Jokerit 2006-2007

  • 1 250 396
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Metropolit

Anteeksi jos vähän keskeytän teidän keskustelua. Tsiigasin äsken koostetta kloten-lugano matsista. Teki oikeasti pahaa seurata Metroa. Ei ole muuttunut miksikään.

http://www.sf.tv/sfsport/artikel.php?catid=sporteishockeyartikel&docid=20060323_02

En ihan täysin ymmärrä miten olisi NIIN mahdotonta saada Metro takaisin. Paljon puhutaan NHL:stä ja Senatorseista. Totuus on kuitenkin seuraava:
Senatorseilla on todella kova hyökkäysmateriaali. Glenin kyvyillä ei olisi kuitenkaan järkeä peluutta häntä 4:s- tai jopa 3:s ketjussa. Hänen avut ovat jossain ihan muualla. En ole täten vakuuttunut siitä että Glen mahtuisi pelaavaan kokoonpanoon. Tai no, sanotaanko kiekollisessa roolissa.

Senatorsit yrittävät varmasti keventää palkkamenoja kesän aikana, mutta silti....

-Masa, ihan rohkeasti tarjoamaan sopparia! Tästä miehestä kannattaa maksaa!

Ps. Ja Glen oli kuitenkin vielä syksyllä kiinnostunut tulla takaisin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
S Gagnon kirjoitti:
En ihan täysin ymmärrä miten olisi NIIN mahdotonta saada Metro takaisin.
-Masa, ihan rohkeasti tarjoamaan sopparia! Tästä miehestä kannattaa maksaa!
Call nine one nine "Metro back" 919-638 76 2225

Ihan fiksua pohdintaa kanjonilta. Kyllä kait Metro on silti saavuttamattomissa, ei kenellekään kannata yli puolta milliä maksaa. Ja minä en jaksa uskoa, että Metro alle tuon Suomeen tulisi.

Santalalle jatkoa 250-300 ison egen pahvilla. Tänk juu.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
bozik kirjoitti:
Kyllä kait Metro on silti saavuttamattomissa, ei kenellekään kannata yli puolta milliä maksaa. Ja minä en jaksa uskoa, että Metro alle tuon Suomeen tulisi.
Jos epätoivo on niin iso kuin mitä sen Hjalliksena uskon olevan niin kyllä mä kokeilisin lähtisikö vaikka hieman samantyylisellä prujulla kuin mitä Thomasille tarjottiin. 3 vuotta, $1 500 000. Tai sanotaan vaikka 3 vuotta, $1 200 000. Hieman yli 400 000 euroa/kausi, jälkimmäisessä 330 000 euroa/kausi ja siihen vaikka bonarit päälle.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Nikke kirjoitti:
Jos epätoivo on niin iso kuin mitä sen Hjalliksena uskon olevan niin kyllä mä kokeilisin lähtisikö vaikka hieman samantyylisellä prujulla kuin mitä Thomasille tarjottiin. 3 vuotta, $1 500 000. Tai sanotaan vaikka 3 vuotta, $1 200 000. Hieman yli 400 000 euroa/kausi, jälkimmäisessä 330 000 euroa/kausi ja siihen vaikka bonarit päälle.

Tuollaista summaa ei tarjottu Timille... Se oli Pohjois-Amerikkalaisen journalistín omia lukuja. Luin sen kylläkin. Mutta Metrolle voisi tarjota se 1 000 000$ 3 vuotta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nikke kirjoitti:
Jos epätoivo on niin iso kuin mitä sen Hjalliksena uskon olevan niin kyllä mä kokeilisin lähtisikö vaikka hieman.
Tästähän tosiaan oli jossakin jenkkilehdessä, mutta minä olen ymmärtänyt/kuullut huhuja niin, että Thomasin sopimuksen arvo olisi ollut hitusen yli 300 000e /vuosi.

Ei silti, minusta suomalaisena kiekkodiggarina tuntuisi hyvältä kerrankin ryöstää pelaaja Sveitsistä. Ihan sama mikä jengi tämän tekee, niin minä nostan lätsää. Sveitsi/Venäjä ovat ne saippuakuplat, joiden soisi puhkeavan.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mistä luvuista te nyt puhutte? Nettonahan noille ulkkiksille on ollut tapana liksat maksaa, eli tuohon 300 k€:n päälle tulisi verot sun muut. Kokonaiskustannut olisi ehkäpä neljäsosa koko joukkueen palkkamenoista, ei kuulosta ollenkaan järkevältä.

Sitten jos taas puhutte Jokereille aiheutuvista kustannuksista, niin tuosta 400:stakaan käteen jäävä osa ei riitä päihittämään Metron Luganon liksaa. Jos yhtään realisteja halutaan olla, niin unohdetaan tässä ketjussa Metropolit ja perustetaan vaikka fantasiadraftiketju toisaalle.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh, kyllä minä käsitin tuon reilun 300 000 bruttona, ulkomaalaisen kohdalla ~230 000 - 250 000 netto. Voin olla väärässä, mutta sitä en myönnä.

Fantasiaketju ei ole perusteilla, sen sijaan ajatuksenani on (Tompalta varastettu) perustaa Jokeri-osioon "katsomocoachi -ketju". Tällainen ketju/klubi perustetaan mahd. pian ja sinne kutsutaan jäseniksi/kirjoittajiksi ensinnäkin kaikki ne, jotka olen nimittänyt ensi kauden valmennustiimiin ja toissijaisesti ne, jotka pyrkivät tuohon tiimiin. Gloorihunttereita tai kanssani eri mieltä olevia ei mukaan oteta.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
bozik kirjoitti:
eh, kyllä minä käsitin tuon reilun 300 000 bruttona, ulkomaalaisen kohdalla ~230 000 - 250 000 netto. Voin olla väärässä, mutta sitä en myönnä.

Brutto, brutto. Eli uusi tarjous voisi olla tyyliin 400 000 bruttona. Rahalla emme varmasti pysty kilpailee, mutta....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
300 000 käteen tarkoittaa yli 6 kk maassa oleville ulkomaalaisille bruttona noin 630 000 euron palkkoja. Vastaavasti 300 000 bruttopalkka tarkoittaa noin 162 000 euron nettotuloa yli 6 kk maassa olevalle ulkomaalaiselle. Alle 6 kk maassa olevan vero% on sitten vain 15 prosenttia.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
cobol kirjoitti:
300 000 käteen tarkoittaa yli 6 kk maassa oleville ulkomaalaisille bruttona noin 630 000 euron palkkoja. Vastaavasti 300 000 bruttopalkka tarkoittaa noin 162 000 euron nettotuloa yli 6 kk maassa olevalle ulkomaalaiselle. Alle 6 kk maassa olevan vero% on sitten vain 15 prosenttia.

Off Topikkii vähän.

Hei parahin Cobol. Mua on jo vaivannut pidemmän aikaa se, että mikä sun virallinen homma siel Narreissa on. Joku inside "vakooja" ^^

EDIT: Selvä Cobol. (:
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mulli kirjoitti:
Off Topikkii vähän.

Hei parahin Cobol. Mua on jo vaivannut pidemmän aikaa se, että mikä sun virallinen homma siel Narreissa on. Joku inside "vakooja" ^^

Virallisesti vastaan siitä, että sekä Masan että Hjalliksen faxeissa riittää paperi. Heillä on molemmilla omat faxit, Masalla HP 6210 AiO ja Hjalliksella sitten Canon L100. Molempiin sopii normaali A4 (käytämme Xeroxin Business 80 grammaista), joten hommat ovat nykyään helpompia kun ei tarvitse käyttää erillistä faxpaperirullaa.

Hyvää viikonloppua ja kesälomaa meille kaikille :)
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tuolla JF-netissä on aika suuriakin huhuja kuten täälläkin. Aloinpa miettiin, kun en tiedä V. Peltosen tilanteesta niin onko hänellä mahdollisesti koulu ikään tulossa olevia lapsia?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
arpa80 kirjoitti:
Kun tuolla JF-netissä on aika suuriakin huhuja kuten täälläkin. Aloinpa miettiin, kun en tiedä V. Peltosen tilanteesta niin onko hänellä mahdollisesti koulu ikään tulossa olevia lapsia?
Vaikka olisikin, niin Peltosella on vielä tulevan kauden kattava sopimus Luganon kanssa. Eli unohdetaan hänetkin nyt muista kuin fantasiakokoonpanoista.
 

kolome

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eh kirjoitti:
Vaikka olisikin, niin Peltosella on vielä tulevan kauden kattava sopimus Luganon kanssa. Eli unohdetaan hänetkin nyt muista kuin fantasiakokoonpanoista.

Jep, unohtakaa Ville Peltonen. Kahden kauden ihme, ei muuta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
arpa80 kirjoitti:
Aloinpa miettiin, kun en tiedä V. Peltosen tilanteesta niin onko hänellä mahdollisesti koulu ikään tulossa olevia lapsia?
Käsittääkseni Villen kouluikäiset lapset käyvät koulua Suomessa paraikaa tai ehkä koulu tähän aikaan on jo päättynyt.
 

MaV

Jäsen
eh kirjoitti:
Vaikka olisikin, niin Peltosella on vielä tulevan kauden kattava sopimus Luganon kanssa. Eli unohdetaan hänetkin nyt muista kuin fantasiakokoonpanoista.

Minä olen kyllä käsittänyt niin, että tuon tasoiset pelaajat saavat sopimuksiinsa sellasia pykäliä, joilla voi halutessaan vaihtaa sarjaa. Listassa olevan sopimuksen ei siis pitäisi olla mikään este; Peltonen sopii loistavasti fantasiakokoonpanoihin.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
Vaikka olisikin, niin Peltosella on vielä tulevan kauden kattava sopimus Luganon kanssa. Eli unohdetaan hänetkin nyt muista kuin fantasiakokoonpanoista.
Taidat olla toivottomalla missiolla. Ei nämä muutamat nimet täältä lähde edes kulumalla.

Muuten olen sitä mieltä ettei edes realitykokoonpanoilla ole paljoa merkitystä. Mitä ilmeisimmin kävi niin että kun ruvettiin hakemaan sitä kunnollista valmentajaa, niin ensi töiksi - jotta päästiin puheisiin - piti luvata että rahaa löytyy ja tulevalle valkulle hankitaan kaikki kaverit jotka se vain haluaa.

Niinpä tällä hetkellä luultavasti Masa juoksee ympäriinsä ostoslista kourassa eikä korvaansa lotkauta sille, mitä täällä höpistään. Mutta höpiskää silti, kyllä noita aikansa ratoksi lueskelee.

Oma missioni on edelleen se että vähintään yksi ketjullinen uusia junnuja pitää nostaa kokeilemaan liigatasoa. Perusteluina seuraavaa:

1) Hintojen noustessa omien junnujen käyttö on edullisin tapa rakentaa joukkuetta ja antaa mahdollisuuden maksaa reilummin eturivin pelaajille, jolloin saadaan terävämpi kärki.
2) Laaja materiaali (vähintään viisi kentällistä) on kauden mittaan eduksi, kun paikoista tulee kilpailua ja voidaan aina peluutta niitä joilla kulkee.
3) Tämä kausi on näyttänyt että jopa -87 syntyneet saattoivat olla valmiita pelaamaan isoissa rooleissa, vähän vanhemmista sitten puhumattakaan.
4) Ja tietysti, joukkueessa pitää olla niitä omia ja omille on annettava mahdollisuus pelata Jokereissa (jos kyvyt riittävät).

Masa, lopeta se juokseminen hetkeksi ja kuuntele järjen sanoja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ole Fart kirjoitti:
4) Ja tietysti, joukkueessa pitää olla niitä omia ja omille on annettava mahdollisuus pelata Jokereissa (jos kyvyt riittävät).

Tätä auttaisi jatkossa paljon, jos mm. minun esittämäni lupaavien A-junnujen fyysisten ja henkisten valmiuksien kehittämiseen osoitettaisiin yksi pätevä resurssi. Nyt Jokerien A:sta tulee liigaan kokeilemaan fyysisesti aivan liian raakileita ja sen takia he eivät voi saada juurikaan peliaikaa. Aiemmin oli vallalla ajatus, että fyysinen puoli voidaan hoitaa joskus kaksvitosena, mutta se on vanhentunut. Nykyään noin kakskymppisen tulee olla fyysisesti ja henkisesti valmis liigaan. Jokereissa saataisiin jatkossa nykyistä parempia tuloksia junnujen sisäänajosta edustukseen, jos tämä puoli olisi paremmassa kunnossa.

Ensi kaudeksi kukaan ei ehdi tehdä juuri mitään, mutta jatkossa kyllä. Olisi merkittävästi hyötyä Jokereille, jos asia tajuttaisiin ja sen jälkeen siihen myös panostettaisiin.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ennustaja kirjoitti:
Brynäs har sedan tidigare tappat målvakten Markus Korhonen till Jokerit.

http://www.dagensnyheter.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=531233
Tovottavasti tässä on vasta kakkonen. Ykköseksi en kyllä laittaisi. Sieltä Ruotsista tulee sitten jo (ainakin) toinen pelaaja Jokereihin. Nimet eivät kyllä juurikaan säväytä, mutta kaipa niitä todellisiakin vahvistuksia on jostain haalittu.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän toi Korhonen voi olla missään nimessä ykkönen varmaankin on sellainen keskitason kassari, mutta hän ei yksin kyllä tule voittamaan meille pelejä. Hyvä varmaankin siis on, mutta tuskinpa loistava.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mixu kirjoitti:
Kyllä Kuparisen ja Korhosen takia kannattaa massiivinen tiedoitustilaisuus järjestää.
Faktanako toteat ettei Jokerit muita julkista vai myönnätkö ihan suoraan ettei tarkoituksesi ole muuta kuin provoilla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös