Laitetaan nyt isoa kiitosta valmennuksen suuntaan kun siihen on selvästi syytä. Hantta veti tuurauksen todellisen pron tavoin, ei ollut helppoa. Ukkoja sairiksella enemmän kuin kokoonpanossa, kauhea mediahässäkkä ja yhdelle äijälle töitä enemmän kuin Suomen laki sallii. Hantta on pro.
Lämsä ja Tomek palasivat tänään kehiin ja kommenttia heidän työstään, ei siis missään nimessä pelkästään tästä pelistä. Paljon ja pitkään olen Jokereita seurannut, joskus on ollut hyviä aikoja, mutta paljon on myös ollut aikoja, kun joukkue on kuriton ja vähemmän kuin osiensa summa. Nyt minulla on vakaasti sellainen käsitys, että Lämsä ja Tomek ovat saaneet luotua tuolle joukkueelle pelitavan, joka on mennyt läpi ja sehän perkele näkyy.
Eihän tässä liigakärjessä olla, tehottomiakin on oltu ja välillä maalivahti pettää, välillä vedetään junnupakeille jne. mutta perkele, tuolta ihan aidosti näkyy paljon positiivisia asioita. Nyt ei "ollaan menossa eteenpäin" jargon ole vailla pohjaa. Yleensä tuota samaa skeidaa hokee lähes joka koutsi ja katsomossa sokea reetta ja sen kissakin näkee, että ihan perkeleen kuutamolla on koko joukkue. Nyt katsomoon näkyy se, että kyllä joukkue tietää mitä se tekee.
Minut saa sitten teloittaa kivittämällä kun ollaan taas kusessa. Mun oma luottamus Jokerien valmennukseen oli ennen kautta jotakin 70 % ja nyt se on yksiselitteisesti 100%. Kyllä ne perkeleet tietää mitä tekee ja joukkue toteuttaa.
Jakke Ruutu taisi jälleen kerran olla oikeassa, kun tuli voimakkaasti jo keväällä ulos ja sanoi Lämsän olevan huippukoutsi ja hänellä on täysi joukkueen tuki. Tämän päivän pelin osalta vedettiin toki kolmannen erän "jokerit", mutta valmennus peluutti hienosti kuumia ukkoja, Lämsä otti aikalisän silloin kun sitä tarvitaan !!! (Alpo, saa aikalisän ottaa) ja melkein täydet 60 minuuttia pelattiin selvän sapluunan mukaan.
Kiitos Lämsä, Valtonen ja Virta !!