Edelliseen, että mikä tässä hyökkäyksessä toimii tällä hetkellä, yv:t ym.?
Eli onko oikeat miehet pyörittämässä yv:tä ja tässä samassa myös av :tä? esim.Teukka pelannut 5 peliä , vajaa 20 min/peliä= 0 , jatkuva luotto ?
Jos kyseessä olis joku muu, kuin 1 kierroksen varaus, niin K-Vantaassa olis tänään viimeistään pelannut. Myös AV- pelaaminen on tällä hetkellä ihan retuperällä.Luottoa on liikaa samoilla pelaajilla.
Ja mitä ihmeen salaisia viestejä? Lämsällä ja Tomekillahan on toimitsijakielto peleihin, eli eivät saa olla joukkueen kanssa tekemisissä muistaakseni 1,5 ennen pelejä tai niiden aikana. Muuten saavat treenauttaa ihan avoimesti ilman mitään salakielisiä kirjeitä tai lippuviittilöintejä.
Näin, mutta täytyyhän joku syy keksiä kun peli ei kulje ;)Minusta tämän valmentajien toimitsijakiellon merkitystä korostetaan ihan liikaa. Lämsä ja Valtonen vetävät harjoitukset ihan normaalisti ja laativat pelisuunnitelmat ja taktiikat. Ei Jokerit millään Virran opeilla vedä.
Valmennusosasto on saanut täydennystä, sillä Ottawa Sun esittelee meille jokerivalmentajan Hannu Power.
http://www.ottawasun.com/2012/09/29/sens-erik-karlsson-scores-for-jokerit-hours-after-landing-in-finland
Vaikka Lämsä ja Tomek on peleistä poissa, niin ei Jokerit silti tuuliajolla seilaa. Hyvä niin.
HIFK:n puolella puhuttiin, että yksi syytetyistä on valmentaja. Näin ollen on syytä olettaa, että kyseessä on joku Jokereiden valmennusportaasta ja kaiken järjen mukaan Tomek Valtonen. Jokainen varmaa ymmärtää, mitä tämä voi tarkoittaa lähitulevaisuuden valmennuskuvioita ajatellen.
HIFK:n puolella puhuttiin, että yksi syytetyistä on valmentaja. Näin ollen on syytä olettaa, että kyseessä on joku Jokereiden valmennusportaasta ja kaiken järjen mukaan Tomek Valtonen. Jokainen varmaa ymmärtää, mitä tämä voi tarkoittaa lähitulevaisuuden valmennuskuvioita ajatellen.
Mielestäni meidän puolella puhuttiin enemmän, että kyseiset kaverit olisivat Ben-Amor, Melart ja Salmi.
Lukekaa HIFK:n puolelle linkittämääni keskustelua tarkemmin. Siellä todetaan, että JA:n toimittaja on ymmärtänyt Poliisin tiedotteen väärin.Tuossa Jatkoajan uutisessa ainakin sanotaan, ettei valmentajia epäillä yllyttämisestä.
Minä en ainakaan löytänyt rikoslaista kohtaa "rikokseen yllyttäminen", joten en usko sellaista rikosnimikettä olevankaan. Tekoon yllyttäminen sisällytetään usein itse teon rikosnimikkeeseen, ellei kyseessä ole suurempi väkivaltainen mellakka tai sota.Juurikin näin, pelkkiä pahoinpitely-epäilyjä, joten valmennuksen voi laskea jo pois tuosta. Jos valmentajia epäiltäisiin niin syytenimike olisi rikokseen yllyttäminen.
Minä en ainakaan löytänyt rikoslaista kohtaa "rikokseen yllyttäminen", joten en usko sellaista rikosnimikettä olevankaan. Tekoon yllyttäminen sisällytetään usein itse teon rikosnimikkeeseen, ellei kyseessä ole suurempi väkivaltainen mellakka tai sota.
Hannu Virta on loistava ja hieno "analyyttinen" valmentaja. Olen varma, että Hantta irvistelee vielä jonaina päivänä (jonkun joukkueen) päävalmentajana. Mutta ensin vähän opitaan talon tavoille ennen kuin tulosta alkaa syntyä.
Enpä minäkään tuota yllytys-momenttia Finlexistä löytänyt kun kiireessä hain siitä mainintaa, mutta jonkinlainen klausuuli yllyttämiselle on näköjään nimetty. Hyvä että huomasit.Edit: Perunpa osittain ylemmän lausunnon. Rikoslaki sanoo, että yllytyksestä tulee tuomita samoin kuin rikoksen tekijä. Sitä tuosta ei tule ilmi, että tuomitaanko samalla rikosnimikkeellä vai ainoastaan samalla tuomiolla.
UL:n "luotettavien" tietojen mukaan epäillyt olisivat : Semir, Lämsä ja Valtonen.
Erikoista olisi, jos liiga vielä avaisi rangaistukset, oli tuomiot sitten mitä tahansa.