Jokerit – uusi alku Mestiksessä

  • 1 324 678
  • 8 803

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa messiin vaan. Itse olen näitä KHL-ajan skipanneita, mutta jo Tiksissä harkkamatsissa KeuPaa vastaan olin palannut kotiin. KHL-aika tulee pysymään arpena logossa ja kannattajakuntaa jakaneena asiana (Eteläpääty vaati poistumista KHL:stä jo ennen hyökkäyssodan alkua) vielä pitkään, olen ainakin itse täysillä mukana uudessa tulemisessa.

Historiantutkimus on tutkiva Hjalliksen suhmuroinnit Venäjälle, mihin me fanit olemme 0% syyllisiä. Vaikka KHL-peleissä riittikin yleisöä, olen varma faniyhteisön laajasta konsensuksesta, että Hjalliksen, Rotan, Timtsenkon, Kurrin ja Potaninin kipparoima aikakausi oli häpeätahra koko suomalaiselle urheilulle ja itse olen joka tavalla pahoillani, että Töölössä 1967 Aimo Mäkisen perustama seura ajautui mihin ajautui.

Vaikka narri onkin arpiintunut, on se nouseva kuitenkin vahvempana. Jokereiden uusi tuleminen on niin terveellä pohjalla, kuin huippu-urheilubisnes voi kutakuinkin olla. Freesiä toimintaa johtoportaassa ja joukkueessa. Kukin punakeltaisen sydämen omaava tehköön valintansa, mutta itse en voi muuta kuin antaa oman 100% panokseni.

Minä, me, Jokerit.
Hear! Hear!
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eilen tuli käytyä ensimmäisessä Jokerien pelissä paikan päällä sitten Suomeen paluun. Oli kyllä hallilla erittäin hyvä tunnelma ja fanipääty muistutti sitä, mitä se oli Liigassa aikoinaan - eli Suomen paras.

Pakko sanoa, että on todella hienoa nähdä Jokerit taas kotoisessa kiekkosarjassa. KHL:n ekat kaksi kautta kiinnosti jotenkin, mutta sen jälkeen kiinnostuis tippui kausi kaudelta kunnes ei kiinnostanut juuri ollenkaan. Hienoa oli myös nähdä paljon faneja, joilla oli Jokerien pelipaitaa ja muuta päällä.

Itse pelistä sen verta, että kyllähän tuo Mestis kiekko viihdyttävää on. Suurin ero Liigaan on siinä, että syötöt, niiden vastaanottaminen ja laukominen on huonommalla tasolla. Mutta tykkäsin kovasti vauhdista ja siitä, että peli ei ollut sellaista robottikiekkoa mitä Liigassa nykyään nähdään paljon.

Kyllä tästä hyvä tulee, ja hienoa olla mukana tässä Jokerien uudessa nousussa. Rauhassa kohti Liigan valloitusta, ja nyt olisi Liigalla aika oiva paikka avata ovet vihdoinkin ja tuoda se kilpailullisuus mukaan - mikä on puuttunut jo vuosia.

Hyvä Jokerit!
 

Pena99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Jokerifanina mielellään näkisi joukkueen Liigassa pikaisestikin niin jääkiekkoromantikko sisälläni toivoo että tämä Jokereiden luoma hype Mestiksessä saataisiin valjastettua myös suurempaan Mestiksen ja kotimaisen alasarjakiekon asemaa parantavaksi aalloksi. Toivon että mekin ansaitsisimme paikkamme Liigassa nousukarsintojen kautta, ja samalla sarjajärjestelmää kahden ylimmän tason osalta tullaan reippaasti muokkaamaan niin, että saamme jatkossa aitoa vaihtuvuutta sarjojen välissä.

Yhteinen TV-sopimus kahdelle korkeimmalle sarjalle. Liigan huonoin ja Mestiksen paras vaihtavat paikkoja suoraan. Tämän lisäksi karsinnat/karsintasarja Liigan ja Mestiksen 2.-3. parhaiden/huonoimpien välille tms. Joukkuemääräksi jotain 10-12 joukkueen väliltä per sarja. Saadaan runkosarjaan huomattavasti enemmän merkittävyyttä. Vältytään ulosmyynneiltä kesken kauden. Mahdollistetaan 2 ammattilaissarjaa Suomessa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
Haastetta varmasti on, mutta lopulta pitäisi palata alkukysymykseen: halutaanko liiga avoimeksi vai ei? Jos halutaan, keinot kyllä löytyvät vaikka se vaikeaa olisikin.

Ymmärrän hyvin tietyn harmituksen, joka joistakin Jokerikannattajien viesteistä on KEspoon mahdolliseen nousuun kohdistunut. Asioita on hyvä katsoa suoraan silmiin ja fakta on, että Jokerit toisi liigaan aivan huikeasti lisää kiinnostavuutta jokaisella paikkakunnalla. Toinen fakta kuitenkin on, että Kiekko-Espoo on nyt valmis liigaan liigan omien kriteerien mukaan, Jokerit ei. Kiekko-Espoon (mahdollinen) nousu ei ole Jokereilta pois, joten kannattaa keskittyä itse kunkin vaan omaan tekemiseen.

Jokereilla on erinomaisen hieno meno päällä ja hommia tunnutaan tekevän oikein. Hötkyily ja kaikkimullehetinyt-mentaliteetti, joka on seuraa aiempien toimijoiden aikana leimannut, on poissa. Se on myös Jokereille hyvä asia, sillä kun seura nousee liigaan, on se valmis haastamaan muut heti eikä vasta jonkun ajan jälkeen.
Olin todella tyytyväinen, kun kuulin ettei Jokerit lähde kiirehtimään Liigalisenssiä vielä ensi kaudeksi. Ai miksi? No siksi, että Mestiksen puolelta on parempi lyödä painetta Liigan suuntaan. Liigalle on kestämätön tilanne, jos Mestisjoukkue voittaa kiinnostavuudessa Liigan vuodesta toiseen. Toisaalta Jokereille pikainen nousu Liigaan kabinettipäätöksellä voisi olla jonkinlainen antikliimaksi, joka latistaa hyvää nostetta katsomon puolella.

En tiedä millaista harmistumista jokerifaneissa K-Espoon mahdollinen nousu Liigaan on aiheuttanut. Itse en vain voi välttyä näkemästä merkittäviä riskejä suunnitelmissa. Jos joukkue tekee 950t€ liikevaihdolla lähes 400t€ tappiota, herää väkisinkin kysymys miten naapurissa kuvitellaan yhtälön muuttuvan Liigan puolella. Paisuttaako nousu kabinettipäätöksellä katsojamääriä ja sponsorituloja riittävästi? Menot toisaalta joka tapauksessa nousevat. Toivon, että nykyisellä organisaatiolla on paremmin lähtökohdat mietittynä kuin Bluesilla ja Unitedilla.

Omissa toiveissa Liigan joukkuemäärää karsitaan ja karsinnat Mestiksen välillä avataan. Miksei jopa niin, että Liigan viimeinen tippuu automaattisesti ja tokavika karsii Mestiksen hopeamitalistin kanssa. Tällöin Liigassa menestyminen vaatisi useamman vuoden pitkäjänteistä panostusta. Toisaalta rahkeiden loppuessa hyvä takaportti käydä hakemassa vauhtia alemmalta tasolta.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Jokerit ei häviä mitään pitämällä rauhallisempaa vauhtia Liigaan.

Turha nyt hätiköidä, nyt on sauma rakentaa vielä isompi jääkiekkobuumi Liigaa varten.

Jokaikinen palikka kondikseen rauhassa, niin luodaan ysärin alkua isompi buumi.

Luodaan kaikkienaikojen jääkiekkobuumi suomeen lopulta.

Narria se vaan naurattaa!
 

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lapseni kysyi loppuvuodesta 2021 milloin mennään yhdessä katsomaan Jokereita. Vastasin hänelle silloin pitkästi mainiten Putinin, oligarkit, soft powerit jne. Sanoin samalla että minä en Hartwall Areenalle astu niin kauan Putinin kaverit omistaa sen ja Jokerit. Sanoin myös, että kun Jokerit pelaa suomalaisessa omistuksessa (ei Kurrin määritelmän mukaan) ja suomalaisessa sarjassa vien hänet heti peliin ja ostan hänelle vielä Jokerit-paidankin.
Eilen lunastin lupaukseni ja käytiin Jokereiden matsissa. Paitalupaus jäi toistaiseksi toteuttamatta, koska oli myynnissä vain ysäriretropaitoja eikä sellainen kelvannut :)

Hieno oli tunnelma täydessä Nordiksessa. Mahtavaa, että edelleen löytyy noin paljon Jokeri-kannattajia, joiden mielestä pelin taso ei ole tärkein asia.

Mitähän niille pelin taso -tyypeille muuten kuuluu nykyään? Käyvätkö rajan takana nauttimassa paremmasta pelin tasosta? Tuskin Mestistä nöyrtyvät katsomaan monen vuoden pelin tason hokemisen jälkeen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Mitähän niille pelin taso -tyypeille muuten kuuluu nykyään? Käyvätkö rajan takana nauttimassa paremmasta pelin tasosta? Tuskin Mestistä nöyrtyvät katsomaan monen vuoden pelin tason hokemisen jälkeen.
Toivottavasti ovat paikanpäällä seuraamassa Jokereiden otteluita ja tuomassa tätä kautta seuralle rahaa rakentaa uutta nousua. Kaikkia tarvitaan ja kaikki otetaan vastaan. Kunhan rakas seuramme pärjää ja paikanpäälle menemällä ja fanikamaa hankkimalla voidaan omalta osaltamme parhaiten vaikuttaa siihen ja auttaa Jokereita rakentamaan liigakelpoisen organisaation.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mitähän niille pelin taso -tyypeille muuten kuuluu nykyään? Käyvätkö rajan takana nauttimassa paremmasta pelin tasosta? Tuskin Mestistä nöyrtyvät katsomaan monen vuoden pelin tason hokemisen jälkeen.
Tämä on taas osastoa kautta aikojen tyhmin viesti. Tässä buumissa onkin juuri oikea aika alkaa jakamaan kannattajia ja järjestämään vastakkainasettelua omien välille.
 

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä on taas osastoa kautta aikojen tyhmin viesti. Tässä buumissa onkin juuri oikea aika alkaa jakamaan kannattajia ja järjestämään vastakkainasettelua omien välille.
Oliko tämä sitten osastoa se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?

Ehkä viestini muotoilu ei ollut parhaiten onnistunut, mutta en ollut jakamassa kannattajia. Ihan oikeasti kiinnostaa tietää mitä mieltä pelin taso -tyypit ovat nykyään. Ovatko he nyt sitä mieltä, ettei jääkiekkoseuran/-joukkueen kannattaminen olekaan kiinni pelin tasosta ja ovat mukana Jokereiden hienossa buumissa? Vai ovatko edelleen sitä mieltä pelin taso on se ratkaiseva tekijä ja ovat lopettaneet Jokereiden seuraamisen?

Ja toki toivon, että ovat tuossa ensin mainitussa porukassa mukana. Onhan se aina kunnioitettavaa, kun pystyy myöntämään että oma tekeminen ei aiemmin mennyt ihan putkeen, mutta nyt mennään taas vähän fiksumpana eteenpäin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla kestää vielä ainakin jonkin aikaa hypätä samaan junaan näiden KHL-ajan Jokerien kannattajien kanssa. Ehkä vielä joskus sekin onnistuu, saapa nähdä. 1993-2014 tuli käytyä useaan otteeseen Turussa ja muuallakin.

Osittain sama, muutaman osakkeen ostin, mutta en ole vielä lämmennyt hallille asti menemään, toki merkittävämpi syy tämä oman elämän hektisyys (pienet lapset, kiireinen työ).

Samalla olen myös miettinyt haluanko sotkea omia lapsia tuohon kannattamiseen, koska sen verran huonot muistot itsellä on viimeisen 15 vuoden ajalta Jokereiden kannattajana. Todennäköisesti kuitenkin vielä tämän talven aikana vien vanhemman tytön Helsingin jäähalliin katsomaan Jokereiden ottelua :)
 

Ding

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja toki toivon, että ovat tuossa ensin mainitussa porukassa mukana. Onhan se aina kunnioitettavaa, kun pystyy myöntämään että oma tekeminen ei aiemmin mennyt ihan putkeen, mutta nyt mennään taas vähän fiksumpana eteteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Ding

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä ja missä olen toiminut epäkunnioittavasti, kun vuodesta 91 lähtien olen ollut Jokerijoukkueen fani, kausari vuodesta 92 lähtien tähän päivään. Onko miehekästä viitata kuluneineisiin hokemiin: parempaa lätkää, softpowerii, väärin kannatettu jne... Minä kunnioitan henkilöitä/faneja, jotka eivät missään olosuhteissa jätä rakasta seuraansa. Joka päivä vuodesta 91 lähtien olen ollut ylpeä seurastani ja toivottavasti saan olla hamaan loppuun asti. En pätkääkään kadu khl-aikaa, vaikka kai minäkin salaa toivoin, että vielä Liigaan palataan. En ymmärrä näitä dissaavia kommentteja.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan oikeasti kiinnostaa tietää mitä mieltä pelin taso -tyypit ovat nykyään.
Joko menettäneet kiinnostuksen tai kehuvat mestiksen viihdearvoa. :D
--
Ko viihdearvo on itseni yllättänyt positiivisesti. Läkämatsin yleensä voittaa vähemmän virheitä tehnyt joukkue ja mestiksessä virheitä riittää. "Joutuu" jännämään koko ottelun, vaikka olisi selväkin johto (/takaa-ajo).
 

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko tämä sitten osastoa se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?

Ehkä viestini muotoilu ei ollut parhaiten onnistunut, mutta en ollut jakamassa kannattajia. Ihan oikeasti kiinnostaa tietää mitä mieltä pelin taso -tyypit ovat nykyään. Ovatko he nyt sitä mieltä, ettei jääkiekkoseuran/-joukkueen kannattaminen olekaan kiinni pelin tasosta ja ovat mukana Jokereiden hienossa buumissa? Vai ovatko edelleen sitä mieltä pelin taso on se ratkaiseva tekijä ja ovat lopettaneet Jokereiden seuraamisen?

Ja toki toivon, että ovat tuossa ensin mainitussa porukassa mukana. Onhan se aina kunnioitettavaa, kun pystyy myöntämään että oma tekeminen ei aiemmin mennyt ihan putkeen, mutta nyt mennään taas vähän fiksumpana eteenpäin.
Minä olen kannnattanut jokereita 70 luvulta alkaen eli koen olevani pitkän linjan kannattaja. Kun siirryttiin KHL:ään olin isosti vastaan mutta en pystynyt jättämään seuraani. En nähnyt siirrossa mitään hyvää, mutta tottahan se on että peli oli tasoltaan parempaa. Mutta jotain siitä puuttui ja se oli tämä buumi mikä nyt on päällä. Kävin katsomassa pelejä myös tuona synkkänä aikana enkä mä sitä häpeä yhtään. Se oli mun valinta. Kun sitten jätettiin kyseinen sarja ja pitkään näytti että saattaa koko seura lopettaa olemasta oli se rankkaa aikaa.
Mutta nyt mestistä 4 matsia paikan päällä ja loput cmorelta seuranneena en valita mistään pelin tasosta enkä mistään muustakaan. Niin hienoa tämä on. Kaltaisiani on paljon. Jotka ovat seuranneet Jokereita sarjatasosta riippumatta. Minä en tuomitse kenenkään omia ratkaisuja ja oletan että minuakaan ei tuomita. Kaikki ollaan kuitenkin suuria Jokeri faneja joita ihmetellään ja ihaillaan monessa paikassa.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän KHL-väännön toivoisi olevan jo takanapäin, mutta toki on ymmärrettävää että se nousee silloin tällöin pinnalle.

Jos nyt ei aloitettaisi tätä eriarvoistamista ollenkaan, jooko? Meillä on mahtava meininki käynnissä. Hallillakaan ei kukaan tunnu arvostelevan mustia fanipelipaitoja, joten miksi täälläkään tarvitsee vääntää ollenkaan. Jokainen tyylillään ja niin edespäin.

Hyväksytään se mitä kukin on mieltä viimeisestä kymmenestä vuodesta, mutta samalla huokaistaan onnellisuudesta, kun se on pysyvästi takanapäin ja voimme yhteisvoimin jatkaa valoisaa tulevaisuutta kohti.

Venäjän reissu puhkaisi harkimolaisuuden pöhöttyneen kuplan ja nyt olemme päässeet aloittamaan freesillä uudella porukalla ja tämä jos mikä on erittäin positiivista!
 

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit siellä kohelossa pelasi, sitä joku kävi katsomassa, itsekin 50 vuotis pippaloissa kävin. Joku varmasti sitä koheloa puolusti, osa vastusti ja ihan ymmärrettävät syyt molemmilla. Ketä kiinnostaa, varsinkaan enää? Jokerit on nyt Mestiksessä ja yhteisö minusta voi paremmin kuin kymmeniin vuosiin. Eletään ja annetaan toisten elää. Jokereissa on tilaa aina kaikille, maailman paras porukka meillä. Minä, Me, Jokerit
 

sakkr

Jäsen
Pakko tulla tänne toteamaan, että voi pidemmän päälle ihan hyvä ratkaisu tämä (mahdollisesti) lyhyehkö Mestistaival. Mestiskiekkoa seuraa kuitenkin iso osa pikkukaupunkien suomalaisista, ja nyt Jokerit on heidän huulillaan koko sen ajan kun Mestistä pelaa. Sitten kun mahdollisesti Liigaan nousee/siirtyy niin ootte liigafanien huulilla. Näin Jokerit mahdollistaa ihan ennenäkemättömän huomion suomalaisessa jääkiekossa. Varmasti mediaseksikkäämpäähän se ois Liigassa tahkota Keuruiden ja Iisalmien sijaan, mutta nyt Keuruu ja kaikki muut mestispaikkakunnat tuntevat Jokerit läheisemmäksi kuin muut liigajoukkueet. Tuskimpa tästä on mitää haittaa että Jokerit on ihan koko Suomen huulilla. Mestiskannattajilla jää positiivinen kuva Jokereista kun he käyvät täyttämässä vieraskaukalot sinne mennessään. Vaikka turpaan tulisi kotijoukkueelle, jää ennennäkemätön tunnelma monelle mieleen.
 

Hilavitkutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäköhän mieltä tästä pitäisi olla. Tässä voi vielä käydä niin, että Jokerit kyntää Mestiksessä 10 vuotta.

Eikös Saarni ollut jossain puhunut jostain miljoonan pelaajabudjetista ensi kaudelle? Näin ainakin täällä on puhuttu. All in ja toivotaan parasta.

Ei vaan kevääksi -25 eli ensi kauden keväänä voi nousta pelaamalla Liigaan. Espoo pääsee kävelemään sinne hakemalla.

Joo näköjään meni vuodet väärin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokerien kannalta hyvä ratkaisu. Kuten kerrottua, valmiutta ei vielä 2024 ole Liigaan. Vuonna 2025 Liigaan pääsee täyttämällä ehdot + voittamalla Mestiksen ja karsinnat. Riittävän hyvä joukkue ja taustat kasaan ja Jokerit pelaa syksyllä 2025 Liigassa. Kuten pitääkin.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Mitäköhän mieltä tästä pitäisi olla. Tässä voi vielä käydä niin, että Jokerit kyntää Mestiksessä 10 vuotta.
No sitä, että urheilullisuus ja voittaminen ratkaisee sen, kuka nousee ja kuka putoaa. Se on helvetin hieno juttu. Sinä voit jatkaa synkistelyä ja maailmanlopun maalailua senkin jälkeen, älä huoli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös