cobol kirjoitti:Entäs valmentajat? Kriteerinä asiallinen mahdollisuus NHL:n jonkun joukkueen kakkoseksi. Sheddenillä on melkein. Muilla ei ole lähelläkään. Silti J Jalonen on hyvä valmentaja. Ei huippu kuitenkaan.
Dynamo#79 kirjoitti:Mikä mittari se NHL on? Minä lasken esim. Raimo Summasen ehdottomasti huippuvalmentajaksi. Jortikkakin ainakin oli ennen huippuvalmentaja. Jortikalla ei ole koskaan ollut mitään asiaa NHL:ään, mutta saavutukset puhuvat karua kieltä. Myös Aravirta on minun papereissani huippuvalmentaja. Vaikka Shedden halutessaan pääsisi todennäköisesti NHL:ään kakkoseksi, en pidä kaveria esim. Summasen, Westerlundin tai edes Aravirran tasoisena koutsina, ainakaan vielä.
Dynamo#79 kirjoitti:Vaikka Shedden halutessaan pääsisi todennäköisesti NHL:ään kakkoseksi, en pidä kaveria esim. Summasen, Westerlundin tai edes Aravirran tasoisena koutsina, ainakaan vielä.
Mitä syvemmin tutustun taikapullooni, sen enemmän edelleen uskon ja toivon, että Erkka voisi olla Jokerien ensi kauden koutsi.cobol kirjoitti:Westerlund kuuluu myös samaan sarjaan, mutta huomaa se, että sekä Summanen että Westerlund ei välttämättä edes valmenna jatkossa.
cobol kirjoitti:NHL on kova mittari. Markkinatalous on mielestäni oikeassa eli NHL:ssä pelaa pääosin parhaat pelaajat ja valmentajat. Summasella olisi ilman muuta mahdollisuus jonkin joukkueen NHL:n kakkoseksi, samoin Aravirralla parhaimmillaan, jos silloinen NHL olisi ollut samanlainen kuin se on nykyään ja jos Aravirta olisi saanut vapautuksen maajoukkueen hommista. Westerlund kuuluu myös samaan sarjaan, mutta huomaa se, että sekä Summanen että Westerlund ei välttämättä edes valmenna jatkossa. Jortikka on pilannut omilla toilailuillaan tien minnekään Hki-Vantaan ulkopuolella.
Jatketaan tästä vaikka yv:nä, jos sopii. Menee rajusti ohi aiheen.
cobol kirjoitti:NHL on kova mittari. Markkinatalous on mielestäni oikeassa eli NHL:ssä pelaa pääosin parhaat pelaajat ja valmentajat.
Dastrike kirjoitti:Siis millä tavalla pilannut omilla toilailluillaan?
bozik kirjoitti:Palataan brändiimme;
Selänne-Santala-Bergenheim-Rita-Filppula-Somervuori-Dahlman-Mäki jne jne.
ja maalissa Kari.
Isaksson kirjoitti:Aina ? Ei todellakaan aina, juurihan sanoin, että välillä onnistuu paremmin ja välillä huonommin. Mutta pyrkimys on AINA sama. Ja se riittää pitkässä juoksussa siihen, että joukkueelle muodostuu pelityyli, jonka myös suuri yleisö mieltää sellaiseksi = brändi, vaikka joukkue sinänsä ei aina brändin mukainen olekaan = "aina" ei toteudu riittävän hyvin.
cobol kirjoitti:NHL on kova mittari. Markkinatalous on mielestäni oikeassa eli NHL:ssä pelaa pääosin parhaat pelaajat ja valmentajat.
flintstone kirjoitti:Eli kyllä Suomesta varmasti löytyy aivan huippuosaamista myös valmennuksellisesti, ehkäpä jopa enemmän kuin absoluuttisesti pelaajatasolla löytyy.
cobol kirjoitti:Mutta mikä oli alkuperäinen pointtini? Lainaan siinäkin itseäni:
The Mighty Treasure kirjoitti:...mielenkiinnosta kuulisin hiukka perusteluja sille, miksi Jalonen ei ole huippuvalmentaja?
Panzerfaust kirjoitti:Kysymyksesi on cobolille, mutta enpä itsekään pidä Jalosta huppukoutsina. Mutta nämä hyvän ja "huipun" erot valmennuksessa ovat ihan määrittelijästä riippumatta epämääräisiä ja subjektiivisia. Itse en pidä Jalosta huippuna, koska en ole nähnyt Nenän vielä pärjäävän kuin hyvin kootussa ja etenkin: nykyaikaan suhteutettuna poikkeuksellisen tiiviinä pysyneessä menestysrosterissa.
Warrinerissa nyt ei ollut mitään muuta vikaa kuin loukkaantumisherkkyys. Koska tahansa kelpaisi takaisinkin.St_Patrick #16 kirjoitti:Ja mitä tulee NHL-pelaajiin, sielläkin raha sokaisee. On tännekin sieltä raahattu ties minkälaista turistia NHL-statuksella ja esitykset ovat olleet aikamoista kuraa. Warriner, Madden, Racine, Passmore... Asenteella, halulla kehittyä on hirveän suuri merkitys puhutaan sitten pelaajista tai valmentajista.
eh kirjoitti:Warrinerissa nyt ei ollut mitään muuta vikaa kuin loukkaantumisherkkyys. Koska tahansa kelpaisi takaisinkin.
Gags kirjoitti:Just näin. Hulkkonen olisi sopinut tähän hyvin jatkoksi, siksi tuo uutinen siirtymisestään Brynäsiin kirpaisee tosi pahasti. Mä odotin jo aikanaan suoraan SaiPa:sta himaan, mutta että ei vieläkään...
Jatkoajan uutinen
St_Patrick #16 kirjoitti:Toisaalta samaa voisi kysyä myös Summasesta. Seuravalmentajana Summasella on aina ollut erinomainen materiaali.
Kaveri kaapannut mun näppiksen. Sellainen juttu vielä lisäksi, että minun mielestäni on lisäksi helpompaa valmentaa heikko-/keskinkertainen porukka ylisuorittamaan, kun valmentaa huippujoukkue suorittamaan tasollaan tai jopa ylittämään tasonsa. Summanen on nimenomaan osannut ottaa materiaalistaan kaiken irti, niin huippumateriaalista (HIFK 1998 ja WC 2002) kuin keskinkertaisestakin materiaalista (Jokerit 2002), jonka takia hänet lasken huippuvalmentajaksi, monen muun ominaisuutensa lisäksi ja niistä huolimatta.Panzerfaust kirjoitti:Harva valmentaja on voittanut mitään keskinkertaisella rosterilla ja mikään ylivoimainen ihannerosteri Jokereilla ei kyllä Summasenkaan mestaruuskaudella ollut. Mutta kuten sanoin, valmentajien paremmuuden vertailu huipputasolla suhteessa toisiinsa on myös subjektiivista ja osittain mielikuviin perustuvaa arviointia.
Onhan ne ajat muuttuneet, mutta näin välihuomautuksena en mä tätä jengiä ihan keskinkertaisena menisi pitämään.Gags kirjoitti:keskinkertaisestakin materiaalista (Jokerit 2002), jonka takia hänet lasken huippuvalmentajaksi, monen muun ominaisuutensa lisäksi ja niistä huolimatta.
kymppi kirjoitti:Onhan ne ajat muuttuneet, mutta näin välihuomautuksena en mä tätä jengiä ihan keskinkertaisena menisi pitämään.
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0012232002.html
Gags kirjoitti:Sellainen juttu vielä lisäksi, että minun mielestäni on lisäksi helpompaa valmentaa heikko-/keskinkertainen porukka ylisuorittamaan, kun valmentaa huippujoukkue suorittamaan tasollaan tai jopa ylittämään tasonsa.