Loppupäätelmä: Jokerit organisaationa on tahallaan tai tiedostamattaan tehnyt minun osaltani sellaisia päätöksiä, että tunnesiteet ensi kaudella KHL:ään siirtyvään seuraan katkeavat nyt. Historia säilyy alla ja muistot Jokereista, mutta jatkuvuus siis häviää. Parhaimmillaan lähdetään puhtaalta pöydältä. Tältä se nyt tuntuu ainakin. Eikä ole ollut helppoa käsitellä tätä asiaa. Voihan se olla, että takki kääntyy ja jokin ”aineeton asia taustalla” osoittautuu vahvemmaksi kuin tämä logiikka, jota olen esittänyt. Tai olen glory-hunter ja voittoisien esitysten jälkeen sulan vanhalle rakkaudelleni…
No mitä sitten tilalle? Muiden kuin Jokerien Liigapelejä olen seurannut tähänkin asti, mutta huomattavasti kliinisemmin ja keskittyen peliin, kaikkien tunteiden jäädessä taka-alalle. Toisen Liigajengin ottaminen tilalle ja samalle tunnetasolle tuntuu lähes mahdottomalta. Ehkä näinkin voi käydä, mutta todennäköisempänä pidän sitä, että NHL:n seuraamiseni lisääntyy ja mielenkiinto sitä kohtaan kasvaa. Junioripeleissä (Jokereiden) olen kyllä joskus käynyt. Ne ovat myös mielenkiintoisia, niitä täytyy harkita.
Mitä mieltä muut ovat? Samaa mieltä? Full of shit? Jos ette usko seuraavanne KHL-jokereita, niin mikä on teidän ratkaisunne? Toinen Liigajengi? Mestis? Junioripelit? NHL?
Edit: en tiedä miten voin unohtaa, mutta erääksi lempipelaajistani tuli Matti Lamberg ja hänet ehdottomasti olisin lisännyt listaani nuorista, lupaavista pelaajista.
Tässä vaiheessa (ja tuuletettuani Omarkin jatkoaikamaalia itsekseni kotisohvalla) voin kai kääntää julkisesti takkini ja tunnustaa, että en minä Jokereista kuitenkaan mihinkään ole päässyt. Paljon annoin viime kaudesta kritiikkiä, aiheesta, uskon edelleenkin, mutta en vaan pysty luopumaan. Näköjään. Okei, yhtään matsia en vielä paikan päällä ole nähnyt, mutta Viaplayn kautta olen katsonut lähes kaikki Jokerien pelit ja toiminta kiinnostaa edelleen. Viaplayn hankin kyllä pääsääntöisesti NHL:ää ajatellen, mutta kuitenkin. Muita liigajengejä voi käydä kattomassa, mutta ei niihin samaistu yhtään.
Olen Myrkky ja olen addikti.
Asiaan vaikuttavia tekijöitä:
- pelin laatu, ollut aika huikeaa. Ekan 12 pelin aikana on ollut erittäin jännittäviä ja mielenkiintoisia pelejä. Ei ihan kaikki, mutta kuitenkin monta. Enemmän kuin Liigassa.
- edellisen alakohtana tietty se, että otteluita on myös voitettu vaikuttaa mielialaan.
- rajusti vähentynyt negatiivinen myllytys mediassa. En tiedä, onko Jokerit ottanut käyttöön jonkun PR-firman tai mitä, mutta erittäin hyvää työtä on tehty positiivisen tai vähintään objektiivisen medianäkyvyyden kanssa. Tämä nostaa hyvin fiiliksiä.
- organisaation toiminta tässä vaiheessa vakuuttaa. Uusi toimitusjohtaja vakuuttaa, scouting vakuuttaa, jopa GM Kurri on alkanut vakuuttaa (ja Kurri oli itselleni suuri kysymysmerkki ja epäilyksen kohde. Tietty, osaaminen mitataan lopullisesti vasta hankaluuksia kohdattaessa, mutta hyvältä näyttää.
Muitakin asioita varmaan on, mutta tossa ensimmäiset. Summa summarum: tehkää sitten mitä vaan. Seuraan silti.