Et siis pidä Hagmania liigatasolle kovana pelaajana, ymmärsinkö oikein? Onko Huhtalakaan sitä, vaikka kummatkin oli viime kaudella top-5 maalipörssissä? Mikähän sun käsityksessä onkaan Liigan keskimääräinen taitotaso, jos noi on jossain rivipelajaan ja kohtuullisen maalintekijän välimaastossa? Taito se maalintekokin on, ei se taito aina tarkoita pelkkiä
Kertoisitko ne 2/3 Jokereitten kahden kärkiketjun pelaajista, jotka ovat viime vuosina Liigaa pelanneet ja niistä vielä ne, jotka eivät ole taitotasoltaan erottuneet Liigassa? Hagman, Moses, Aaltonen? Ollaan varmaan aika yhtä mieltä Aaltosen taitotason poikkeavuudesta Liigassa. Hagman maalipörssin kärkinimiä viime kaudella. Moses ehkä. Joskin hänkin Liigan mittapuulla taitava vaikkakin hieman saamaton. Kapanen, Omark, Koukal olisi kaikki todella kovia pelaajia Liigaan. Pakit pääsääntöisesti Suomen maajoukkueesta ja päälle Gunderson ja Todd. Kyllä mä uskaltaisin väittää taitotason jo Jokereissa olevan hieman toista kuin Liigan yleinen taso. Liigan yleinen taso kun ei ole maajoukkuepelaaja. Kolmosketjussakin vielä Lukon toissakauden 1-sentteri ja viime kauden maalipörssin kärkinimistä Huhtala. Otetaan vielä huomioon, että Jokereilla ei todellakaan ole KHL:n nimekkäimpiä ja taitavimpia joukkueita, vaikka hyvä joukkue onkin. Montako tämän kauden liigapelaajaa pystyisit selkeästi laittamaan Jokereitten kahteen kärkikenttään nykyisten edelle? Tai montako pakkia pelaavaan kuusikkoon? Aivan.
Ei se mitään kuherruskuukautta vaadi, että voi myöntää taitotason KHL:ssä olevan aivan toisella tasolla Liigaan verrattuna.
Suurimman osan ymmärsit väärin. Minähän sanoin KHL:n olevan maailman toiseksi kovin sarja, ja Jokereiden rosteri kuin 2 parasta liigajoukkueista otettu yhteen. Mutta ei nuo pelaajat mitään täysin ylivertaisia ole liigapelaajiin nähden. Vain pari noista pystyisi liigassa dominoimaan, veikkaisin Omarkia ja Juhista. Tämä Gundersson ehkä. Ja Aaltonenkin oli ongelmissa, jos asenne ei ollut kohdillaan. Olen mä näköradiosta jotain KHL-pelejä katsellut, melko alentuvaa kuvitella, että en olisi KHL-kiekkoa edes nähnyt. KHL:n nopea pystysuunnan peli muuten ei sinänsä tarkoita parempaa laatua. Mun mielipide meidän pelistä ennallaan: VMP!! Mutta ikävystyttävät viivelähdöt voivat olla laadukkaampaa peliä kuin viihdyttävä pystykiekko. Itsekin toki katson mieluummin nopeaa peliä.