Kuka muu sitä on epäillyt kuin sinä?
Painu takaisin sinne koloosi tai lopeta trollaaminen ja provoilu.
Anteeksi missä kohtaa olen trollannut tai provonnut?? If you Can't stand the heat, stay out of the kitchen. Voisit myös tarkistaa säännöistä mitä sanotaan itsemoderoinnista ja raportoida mielestäsi provosoivat viestit moderaattoreille sen sijaan, että herätät täällä pahaa verta. Ok, joskus käytän värikästä kieltä, mutta sen ei pitäisi olla suuri synti.
En varmasti ole ainoa, joka on yllättynyt Jokereiden hyvästä alusta. Missään kohtaa en ole ollut ottamassa mitään pois Jokereilta. Päinvastoin olen erikseen maininnut Jokereiden joukkueen rakentamisen onnistuneen mainiosti. Samoin olen erikseen kiittänyt Jokereiden valmennusta. Sen sijaan olen epäillyt KHLn tasoa. Pikku hiljaa altaa ottamaan päähän eräiden kirjoittajien järjetön herkkähipiäisyys. Ei minun tarvitse selitellä mitään, sanojeni takana seison. Mutta heti kun KHL:n liittyy jotakin negatiivistä, niin ollaan huutamassa provokaatiota. Jotenkin tulee mieleen, että onko tämä nyt enään normaalin suomalaisen harkitsematon viesti vai onko kyseessä jotakin muuta? Kenen intresseissä on yrittää kokonaan hiljentää KHL:ää läheltäkään liippaava kritiikki. Voit sanoa takanasi oleville tahoille epäonnistuneesi (jos sellaisia siis on). Niin kauan kuin kritisoitavaa on, siitä tullaan kirjoittamaan.
Olen vain todennut, KHLn huonon (ok, käytin sanaa paska - mielestäni tämä on värikästä kieltä, mutta jos se on liian rivoa, ei kannata käydä matseissa, niissä kuulisit paljon pahempaa) tason yllättäneen. Tällä en tarkoita, etteivätkö pelit olisi viihdyttäviä ja tapahtumarikkaita. Tätä olen perustellut sillä, että KHL:ää on laajalti pidetty maailman toiseksi kovimpana sarjana. Näin olen itsekin tehnyt. Etukäteen olisi luullut, ettei Suomen Liigan keskitason joukkueella pitäisi olla mitään mahdollisuuksia sarjassa. Jokerit on kuitenkin aloittanut hyvin (kuten olen toistuvasti todennut). Tätä olen ihmetellyt.
Osa on huomauttanut, ettei Jokereiden tämän kauden joukkue ole enään se keskitason joukkue, mitä se muutamia vuosia on ollut vaan se on vahvistunut huomattavasti. Olen todennut tämän olevan totta. Kiistatta tämän kauden joukkue olisi liigassakin ykkössuosikkeja, ehkä jopa se suurin suosikki. Erikseen olen todennut sen maailmanluokan valmennuksen osuuden. Olenkin tämän johdosta todennut, että Jokereiden hyvä alku johtunee sekä sen omasta hyvästä suorittamisesta, mutta osin siitä ettei KHL olekaan ihan niin kova sarja kuin mitä laajasti ajatellaan. Kyllä sitä voitaneen luonnehtia maailman kakkossarjaksi, mutta mielestäni hyppäys Suomen tasosta KHL tasoon on onnistunut niin hyvin, että KHLn tasoa sopii ihmetellä. Mielestäni on perusteltua epäillä, että joko KHL ei ole ihan niin kova sarja kuin kaikki olemme ajatelleet tai sitten Liiga onkin huomattavasti kovempi kuin olemme ajatelleet.
Toki on vähän aikaista tehdä lopullisia päätelmiä, mutta suuntaa antava tämä alku on ollut. Katsotaan miten pelit menevät Venäjän kärkijoukkuita vastaan.
Kiitän niitä nimimerkkejä, jotka eivät ole suuttuneet värikkäistä ilmaisuistani vaan ovat asiallisesti keskustelleet itse asiasta. Moitin niitä nimimerkkejä, jotka eivät voi silmissään sietää KHLn ja paska-sanan ilmenemistä samassa kirjoituksessa. En ole Jokeri-fani, mutta en seuraa inhoakkaan, aikaisemmin se oli ainoa pääkaupungin seura jota kohtaa tunsin sypatiaa. Nyt alkaa sympatia olemaan vähissä, kun KHLää ei saa lähestyä negatiivisesta näkökulmasta ilman vihaista räksytystä. On mulla muutakin tekemistä. Palaan kyllä asiaan aivan varmasti kun aihetta on tai muuten vain sattuu kiinnostamaan, mutta en tässä kohtaa ole kauhean kiinnostunut olemaan KHL-fanipoikien maalitaulu.