Jokerit 2006-2007

  • 1 249 815
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa mun puolesta mennä sinne minne aurinko ei paista eli pohjoiseen. Takaisin ei tarvitse tulla. Todennäköisesti teki olympitauon aikana jo sopimuksen muualle ensi kaudesta. Ainakin sen näköistä oli Hanskin neppailu. Olympialaisia edeltävillä otteilla olisin kyllä jengissä pitänyt, mutta viimeisissä peleissä tuskin olisi yksijalkaisesta mummosta ohi mennyt. Ehkä inisen turhasta, mutta mua vaan jäi kyrpimään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kärpät#18 kirjoitti:
Hyvönen lienee suurella varmuudella Kärppien mies seuraavat kaksi kautta. Näin kertoivat asiasta hyvin perillä olevat tahot.

Näinpä.

Jokerien tilanne ei kuitenkaan ole mielestäni huono noin paperilla, sillä rosteriin on näillä näkymin tulossa kaksi tasokasta kanukkia, yksi hyvä kaveri Elitserienin finaalista, kaksi tai jopa kolme tasokasta paluumuuttajaa, yksi hyvä maalivahti, kaksi hyvää siirtoa liigan sisältä jne. Nimistä en kerro mitään - en edes vihjaise pelipaikkoja yv:llä - mutta nimenomaan paperilla aivan asiallinen jengi. Tosin nämäkin nyt venaavat uskoakseni valmentajaa eli nimiä löytyy papereista lopullisesti vasta kun tiedetään aivan varmasti se kuka Jokereita valmentaa ensi kaudella.

Se on sitten kokonaan toinen asia, minkälainen joukkue tästä keitoksesta saadaan. Siihen vaikuttaa niin moni asia, että sitä on turha vielä ennustella. Sijat voivat olla samalla materiaalilla suunnilleen kaikkea 2-11 välillä, jos pelaajat kokevat itsensä muukalaisiksi, jotka nostavat vain Suomen oloissa ison tilin. Valmentajasta riippuu myös paljon. Hänen pitää pystyä luomaan onnistumisia ja itseluottamusta tukeva ilmapiiri, koska H&V eivät sitä tee. H&V:n toimesta joukkueen yllä leijuu liian paljon kysymyksiä ilman vastausta, joten valmentajalla on erittäin merkittävä rooli joukkueen rakentamisessa Jokereiksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
mutt kirjoitti:
Onko tämä herra kenties suomalainen?

Katsellaan sitten aikanaan kun Jokerit joukkueensa ilmoittaa.

Kerroin tilanteesta vain siksi, että ei nyt vaivuta aivan synkkyyteen ensi kauden suhteen - ainakaan vielä huhtikuussa :)
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
cobol kirjoitti:
Katsellaan sitten aikanaan kun Jokerit joukkueensa ilmoittaa.

Kerroin tilanteesta vain siksi, että ei nyt vaivuta aivan synkkyyteen ensi kauden suhteen - ainakaan vielä huhtikuussa :)

Millonkas nyt se "massiivinen tiedoitustilaisuus" tarkalleen ottaen pidetään?

Ilahduttavin uutinen olisi Riksman tällä hetkellä.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jan-Axel Alavaaran nimi oli täällä ainakin aiemmin esillä ja kaverihan pelailee Frölundassa. Taitaapi olla ruotsalainen.
Suomalaisista finaaleissa (Frölunda ja Färjestad) ovat Frölundan puolelta Tom Koivisto, Antti-Jussi Niemi, Markus Seikola, Arto Tukio ja Tomi Kallio sekä Färjestadista Rami Alanko, noin nopeasti katsottuna. Tuttuja nimiä SM-liigasta ja Jokereistakin.
Mitään tietoa mulla ei siis mulla asiasta ole, mutta jotenkin itse pidän todennäköisenä, että mahdollinen tulija olisi joku em. nimistä.

Katsotaan, miten tilanne kehittyy.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Gepardi kirjoitti:
Jan-Axel Alavaaran nimi oli täällä ainakin aiemmin esillä ja kaverihan pelailee Frölundassa. Taitaapi olla ruotsalainen.
Suomalaisista finaaleissa (Frölunda ja Färjestad) ovat Frölundan puolelta Tom Koivisto, Antti-Jussi Niemi, Markus Seikola, Arto Tukio ja Tomi Kallio sekä Färjestadista Rami Alanko, noin nopeasti katsottuna. Tuttuja nimiä SM-liigasta ja Jokereistakin.
Mitään tietoa mulla ei siis mulla asiasta ole, mutta jotenkin itse pidän todennäköisenä, että mahdollinen tulija olisi joku em. nimistä.

Katsotaan, miten tilanne kehittyy.

Frölundan sopimustilanne

Färjestadin sopimustilanne

Joten tuskin on kukaan suomalainen. Oma suosikkini olisi Frölundan Johnny Odya, jonka voisi ajatella olevan Ruotsin vastine Brad Nortonille. Hemmetin kova peluri, ja miehellä on vielä ihan ok kädetkin. Olisi hemmetin hieno peluri Jokeripakkaan.

Edit: Jari Tolsaa (ruotsalainen, Frölunda) on kyllä huhuttu Suomeen. Mutta tuskin nyt sentään Jokereihin.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
kone82 kirjoitti:

Sopimukset on aina purettavissa. Itse veikkaisin kyseisen kaverin olevan Niemi tai Alanko. Toivottavasti Niemi.

Täytyy kyllä sanoa, että tuo Cobolin lista toi valoa arkeen. Toivotaan, että se valmentaja-asia saataisiin vielä kuosiin.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
cobol kirjoitti:
Näinpä.
Jokerien tilanne ei kuitenkaan ole mielestäni huono noin paperilla, sillä rosteriin on näillä näkymin tulossa kaksi tasokasta kanukkia, yksi hyvä kaveri Elitserienin finaalista, kaksi tai jopa kolme tasokasta paluumuuttajaa, yksi hyvä maalivahti, kaksi hyvää siirtoa liigan sisältä jne. Nimistä en kerro mitään - en edes vihjaise pelipaikkoja yv:llä - mutta nimenomaan paperilla aivan asiallinen jengi. Tosin nämäkin nyt venaavat uskoakseni valmentajaa eli nimiä löytyy papereista lopullisesti vasta kun tiedetään aivan varmasti se kuka Jokereita valmentaa ensi kaudella.

Miltäs tämä kuulostais:

Valtonen - Santala - Canadien X
Niemi - Lepistö

Louhi - Viitaluoma - Canadien Y
Tuulola - Kankaanperä

Virta - Pakaslahti - Varis
Järventie - Kantee

Koivisto - Kivistö - Uronen
Kalteva - Latvala

Saatoin jopa unohtaa jonkun. Jos kanukit on pelimiehiä, niin tästähän voi jopa syntyä jotakin. No fantasiaahan nämä ketjut vielä toistaiseksi ovat.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Dynamo#79 kirjoitti:
Saatoin jopa unohtaa jonkun.

Ketkä olisivat paluumuuttajia? Tuulola yksi, Niemikin ehkä, mutta kuka kolmas paluumuuttaja?

Mutta ei Niemi sieltä tule, uskoisin sen ennemmin olevan Alanko, mutta en usko kyllä edes Alankoon. Mutta tuo Jason Krog kelpasi kyllä, vaikkei hän olekaan hyvä. Mutta eikö HIFK:kin havitellut Sheddenille Krogia, mutta se meni poskelleen? Vaan eipä Krog ole tänne eksymässä.
 
Gepardi kirjoitti:
Suomalaisista finaaleissa (Frölunda ja Färjestad) ovat Frölundan puolelta Tom Koivisto, Antti-Jussi Niemi, Markus Seikola, Arto Tukio ja Tomi Kallio sekä Färjestadista Rami Alanko, noin nopeasti katsottuna. Tuttuja nimiä SM-liigasta ja Jokereistakin.

Parhaat signaukset olisivat tietysti Kallio ja Koivisto, mutta molemmilla taitaa olla pahvi muualle. Näkisin erittäin mielellään AJ Niemen tai Tukion ensi kauden pakistossa. Ei kiitos Alavaaralle!

Ainiin, miten olisi Nickerson? Taitaa vaan olla Dallas-Pori-yhteistyö pahasti esteenä.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Dynamo#79 kirjoitti:
Saatoin jopa unohtaa jonkun.
Kuparisen, kenellä mitä ilmeisimmin on sopimus. Näin olen kuullut ja lukenut netistä useampaankin otteeseen.
Aika täydeltähän tuo puolustus vaikuttaa, joten ikävä kyllä veikkaan, että kaksikosta Kankaanperä-Lepistö jompikumpi lähtee.
Tällä hetkellä sopimus taitaa olla Järventiellä, Kankaanperällä, Kaltevalla, Kanteella ja Latvalalla sekä Kuparisella, jos kaikkeen on uskominen. Siihen, kun lisää vielä Tuulolan ja muut mahdolliset tulijat, niin näyttää siltä, että joku poistuu.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
cobol kirjoitti:
Näinpä.

Jokerien tilanne ei kuitenkaan ole mielestäni huono noin paperilla, sillä rosteriin on näillä näkymin tulossa kaksi tasokasta kanukkia, yksi hyvä kaveri Elitserienin finaalista, kaksi tai jopa kolme tasokasta paluumuuttajaa, yksi hyvä maalivahti, kaksi hyvää siirtoa liigan sisältä jne.

Mitä helvettiä, eikö me vielä ollakkaan hävitty ensi kautta. Hanneksen lähtö on pelkästään hyvä asia, itseään täynnä oleva paskiainen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Target kirjoitti:
Hanneksen lähtö on pelkästään hyvä asia, itseään täynnä oleva paskiainen.
Hannes on kaksipiippuinen haulikko. Toinen piippu osoittaa vastustajaa ohimoon ja toinen piippu omaa joukkuetta. Vaikka mies onkin parhaimmillaan oikein hyvä pelaaja, en jää minäkään kaipaamaan. Jätti ison arven mun narrisydämeen ne loppukauden ja mm. Ilves-ottelun hölmöilyt. Ei jumalauta joukkueelleen tärkeä pelaaja toimi tuolla lailla.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gepardi kirjoitti:
Tällä hetkellä sopimus taitaa olla Järventiellä, Kankaanperällä, Kaltevalla, Kanteella ja Latvalalla sekä Kuparisella, jos kaikkeen on uskominen. Siihen, kun lisää vielä Tuulolan ja muut mahdolliset tulijat, niin näyttää siltä, että joku poistuu.

Lepistö, Kankaanperä, Kalteva ja Kantee nelikosta lähtee luultavasti kaksi kokeilemaan ulkomaille, Lepistöä ja Kaltevaa veikkaan. Ratkaisu olisi varmasti hyvä molempien uran kannalta, tulee sitten vuosien päästä takaisin Jokereihin entistä parempina pelaajina.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Näinpä.

Jokerien tilanne ei kuitenkaan ole mielestäni huono noin paperilla, sillä rosteriin on näillä näkymin tulossa kaksi tasokasta kanukkia, yksi hyvä kaveri Elitserienin finaalista, kaksi tai jopa kolme tasokasta paluumuuttajaa, yksi hyvä maalivahti, kaksi hyvää siirtoa liigan sisältä jne. Nimistä en kerro mitään - en edes vihjaise pelipaikkoja yv:llä - mutta nimenomaan paperilla aivan asiallinen jengi. Tosin nämäkin nyt venaavat uskoakseni valmentajaa eli nimiä löytyy papereista lopullisesti vasta kun tiedetään aivan varmasti se kuka Jokereita valmentaa ensi kaudella.

No nyt siellä on varsin positiivinen levy päällä. Toivotaan että se sama on meillä muillakin päällä kun se Masan "massiivinen tiedotustilaisuus" on tosiasia.

Ja mitä tulee Hyvösen lähtemiseen Kärppiin niin enpä jaksa Hanneksen perään itkeä vaikka parhaimmillaan Hanneksen pyssy tekeekin murhaavaa jälkeä. Muun joukkueen taistellessa kynsin hampain viimeisestä pudotuspelipaikasta Hanneksella oli ilmeisesti vapaapäivät menossa joten varsin paha maku Hanneksen vierailusta täällä jäi.

Ja minä haluan nähdä kuinka nenä-Jalonen pystyy pitämään Hyvösen ruodussa ja hyödyllisenä joukkueelleen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
No nyt siellä on varsin positiivinen levy päällä.

Kuten yleensäkin vuodesta toiseeen itse joukkueen suhteen. Kyllä tämä puoli on ihan kohtuullista tavaraa kuten on ollut 15 vuotta. Se mistä olen ollut huolissani - ja olen edelleen - on H&V yleensä sekä ensi kauden ja sitä seuraavien kausien valmennus.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Kuten yleensäkin vuodesta toiseeen itse joukkueen suhteen. Kyllä tämä puoli on ihan kohtuullista tavaraa kuten on ollut 15 vuotta. Se mistä olen ollut huolissani - ja olen edelleen - on H&V yleensä sekä ensi kauden ja sitä seuraavien kausien valmennus.

No jos Shedden tulee niin eiköhän tuokin homma ole ihan hyvin kondiksessa. Jos ei tule niin en usko että Hjallis ja Masa tekee Wadesta yllätys-ykköstä vaan eiköhän silloin haeta joku osaava ja näytöt omaava kaveri ykköseksi, vaikka selväähän on että varmoja nimiä ei näin myöhään liikkeellä oltaessa ole välttämättä pilvin pimein vapaana. Mutta eiköhän pohjoisamerikasta löydy muitakin osaajia kuin Shedden, jonka IFK löysi kun Dave King teki oharit.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
nakkisormi kirjoitti:
Lepistö, Kankaanperä, Kalteva ja Kantee nelikosta lähtee luultavasti kaksi kokeilemaan ulkomaille, Lepistöä ja Kaltevaa veikkaan. Ratkaisu olisi varmasti hyvä molempien uran kannalta, tulee sitten vuosien päästä takaisin Jokereihin entistä parempina pelaajina.

Täällähän on puhuttu, että Kankaanperä on myynyt Helsingin asuntonsa, ja minusta tämä tarkoittaa sitä, että Kankaaperä suuntaa kohti Amerikkoja. Sääli sinänsä, että Jokerit jäisi nuolemaan näppejään. Sillä Kankaanperä olisi pahin menetys pakistossa. Ja kun Lepistökin suurella todenäköisyydellä lähtee Amerikoihin, niin Jokereilla on kaksi parasta pakkia jälleen poissa. Ja jos Kaltevakin on lähdössä, niin eipä ainakaan minua suuresti naurata.

Ja Kuparinen näyttäisi olevan lisätty Jokereiden pakistoon. http://www.eliteprospects.com/team.php?team=41
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
No jos Shedden tulee niin eiköhän tuokin homma ole ihan hyvin kondiksessa.

Minusta taas se ei takaa vielä mitään. Jokereilla menee 2-3 vuotta aikaa muokata rosteri sopivaksi. Onko Shedden täällä edes niin kauan - jos siis yleensä edes tulee? Ja onko Jokerien brändi tulevaisuudessa piinkova AHL-kiekko Eurooppaan sovellettuna? Nämä ovat niin isoja asioita, että niitä ei kannata tosin tässä ketjussa pohtia. Mutta varjonsa heittävät nekin ensi kauteen.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tilkka kirjoitti:
Täällähän on puhuttu, että Kankaanperä on myynyt Helsingin asuntonsa, ja minusta tämä tarkoittaa sitä, että Kankaaperä suuntaa kohti Amerikkoja. Sääli sinänsä, että Jokerit jäisi nuolemaan näppejään. Sillä Kankaanperä olisi pahin menetys pakistossa. Ja kun Lepistökin suurella todenäköisyydellä lähtee Amerikoihin, niin Jokereilla on kaksi parasta pakkia jälleen poissa. Ja jos Kaltevakin on lähdössä, niin eipä ainakaan minua suuresti naurata.

Lähinnä yritin käyttää positiivista ajattelutapaa, kun vaihdoin Kankaanperän Kaltevaan. Kankin lähtö olisi todella paha menetys Jokereille samoin Lepistön. Lepistö nyt on luultavasti takuuvarma lähtijä, mutta Kankaanperän ei niinkään varma minun silmissä. =)

Onkohan Kuparisesta mahdollisesti kaavailtu Kankaanperän korvaaja, fyysisiltä mitoilta ainakin.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Animal kirjoitti:
Kumma kun kaveri ei itse tiedä asiasta mitään.

Onko kiva levitellä paskahuhuja ?
Niin vielä mitä Kaltevan Mikkoon ja oven näyttämiseen tulee, niin "tieto" tuli teiltä sieltä naapurista. Ensi kauden pakistoa oli sopimusneuvotteluissa hahmoteltu tälle naapurin jannulle.

Saa nähdä mitä kaloja Virmanen Pentiltä pyytää, mutta erään sukujuuria omaavan tahon (jep, näitä riittää) mukaan laituriosastolle on tulossa fyysistä voimaa ja avojääpusuja.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Mutta eiköhän pohjoisamerikasta löydy muitakin osaajia kuin Shedden, jonka IFK löysi kun Dave King teki oharit.
Kyllä siellä varmaankin muitakin osaajia löytyy, mutta kuinka moni vastaavan tai paremman tason valmentaja on valmis lähtemään Suomeen? Luulisi, että Suomeen olisi löytänyt tiensä jo useampikin kappale, jos niiden saaminen olisi helppoa. Tämä on toki vain omaa päättelyäni, eikä sisällä mitään tietoa Pohjois-Amerikan valmentajatilanteesta.

Voin olla väärässä, mutta minä muistelen, ettei Shedden HIFK löytänyt Sheddeniä Kingin oharien jälkeen, vaan tämä oli jo Penan alkuperäinen vaihtoehto. Ensimmäiset neuvottelut kaatuivat palkkapyyntöön, mutta Kingin oharien jälkeen HIFK oli pakkotilanteessa. Sheddenin saapuminen oli siis vahinko, mutta ei pelkkää onnea.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virmanen kirjoitti:
Viitaluoma on Bluesin mies ensi kaudella. Näin kertoo uusin IS-Veikkaaja.
Ihan hyvä vaan, jos on näin ja ne hurjat palkat pitävät paikkansa. Kun ketjussa aikaisemmin oli Viitaluoman tehoja niin suurin osa tehoista oli tehty heikompia vastaan ja kovempia vastaan tehot puuttuivat lähes kokonaan. Vrt Kimmo Rintanen maajoukkueessa jotain Italiaa vastaan tehdään 1+4 ja koko loppu turnauksessa 0+1 eli toiset eivät vain ole kovien pelien miehiä.

Ihan kohtuullista aineista Viitaluoma varmaan olisi Jokereissakin, mutta eipä herätä minkää näköisiä tunteita minussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös