutta kyllä Jokereiden kohtelu alkoi jo ottaa päähän. Ei sillä, etteikö meidän puolelta olisi siiirtymistä voinut hoitaa paremmin, mutta sanotaan näin, että ei tule ikävä!

+ Suomalaisen kiekon etu ei ole sama asia, kuin Liigan etu. Mielestäni on hyvä, että Suomeen saadaan uusi ulottuvuus huippukiekkoon. Ja vaikka Jokereiden lähtö nyt jonkinlainen kolaus Liigalle varmaan on, niin kilpailu kehittää. Toivottavasti Liigakin ottaa onkeensa.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en olisi niin huolissani noista muutamasta tippuneesta KHL-jengistä. Luulen että se on kickoff liigan rahoituksen tervehdytättämiseen ja se on pelkästään positiivista Jokereiden kannalta. Itse odotan ainkin innolla alkavaa kautta. Jokainen painottaa positiivisia ja negatiivisia asioita itsessään eritavalla. Joillekin joku yksittäinen pikkuasia voi olla suurempi kuin joku oikesti asioihin vaikuttava asia. Mä lähden asioihin siltä kantilta että "iso" kokonaisuus on se mikä vaikuttaa muhun enkä anna pienten asioiden kuten ohi menneen pelaajakaupan tms vaikuttaa fiilikseen. Hyvä tästä tulee....
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Parahin palstaveli pappi, juuri kokemasi reaktio on koko mediarumban tarkoitus. Eikö juuri Spartakin ja Prahan poistuminen osoita sen, että khl on terveellä pohjalla eikä päinvastoin. Mikäli sarja olisi epäterveellä pohjalla, joukkueiden ei annettaisi kaatua vaan rahaa upotettaisiin heikkojen joukkueiden tekohengitykseen. Tätä em. Asiaahan liiga on tehnyt ja liigan sulkeminen on näennäisesti parantanut seurojen tilannetta. Kuten palstaveli Major julli toisessa ketjussa toi asian hyvin esille,ainoastaan korvaussummat khlästä on pitänyt numerot siedettävinä. Nytkun Suomen talous sakkaa jopa virallisesti, rahaa liikkuu yhä vähemmän liigaan ja yleisökato voimistuu taloudellisen tilanteen johdosta. Tämän asian voi konkreettisesti osoittaa esim. pelaajaliikenteellä liigaan, kovia paluumuuttajia ei oikeastaan ole. Varsinkin kun Niskalan kausi meni vihkoon.

Vaikka valtamediassa kuinka puhutaan Venäjän heikentyneestä taloustilanteesta, se ei muuta valhetta todeksi. Suomi elää edelleen toisen maailmansodan ajan mielikuvaa, jossa ryssä on kaiken pahan alku ja juuri ja Yhdysvallat on vapauden ja demokratian soihdunkannattaja. Btw mitä Libyalle kuuluu nyt, kun heidät on vapautettu ja tuotu demokratia tilalle?

Kausi alkaa kyllä ja miksi suotta jauhaa mediassa juuri nyt khllästä, kun taviksen muisti on niin lyhyt. Kuukausi tai jopa kaksi viikkoa riittää aktiivista markkinointia, kunhan manoksia tulee kaikista tuuteista.

Meillä on valmentajana Erkka, joukkue on hyvin kasattu ja kohta näemme parempaa kiekkoa kuin mitä liiga voi tarjota. Älkää antako pelolle valtaa tai muuten olette antaneet kateuden ja kostonhimon voittaa.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin oman käsitykseni mukaan vain Eteläpäädyn, opiskelijoiden, junnujen ja eläkeläisten lippujen hinnat ovat pysyneet samana, muut nousseet.

Pieni korjaus tähän, että opiskelijakausareiden hinnat nousivat ja EP:n laskivat.

Omat fiilikset KHL:stä ovat hyvät. Suomalaiset ovat aina olleet konservatiivisia ja tuttuun ja turvalliseen vannoutunutta sakkia, mutta mun mielestä on pelkästään positiivista, että poikkeuksiakin löytyy, jotka vievät pienellä riskilläkin suomalaista kiekkoilua eteen päin.
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
-Jokereiden olematon markkinointi. Toimisto lomailee elokuun alkuun saakka, joten mitään tuskin tapahtuukaan ennen sitä. USKOMATONTA.

Tämä on kyllä hieman ihmetyttänyt itseänikin ja otin hieman "sylttytehtaalta" selvää mikä tässä tökkii ja missä mennään?

"Jokerit-KHL markkinointi on tarkoitus aloittaa elokuun alussa. Jokerit-KHL 24-sivuinen liite, jossa kerrotaan mistä kaikesta on kyse ilmestyy 24.8. Helsingin Sanomien välissä."

"KHL on ilmoittanut julkistavansa otteluohjelman ja lohkojaon heinäkuun puoliväliin mennessä, joten heti kun tämä saadaan niin uskon, että ainakin medianäkyvyyttä tulee tämän asian tiimoilta."

Eli olen edelleen luottavainen markkinoinnin suhteen. Tosin tuo hesarin välissä oleva liite saisi tulla mielestäni viikkoa/kahta aiemmin.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
+ Liigan jättäminen. Olen sitten vissiin pitkävihainen, mutta kyllä Jokereiden kohtelu alkoi jo ottaa päähän. Ei sillä, etteikö meidän puolelta olisi siiirtymistä voinut hoitaa paremmin, mutta sanotaan näin, että ei tule ikävä!
Ehdottomasti noin. Itse olin tympiintynyt puuhastelu-Liigaan jo pidemmän aikaan ja haaveilin Euroopan tai Pohjoismaiden omasta täydestä liigasta, johon Jokerit siirtyisi. No ei ihan toteutunut, mutta KHL:ssä kuitenkin päästään uusiin ympyröihin.

"Tyttö sinä olet tähti"-elokuvasta lainaan yhtä kohtausta: "Sä jäät paapertaa tänne paskaa, kun mä meen tekee oikeeta musaa".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En ole näihin perehtynyt niin alkoi varsin kiinnostamaan että miten tuollainen käytännössä toteutetaan? Jotkut sponssien edustajat ja omistajien kaverit ostavat "vähän" kalliimpia lippuja joka peliin?

Täysin kuvitteellinen esimerkki: Långvikin laitamainos maksaa 3 000 000 euroa ja siihen kuuluu myös 1 500 ottelulippua.

***

Mietin Selkämeren tuulessa verkkoja nostaessa että kaikesta huolimatta itselläni on positiiviset fiilikset tulevasta kaudesta. Venäjä on roistovaltio ja diktatuuri mutta ihmettelen miten jotkut ovat tähän vasta nyt heränneet. Samanlainenhan se oli jo ennen Ukrainan tapahtumia eli myös silloin kun Jokerien KHL-juttu julkaistiin.

Suomalaisen kiekon osalta KHL antaa ison mahdollisuuden kehittää toimintaa, bisnestä, pelaamista ja valmennusta eteenpäin ja tämä on mulle suurempi asia kuin KHL:n tai Putinin poliittiset tavoitteet. Liiga on ummehtunnut ja eikä ainakaan mua jaksanut enää kiinnnostaa mm. case Nordlundin jälkeen. Sekin on totta, että Hjallis siirsi Jokerit KHL:ään puhtaasti omaksi edukseen (hallin myynti). Ei hän olisi siihen suuntaan muuten lähtenyt. Mutta nyt kun siellä ollaan, itse peliin ja joukkueeseen liittyvät fiilikset ovat positiivisia. Venäjään ei.
 

Masentaja

Jäsen
"Jokerit-KHL markkinointi on tarkoitus aloittaa elokuun alussa. Jokerit-KHL 24-sivuinen liite, jossa kerrotaan mistä kaikesta on kyse ilmestyy 24.8. Helsingin Sanomien välissä."

Hesarin välissä? Tuollako sanoma maksaa sakot Hjallikselle?

Ainoa asia, mitä nyt oikeasti odotan tapahtuvan, on sen otteluohjelman julkaisu. Alkaa pikkuhiljaa kalenteri jo täyttymään syksyä kohti mentäessä, joten olisi ihan mukava päästä ekana lätkimään matsit sinne. Kun mitää tarkkaa ei ole sanottu, että miten noi edes tulee koostumaan, siis onko tuo vuoroviikkosysteemi (viikko kotona viikko vieraissa, heh) vai miten mennään. Jos kotona spelataan aina 3-4 peliä/viikko, niin se tulee varmasti näkymään katsojamäärissä. Tokihan KHL on nyt kuin nussisi naapuritalon emäntää, on sitä vilaukselta nähty mutta nyt siihen saa yhtyä. Eli uutta ja jännää, mutta 4 kotipeliä viikossa on melko paljon. Toki jos laskee että runkosarja kestää n. 6kk (syyskuun alusta helmikuun loppuun), olisi se n. 5peliä/kk kotona, olettaen että runkosarja on sen n.30 kotipeliä. se olisi keskimäärin n. 2,5peliä/kotiviikko.

No, jos sitä reilun viikon sisään olis fiksumpi...
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
"Jokerit-KHL markkinointi on tarkoitus aloittaa elokuun alussa. Jokerit-KHL 24-sivuinen liite, jossa kerrotaan mistä kaikesta on kyse ilmestyy 24.8. Helsingin Sanomien välissä."

"KHL on ilmoittanut julkistavansa otteluohjelman ja lohkojaon heinäkuun puoliväliin mennessä, joten heti kun tämä saadaan niin uskon, että ainakin medianäkyvyyttä tulee tämän asian tiimoilta."

Anteeksi, mutta ihan oikeastiko tässä on Jokereiden kaudenpohjustuksen pääkohdat kuluttajamarkkinointimielessä? Oikeasti?!? Siis eikö oikeasti ole edes tarkoitus yrittää markkinoida KHL:ää katsojille?

Eli tarkoitus on toivoa, että keskellä heinäkuuta, siis heinäkuuta, saataisiin medianäkyvyyttä kun otteluohjelma julkaistaan? Ja että se medianäkyvyys tavoittaisi ihmiset? Ja sitten tehdään joku yksi liite Helsingin Sanomien väliin, joo kallis toki, mutta mainosliitteet on ihmisillä tapana heittää suoraan paperinkeräykseen. Varsinkaan 24-sivuista liitettä ei lue läpi kuin kovin jokerifani, jos sekään.

Teidän mukaan Everin vika oli se, että ennen kesäkuuta Jokerit ei ole uuden liigansa markkinoinnin hyväksi tehnyt oikein mitään, mutta siitä kesäkuun alusta on jo yli kuukausi eikä Jokerit ole sen jälkeenkään tehnyt yhtään mitään. Nyt vielä kolme sellaista seuraa, joiden nimet keskiverto suomalainen jääkiekon seuraaja muistaa kuulleensa on pudonnut kelkasta, joten entistä isompi urakka on edessä vastustajien markkinoinnissa. Etenkin Lev olisi ollut Jokereille tärkeä markkinointimielessä.

Minä olen koko ajan odottanut aivan hitonmoista sulkutulta jokerimarkkinoinnilta, mutta ilmeisesti mitään ei todellakaan ole tulossa. Sitä en sitten tajua, mikä tässä on ideana, jos ei edes yritetä herätellä todellista kiinnostusta Jokereiden KHL-taivalta kohtaan suomalaisissa katsojissa. Vai onko tarkoitus, että lippuja myydään, mitä niitä sattuu menemään vanhoille jokerifaneille ja omistaja ostaa 10-kertaiseen hintaan loput, jolloin päästään kätevästi sekä katsojalukutavoitteeseen, että siihen täysin epärealistiseen (siis normilipunmyynnillä) tavoitteeseen, että lipputulot moninkertaistuisivat Liiga-ajoista? Minä en oikeasti oikein keksi, miten muuten tämä yhtälö on suunniteltu toimivaksi.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ehdottomasti noin. Itse olin tympiintynyt puuhastelu-Liigaan jo pidemmän aikaan ja haaveilin Euroopan tai Pohjoismaiden omasta täydestä liigasta, johon Jokerit siirtyisi. No ei ihan toteutunut, mutta KHL:ssä kuitenkin päästään uusiin ympyröihin.

Epäilemättä suurin osa faneista on tympääntynyt Liigan johtoportaan toimintaan, mutta onko tämä oikeasti koko syy vittuuntumiselle? Jos Jokerit olisi pärjännyt Liigassa paremmin ja olisimme voittaneet vaikka 5 mestaruutta (realismia) tällä vuosituhannella, niin monelle olisi voinut tulla ikävä niitä fiiliksiä ja bileitä.

Tämä haista vittu-liiga asenne ei oikein meikäläiseen uppoa näillä näytöillä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä olen koko ajan odottanut aivan hitonmoista sulkutulta jokerimarkkinoinnilta,mutta ilmeisesti mitään ei todellakaan ole tulossa.

Tässä on hyvä esimerkki kirjoituksesta jossa ei ole mitään tietoa mistään, mutta silti tiedetään miten asiat pitää hoitaa.

Luojan kiitos Jokereissa on sen verran ammattilaisia puikoissa että osaavat olla heittämättä rahoja kaivoon heinäkuussa. Nyt on loma-aika ja ihmiset mökeillä ja reissussa. Elokuussa täysi rahinä päälle noin markkinointimielessä ja sillä on jo vaikutusta. Uskon että ei jää ainakaan rahasta kiinni.

Sen ymmärrän että jotkut ässät ja saipat kaipaa Jokereita liigaan. Sitä on vaikeampi käsittää että omatkin haikailevat tasoltaan kuihtuvaan sarjaan. Katsokaa nyt vähän millainen joukkue Jokereilla on ja verratkaa sitä esimerkiksi HIFK:n vastaavaan. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Epäilemättä suurin osa faneista on tympääntynyt Liigan johtoportaan toimintaan, mutta onko tämä oikeasti koko syy vittuuntumiselle? Jos Jokerit olisi pärjännyt Liigassa paremmin ja olisimme voittaneet vaikka 5 mestaruutta (realismia) tällä vuosituhannella, niin monelle olisi voinut tulla ikävä niitä fiiliksiä ja bileitä.

Tämä haista vittu-liiga asenne ei oikein meikäläiseen uppoa näillä näytöillä.

Silloin olisi todennäköisesti pää niin täynnä kusta, ettei mitään rajaa ja lähdettäisiin nokka pystyssä valloittamaan maailmaa, jättäen puuhastelijat omalle hiekkalaatikolle. Eli vähän niin kuin nyt, mutta vähän vähemmän katkerana ja enemmän ylimielisinä.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Tässä on hyvä esimerkki kirjoituksesta jossa ei ole mitään tietoa mistään, mutta silti tiedetään miten asiat pitää hoitaa.

Luojan kiitos Jokereissa on sen verran ammattilaisia puikoissa että osaavat olla heittämättä rahoja kaivoon heinäkuussa. Nyt on loma-aika ja ihmiset mökeillä ja reissussa. Elokuussa täysi rahinä päälle noin markkinointimielessä ja sillä on jo vaikutusta.

Uskon että ei jää ainakaan rahasta kiinni.

No korjataan: Jokerit on markkinoiontiponnistuksissaan n. puoli vuotta myöhässä. Vähintään. Nyt tosiaan on loma-aika (ja siksi ihmettelinkin, miksi kuvitellaan otteluohjelman julkaisun heinäkuun puolivälissä tuovan erityisesti huomiota), mutta jos syystä tai toisesta on tosiaan ollut mahdotonta aloittaa silloin kun olisi pitänyt, niin totta hemmetissä olisi sitten pitänyt aloittaa heti kuin voi, eli ilmeisesti kesäkuun ensimmäisenä päivänä. Vaikka seisoisivat päällä elokuussa, niin myöhäistä se silti on. Ja jos tosiaan markkinoinnin pääsuunnitelma on liite Helsingin Sanomien välissä, kuten lainaamani kirjoittaja kertoi tietoa saaneensa, niin eihän sitä oikein voi edes katsoa yritykseksi markkinoida aivan uutta liigaa ja vieraita joukkueita taviskatsojille.

Minä en tässä kohtaa keksi mitään muuta elokuussa tehtävfissä olevaa, joka voisi pelastaa ihmisten kiinnostuksen kuin että silloin julkaistaan Teemu Selänteen koko kauden sopimus jokereihin. Tietysti jos se sopimus on takataskussa, niin ehkä sitä on katsottu turhaksi tuhlata rahaa muuhun markkinointiin, mutta jos ei ole, niin onpahan kyllä jopa kiekkoscenen mittapuulla harvinaisen surkeaa puuhastelua.
 

Gemondo

Jäsen
Kirjoitetaanpa myös itse asiasta.
Eli positiivisillä mielen edelleen kohti KHLää. Suurimmat syyt ovat samat kuin allaolevilla.
Itse olin tympiintynyt puuhastelu-Liigaan jo pidemmän aikaan ja haaveilin Euroopan tai Pohjoismaiden omasta täydestä liigasta, johon Jokerit siirtyisi. No ei ihan toteutunut, mutta KHL:ssä kuitenkin päästään uusiin ympyröihin.
Liiga on ummehtunnut ja eikä ainakaan mua jaksanut enää kiinnnostaa mm. case Nordlundin jälkeen.

Itselläni alkoi fiilikset upota Liigaa kohtaan jo toissa kaudella syvälle kohti pohjamutia mutta viime kaudella kolahti ankkuri todella syvälle pohjaan ja oma toivomus oli päästä pois Liigasta, aivan sama mihin, mutta kunhan vain päästään pois. Eli voisi myös sanoa että olen onnellisempi siitä että Jokerit lähti Liigasta, kuin siitä että Jokerit siirtyi KHLään.

Sen lisäksi itse uskon että tästä tulee Jokereiden osalta vain 3-5 vuoden matka tuntemattomaan Itään, jonka jälkeen pelataan toivottavasti jonkinlaisessa Euroopan/Skandinavian liigassa. Ja vaikka paluu tulisi kotimaiseen nykyisenkaltaiseen Liigaan, olisi sekin silloin huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin jatko nyt olisi. Kaikki osapuolet olisivat saaneet hieman hengähdystaukoa toisistaan ja varmasti ne JYPit, Ässät, KalPat ja Bluesit kiinnostaisi silloin jälleen enemmän.
Mutta nyt on aika nauttia jostain mistä ei ole päässyt nauttimaan vielä suomalaisessa urheilukulttuurissa kukaan muu kuin Jokerikannattajat, ja minä ainakin aion ottaa siitä ilon irti niin pitkään kuin sitä kestää enkä keskittyä miettimään worstcase-scenarioita siitä miten kaikki on näkemättä paskaa, mikään ei tule onnistumaan kuitenkaan ja joskus tulevaisuudessa ehkä saattaa tapahtua jotain.

Enkä oikein osaa muutenkaan pelätä että tässä olisi mahdollista että Jokerit seurana ajautuisi sellaiseen umpikujaan että toiminta lakkaisi. Mikä intressi Hjalliksella tai Venäläisillä olisi ajaa Jokerit konkurssiin vaikka KHL-taival menisikin täysin penkin alle?
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kun mitää tarkkaa ei ole sanottu, että miten noi edes tulee koostumaan, siis onko tuo vuoroviikkosysteemi (viikko kotona viikko vieraissa, heh) vai miten mennään. Jos kotona spelataan aina 3-4 peliä/viikko, niin se tulee varmasti näkymään katsojamäärissä.

Jos viime kauden SKA:n, Levin tai Slovanin otteluohjelmista voi vetää mitään johtopäätöksiä, todennäköisesti kotiottelut ovat pääsääntöisesti neljän ottelun putkissa kuten myös vierasottelut. Tuollaisen kotiputken aikana pelataan yleensä joka toinen päivä. Samoin vierasreissuilla pelaavat joka toinen päivä. Sensijaan koti- ja vierasputken välissä on enemmän välipäiviä.

Esimerkiksi Slovan Bratislavan kotiotteluiden pelipäivät viime kaudella olivat:
ti 17.9., to 19.9., la 21.9., ma 23.9., ke 9.10., pe 11.10., su 13.10., ti 15.10., to 17.10., ma 21.10., ke 13.11., pe 15.11., su 17.11., ti 19.11., ma 2.12., ke 4.12., su 8.12., ma 9.12., pe 27.12., ma 13.1., ke 15.1., to 17.1., la 19.1., ke 26.2., pe 28.2., su 2.3., ti 4.3.

Heillä oli käytännössä kerran kuukaudessa neljän kotiottelun putki, joka pelattiin vuoropäivinä seitsemän päivän sisään. Lokakuussa oli kuuden kotiottelun kotiputki ja joulun jälkeen yksittäinen kotiottelu. Jotakin vastaavaa voi odottaa Jokerienkin otteluohjelmalta.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luojan kiitos Jokereissa on sen verran ammattilaisia puikoissa että osaavat olla heittämättä rahoja kaivoon heinäkuussa. Nyt on loma-aika ja ihmiset mökeillä ja reissussa. Elokuussa täysi rahinä päälle noin markkinointimielessä ja sillä on jo vaikutusta. Uskon että ei jää ainakaan rahasta kiinni.

Tässä on hyvä kirjoitus. Futiksen mm-skabat menossa, ketä kiinnostaa mitkään lätkämainokset yms nyt? Luulen että elokuussa alkaa kadunvarret+tv spotit pyöriä silmissä. Kannattaa tässä asiassa unohtaa oma hc-fanius ja miettiä tavallisen satunnaisreinon silmistä asiaa.

Sen ymmärrän että jotkut ässät ja saipat kaipaa Jokereita liigaan. Sitä on vaikeampi käsittää että omatkin haikailevat tasoltaan kuihtuvaan sarjaan. Katsokaa nyt vähän millainen joukkue Jokereilla on ja verratkaa sitä esimerkiksi HIFK:n vastaavaan. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Jännää. Luulisin että useat pitkän linjan fanit arvostavat mm. seuraan identiteettiä, historiaa ja ns. omia poikia. Nythän teillä on saatanan kova jengi paperilla millä ei ole mitään Jokeri-leimaa oikein. Väänänen ja Rita siellä on, Mäki saa sen 5 peliä kaudessa? Enemmän espoolaiset tuohon voisi 'sitoutua'. Joo, tiedostan kyllä myös oman jengini tilanteen ja nykypäivän palkkasoturi ideologian.

Kannattaa muuten kaikkien ketkä odottaa KHL-dumareilta 'liikaa', lukea Magnin kirjoituksia asiasta. Taisi meinaan sanoa ettei se taso hirveän paljoa Liigadumareista nouse.

Itse jään kaipaamaan paikallisia enkä ymmärrä miten jotkut meikäläiset toivottaa teidät helvetin siperiaan. Pari-kolme paskakautta jengien välillä ei ole mitään kun on niin pitkä historia takana. Toisaalta, Harkimo on säätänyt jo aivan liian kauan omia juttujaan+Kalen kanssa sähellys päälle niin ei ole vaikea arvata että moni ilkkuu jos homma kaatuu. Koko touhu on rohkea yritys ja nostan hattua jos toimii(+yleistilanne idässä antaa sen toimia). Toisaalta ei kannata jeesustella noilla saipoilla ja porilaisilla. Teidän lähtöolosuhteet olivat äärimmäisen nolot(säälit+hjallissäätää ja menestyskin on niin kaukaa että ihan heti en ymmärrä noita 'keskari pystyssä harrastelijaliigalle'. Sama kun porilaiset lähettäs teidät 'keskarit pystyssä kun ei ne täälläkään pärjänny'.

No se siitä. Jos teidän pitää epäonnistua idässä, tapahtukoon se niin ettei jää mitään hampaankoloon. Jos homma toimii niin sitten peukkua ylös. Koko kansan narrit =)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
No korjataan: Jokerit on markkinoiontiponnistuksissaan n. puoli vuotta myöhässä.

Pitää kuitenkin muistaa, että Jokerit on ollut käytännössä koko kevään ja alkukesän vahvasti esillä mediassa lähinnä tasaiseen tarhtiin julkistettujen pelaajasopimusten takia. Lisäksi pelkästään MM-kisat toi ihan hyvää ilmaista mainosta, kun n. 5 kertaa erässä Mertsi muisti mainostaa kuka pelaa Jokereissa ensi kaudella. Vähäistä, ehkä, mutta kuitenkin Jokerit on ollut pinnalla jatkuvasti, enkä kyllä oikeasti tiedä paljon tuohon olisi lisäarvoa tuonut joku hurja mainoskamppania akselilla huhtikuu - kesäkuu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä en tässä kohtaa keksi mitään muuta elokuussa tehtävfissä olevaa, joka voisi pelastaa ihmisten kiinnostuksen kuin että silloin julkaistaan Teemu Selänteen koko kauden sopimus jokereihin. Tietysti jos se sopimus on takataskussa, niin ehkä sitä on katsottu turhaksi tuhlata rahaa muuhun markkinointiin, mutta jos ei ole, niin onpahan kyllä jopa kiekkoscenen mittapuulla harvinaisen surkeaa puuhastelua.

Mehän ei tiedetä mitä oli tarkoitus tehdä kesäkuussa jos KHL:n otteluohjelma olisi ollut valmiimpi ja joukkueet jotka sarjaan osallistuvat tiedossa. Näin ei ollut ja se todennäköisesti vaikutti markkinointiin.

Touko-kesäkuussa Jokerit oli esillä varsin hyvin mediassa kiitos Pietariin vietyjen toimittajien (kesäkuu) sekä MM-kisojen ja uusien sopimusten julkaisujen. Pelkästään Pietarin matkalta lueskelin/katsoin/kuuntelin jotain 15-20 juttua eri medioista. En usko että mitään suurempaa olisi saavutettu julkaisemalla vaikkapa 10 kertaa HS:n etusivulla Jokerien mainos jos tavoitteeksi asetetaan se, että kuluttaja ostaa pääsylipun kauden aikana. Jokerien kannalta katsoen tämä on ykköstavoite ja parhaiten sitä palvelee markkinointi elo-syyskuussa kun otteluohjelma on valmis ja esimerkiksi ottelupäivät varmistuneet. Näin ei ole edes vielä nyt ja tällä on merkitystä siihen miten markkinointia ja myyntiä kohdennetaan.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Tässä on hyvä kirjoitus. Futiksen mm-skabat menossa, ketä kiinnostaa mitkään lätkämainokset yms nyt? Luulen että elokuussa alkaa kadunvarret+tv spotit pyöriä silmissä. Kannattaa tässä asiassa unohtaa oma hc-fanius ja miettiä tavallisen satunnaisreinon silmistä asiaa.

Noinhan se on. Heinäkuu on suomalaisen kiekkojoukkueen markkinointiväelle kaikin puolin fiksuin aika pitää lomaa toiminnan häiriintymättä riippumatta siitä pelataanko Liigassa vai KHL:ssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös