powerforward#7
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Philadelphia Flyers
Salmisen peluutus läpi kauden on osoitus Jalosen puusilmäisestä valmennuksesta. Vastuuta tulee, vaikka mitään ei tapahdu. Toivottavasti lähtevät kaikki samalla ovenavauksella, niin säästetään edes saranoita. (Jalonen, Raipe ja floppikolmikko)
Enemmänkin siitä, että rosteri on kapea. Meidän rosteri alkaa olla ja on osassa pelejä ollut niin ohut, että ei katsomoon ole edes varaa jättää ketään. Silloin Salmisen paikka on aivan oikein 2./3. ketjussa ja kakkosylivoimassa. Jos olisi varaa laittaa ukko mäkeen (ja parempi tilalle), niin siitä vaan. Koska Joensuu, Huhtala, Pihlström ja Jormakka ovat kaikki missanneet vähintään kymmenen peliä, niin ei tuonne kärkiketjuihin* ole oikein ollut ketään muita laitureita laittaa. Ja Pihlströmkin on taidettu pakon edessä muuttaa sentteriksi. Kaikki kunnia Anttilalle, Marjamäelle ja jopa Talajalle tsemppaamisesta ja jopa kohtalaisista pisteistä, mutta kyllä minä hyväksyn, että meidän edes potentiaalisesta pistenikkarista yritetään saada tehoja irti.
*tai paremmin 2. ja 3. ketjuihin, kun ykkösessä Salmista ole juuri kokeiltu alkukauden jälkeen
Ja kaikesta huolimatta Salminen on kuitenkin meidän 5. paras pistemies. Enkä sen kummemmin puolustele Salmista, ollut suurin pettymys itselle koko joukkueesta ja pelannut suurimman osan kaudesta välttävällä tasolla, jos sitäkään. Muita ei vain ole ja kun Kurrilta on tullut tieto, että Salminen (ja Hishon) pysyvät joukkueessa kauden loppuun, eikä muita ole tulossa, niin pakkohan noita on yrittää "peluuttaa vireeseen". Tai pakko ja pakko, mutta tuskin Talaja tai Marjamäki sen paremmin olisi kakkosyv:tä saanut toimimaan.
Ja joo Gymer sitä ja tätä... Olen samaa mieltä monen muun kanssa siitä, että poika ei ole valmis, kuin korkeintaan siihen, että selviytyy 5-5 pelissä ja on käyttökelpoinen ylivoimalla.
Eli kyllä minä syytän meidän 2. ja 3. ketjujen toimimattomuudesta ennenkaikkea Kurria. Paha se on laittaa toimivia koostumuksia kasaan, jos a) käytettävissä on vain nippa nappa kokoonpanoon tarvittava määrä hyökkääjiä ja b) kahteen esimmäiseen ketjuun hankituista pelaajista puolet on totaalisia floppeja (Keränen, Salminen, Hishon), eikä muistakaan oikeastaan kukaan ole noussut ylittämään omaa tasoaan, kuten edellisillä kausilla on käynnyt.