JOKKERI kirjoitti:Mites olis tuo henkilö meille voimasentteriksi? ja sit viereen joku tyyliin Steve Kariya ja Hyvönen
Ei todellakaan! Kyl meillä on ihan tarpeeksi noita isoja, vahvoja ja kankeita pelaajia.
JOKKERI kirjoitti:Mites olis tuo henkilö meille voimasentteriksi? ja sit viereen joku tyyliin Steve Kariya ja Hyvönen
Acid kirjoitti:Ei todellakaan! Kyl meillä on ihan tarpeeksi noita isoja, vahvoja ja kankeita pelaajia.
cobol kirjoitti:Viitaluoma saldo raskaalla peliajalla oli 2 maalia, 0 ykkössyöttöä ja 2 kakkossyöttö kuudessa ottelussa. Yhtään isoa maalia tai syöttöä Viitaluoma ei saanut.
kone82 kirjoitti:.
Vaimo odottaa kolmatta lasta ja mikä sen hienompaa kuin synnyttää äpärä Amerikassa.
Gags kirjoitti:.
Ei kiitos Bendalle. En ikinä unohda panostaan pleijareissa viimeisellä Jokeri-kaudellaan.
Tuoppi kirjoitti:Eihän se mikään äpärä ole jos syntyy avioliittoon. =)
MC61 kirjoitti:Cobol, onko Jokereihin tulossa ensi kaudelle yksi tai useampi gamebreaker? Eli tasoltaan Metropolitia tai V.Peltosta lähellä oleva pelimies.
Acid kirjoitti:Mites se Somervuori josta oli jossain vaiheessa puhetta. Onko mitään toivoa nähdä ensi kaudella Jokereissa?
Minusta Virmasella nimenomaan oli tuossa asiassa pelisilmää, olettaen tietysti, että perustelunsa olivat samat kuin minun. Oletettuun hintaansa nähden Kariyalla on kuitenkin niin selkeitä pelillisiä puutteita, ettei mitenkään takuuvarmasta hankinnasta voida puhua.Tökö kirjoitti:Sitten tämä kaikkien aikojen Virmas-pelisilmä eli Steve Kariyan hylkääminen.
Jotenkin tässä kappaleessa on sisäänrakennettu ristiriita. Jos kerran kyseinen agenttifirma on jotenkin rakentamassa Jokereiden joukkuetta - kuten cobol on nyt sitkeästi muistanut mainostaa - mikseivät sen edustamat pelaajat sitten pelaakaan ensi kaudella Jokereissa? Koska Jokereilla ei ole rahaa? Koska agenteilla ei ole sopivia pelaajia itsensä mielestä? Auttaako agenttifirma nyt Jokereita löytämään kilpailijoiltaan hyviä pelaajia?cobol kirjoitti:Ehdolla oli siis paljon ja suhteellisen hyviä acmelaisia, mutta niin vaan muualla jatkavat. Itse pidän isommin mahdollisena enää tuosta listasta Elorantaa. Myös Hirso on vielä teoriassa mahdollinen, vaikka omien sanojensa mukaan lähtee Pohjois-Amerikkaan.
Silitysrauta-Mike kirjoitti:Jotenkin tässä kappaleessa on sisäänrakennettu ristiriita. Jos kerran kyseinen agenttifirma on jotenkin rakentamassa Jokereiden joukkuetta - kuten cobol on nyt sitkeästi muistanut mainostaa - mikseivät sen edustamat pelaajat sitten pelaakaan ensi kaudella Jokereissa?
En ymmärrä, kuinka tilanne on muuttunut edelliskaudesta, tai sitä edellisestä. Agentinhan pitääkin rauhassa pohtia tilannetta pelaajan ja oman etunsa kannalta.cobol kirjoitti:Acme voi rauhassa pohtia tilannetta pelaajan ja oman etunsa kannalta. Vasta sen jälkeen tulee Jokerien etu jos silloinkaan.
En vieläkään ymmärrä, kuinka tilanne on muuttunut vaikkapa toissakaudesta. Onhan muillakin agenteilla laadukkaita suomalaispelaajia, jotka Virmanenkin tuntee.cobol kirjoitti:Jokerit kuitenkin hyötyy yhteistyöstä. Ilman sitä se voisi jäädä kokonaan ilman esimerkiksi laadukkaampia suomalaisia pelaajia ja joutuisi turvautumaan ilman asiantuntemusta joidenkin huuhaa-agenttien palveluun.
Eli on neuvoteltu agenttien kanssa pelaajan hinnasta?cobol kirjoitti:Olen varma siitä, että yhdessä on sovittu tietyt rajat. Acmen kautta tulevan pelaajan on täytettävä tietyt laatukriteerit ja jos ne eivät täyty, korvausta voidaan esimerkiksi hiukan pudottaa yms.
Jopa valmentajat? Myönnän, cobol, nyt veit mua kuin laskiämpäriä.cobol kirjoitti:En tiedä kuinka moni tuntee agenttin osuutta SM-liigassa tällä hetkellä. Se on erittäin merkittävä kuten mm. minä olen kirjoitellut jo vuosia. Jopa valmentajat ovat agenttien vallasta hyvin huolissaan tällä hetkellä.
eh kirjoitti:Nakutellakseen huikean pistemäärän Kariya tarvitsee vierelleen ensinkin huipputason maalintekijän, sillä hänen oma laukauksensa on SM-liigatasollekin melko säälittävä.
eh kirjoitti:Toiseksi ketjussa pitää olla varmistava hyökkääjä, sillä Steven vahvuudet rajoittuvat tilanteisiin, jossa omalla joukkueella on kiekko.
Johan cobolkin on osoittanut, että ei se näin ole, koska ei cobolin mainitseman agenttifirman pelaajista yksikään pelaa Jokereissa.scholl kirjoitti:Eli jos firman kannalta on parempi, että Hirso pelaa seuraavana vuonna Jokereissä, eikä IFK:ssa niin screw the ifk-juniorisuus tai Hirson oma tahto.
Seurat eivät saa tehdä agenttien kanssa yhteistyötä, agenttien omien sääntöjen mukaan. Lainaan itseäni toisesta ketjusta:scholl kirjoitti:Masentavaa, jos joku seura oikeasti tekee sitten jonkunlaisen agenttifirman kanssa jotain suurempaa yhteistyötä. Sehän tarkoittaa sitä, että ollaan aikalailla tilanteessa, missä vapaasta kilpailusta ei ole tietoakaan ja koko homma alkaa haiskahtaa korruptoituneelta. Liigan pitäisi kyllä jossakin mielessä puuttua tuollaiseen puuhasteluun.
Silitysrauta-Mike kirjoitti:"4.5. Agentti ei saa laskuttaa tai veloittaa palkkiota agenttitehtävän hoitamisesta jääkiekkoseuralta tai -yhteisöltä. Agentti ei muutoinkaan saa ottaa jääkiekko¬seuralta tai -yhteisöltä vastaan rahaa tai muutakaan rahanarvoista etua tehtäviensä suorittamisesta."
Eli, agentti tässä tapauksessa hankkisi omasta tallistaan pelaajia Jokereille, ja pelaaja maksaa siitä vielä liksan agentille? Pelaaja-agentti on nimensä mukaisesti pelaajien agentti, pelaajien edustaja. Ei seurojen. Seurat eivät tietääkseni periaatteessa saisi edes antaa toimeksiantoja agenteille.
cobol kirjoitti:Odottelenkin hieman sitä, että joku hoksaa tämän :) Viime syksynä muutama Acmen pelaaja siirtyi Jokereista pois aivan viime vaiheessa, mm. Filppula ja Thomas. Hjallis vielä rähjäsi mediassa Filppulan lähdöstä, että vittu kun oli toisin sovittu ja luvattu... Agenteilla nyt vaan on niin iso valta, että he siirtelevät pelaajia sen mukaan kun katsovat olevan pelaajan kehitykselle ja itselleen paras. Mutta mitä yksikään seura voi tehdä kun jokainen pelaaja on agenttilla ja laadukkaammat pelaajat ovat Acmella?
Niinpä Acme voi rauhassa pohtia tilannetta pelaajan ja oman etunsa kannalta. Vasta sen jälkeen tulee Jokerien etu jos silloinkaan. Jokerit kuitenkin hyötyy yhteistyöstä. Ilman sitä se voisi jäädä kokonaan ilman esimerkiksi laadukkaampia suomalaisia pelaajia ja joutuisi turvautumaan ilman asiantuntemusta joidenkin huuhaa-agenttien palveluun. Olen varma siitä, että yhdessä on sovittu tietyt rajat. Acmen kautta tulevan pelaajan on täytettävä tietyt laatukriteerit ja jos ne eivät täyty, korvausta voidaan esimerkiksi hiukan pudottaa yms.
En tiedä kuinka moni tuntee agenttin osuutta SM-liigassa tällä hetkellä. Se on erittäin merkittävä kuten mm. minä olen kirjoitellut jo vuosia. Jopa valmentajat ovat agenttien vallasta hyvin huolissaan tällä hetkellä.
cobol kirjoitti:Näidenkin kanssa on neuvoteltu ja ovat ilmeisesti tulossa:
Kuparinen
Viitaluoma
Riksman
Louhi
Tuulola