Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

• 1 769 654
  • 8 168
Mut mitä jos Jokerit ei oma toimisesti vetäytynytkään KHL:n pudotuspeleistä vaan ska ja KHL uhkas, että nyt pelit jää pelaamatta, ette pelaa pietarilaisia vastaan... Miksei tätä teoriaa oo pyöritelty vielä täällä, kun niin moni kuiteskin KHL:ää ja venäläisiä vihaa?

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni todennäköisyys siihen, että Jokerit ei ensi kaudella pelaisi KHL:ää on aikalailla nolla.

Täällä kun aina puhutaan, että Venäjä haluaa näyttää oman voimansa ja paremmuutensa niin eikös se juuri olisi sitä heikkouden osoittamista että jonkun *itun flunssapöpön / öljyn hinnan laskun takia Jokerit ei enää KHL:ssä jatkaisi.

Näillä mennään!

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen samaa mieltä, mutta koska tie NHL:ään tai pohjoismaiden omaan sarjaan on tukossa, niin parempaa tällä hetkellä ei ole saatavilla. Odotellaan parempia aikoja.

NHL on pohjois-amerikan sarja, joten olisi aika erikoista, jos joku täältä pelaisi sitä.

Kyllähän CHL:ssä aineksia on olla sellanen jota toivot, mutta ei vielä tuollaisenaan, kun on "vaan" kansallisten sarjojen lisä. Ymmärtääkseni on kyllä selvitetty aiemmin kiinnostusta päätoimiseen ylikansalliseen sarjaan, mutta Ruotsalaiset ainakin vastustivat (eivätkä olleet ainoita).

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
KHL on ylivoimaisesti parasta, mitä Euroopassa on tällä hetkellä tarjolla. Sillä mennään!

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
KHL on ylivoimaisesti parasta, mitä Euroopassa on tällä hetkellä tarjolla. Sillä mennään!

NHL on ykkönen, Euroopassa Elitserien, Liiga, Sveitsi, Saksa jne... Järjestyksen voi jokainen itse pistellä fiiliksen mukaan.

KHL on pelkkä poliittinen nukketeatteri, jossa ei kannattaisi olla mukana missään muodossa, ellei halua koko seuran historiaa tunkea sugar daddy:n haltuun. Jokerit oli hieno seura, joka valitettavasti kuoli 2013. Vituttaa että Hjallis lähti tuohon. Business mielessä ymmärrän (ehkä), mutta silti.

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Itseltäni ei oikein asianmukaista fanitaustaa liiga-ajoilta löydy, vaikka ns. ulkoapäin olen Jokereita(kin) pitkään joukkueena yleensä seurannut. Näin ollen en tietenkään osaa täysin samaistua tunnetasolla tähän Liiga->KHL-kuvioon.

Sanoisin kuitenkin, että KHL:n seuraamisen (Jokereiden osalta tai yleensä) mielekkyydestä puhuttaessa ymmärrän vähän jokaista osapuolta. KHL on, mitä sitä kiistämään,
poliittinen nukketeatteri
. Lisäksi
KHL ja politiikka valitettavasti kuuluvat yhteen
ja kokonaisuudessaan
Häviäjänä urheilu. Ja jos ihan mielipidevaikuttamisen näkökulmasta asiaa ajattelee, Venäjä ampuu itseään isosti jalkaan tällä viime viikon KHL-sekoilullaan.

Tästä kaikesta huolimatta, nimenomaan puhtaasti (vähän ironian puolelle hypähtävä sanavalinta kenties...) urheilullisesti sarja on kuitenkin äärimmäisen mielenkiintoinen ja tasokas, joskin venäläisen, aivan liian hitaasti kehittyvän urheilu- ja valmennuskulttuurin mädättämä. Se taas korostaa (nukketeatteriaspektista huolimatta) monikansallisuuden positiivista antia sarjalle ja tekee Jokereista täysin ulkoapäinkin katsottaessa mielenkiintoisen kuriositeetin sarjassa, jonka joukkueista valtaosa toimii täysin erilaisen toimintakulttuurin alla.

Se on aika yksilöllistä, miten hyvin tai huonosti kukin kykenee omasta seuraamisestaan sulkemaan pois näitä poliittisia aspekteja. Ymmärrän täysin niitä, jotka eivät siihen kykene. Vastaavasti ymmärrän täysin myös niitä, jotka allekirjoittaneen tapaan pystyvät nauttimaan (usein todella tasokkaasta) pelistä ja yksilösuorituksista sinänsä. Sehän tässä erityisen kiusallista onkin, että KHL:llä olisi jopa ilman poliittista venkoilua (olkoonkin, että sitä kautta sarjassa pyörivän rahan määrä saattaisi vähän pudotakin) olla erittäin uskottava ja urheilullisesti tasokas sarja, mutta koska Venäjä, sarja ampuu omaa uskottavuuttaan ja aikanaan mainostettua, kovin hunajaisen kuuloista konseptiaan (josta vastikään Jatkoajan toimittajakin taisi kirjoitella*) huolella jalkaan.

Mutta niinhän se on Venäläisessä kiekkokulttuurissa, ainakin maajoukkuetasolla, jo tovin muutenkin ollut, että olosuhteet ja työkalut ovat huippuluokkaa, mutta toimintakulttuurinen jääräpäinen muutosvastaisuus ja sisäänpäinkääntyneisyys estää täydellisesti potentiaalin realisoitumisen käytettävissä olevien työkalujen ja resurssien periaatteessa sallimalla tavalla. Muutama mestaruus siellä täällä ja parin vuoden takainen olympiakulta eivät mielestäni tätä faktaa oleellisesti muuta, mutta maajoukkueen tasolla en kyllä ole asiasta yhtään pahoillaan, sen verran ikimuistoisia hetkiä lukuisat Venäjän kaadot Leijonilta ovat olleet.

Noh, se meni vähän asian vierestä. Summaisin näkemykseni niin, että urheilua ja politiikkaa ei pitäisi toisiinsa liikaa sotkea, mutta samalla on naiivia ajatella etteikö niin silti tapahtuisi. KHL:n tapauksessa politiikan rooli on suoraan ja epäsuorasti valtava, mutta sarjan pelillinen taso ja mielenkiintoiset joukkueet ja ovat "kiekkoarvoltaan" sen verran korkeita, että henkilökohtaisella tasolla pystyn ihan vaan katsomaan sitä peliä hyvillä mielin ja sulkemaan urheiluromantiikan kautta sarjan taustan likaisuuden pois.

Mitä Jokereihin tulee, niin tarkoitukseni ei nyt ole suututtaa ketään pitkän linjan fania - enkä toisaalta usko niin tapahtuvankaan, sillä menestys suhteessa resursseihin on varmaan ihan yleisen näkemyksen mukaan ollut Liigassa... no jos nyt ei heikkoa, niin ei aivan suhteessa odotusarvoon. Liiga-Jokerit oli aina kiinnostava ja usein erittäin tasokas joukkue, mutta esimerkiksi Kärppien "modernin dynastian" (muutamaa harha-askelta lukuunottamatta) kaltaista joukkueen rakentamisen ja esimerkiksi valmennusportaan pitkäjänteisyyttä ja johdonmukaisuutta ei Jokerit oikein missään vaiheessa ainakaan viimeisen Liiga-vuosikymmenensä aikana onnistunut rakentamaan, joskin moni playoff-sarja jäi toki pienestä kiini... Ja ainakin tästä korostamastani "ulkopuolisesta näkökulmasta" viimeisten liigavuosien kaukaloväkivaltaepisodit HIFK:n kanssa (mitään kantaa itse kuvioon ottamatta) ja KHL:ään siirtymisen julkistamista seurannut ristiriitainen ilmapiiri erinäisten kiekkofanien keskuudessa olivat kokonaisuudessaan todella väsyttäviä ja toivat paljon negatiivista stigmaa kiekkokeskusteluun. Tästä näkökulmasta koin KHL-episodin oikeastaan aika raikkaana tuulahduksena. Itseäni, jo mainostamastani poliittisen kuran ulos sulkevasta näkökulmasta, ajatus suomalaisesta KHL-seurasta kutkutti. Lisäksi Westerlundin nimeäminen valmentajaksi vain lisäsi mielenkiintoani.

KHL-seikkailusta, jos se joskus päättyy, soisi jotain tarttuvan seuran mahdollista paluuta Suomen sarjoihin silmälläpitäen tarttuvan, niin ehdottomasti "altavastaajakokemus" (vaikka erityisesti runkosarjoja katsoessa Jokerit toki kuuluu kiistatta KHL:n kärkiseuroihin - hyvää duunia!) ja suhteellisen niukoilla resursseilla (ainakin muihin kärkiseuroihin nähden) operoiminen. Tämä - sallinette pienen kärjistämisen - "pienen seuran", "isojen kiusaajan" ja "paskasta kultaa eikä kullalla paskaa" -kokemus tehnee isossa kuvassa jopa ihan hyvää, sillä viimeisten Liiga-vuosien Jokereilta se perspektiivi oli kenties aikalailla täysin tavoittamattomissa. Näin ollen uskoisin ja toivoisin, että jos Jokerit joskus Suomen sarjoihin tiensä takaisin löytää, tulee se olemaan sekä brändinä että urheiluorganisaationa jopa aiempaa laadukkaammalla ja tasaisemmalla pohjalla, vaikkei välitöntä jättipottia tulisikaan. En näkisi tämän myöskään täysin sulkevan pois sitä "suurin ja kaunein" -ajatusmallia ja pirullista pilkettä silmäkulmassa... :)

Loppuun vielä täysin vilpittömät pahoittelut, jos näkemykseni osuvat erityisesti pitkän linjan Jokerit-fanien silmiin lähinnä ulkopuolisen wannabe-asiantuntijan besserwisseröintinä. Se ei missään nimessä ole tarkoitukseni ja korostan vielä, liiallisen perseennuolentavaikutelman uhallakin, etten missään nimessä halua kenenkään henkilökohtaista kannattajakokemusta (asettui se sitten mihin tahansa tätä KHL & Jokerit -näkemysten spektriä tahansa) väheksyä.

EDIT: *Muistinkin väärin! Tarkoitin viitata tähän YLE:n juttuun:
Kommentti: KHL:n sekoilu koronavirushuolessa kertoi vain yhden asian – reilu 10 vuotta sitten ladeltiin kauniita valheita

Viimeksi muokattu:

Subrosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän faneja, jotka kaipaavat puhtaasti tai puhtaammin ammattilaisurheilun sisäisen rationaliteetin määrittämää sarjaa. Itselleni kuitenkin altavastaaja-asetelman ohella nimenomaan poliittinen "outous", urheilun ja politiikan epämukavan rajapinnan suhteellinen laveus Venäjällä ja myös tuo Randalfin mainitsema Venäläisen valmennus- ja joukkueenjohtokulttuurin härskeys ovat mielenkiintoa kannattelevia tekijöitä.

KHL:ssä on myös jäljellä pientä fyysistä armottomuutta samaan aikaan, kun kotimaassa perätään ottelukieltoja yhä useammin vaikkapa puhtaistakin taklauksista. Yhä useampi ääni vaatii taklausten ja pienen fyysisen läikkymisen kitkemistä pelistä. Minulle ne kaikki kuuluvat lajikulttuuriin. Samoin ylipäänsä joukkuepelikulttuuriin, kaikkeen fanitettavaan urheiluun yleensä ja kaikkeen, mihin liittyy rahaa ja vedonlyöntitoimintaa liittyy kulissien takana kähmimistä. Tietysti Venäjä on erityisgenre ja osa tästä toiminnasta liittyy valtiolliseen tms. vallankäyttöön. Kuitenkin se, että kotimainen joukkue rohkenee lähteä tarpomaan itänaapurissa itänaapurin säännöillä ja etenkin säännöttömyksillä on mahtavaa viihdettä. Yhteistä historiaakin vasten.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sinänsä en näkisi hedelmälliseksi miettiä sitä, onko Liiga vai KHL parempi. Sääli kun suomessa ei varsinaisesti ole määräistä artikkelia, englanniksi menisin sanoin "the league". Molemmissa on kuraa, molemmissa on hyvää ja sitten on paljon siltä väliltä. Menee melko subjektiiviseksi mitä asioita painottaa. Jos mä olisin puhtaasti urheiluviihteen parissa, niin ottaisin KHL:n koska tahansa. Koska mulle toi on kuitenkin enemmän kuin urheilua, niin näistä kahdesta valitessa oma valintani osuisi koska tahansa Liigaan. Mä näen KHL:ssa hyviä ja viihdyttäviä asioita, samoin Liigassa näen paljon skeidaa. KHL:ssa pelataan parempaa lätkää, tietyllä pervolla tavalla "underdog" asenne venäläisiä vastaan tuntuu hyvältä, vuosien aikana on nähty huimia yksilöitä ja vastaavaa. Liigassa on ollut melkoista perseilyä milloin pelikieltojen, milloin jonkun muunkin kanssa. Mutta mun subjektiivisen näkemysen perusteella pros:cons suhde kääntäisi homman Liigan puolelle. Ja tietty se moraalinen kompassi toki vielä, niin kauan kuin tuo sarja on näinkin läheisessä suhdeessa Putinin hallintoon, mun on vaikea hyväksyä koko sarjan olemassaoloa. Ei sitä, että Jokerit pelaa kyseistä sarjaa, vaan ylipäätänsä sen olemassaoloa.

Jos tän asetelman kääntäisi futiksen puolelle, niin jos Venäjällä pelattaisiin Euroopan aivan kärkipään sarjaa ja HJK siirtyisi sinne, aivan varmasti mun kiinnostus futista kohtaan kasvaisi. Varmasti kävisin enemmän Töölössä katsomassa livenä, joku TV-paketti voisi löytyä ja käyttäisin enemmän aikaa jengin kartoittamiseen. Miksi? Koska mulla suhde HJK:n kanssa on sellainen, että sen pettymykset eivät varsinaisesti mene tunteisiin, tietty side seuraan kuitenkin on ja laji on nasta. Ja aivan varmasti jos tämä sama kysymys esitettäisiin jollekin Klubin tosifanille, niin reaktiot voisivat olla tyystin toiset. Hänelle se joukkue ei ole käytännössä vain ja ainoastaan viihdettä, vaan huomattavasti enemmän.

Mutta jos palataan Jokereihin, niin verrataanpa Jokereita vaimoon. Mun oma suhde on se, että aivan kuin vaimo olisi merkittävästi lihonnut. Totta kai mä haluaisin sen fitin mimmin takaisin, joka ei ole kasvanut jo vaarallisen lihavaksi. En mä sitä silti jättäisi ja hakisi eroa. Kun puolestaan esimerkiksi vuosia seuran eteen hirveällä vaivalla duunia tehnyt @-Ville- on toisessa tilanteessa. Kaiken hänen duuninsa jälkeen tuo vertaus olisi lähempänä sitä, että se vaimo olisi pettänyt sua ties kuinka kauan sun pahimman vihamiehen kanssa, olet kasvattanut tietämättäsi sen toisen äijän jälkikasvua omanasi ja eron hetkellä nyt jo ex-vaimo vie vielä puolet kämpästä ja potkaisee koiraa. Vähän eri tilanne kuin mulla, jonka työpanos seuraa kohtaan on ollut aivan mitätöntä hänen duuniinsa nähden.

Nostin tuossa esille kuvitteelliset caset "HJK" ja "vaimo" tarkoituksella. Niiden kautta on mielestäni mahdollista ymmärtää sitä, miksi tämäkin ketju on kestänyt reilu 200 sivua ja kohta seitsemän vuotta. Me ollaan täällä tyystin eri syistä ja erilaisin taustoin. Se kohta missä hyppy syrjään tuo toiselle uutta viihdettä (case HJK) ja sitä kautta yhtä perspektiiviä, toiselle se voi inhimillisistä syistä (case vaimo) vertautua parisuhteeseen. Eli eiköhän tämä ketju ole aktiivinen vielä 2030, jos siis palsta on vielä pystyssä ja Jokerit ylipäätään pelaa joko Liigaa, KHL:ää tai jotain uutta ja suurta sarjaa. Eiköhän osa silloin muistele täällä sitä, kuinka KHL lumosi, LoKoMo teki tuhoja ja kuinka KHL avasi kiinnostuksen Jokereita kohtaan. Varmaan mä tekisin samoin, jos tuossa HJK-vertauksessa olisin ollut 5+ "ruplafutiksen" messissä ilman merkittävää suhdetta "veikkausliigaklubiin".

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viesti on johtanut pelikieltoon
Sinänsä en näkisi hedelmälliseksi miettiä sitä, onko Liiga vai KHL parempi. Sääli kun suomessa ei varsinaisesti ole määräistä artikkelia, englanniksi menisin sanoin "the league". Molemmissa on kuraa, molemmissa on hyvää ja sitten on paljon siltä väliltä. Menee melko subjektiiviseksi mitä asioita painottaa. Jos mä olisin puhtaasti urheiluviihteen parissa, niin ottaisin KHL:n koska tahansa. Koska mulle toi on kuitenkin enemmän kuin urheilua, niin näistä kahdesta valitessa oma valintani osuisi koska tahansa Liigaan. Mä näen KHL:ssa hyviä ja viihdyttäviä asioita, samoin Liigassa näen paljon skeidaa. KHL:ssa pelataan parempaa lätkää, tietyllä pervolla tavalla "underdog" asenne venäläisiä vastaan tuntuu hyvältä, vuosien aikana on nähty huimia yksilöitä ja vastaavaa. Liigassa on ollut melkoista perseilyä milloin pelikieltojen, milloin jonkun muunkin kanssa. Mutta mun subjektiivisen näkemysen perusteella pros:cons suhde kääntäisi homman Liigan puolelle. Ja tietty se moraalinen kompassi toki vielä, niin kauan kuin tuo sarja on näinkin läheisessä suhdeessa Putinin hallintoon, mun on vaikea hyväksyä koko sarjan olemassaoloa. Ei sitä, että Jokerit pelaa kyseistä sarjaa, vaan ylipäätänsä sen olemassaoloa.

Jos tän asetelman kääntäisi futiksen puolelle, niin jos Venäjällä pelattaisiin Euroopan aivan kärkipään sarjaa ja HJK siirtyisi sinne, aivan varmasti mun kiinnostus futista kohtaan kasvaisi. Varmasti kävisin enemmän Töölössä katsomassa livenä, joku TV-paketti voisi löytyä ja käyttäisin enemmän aikaa jengin kartoittamiseen. Miksi? Koska mulla suhde HJK:n kanssa on sellainen, että sen pettymykset eivät varsinaisesti mene tunteisiin, tietty side seuraan kuitenkin on ja laji on nasta. Ja aivan varmasti jos tämä sama kysymys esitettäisiin jollekin Klubin tosifanille, niin reaktiot voisivat olla tyystin toiset. Hänelle se joukkue ei ole käytännössä vain ja ainoastaan viihdettä, vaan huomattavasti enemmän.

Mutta jos palataan Jokereihin, niin verrataanpa Jokereita vaimoon. Mun oma suhde on se, että aivan kuin vaimo olisi merkittävästi lihonnut. Totta kai mä haluaisin sen fitin mimmin takaisin, joka ei ole kasvanut jo vaarallisen lihavaksi. En mä sitä silti jättäisi ja hakisi eroa. Kun puolestaan esimerkiksi vuosia seuran eteen hirveällä vaivalla duunia tehnyt @-Ville- on toisessa tilanteessa. Kaiken hänen duuninsa jälkeen tuo vertaus olisi lähempänä sitä, että se vaimo olisi pettänyt sua ties kuinka kauan sun pahimman vihamiehen kanssa, olet kasvattanut tietämättäsi sen toisen äijän jälkikasvua omanasi ja eron hetkellä nyt jo ex-vaimo vie vielä puolet kämpästä ja potkaisee koiraa. Vähän eri tilanne kuin mulla, jonka työpanos seuraa kohtaan on ollut aivan mitätöntä hänen duuniinsa nähden.

Nostin tuossa esille kuvitteelliset caset "HJK" ja "vaimo" tarkoituksella. Niiden kautta on mielestäni mahdollista ymmärtää sitä, miksi tämäkin ketju on kestänyt reilu 200 sivua ja kohta seitsemän vuotta. Me ollaan täällä tyystin eri syistä ja erilaisin taustoin. Se kohta missä hyppy syrjään tuo toiselle uutta viihdettä (case HJK) ja sitä kautta yhtä perspektiiviä, toiselle se voi inhimillisistä syistä (case vaimo) vertautua parisuhteeseen. Eli eiköhän tämä ketju ole aktiivinen vielä 2030, jos siis palsta on vielä pystyssä ja Jokerit ylipäätään pelaa joko Liigaa, KHL:ää tai jotain uutta ja suurta sarjaa. Eiköhän osa silloin muistele täällä sitä, kuinka KHL lumosi, LoKoMo teki tuhoja ja kuinka KHL avasi kiinnostuksen Jokereita kohtaan. Varmaan mä tekisin samoin, jos tuossa HJK-vertauksessa olisin ollut 5+ "ruplafutiksen" messissä ilman merkittävää suhdetta "veikkausliigaklubiin".

Hipelöi nyt vaan ihan kiltisti sitä "pikkusen turvonnutta vaimoa", ja koittaa omalla panostuksellaan ja kannattajan innovaatioilla tukea mahdollisimman paljon sitä, että tämä vaimo pääsee taas kolhuista huolimatta suunnilleen siihen samaan viehkeään kondikseseen/tilaan, jossa alkuperäinen ihastuminenkin tapahtui. Juuri nyt se panostus tarkoittaa teillä boikottia peleistä.

Joo joku sokea khl-fani saattaa nyt huutaa, että ei se vanha mihinkään taivu enää varsinkaan noilla polvilla, mutta kyllä mä sanon, että se venäläinen huora voi olla ihan kiva yhden kuusysin verran, mutta se, että lähtee kokonaan sille tielle ja maksaa siitä oman identiteettinsä illasta toiseen, niin kyllä siinä huoraa myös itsensä (kannattajana). Se kokonaisuus ja seurarakkaus pitää ymmärtää ja hypätä pois tosta venäläisestä ruletista, ennenkuin se mahdollisuus kokonaan häviää. Ehkä on jo hävinnyt, mutta vilpittömästi toivon että ei ole.

Mutta joo, tämä ketju ei tainnut alunperinkään olla ns.vierailijoille, joten askel taaksepäin...

Viimeksi muokattu:

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Tämähän on se myytti, jolla Jokereiden osallistumista KHL:ään perustellaan. Aikanaan kun siirtyminen julkistettiin tämän tueksi annettiin aina vain kahden pelaajan nimet, Radulov ja Kovalchuk. Silloinhan nämä kaverit taidettiin ostaa NHL:stä pois isolla rahalla, mutta nykyään liiga on täynnä venäläistä harmaata massaa. Kaikki toistivat noiden pelaajien nimiä, paitsi Kummola, joka muisti mainita Vehasen ja Sasu Hovin. Suomalaiset huiputkin suuntaavat nykyään yhtä lailla Sveitsiin ja Ruotsiin, kuin Venäjälle. Maajoukkueessakin on ollut tasiaisesti pelaajia kaikista euroopan huippusarjoista.

Viime aikoina on venäläinen mentaliteetti taas näyttäytynyt yllä olevien juttujen kaltaisesti. Ei saisi kritisoida, eikä sanoa asiat, niin kuin ne ovat vaan aina pitäisi esittää, että kaikki on loistavasti.

Jokereiden asioista perillä olevilta kysyisin, että pitääkö se tieto paikkansa, että Jokereiden vakuutusyhtiö ilmoitti, etteivät vakuutukset ole voimassa, jos lähtevät Pietariin pelaamaan? Siis hallituksen viime vikkoisen ulostulon jälkeen. Jos näin on, niin silloinhan Jokereiden päätös keskeyttää kausi ei ehkä ollutkaan niin jalo, kuin tähän mennessä on annettu ymmärtää. Silloinhan se oli puhtaasti taloudellinen päätös, eikä solidaarinen päätös suomalaisia kohtaan. Ja en siis tiedä onko tämä totta ja siksi kysyn.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihailtavaa jälleen tämä Jullien määrä Jokereiden ketjussa. Vaikka miten yritätte, loppujenlopuksi nuo avautumiset kertovat enemmän teistä, kun mistään muusta. Jatkakaa. Hyvää viihdettä.

mutta nykyään liiga on täynnä venäläistä harmaata massaa. Kaikki toistivat noiden pelaajien nimiä, paitsi Kummola, joka muisti mainita Vehasen ja Sasu Hovin. Suomalaiset huiputkin suuntaavat nykyään yhtä lailla Sveitsiin ja Ruotsiin, kuin Venäjälle. Maajoukkueessakin on ollut tasiaisesti pelaajia kaikista euroopan huippusarjoista.
Erityisesti nämä. Lisää, kiitos.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos näin on, niin silloinhan Jokereiden päätös keskeyttää kausi ei ehkä ollutkaan niin jalo, kuin tähän mennessä on annettu ymmärtää.

Mielenkiintoista, että jossain on näin linjattu. Mun mielestä tämä on ihan alusta alkaen vaikuttanut Jokereiden osalta ihan "tehdään paras päätös meidän kannalta" -asialta. Ehkä olen missannut jotain...

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jokereiden asioista perillä olevilta kysyisin, että pitääkö se tieto paikkansa, että Jokereiden vakuutusyhtiö ilmoitti, etteivät vakuutukset ole voimassa, jos lähtevät Pietariin pelaamaan? Siis hallituksen viime vikkoisen ulostulon jälkeen. Jos näin on, niin silloinhan Jokereiden päätös keskeyttää kausi ei ehkä ollutkaan niin jalo, kuin tähän mennessä on annettu ymmärtää. Silloinhan se oli puhtaasti taloudellinen päätös, eikä solidaarinen päätös suomalaisia kohtaan. Ja en siis tiedä onko tämä totta ja siksi kysyn.

Näin ainakin tässä uutisessa sanotaan, mielenkiintoista olisi tietää, pitääkö paikkansa...

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Näin ainakin tässä uutisessa sanotaan, mielenkiintoista olisi tietää, pitääkö paikkansa...

Tuossahan se todetaan, mutta lähteenä venäläinen KHL-pomo. Tiedä sitten voiko luottaa? Mutta jos vakuutusyhtiöltä on kysytty, niin silloinhan ollaan oltu aikeissa tai ainakin pohdittu matkaan lähtemistä. Voihan se niinkin olla, että Jokerit käytti vakuutusyhtiötä syntipukkina.

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Voihan se niinkin olla, että Jokerit käytti vakuutusyhtiötä syntipukkina.
Sulla tulee pitkä off season, jos yrität täällä pitkäänkin vielä vakuutella kuinka Jokerithan oli jo astunut Pietarin koneeseen, mutta viime hetkellä joku soitti vahingossa taskupuhelun IF:lle ja se meni kaiuttimelle ja kun siellä aspatäti sano silleen ettei olisi kauhean fiksua lähteä juuri nyt, niin koko kausi lyötiin pakettiin vain sen takia.

Perheelliset pelaajat ja kaikki muutkin olivat varmasti hyvin innoissaan lähdössä ulkomaille pelaamaan tyhjille katsomoille. Vaakakupissa kun olisi toisella puolella pari peliä lähemmäs Gagarin Cupia ja toisella puolella rajojen mahdollinen umpeutuminen pelien aikana, kahden viikon karanteenit jos tänne olisivat edes päässeet ja riski sairastua koronaan ja tuoda pöpöt Suomeen.

Putinin talutushihnat oli jo asetettu joukkueen jäsenten kaulan ympärille HKI-Vantaalla, mutta perkeleen vakuutusyhtiön aspa käveli kaiken tämän yli.

Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä alkuunkaan tätä ifk-henkisten tarvetta liikkua Jokereiden osioissa. Samalla en ymmärrä Jokeri-ihmisten tarvetta pyöriä ifk:n osioissa. Ymmärrän toki, että naapurilla voi olla ihan kivan näkönen kissa, mitä tekis mieli päästä joskus silittämään, mutta joo...

Kaverille lällättely on muutenkin tosi köyhää ja turhaa toimintaa. Ihan sama, miten päin se sit menee ja missä tilanteissa. Jos jonkun seuran kannattamisen ja sarjassa pelaamisen ainut suola on siinä, tai edes yksi suola tulee siitä, että voi länkyttää vastustajan faneille jotain urpoa, niin silloin kannattajakulttuurissa keskitytään vääriin asioihin.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaverille lällättely on muutenkin tosi köyhää ja turhaa toimintaa. Ihan sama, miten päin se sit menee ja missä tilanteissa.
Joillain on vaan se koulukiusaajan luonne, että aina pitää päästä lällättelemään ja irvistelemään. Itse voisin keksiä päivittäin vaikka miten monta aihetta naureskella ja ilkkua naapurille tai Liigalle, mutta ei kyllä käy mielessäkään mennä sinne kirjoittelemaan niitä monta monta kertaa.

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Mä en ymmärrä alkuunkaan tätä ifk-henkisten tarvetta liikkua Jokereiden osioissa. Samalla en ymmärrä Jokeri-ihmisten tarvetta pyöriä ifk:n osioissa.
Tuota, eikös tämän foorumin tarkoitus ole tuottaa asiallista keskustelua jääkiekosta ja jos jonkun tekee mieli kysellä tai kommentoida kauden tapahtumia, se hänelle sallittakoon! Modet hoitaa sit tarvittaessa loput!

Ketjun aiheena on fiilikset ja tunteiden ilmaiseminen on siis suotavaa ja jopa kannustettavaa. Itselle Jokerit on aiheuttanut hyvän olon tunnetta (suurimmaksi osaksi) jo kohta 30 vuotta, enkä ajatellut välittää, jos joku toinen vetää Jokereiden toiminnasta herneet palkoineen nenään!

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mä en ymmärrä alkuunkaan tätä ifk-henkisten tarvetta liikkua Jokereiden osioissa. Samalla en ymmärrä Jokeri-ihmisten tarvetta pyöriä ifk:n osioissa.

Henkilökohtaisesti mua ainakin kiinnostaa se, mitä naapurissa tapahtuu. Jo pelkästään sen takia, että kaveripiirissä on sinne suunnille kallellaan olevia jamppoja, joiden kanssa on ihan kiva puhua muustakin kuin säästä tai koronasta. Samoin koen tuon tärkeäksi asiaksi niiltä osin, mitä tulee suomalaisen lätkäskenen tajuamiseen: tuolla osiossa tuntuu olevan se tilanne, että oikeilla "filttereillä" mentäessä saa kohtuullisen hyvän kuvan senhetkisestä tilanteesta. Mä myös uskon, että naapurin leirissä on ihan vastaavaa porukkaa. Kiva se on puhua "meikäläistenkin" kanssa muusta kuin säästä ja koronosta, siinä samassa myös pysyen kärryillä mitä KHL:ssa tapahtuu.

Toki se on todettava, että kun tuossa nimen alla lukee "Jokerit" ja vieläpä Semir, niin henkilökohtaisesti luettujen viestien ja kirjoitettujen viestien suhde on mulla tuossa osiossa poikkeuksellisen alhainen.

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki keskustelu - jopa hivenen provokatiivinenkin - on ihan mukavaa piristystä näinä aikoina. Tietysti pitää yrittää pysyä ketjun aiheessa edes jollain tavalla.
Oli iso päätös jäädä pois pudotuspeleistä (joita kaiken järjen mukaan ei ikinä tule). Jotenkin uskoisin, että kaikkia merkittäviä osapuolia kuultiin ennenkuin päätös tehtiin. Kaipa sen vakuutuksenkin olisi jostain saanut, jos muut syyt olisivat puoltaneet pelien jatkamista.
Eivätköhän Jokerien napamiehet ole sen verran verkostuneita, että voivat saada jotain ennakkotietoja Suomen tulevista linjauksista.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joillain on vaan se koulukiusaajan luonne, että aina pitää päästä lällättelemään ja irvistelemään. Itse voisin keksiä päivittäin vaikka miten monta aihetta naureskella ja ilkkua naapurille tai Liigalle, mutta ei kyllä käy mielessäkään mennä sinne kirjoittelemaan niitä monta monta kertaa.

Heh, itsekin tähän joskus syyllistynyt mutta nyt on rehellisesti sanottava, että hifk:n asiat ei ole enää aikoihin kiinnostaneet.

Alkuvuodesta taisin käydä lukemassa mitä sille hallihankkeelle kuuluu ja osui silmiini joku ”hifk gimmat” tms ketju ja meinasin tölväistä siihen että ” Mä kun luulin että tämä oli Ville Peltoselle omistettu ketju” mutta jäi sitten kuitenkin väliin ...

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä nyt ei suoranaisesti liity koheloon, koska in the end itselle aika sama missä pelataan, kunhan pelataan ja mielellään hyvin. Mutta voi jumalauta kun odotan ensi kautta jo! Aivan älytön kiekkonälkä ollut pari päivää ja tästä sen nyt näkee, kuinka paljon lätkänseuraaminen kuitenkin merkitsee. Itsekin välillä vähätellyt kiinnostavuutta, mutta kun karkki viety pois kädestä kesken kaiken, niin itku on tullut. Pysykää nyt kotona, että ensi kaudella päästään pelaamaan. Toivottavasti sitten myös olisi oppinut tästä jotain. Eli ei olisi ekana itkemässä huonoista peleistä tai yksilösuorituksista, vaan osaisi arvostaa sitä, että ylipäätänsä pelataan ja osaisi nauttia myös niistä huonoista hetkistä. Sillä huonokin jääkiekkopeli tarjoaa kuitenkin elämyksiä enemmän kuin suljettu yhteiskunta. No nyt taas lähti liian deepiksi. Alkais jo kausi 2020-2021! Jokerit!

Oon miettinyt jo pitkään tätä keissiä, kun Jokereilla on tuhansia ja taas tuhansia faneja, jotka vihaa KHL:ää ja haluaisi joukkueen takaisin Liigaan, niin miksi nämä tuhannet fanit eivät lyö hynttyitä yhteen ja perusta uutta seuraa?

Joukkueen nimihän ei tarvitse, tai edes voikaan olla Jokerit, jos ei yhteistyötä Jokerit Ry'n kanssa tekisi, mutta tulevaisuudessa, kun KHL:ssä aika tulee päätökseen, niin perustetun organisaation voisi myydä Jokerit Ry'lle ja lyödä logon rintaan.

Jokereiden kannattajayhteisössä on kuitenkin paljon erilaisia, rautaiset Jokerisydämet omistavia faneja puuhamiehinä, jotka voisivat lyödä hynttyyt yhteen.

Idea: Keräätte sen 2-10 hengen porukan ja katsotte paljon rahaa tarvitsee jääkiekkojoukkueen perustamiseen johonkin nelosdivariin. Lyötte sen kokoon ja perustatte taustalle Oy'n. Osakeyhtiö Jokerit takaisin Liigaan sisältää 4100 osaketta. Näistä 2000 kappaletta myydään yksittäisinä Jokerifaneille (tai kelle tahansa) hintaan 500€. Koska faneja on paljon, niin tuon pitäisi onnistua ehkä viikossa. 2100 muuta osaketta on perustajien käsissä, jotta hallituksessa enemmistö pysyy johdon käsissä.

Osakkeen omistajilla olisi strategia, jossa jokainen yksittäissijoittaja sijoittaa viiden seuraavan vuoden ajan 100€ joukkueeseen, jotta toimintaa olisi varmistettu 200k€ pääomasijoituksilla vuosittain. Sillä rahalla saisi jääajat, kotipelit ja vieraspelireissut järkättyä helposti. Lisäksi toimitusjohtajan ja päävalmentajan palkan maksettua.

Näin Jokerit takaisin liigaan Oy on kerännyt miljoonan euron pääoman. Siitä on helppo lähteä nostamaan joukkuetta ylöspäin muutamassa vuodessa aina Mestikseen asti. Ja jahka namusedät lopettaa Jokereiden rahottamisen KHL:ssä, niin tämä fanien perustama joukkue nousisi Liigaan kabinettipäätöksellä ja nimeksi tulisi vanha kunnon Helsingin Jokerit.

Tiedän, tässä vedettiin mutkia aika paljon suoriksi ja kaikkea muuta, mutta yksinkertaisesti sanottuna kaiken pitäisi olla aika yksinkertaista jos vain halutaan... Ja mikäli jotain halutaan, niin sen eteen tehdään yleensä töitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy