Omia fiiliksiä tällä hetkellä
- Joukkueiden lähtö. Vaikka joukkueiden lähdöt eivät minun mielestäni viittaakkaan koko KHL:n tuhon alkamiseen, kuten osa tuntuu ajattelevan, niin ikäväähän tuo on. Noita kolmen lähtijän ongelmia on tähänkin ketjuun avattu, mutta mistään ketjureaktiosta tai muutenkaan vaikutuksista Jokereihin en ole huolissani. Muiden tavoin ottaa vain erityisesti Prahan poistuminen vierasmatkalistalta päähän.
- Tietysti Hjalliksella oli omat itsekkäät syynsä siirron tekemisessä, eikä kaikki ole puhdasta halua kehittää Jokereita. Eikä oikein nappaa ajatus tulevaisuudessa mahdollisesti kokonaan venäläisomisteisesta Jokereista. Lisäksi KHL:ään liitttyy paljon ikävääkin politiikkaa ja epätervettä taloutta jne.
- Epävarmuus vähän kaikesta. Tosiaan en pelkää mitään koko sarjan romahtamista ensi viikolla, mutta onhan tämä suuri muutos siihen tuttuun ja turvalliseen. Jos tämä projekti menee kunnolla metsään, niin miten käy rakastamalleni seuralle? Pienemmistä epävarmuuksista mm. otteluiden televisiointi.
+ Euroopan kovin liiga. Kelpaa! Jo nyt Jokereissa nähdään muutama sellainen pelaaja, joista ei vuosi sitten olisi voinut edes unelmoida. Puhumattakaan vierailijoiden mukanaan tuomista tähdistä. Lisäksi isompi liiga tuo mukanaan aivan uuden kiekkoshown, sekä vierasreissut tuskin maltan odottaa.
+ Komarov, Lehterä, Kontiola. Itse en näe yhtään negatiivisena, että KHL:stä pystyy siirtymään suoraan isolla sopimuksella NHL:n puolelle. Tämä lisää varmasti entisestään KHL:n vetovoimaa. Minulle KHL ei ole, eikä tule olemaan aito kilpailija NHL:lle, eikä kärkipelaajien menetys sinänsä laske liigan statusta. Toki edellä mainittuja pelaajia olisi kiva katsoa Hartwall-arenalla, mutta ehkä vielä mielummin NHL:ssä.
+ Liigan jättäminen. Olen sitten vissiin pitkävihainen, mutta kyllä Jokereiden kohtelu alkoi jo ottaa päähän. Ei sillä, etteikö meidän puolelta olisi siiirtymistä voinut hoitaa paremmin, mutta sanotaan näin, että ei tule ikävä!
+ Suomalaisen kiekon etu ei ole sama asia, kuin Liigan etu. Mielestäni on hyvä, että Suomeen saadaan uusi ulottuvuus huippukiekkoon. Ja vaikka Jokereiden lähtö nyt jonkinlainen kolaus Liigalle varmaan on, niin kilpailu kehittää. Toivottavasti Liigakin ottaa onkeensa.