Jokerit 2006-2007

  • 1 250 277
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tökö kirjoitti:
Ja Tomppa, kannattaako kolmosen sentteriin käyttää yli 100 000 €? Varsinkin kun riveistä löytyy vähintään samantasoinen pelaaja.

Pakaslahti on mies joka voidaan laittaa kentälle kun tarvitaan tärkeä aloitusvoitto ja Paka on mitä parhain kaveri jos pitää turvata johtoasemaa. Pakaslahti tekee tuskin koskaan näkyviä virheitä kentällä ja on kulmaväännöissä uskomattoman vahva.

Ehdottomasti jatkoa Pakalle, varsinkin jos Kuki ei ole jatkamassa. Ja jos näistä kahdesta pitää valita niin minun valintani on Petri Pakaslahti.

"Paka hoitaa!"
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Ja vähän ihmettelen että millä perusteilla Masa pystyisi hankkimaan huiput maailmalta.

Kysymys on väärin asetettu. Kyse ei ole maailman huipuista, vaan huipuista Jokerien kulloisessakin joukkueessa. Nyt meillä on omasta takaa vuosia Jokereissa pelanneita luottomiehiä sekä Jokerien junioreista ylös nousevia tulevaisuuden pelaajia. Heillä on oltava paikka joukkueessa. Mutta jos hankitaan uusia turusia, latvaloita ja kuusistoja, he täyttävät ne paikat. Viittasin suoraan siihen, että huhutut suomalaispelaajat Kuparinen, Grunn, Vihko, Viitaluoma, Korhonen, Riksman jne ovat vääriä ratkaisuja, jos heistä tulee yli kaksi. Heidän tasonsa ei riitä huipulle SM-liigassa ja Jokereissa, joten heidän lisäkseen hankitaan sitten huippuakin. Tässä ei ole mitään järkeä nyt eikä ole ollut koskaan aiemminkaan.

Mitä pitäisi tehdä ulkopuolisissa hankinnoissa?

Vastaus: satsata tietenkin laatuun, ei täytemiehiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Heidän tasonsa ei riitä huipulle SM-liigassa ja Jokereissa

Lisäksi osa mainitsemistasi pelaajista jo kerran ovat pääkaupunkiseudulla flopanneet/pelanneet alle odotusten, joten miksi vaihto Töölöstä Pasilaan toisi muutosta? Joillekkin pelaajille jatkuvien menestyspaineiden alla pelaaminen ei vain onnistu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Ensimmäisenä tulisi ehkä miettiä, mikä Jokereiden organisaatiossa on oikeasti pielessä, kun lähes poikkeuksetta ainakin suomalaiset pudottavat tasoaan, tai eivät sitä ainakaan paljon nosta joukkueeseen tultuaan.

Tähän on vastattu täällä monta kertaa. Tässä joitakin äkisti mieleen tulevia syitä: H&V:n ammattitaito joukkueen rakentamisessa ei riitä, tavoitellaan pikaista menestystä, valmentajat vaihtuvat (taas) liian nopeasti ja joukkue on liiaksi sidottu kuhunkin valmentajaan.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
cobol kirjoitti:
Mutta jos hankitaan uusia turusia, latvaloita ja kuusistoja, he täyttävät ne paikat. Viittasin suoraan siihen, että huhutut suomalaispelaajat Kuparinen, Grunn, Vihko, Viitaluoma, Korhonen, Riksman jne ovat vääriä ratkaisuja, jos heistä tulee yli kaksi. Heidän tasonsa ei riitä huipulle SM-liigassa ja Jokereissa, joten heidän lisäkseen hankitaan sitten huippuakin. Tässä ei ole mitään järkeä nyt eikä ole ollut koskaan aiemminkaan.

Mitä pitäisi tehdä ulkopuolisissa hankinnoissa?

Vastaus: satsata tietenkin laatuun, ei täytemiehiin.

Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Yhden hyvän kauden takia ei tulla huippupelaajaksi. Tästä syystä mieluummin pitäisi nostaa "mahdollisesti epävarma junnu" kuin "mahdollisesti epävarma ulkopuolinen" vahvistus. Tämä vaikuttaa myöskin "tähtien" hankintoihin.

Jos säästetään junnupalkoissa, voidaan ehkä palkata joku todellainen huippumies. Joka on kaudesta toiseen onnistunut.... Näiden lisäksi paljon puhuttu sitoutuminen on yleensä parempi jos on tullut omista junnuista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tökö kirjoitti:
Totta, älyttömyyksiä ei kannata maksaa, mutta mikäli liksasta päästään sopuun niin mikä ettei mun puolesta. Toista hyökkäävää sentteriä tarvitaan ja ehkä VV:stä olisi sellaiseksi. En nyt Suomesta ainakaan toista keksi. Perustan näkemykseni, heh, visuaaliseen havainnointiin ja jos jätetään pisteet arvioimatta niin kyllä Viitaluoma on muhun tehnyt vaikutuksen Canal+ otteluiden perusteella. Itseluottamus ja peli-ilo on tällä hetkellä hurja ja kenties se kantaa Jokereihin saakka? Kovasti puhutaan, että Areenan valot ovat joillekin liian kirkkaat, mutta kyllähän näitä asioita käsitellään aina tapauskohtaisesti. Hyvä merkki on ainakin se, ettei VV ole playoffeissa hyytynyt - puhumattakaan vanhaa seuraansa vastaan.

Pakaslahti ei vakuuta mutta Viitaluoma vakuuttaa?

Anna mun kaikki kestää, no valitettavasti me saatamme saada seurata ensi kaudella Viitaluoman tason riittämättömyyttä Jokereissa. Masa voi toki taas sanoa Viitaluoman pettäessä että tällä hankinnalla oli meidän fanien suuri tuki. Ville kun on niin ihQ.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Kolmossentterin hommia hän on tehnyt ja kyllä Paka tietää sen, että ensi kaudellakin yv-aika Jokereissa on kortilla, jos loukkaantumisia ei ole. Minusta hyvä kolmosessa, mutta kuten kyselin, riittääkö Pakan oma motivaatio enää Jokerien kolmoseen? Ehkä hän haluaisi myös jotain muuta uraltaan.

Ei tule olemaan edes yv-aika kortilla jos Santala on todella lähdössä ja meidän hankinnat on tasoa Ville Viitaluoma.

Ensi kauden sloganiksi voidaan ottaa naapurin pojat, ns rikkaan miehen Saipa - tosin huonommalla menestyksellä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Ei tule olemaan edes yv-aika kortilla jos Santala on todella lähdössä ja meidän hankinnat on tasoa Ville Viitaluoma.

Ensi kauden sloganiksi voidaan ottaa naapurin pojat, ns rikkaan miehen Saipa - tosin huonommalla menestyksellä.

Toivotaan ettei näin käy. Tosin kaikkia huhuttuja nimiä Naapurista Jokereihin -projektista ei ole ollut täällä edes esillä. Silti ensi kauden joukkueen rakentaminen vaikuttaa toistaiseksi kaikkea muuta kuin vakuuttavalta aina valmentajaa myöten. Ei siksi että päätetty valmentaja olisi huono vaan siksi, että hän on riski. Joko tulee tai ei tule ja jos tuleekin, ainoastaan vuodeksi. Mikä projekti tempaistaan esille sen jälkeen? Mä arvaan: omat pojat, tietenkin!

Itseäni vituttaa Hjalliksen asenne. Mies on nero omissa hommissaan, mutta se ei tarkoita sitä, että hän osaisi kaiken. Ja joukkueen rakentaminen ei todellakaan kuulu siihen arsenaaliin, jota Hjallis osaa käyttää. Arsenalista tuli mieleen se, että voisiko Arsenalin ylin johto todeta, että kun Arsenal ei nyt voita mestaruutta, niin toivottavasti Chelsea voittaa. Fanit tekisivät selvää sen jälkeen seuran toimistosta aivan taatusti. Tai voisiko Ilveksen ylin johto toivoa mediassa mestaruutta Tapparalle? Hjallis meni tämänkin sanomaan suorassa tv-lähetyksessä, että toivoo HIFK:n voittavan. Minusta Hjallis on mies, jolla ei ole mitään periaatteita. Se on yhä vaarallisempaa Jokerien kannalta. Itse kannatin Jokereita jo siihen aikaan kun Hjallis kävi koulua HIFK:n paita päällä ja myöhemmin purjehti merillä HIFK:n paita mukanaan tuomassa lohtua.

Mulle tämän kauden sekoilut ja niiden sekoilujen jatkuminen aivan selvästi myös tulevalle kaudelle aiheuttavat inhoreaktion koko Hjallikseen. Kiitos Jokerien pelastamisesta aikanaan, mutta nyt olisi aika lähteä. Enkä panisi pahakseni, jos ottaisit Virmasen mukaan.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teemu Elomo nyt ainakin jatkaa måran riveissä, eikös häntäkin jossain vaiheessa huhuiltu Jokereihin.

Lähde ylen tekstitv sivu 202
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
cobol kirjoitti:
Huhutut suomalaiset ovat keskitasoa tai sen alle (Kuparinen, Grunn, Vihko, Viitaluoma, Korhonen, Riksman jne). Aivan käsittämätöntä, jos näistä edes kaksi tulee.

Milloin Virmanen oppii peruasian: hanki huiput maailmalta. Keskitasoa löytyy omastakin takaa. Jos hankit keskitason ja sen alle maailmalta, sitoutumista ei ehkä tapahdu (Kuusisto, Turunen jne).

Näin se vain on. Jokereihin tuppaa tulemaan SM-liigan sisältä vain semmoisia pelaajia, joilla on hyvä kausi alla. Ja kun tullaan esimerkiksi SaiPan suunnalta Jokereihin (Viitaluoma, Vihko...) niin paineet nelinkertaistuvat. Ja jos paineet (kyvyt) eivät riittäneet HIFK:ssa, niin miksi Jokereissa? Yksi hyvä kausi ei tee kenestäkään hyvää pelaajaa, se on nähty. Ja Jokereissa ei olla onnistuttu niin hyvin, kuin on odotettu (Jos siis Jokereihin tulee pelaaj(i)a, jo(i)lla on hyvä kausi alla).
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Itseäni vituttaa Hjalliksen asenne. Mies on nero omissa hommissaan, mutta se ei tarkoita sitä, että hän osaisi kaiken. Ja joukkueen rakentaminen ei todellakaan kuulu siihen arsenaaliin, jota Hjallis osaa käyttää. Arsenalista tuli mieleen se, että voisiko Arsenalin ylin johto todeta, että kun Arsenal ei nyt voita mestaruutta, niin toivottavasti Chelsea voittaa. Fanit tekisivät selvää sen jälkeen seuran toimistosta aivan taatusti. Tai voisiko Ilveksen ylin johto toivoa mediassa mestaruutta Tapparalle? Hjallis meni tämänkin sanomaan suorassa tv-lähetyksessä, että toivoo HIFK:n voittavan. Minusta Hjallis on mies, jolla ei ole mitään periaatteita. Se on yhä vaarallisempaa Jokerien kannalta. Itse kannatin Jokereita jo siihen aikaan kun Hjallis kävi koulua HIFK:n paita päällä ja myöhemmin purjehti merillä HIFK:n paita mukanaan tuomassa lohtua.

Kyllä minusta Hjallis voi ihan hyvin sanoa että toivottaa IFK:lle onnea ja menestystä tän kauden osalta kun Jokerit kerran tippui. Kyllä minusta olisi parempi että mestaruus tulisi sitten edes Helsinkiin jos se ei kerran tule Jokereille. Minä en saa ihottumaa vaikka IFK menestyisi silloin kun se ei ole mitään pois Jokereiden menestyksestä. Minä vihaan IFK:ta vain silloin kun se on pelaamassa Jokereita vastaan. Tosin minun tutuissani on useampia IFK-faneja joten jo siltä pohjalta olisi tyhmää polttaa siltoja.

Ainut toinen kohta jossa IFK aiheittaa ihottumaa on se jos meille Jokereihin ollaan hommaamassa IFK:n pelaajia. Suhtautumisena Ville Peltosen meille hommaamiseenkin oli aluksi kielteiset mutta Ville Peltonen omalla pelaamisellaan meillä sulatti jään ja nykyisin Peltonen kuuluu pelaajana suuriin suosikkeihini. Jere Karalahti on tyyppi esimerkki pelaajasta joka tasoltaan olisi takuu varma tähti meilläkin mutta siitä huolimatta Jere on niin täynnä IFK:ta että minä en ikinä pystyisi näkemään Jereä Jokereiden paidassa. Tosin Jere on itsekin niin IFK että en usko että Karalahtea saataisiin Jokereiden paitaan edes aseella uhaten. Tämä on yksi syy miksi minä kunnioitan Jereä pelaajana, vaikkakin silloin tällöin arvostelen Karalahden taklaustyyliä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Kyllä minusta Hjallis voi ihan hyvin sanoa että toivottaa IFK:lle onnea ja menstystä tän kauden osalta kun Jokerit kerran tippui. Kyllä minusta olisi parempi että mestaruus tulisi sitten edes Helsinkiin jos se ei kerran tule Jokereille. Minä en saa ihottumaa vaikka IFK menestyisi silloin kun se ei ole mitään pois Jokereiden menestyksestä. Minä vihaan IFK:ta vain silloin kun se on pelaamassa Jokereita vastaan. Tosin minun pikkuveljeni on IFK-fani joten jo siltä pohjalta olisi tyhmää polttaa siltoja.

Ei tässä ole kysymys sinusta tai minusta. Minun vaimoni on HIFK-fani, joten kyllä minäkin sen mestaruuden HIFK:lle suon ja sopisi se silti, jos vaimo olisi vaikka Pelicans-fani. Se on kokonaan toinen asia, että mikä on yksittäisten fanien tilanne ja kanta. Mutta jos minä olisi Jokerien omistaja, en ikinä - en missään tilanteessa - menisi sanomaan suorassa tv-lähetyksessä, että toivon HIFK:n voittavan kun Jokerit ei voita. Jokerien faneista monet inhoavat HIFK:ta yli kaiken. Heille HIFK edustaa jotain sellaista, mistä he haluavat olla mahdollisimman kaukana.

Ja tämä on aivan normaalireaktio kaikkialla maailmassa. Esimerkiksi Englannissa Liverpoolin Champs-voitosta iloitsivat vain omat fanit sekä ne, jotka eivät fanita mitään muuta seuraa. Eräs tuttavani oli samaan aikaan Lontoossa kun ao. matsi pelattiin. Puheidensa mukaan hän oli lähinnä Arsenal-fanien kapakassa ja siellä ei edes telkkaria avattu, vaikka tuttavani sellaista yritti ehdottaa. Mulkoiltiin vaan ilkeästi moista sivistymätöntä moukkaa joka ei tajua mitään.
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis olisi vielä voinut lisätä IFK:n kannustuspuheeseen kohdan jossa kertoo että kehottaa Jokerien fanejakin siirtymään IFK:n taakse, itse kun on aina kannattanut IFK:ta (vrt. tapaus HJK).
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys sinusta tai minusta. Minun vaimoni on HIFK-fani, joten kyllä minäkin sen mestaruuden HIFK:lle suon ja sopisi se silti, jos vaimo olisi vaikka Pelicans-fani. Se on kokonaan toinen asia, että mikä on yksittäisten fanien tilanne ja kanta. Mutta jos minä olisi Jokerien omistaja, en ikinä - en missään tilanteessa - menisi sanomaan suorassa tv-lähetyksessä, että toivon HIFK:n voittavan kun Jokerit ei voita. Jokerien faneista monet inhoavat HIFK:ta yli kaiken. Heille HIFK edustaa jotain sellaista, mistä he haluavat olla mahdollisimman kaukana.

Hjallis ei ole koskaan ollut sellainen että pitäisi mielipiteensä salassa ja eipä tuo herra ole koskaan liian paljoa noita lausuntojaan tai sanomisiaan ja niiden seurauksia liiemmälti miettinyt. Ja kyllä minä tiedän että monille Jokerifaneille IFK on oikeasti iso punainen vaate (olipa näppärästi sanottu) joka aiheuttaa aina ja kaikissa yhteyksissä ihottumaa. Hjalliksen lausunto oli rehellinen mielipide joka ei välttämättä sovi Jokereiden johdon taholta sanotuksi ja ymmärrän kyllä jos se aiheuttaa nikotusta meidän fanien keskuudessa.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
sovhoosi kirjoitti:
Hjallis olisi vielä voinut lisätä IFK:n kannustuspuheeseen kohdan jossa kertoo että kehottaa Jokerien fanejakin siirtymään IFK:n taakse, itse kun on aina kannattanut IFK:ta (vrt. tapaus HJK).

Eat shit. No, ehkä ei. Minua harmittaa suuresti kun Hjallis meni ilmoittaman kyseisen asian. Jokereiden omistaja/ tj ei voi ilmoittaa antavansa sympatiaa naapuriseuralle, kun itse ollaan hävitty. Ei saakeli.....
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
cobol kirjoitti:
Mulle tämän kauden sekoilut ja niiden sekoilujen jatkuminen aivan selvästi myös tulevalle kaudelle aiheuttavat inhoreaktion koko Hjallikseen. Kiitos Jokerien pelastamisesta aikanaan, mutta nyt olisi aika lähteä. Enkä panisi pahakseni, jos ottaisit Virmasen mukaan.
Tähän on vähän "pakko" tarttua, koska cobol on niin kovin pitänyt H&M:n puolia koko tämän kauden. Miksi näin? Miksi cobol on muuttanut mieltään herrojen "jatkon" suhteen? Onko "massiivisessa tiedotustilaisuudessa" tulossa jotain sellaista jota meistä kukaan ei halua kuulla eikä nähdä?

--------------------------------- Paka hoitaa! ----------------------------------
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
yki kirjoitti:
Näin se vain on. Jokereihin tuppaa tulemaan SM-liigan sisältä vain semmoisia pelaajia, joilla on hyvä kausi alla. Ja kun tullaan esimerkiksi SaiPan suunnalta Jokereihin (Viitaluoma, Vihko...) niin paineet nelinkertaistuvat. Ja jos paineet (kyvyt) eivät riittäneet HIFK:ssa, niin miksi Jokereissa? Yksi hyvä kausi ei tee kenestäkään hyvää pelaajaa, se on nähty. Ja Jokereissa ei olla onnistuttu niin hyvin, kuin on odotettu (Jos siis Jokereihin tulee pelaaj(i)a, jo(i)lla on hyvä kausi alla).

Totta, yksi hyvä kausi ei välttämättä tarkoita mitään. Mutta joukkueen rakentelun kanssa ollaan aika vaikeassa tilanteessa jos sellaiset pelaajat, jotka ovat tällä kaudella olleet aivan liigan huippuja (aiemmasta listasta nimet Viitaluoma, Riksman) eivät kelpaa pelillisesti. Lisäksi pelaajatyyppeinä en olisi huolissani kummankaan menestymisestä ensi kauden liigassa. Viitaluoma on selvästi parempi liikkumaan kuin yksikään tämän vuoden senttereistämme (mikä toisaalta ei ole paljon) ja liikkeellä pärjätään varmasti ensi kauden liigassa. Riksman taas on eleettömästi pelaava maalivahti, jolla on rauhallinen torjuntatyyli. Riksman pelasi/pelaa hurjat minuuttimäärät tällä kaudella liigaa ja tason notkahduksia ei olla nähty.

Nämä arviot siis pelilliseltä puolelta. Molemmillahan (etenkin Viitaluomalla) on kytköksiä naapuriin eli imagollinen puoli on toinen juttu. Mutta jos miettii ihan pelillisiä juttuja niin näkisin mielelläni Viitaluoman ja Riksmanin ensi vuonna Jokereissa. Ja mun mielestä on aika ohut vastaväite sanoa, että ei ne kuitenkaan pärjää kun ei oo pärjänny muutkaan muualta tulleet. Kysymys on aika pitkälti roolituksesta ja siitä, että pelaajan ominaisuudet ja kyvyt vastaavat kaavailtua pelipaikkaa. Riksmanin kanssa uskaltaisin hyvin lähteä ensi kauteen ja parhaassa tapauksessa saataisiin liigan tasoon nähden huippuvesakri useammaksi vuodeksi. Viitaluoma taas olisi loistava kakkossentteri meille ensi kaudeksi jos Santala lähtee. On tulossa pelaajan parhaan ikään ja kehittynyt tällä kaudella huimasti. Ja vertailiko täällä joku Pakaslahtea ylivoimapyörittäjän Viitaluomaan? Huhhuh. Ei siis mitenkään niin, että Viitaluoma olisi mikään Metro mutta Paka on kyllä hyökkäyspäässä niin käsi (=kädetön), että jos me lähdetään ensi kauteen kakkosyv-pyörittäjänä Paka niin silloin täytyy laitureina olla vierellä TODELLA kovia kavereita.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Metro4ever kirjoitti:
Tähän on vähän "pakko" tarttua, koska cobol on niin kovin pitänyt H&M:n puolia koko tämän kauden. Miksi näin? Miksi cobol on muuttanut mieltään herrojen "jatkon" suhteen? Onko "massiivisessa tiedotustilaisuudessa" tulossa jotain sellaista jota meistä kukaan ei halua kuulla eikä nähdä?

--------------------------------- Paka hoitaa! ----------------------------------

Tilaisuudessa julkaistaan Vihkon, Viitaluoman, Kuparisen, Riksmannin, Petrellin, Kuparisen, Grunnin, Turusen, Kurvisen, Pikkaraisten ja Karalahden sopparit. Valmentajana tietenkin Shedden. Toivottavasti jinxsasin noi sopimukset.

Cobol on kirjoittanut olevansa huolissaan siitä, että taas sekoillaan kunnolla. Sheddenin kanssa on sopimus => hankittu Sheddenin mieleiset pelaajat => Shedden lähtee pois => Wade ottaa taas ohjakset => palkataan taas ykköseksi valmentaja joka osaa peluuttaa pelaajia vain omalla tyylillään=> jatkuu samaa rataa kuin tällä kaudella. Jotain peloittavaa tulossa tai sitten Cobolille iski playoffblues?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Illuminatus kirjoitti:
Nämä arviot siis pelilliseltä puolelta. Molemmillahan (etenkin Viitaluomalla) on kytköksiä naapuriin eli imagollinen puoli on toinen juttu. Mutta jos miettii ihan pelillisiä juttuja niin näkisin mielelläni Viitaluoman ja Riksmanin ensi vuonna Jokereissa. Ja mun mielestä on aika ohut vastaväite sanoa, että ei ne kuitenkaan pärjää kun ei oo pärjänny muutkaan muualta tulleet.

Mikseihän se Viitaluoma koskaan IFK:ssa pelatessaan esittänyt yhtään mitään?

Jokereissa pelaaminen ei ainakaan ole paineettomampaa kuin IFK:ssa, Saipassa pelaamisen paineista voi sitten ollakin montaa mieltä.

Viitaluomassa minua närästää muukin kuin pelkkä herran tausta. Viitaluoma pyörittämässä Jokereiden kakkos-yv:tä, toivottavasti vain painajaisissa. Jos meidän tilanne on ensi kaudella tuollainen niin veikkaisin että pleijareiden kotiedusta ei meillä tarvitse ensi kaudellakaan haaveilla, eikä mestaruussaunoja varailla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Metro4ever kirjoitti:
Tähän on vähän "pakko" tarttua, koska cobol on niin kovin pitänyt H&M:n puolia koko tämän kauden. Miksi näin? Miksi cobol on muuttanut mieltään herrojen "jatkon" suhteen? Onko "massiivisessa tiedotustilaisuudessa" tulossa jotain sellaista jota meistä kukaan ei halua kuulla eikä nähdä?

--------------------------------- Paka hoitaa! ----------------------------------

En minä tiedä mitä sieltä lopulta on tulossa. Kyse on isommista asioista. Tämä kausi meni perseelleen ja olisi väärin syyttää H&M:sta siitä, että he tekivät kaikki väärin. Ei se niin ollut. Mutta jo ennen kauden alkua näki, että asiat eivät ole organisaatiossa kohdallaan. Vaikenin kuitenkin ja tyydyin vain toteamaan yli vuosi sitten (löytyy edelleen) eli reilusti ennen kauden alkua sen, että tämä kausi tulee menemään perseelleen ja Wade-Lukkarila pari ei kykene sitä vetämään ja että nyt tulee välikausi ja että Lukkarilaa ei olisi saanut palkata mihinkään. Valmentajat kuitenkin oli valittu ja kausi alkoi. Thomas lähti eikä hänellä ollut mitat täyttävvä stunttia. Siinä vaiheessa oli parempi tukea kaikin keinoin se vähä mitä nettipalstalla nyt tukea voi. Oli turha todeta, että sanoinhan mä jo etukäteen.

Ehkä eniten vitutti se kun Masa ryhtyi valmentamaan. Yritin yksityisesti vedota häneen ja myös muuta kautta. Sen nyt tiesi varmasti että siitä ei mitään tule, koska roolit oli aivan sekaisin. Mutta niin vaan Masa valmensi siihen asti kunnes kaikki oli jo menetetty.

Kuvittelin että herrat oppivat vihdoin. Viime kesätreeni meni aivan pieleen kun treenit oli suunniteltu väärin ja valmentajaduo Wade-Lukkarila ei valvonut edes treenaamista riittävästi. Ajattelin että on se loistavaa kun nyt on Surenkin suunnittelemassa fyysistä valmennusta ja muutenkin. Wade on Jokeri-ikoni, mutta kirjoitinkin jo aikoja sitten niin, että jos Wade vielä haluaa palata ammattihommiin, ensin huippuvalmentajan tutkinto + harjoittelua alempana Jokerien laskuun. Ja sitten tervetuloa takaisin.

Sitten Hjallis pisti Waden yhtäkkiä kakkoseksi ja Vepu sai lähteä. Se vituttaa vieläkin. Wade on ihan yes, mutta että ainoa kaveri joka oikeasti on saanut jotain tulosta - pelaajienkin mukaan - näissä hommissa tällä kaudella aikaan, saa maksettavakseen sen, että herrat mokivat. Ei saatana, ajattelin.

Toinen mikä jurppii todella on se tapa, millä ensi kauden Jokereita rakennetaan. Ensin vuodetaan IS:lle Sheddenin palkkaus kesken kauden helmikuussa ja sen jälkeen ostellaan pelaajia ilman minkäälaista kokonaissuunnitelmaa pariksi seuraavaksi kaudeksi. Nyt Jokereista saa lähteä/lähtee 11-14 pelaajaa ja jo se takaa sen, että vaihtuvuus on liiankin suuri. Ei ole päteviä kavereita tilalle. OK, fyysisyyttä tulee Sheddenin (jos edes tulee) myötä kuten hankinnosita tiedetään. Sopii mulle, pidän fyysisemmästä kiekosta. Mutta ei muutosta voi tehdä tuolla tavalla kuin Hjallis tekee. Se pitäisi aloittaa siitä, mistä olen myös kirjoittanut. Eli Jokerien junnuissa fyysinen treenaus kunniaan ensin. Sitä kautta omia kavereita mukaan. Nyt kuilu on ammottava. Jokerien junnutuotannosta tulee taitavia riisikeppejä, jotka eivät ole ennenkään saaneet riittäviä näytönpaikkoja edustuksessa. Kuinka se nyt olisi mahdollista kun edustus onkin yhtäkkiä fyysisen kiekon ystävä?

Hjallis tekee kaikki asiat vain tämä hetki tai korkeintaan huominen mielissään. Se merkitsee helventinmoista resurssien tuhlaamista. Monet lupaavat Jokeri-junnut joutuvat muualle tai eivät ehkä koskaan pääse sisään edes liigaan, vaikka heillä olisi potentiaalia. Samaan aikaan Hjallis ostelee edelleen pelaajia maakunnista neloskenttään. Tai ostelee pelaajia Jokereihin ja kun joukkue on kasattu aivan perseelleen, uusille pelaajille ei löydy oikeaa roolia. He floppaavat taas kerran ja niinpä he saavat mennä. Ja Hjallis ostaa taas uuden satsin uusia pelaajia. Jotka taas floppaavat ja homma jatkaa ikuista kiertokulkuaan.

Jokerit on vajoamassa SM-liigassa. Sijoitukset ovat nyt esimerkiksi neljän viime kauden keskiarvolla 6 ja mediaanilla 5.5. Talouskaan ei ainakaan kohene miljoonatappioilla. Jos näillä resursseilla ollaan tällaisessa tilanteessa kuin ollaan, se pitää sanoa ääneen. Herrat eivät osaa hommiaan, se on aivan selvä.

Ja se pitää sanoa ennen kauden alkua ja ennen joukkueen veret seisauttavaa julkistamista. Jälkikäteen on turha huudella. Nyt voi ehkä hiukan jopa vaikuttaakin.
 
Viimeksi muokattu:

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
flintstone kirjoitti:
Mikseihän se Viitaluoma koskaan IFK:ssa pelatessaan esittänyt yhtään mitään?

Jokereissa pelaaminen ei ainakaan ole paineettomampaa kuin IFK:ssa, Saipassa pelaamisen paineista voi sitten ollakin montaa mieltä.

No mitään ja mitään. Kaudella 02-03 Viitaluoma teki kuitenkin 25 pistettä liigassa. Seuraavaksi kaudeksi varmasti odotettiin hyppäystä liigan eliittiin mutta jostain syystä se jäi tekemättä. Täksi kaudeksi Saipaan ja varmasti paineeton ympäristö oli yksi tekijöistä miksi Viitaluoma oli vasta tällä kaudella liigan eliittiä. Joka tapauksessa puhutaan vieläkin nuoresta pelaajasta (-81 syntynyt), joten näkisin, että ura on menossa ylöspäin. Seuraava looginen askel miehen uralla olisi menestyminen jossain isommassa seurassa.

Uskon Viitaluomaan nimenomaan siksi, että kyseessä on nuori pelaaja, jolla on varmasti motivaatiota kehittää pelaamistaan. Lisäksi Viitaluoma on hyvä liikkumaan (jos nollatoleranssi tulee ensi kaudeksi liigaan niin on entistä tärkeämpi ominaisuus) ja hän on osoittanut pystyvänsä pelaamaan liigassa huippukauden. Täysin totta, että tuo huippukausi on pelattu pienessä seurassa ja sitä kautta "paineettomassa" ympäristössä. Pointti onkin lähinnä se, että Viitaluomassa olisi erittäin potentiaalinen tähtisentteri ensi kauden liigaan. Varmaahan kenenkään onnistuminen ei ole, etenkään Jokereissa. Mutta jos peruste hankkimatta jättämiselle on se, ettei pelaaja onnistunut pelaamaan huippukautta liigassa vielä 23-vuotiaana niin sillä perusteella voisi rankata aika monen muunkin pelaajan pois listoilta. Ja vielä vertailusta Pakaslahteen sen verran, että vaikka Paka laitettaisiin kellumaan täysin paineettomaan tilaan niin tuloksena ei olisi 45:ttä tehopistettä. Ja about tämän tasoinen kakkossentteri me joka tapauksessa tarvitaan jos halutaan oikeasti taistella vaikka Kärppien kanssa ensi kaudella.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
cobol kirjoitti:
En minä tiedä mitä sieltä lopulta on tulossa.
Eivätkä tiedä varmasti vielä H&M:kään, koska ajatus joukkueen kasaamisesta on kadoksissa. Lisäksi todennäköisesti kadoksissa on ensi kauden ykköskäskyttäjäkin.

Mukava kuitenkin lukea, että olet, veli cobol, valmis jo tunnustamaan herrojen kyvyt jatkaa valitsemallaan linjalla sekä toimissaan. Hyvä näin. Mutta valitettavasti näyttää edelleen siltä, että pääsemme jatkossakin nauttimaan tästä taatusta H&M -laadusta.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Mikseihän se Viitaluoma koskaan IFK:ssa pelatessaan esittänyt yhtään mitään?

Ei ole millään mahdollista, että Viitaluoma olisi oikeasti kehittynyt SaiPassa suuressa roolissa?

Kaikki on siis paineista kiinni. Kim Hirschovits on pysynyt kokoajan pääkaupunkiseudun ylikiehuvassa painekattilassa, mutta yhtäkkiä yhdessä kesässä mies on kuin uudestisyntynyt. Tainnut käydä jossain kallonkutistajalla kun nyt uskaltaa pelata. Kummasti noi muutkin IFK:n nuoret jätkät ovat nostaneet profiiliaan uuden valmentajan tultua joukkueeseen. Mitäköhän itseluottamustabletteja (tm Juti) ne niille syöttää?

Viitaluoman ja Pakaslahden vertailu on aika turhaa. Ensinnäkin eri roolin pelaajia - Viitaluoma kakkosketjun miehiä ja Paka kolmosen - ja toisekseen se mun vertailukohta oli kokoajan Paka/Kuki.

Noille ihQ-jutuille vois olla enemmän käyttöä JFNetissä.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Tökö kirjoitti:
Ei ole millään mahdollista, että Viitaluoma olisi oikeasti kehittynyt SaiPassa suuressa roolissa?

Niinpä. Viitaluoma kuitenkin mätti aivan järkyttävät tehopisteet viimeisellä kaudella A-junioreissa (77 pistettä 37 ottelussa) eli selkeää potentiaalia pisteiden tekoon on ollut aiemminkin. Nimenomaan näkisin, että kehitystä on nyt tapahtunut kummasti. Ja jos meillä on ensi kaudella osaava valmentaja niin Viitaluoma voisi olla todella arvokas pelaaja

Tökö kirjoitti:
Viitaluoman ja Pakaslahden vertailu on aika turhaa. Ensinnäkin eri roolin pelaajia - Viitaluoma kakkosketjun miehiä ja Paka kolmosen - ja toisekseen se mun vertailukohta oli kokoajan Paka/Kuki.

Samaa mieltä. Otinkin asian siksi esiin, että jos meillä on ensi kaudella Paka kakkossentterinä niin voi elämä. Itsekin muuten ottaisin Kukin ennen kuin Pakan. Paka on hyvä aloittaja ja tietyissä tilanteissa todella tärkeä pelaaja. Viimeistään tän kauden jälkeen on vaan totaalisen kyllästynyt katselemaan pelaajia, jotka on hitaahkoja ja kädettömiä. Olkoonkin vaikka kuinka arvokkaita omassa päässä ja aloituksissa. Kukilla sentään on kädet (ainakin kaksi onnistunutta jalkakynää tänä vuonna, nimimerkki SimOn voi vahvistaa) :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös