Mainos

Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 373 032
  • 7 074

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Heille kun ei välttämättä katsos Jokerit lähettele sähköpostia. Keskivertoperhe kun katselee lippujen hintoja, niin ne katsellaan tuolta sivulta ja todetaan liian kalliiksi. Simppeliä. Nyt jos joku heistä osaa etsiä alennuslippuja Jatkoajan eräästä ketjusta, niin hyvä homma.
Voisin kuvitella sanan leviävän melko nopeasti mikäli dumppaavat lippuja kaksi yhden hinnalla tyyliin.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Heille kun ei välttämättä katsos Jokerit lähettele sähköpostia. Keskivertoperhe kun katselee lippujen hintoja, niin ne katsellaan tuolta sivulta ja todetaan liian kalliiksi. Simppeliä. Nyt jos joku heistä osaa etsiä alennuslippuja Jatkoajan eräästä ketjusta, niin hyvä homma.

Tämä on yksi Jokereiden markkinoinnin isoimmista ongelmakohdista. Iso osa markkinoinnista kohdistuu jo lipun ostaneisiin. Uusia kävijöitä ei osata tai yritetä saada. Lisäksi pääasiallisena kohderyhmänä on lapsiperheet, vaikka nykyisellään koko perheen vieminen otteluun on suhteettoman kallista.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä on yksi Jokereiden markkinoinnin isoimmista ongelmakohdista. Iso osa markkinoinnista kohdistuu jo lipun ostaneisiin. Uusia kävijöitä ei osata tai yritetä saada. Lisäksi pääasiallisena kohderyhmänä on lapsiperheet, vaikka nykyisellään koko perheen vieminen otteluun on suhteettoman kallista.
Kuinka iso osa markkinoinnista kohdistuu jo lipun ostaneisiin? Minä tiedän asiasta jotain, mutta en kaikkea, enkä keksi muuta suoraa remarketing-väylää kuin sähköpostimarkkinoinnin. Ulkomainonta, sosiaalinen media ja verkkomainonta kohdistuu melko laajaan massaan. Ja muutenkin, ihan alasta riippumatta entiset asiakkaat ovat parhaita segmenttejä mainonnan kohdentamiselle. Veikkaisin, että urheilubisneksessä se vielä entisestään korostuu. Sanoisin että siihen satsataan ihan sopiva osa budjetista tällä hetkellä.

Lapsiperheen vieminen mihin tahansa on melko kallista. Jokereille kelpaisi osa siitä potista, jonka perheet jättävät elokuvateattereihin, hoploppeihin ja vastaaviin kohteisiin. Kyllä minäkin siellä käyttämätöntä potentiaalia vielä näen, mutta kaikkea ei tietenkään pelkällä markkinoinnilla voi tehdä. Tapahtuman on oltava kunnossa ja hinnan kilpailukykyinen vaihtoehtoisiin aktiviteetteihin verrattuna. Ihan kuten kaikissa muissakin asiakasryhmissä.

Ongelmaksi voidaan laskea se, että virallista markkinointipäällikköä ei taida olla ja Kohonen noita hommia ylätasolta tällä hetkellä valvoo. Paljon on ulkoistettu, mutta kyllä se eduksi olisi että markkinointia aktiivisemmin johdettaisiin organisaation sisältä.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Puhut asiaa, mutta pelkkä sosiaalisen kanavien käyttö ei riitä millään täyttämään yli 12000 ihmistä vetävää hallia. Saa olla melkoisen sitoutunut seuraajakunta esimerkiksi Twitterissä että 39000 seuraajasta joka kolmannes saadaan halliin. Suurin ongelma on ettei Jokerit tai KHL näy kaupungilla katumainoksia lukuunottamatta mitenkään. Suurin osa ihmisistä tuskin edes tietää milloin pelejä on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Puhut asiaa, mutta pelkkä sosiaalisen kanavien käyttö ei riitä millään täyttämään yli 12000 ihmistä vetävää hallia. Saa olla melkoisen sitoutunut seuraajakunta esimerkiksi Twitterissä että 39000 seuraajasta joka kolmannes saadaan halliin. Suurin ongelma on ettei Jokerit tai KHL näy kaupungilla katumainoksia lukuunottamatta mitenkään. Suurin osa ihmisistä tuskin edes tietää milloin pelejä on.
Olisi ehkä pitänyt tarkentaa, että tässä tapauksessa sosiaalisen median markkinoinnilla tarkoitin ihan rahalla ostettua näkyvyyttä FB:n ja Instagramin kautta, jossa mainontaa kohdennetaan halutulle yieisölle, josta on siivottu pois Jokereiden (ja todennäköisesti myös HIFK:n) omat fanit.

Tuo Jokereiden omien somekanavien käyttö on sitten enemmän ihan normaalia sidosryhmäviestintää, vaikka toki siellä myös markkinointimateriaalia jaetaan ja ero päivitysten ja mainosten välillä ei ole aina täysin selkeä. Se osa-alue Jokereilla on kuitenkin aina ollut kunnossa. Somekanavista Jokerifanit saavat kulutettavakseen maan parasta sisältöä. Muussa markkinoinnissa epäilemättä on vielä tehostettavaa, vaikka sielläkin myös oikeita asioita tehdään. Aina voi tehdä isommin ja paremmin, varsinkin kun tavoite on näinkin kova.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Toivottavasti noihin mainoksiin ei ole koko markkinointibudjettia tuhlattu, koska muuten saadaan tottua puolityhjään halliin. Alas on menty, koska vielä edellisillä kausilla joukkue näkyi edes jollain tavalla kaupungilla. Oli erilaista tapahtumaa jne. Nyt ei mitään. Lehdissä huudetaan negatiivisesta uutisoinnista, mutta ei sitä positiivista sanomaa ole itsekään pyritty luomaan.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Taitaa huominen yleisömäärä olla samaa tasoa kun Traktoria vastaan mitä lipunmyyntiä katselin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa huominen yleisömäärä olla samaa tasoa kun Traktoria vastaan mitä lipunmyyntiä katselin.
Siltä vähän näyttää. Toivottavasti lippuja menis ennen peliä vielä hyvin niin ei ainakaan noin huonoon määrään jäis.

Perjantain myyntikäyrä näyttää jo hieman paremmalta.

Ensimmäinen sold out taitaa tulla kahden viikon päästä SKA pelissä. Hyvin on jo tähän mennessä kalliimmat 60e ja 70e liputkin kelvanneet.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti ei nyt sentään alle 7000 jäädä tänään, vastassa kuitenkin laatujoukkue. Se olisi tunnelman kannalta vähän huono.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
HIFK myy halvempia lippuja peleihin kuin Jokerit. Tuleekohan tästä juttua lehteen. Ai niin, ei tule.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
HIFK myy halvempia lippuja peleihin kuin Jokerit. Tuleekohan tästä juttua lehteen. Ai niin, ei tule.

Kyllä nyt pitää enemmän alkaa katsoa sitä omaa tekemistä. Tänään varmaan puolet hallista tyhjänä. Nyt saisi alkaa näitä lippuja myymään vähän enemmän. Toki hinnat ovat kallistuneet, mutta isompi määrä asiakkaita ostaa myös enemmän oheistuotteita. Tiedän, että toimistolla luetaan palstaa, toivottavasti myös laskeviin yleisömääriin reagoidaan.

Paniikki ei kannata, mutta kyllä jokaiseen peliin pitää myydä vähintään 7100 paikkaa. Sovitaanko, että se on tämän kauden minimi? Ja perjantaille sitten se 12k jooko? Saa suorittaa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
HIFK myy halvempia lippuja peleihin kuin Jokerit. Tuleekohan tästä juttua lehteen. Ai niin, ei tule.

Muistutan, että HIFK tekee voitollista tulosta kausittain, minkä lisäksi yleisökeskiarvo on Liigan suurin. Huonosti pelattu?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistutan, että HIFK tekee voitollista tulosta kausittain, minkä lisäksi yleisökeskiarvo on Liigan suurin. Huonosti pelattu?

Olin tulossa samaa kyselemään. Voihan IFK myydä niitä lippuja vaikka eurolla, kun tekevät vahvaa tulosta kaudesta toiseen. Jokereilla se nyt vain herättää kysymyksiä, kun tappiota tulee parikytmilliä kaudessa. Mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kyllä nyt pitää enemmän alkaa katsoa sitä omaa tekemistä. Tänään varmaan puolet hallista tyhjänä. Nyt saisi alkaa näitä lippuja myymään vähän enemmän. Toki hinnat ovat kallistuneet, mutta isompi määrä asiakkaita ostaa myös enemmän oheistuotteita. Tiedän, että toimistolla luetaan palstaa, toivottavasti myös laskeviin yleisömääriin reagoidaan.
Toki. Kuinkas suuria noi korotukset nyt aiemmissa peleissä on ollut ja kuinka paljon meillä sitten vähemmän katsojia kuin viime kauden alussa? Ei tietenkään ainut syy, mutta uskoisin olevan painavin. Se, että sitten tiputetaan hintoja kun 7000 innokkainta on kerennyt ostamaan sen täyteen hintaan on myös maton vetämistä omien jalkojen alta. Mielestäni olisi voitu hyvin jatkaa näiltä osin siitä mihin viimeksi jäätiin. Ilmaislipuilla ne vihaajat jatkossakin väittävät hallin täyttyvän.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HIFK myy halvempia lippuja peleihin kuin Jokerit. Tuleekohan tästä juttua lehteen. Ai niin, ei tule.

Se on ihan se ja sama mitä HIFK tekee tai jättää tekemättä. Ei se ole meille kuitenkaan mikään selitys ja ihan turha myös parkua negatiivisesta uutisoinnista, nyt on aika kääriä hihat ja tehdä töitä sen eteen että hallille saadaan enemmän väkeä. Oli uutisointi mitä tahansa niin siitä huolimatta on syytä kyllä osata katsoa peiliin jos halli alkaa olemaan järjestään niin tyhjä kuin se oli Traktoria vastaan. Siitäkin huolimatta että ei Jokereiden toimintaa rahoiteta kuin marginaalisesti näillä lipputuloilla.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ilmaislipuilla ne vihaajat jatkossakin väittävät hallin täyttyvän.
Keitä nämä vihaajat ovat?

Joukkue pelaa tällä hetkellä -omasta mielestäni- erinomaisen viihdyttävää kiekkoa, joukkueesta paistaa hyvä henki, se on hyvin valmennettu, pelitapa on sekä moderni että tehokas, joukkue on kurinlainen ja suorittaa pelitapaa erittäin korkealla tasolla. Kaiken järjen mukaan tuon pitäisi näkyä positiivisena tuloksena katsojaluvuissa. Ehkä tuo yleisökato vain noudattelee sitä trendiä, joka ylipäätään vallitsee tällä hetkellä. Vaikea bisnes oli lippujen hinnat mitä tahansa. Televisiointi ja Viaplayn sinänsä erinomainen tuote syö varmasti osansa kuten myös alkukausi ja tietyllä tavalla antiseksikäs joukkue, jossa suomalaisia tähtistatuksen pelaajia on vain liian vähän. Mä en usko, että suurta yleisöä kiinnostaa niinkään KHL:n poliittinen ulottuvuus, median kirjoittelu ja omistussuhteet.

Mutta siitä olen varma, että näin heikkoja yleisömääriä ei hyvällä katsota. Etenkään lystin maksavien taholta. Se, kun loppupeleissä pitkälti määrittelee heidän kiinnostuksen ja mielekkyyden rahoittaa Jokereita.

Ja ehkä siinä myös syy Kohosen aikalailla penkin alle menneeseen haastatteluun.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Se, että sitten tiputetaan hintoja kun 7000 innokkainta on kerennyt ostamaan sen täyteen hintaan on myös maton vetämistä omien jalkojen alta.

Tää on aivan totta. Jos hintoja lasketaan niin erittäin maltillisesti. Mutta on niitä muitakin tapoja saada väkeä hallille, kuin hintakilpailu. Hinnan alentaminen en se helpoin keino. Sitä toista keinoa kutsutaan markkinoinniksi.

Jos joku fani kokee, että että joukkue on vieras, niin silloin hän on oikeassa. Väärää mielipidettä ei tässä voi olla. Panostaisinkin siihen, kiinnostavaan sisältöön ja pelaajien henkilökohtaiseen kohtaamiseen. Faneja kiinnostaa peli joo, mutta lähes yhtä paljon vaikka se miten pelaajat asuvat tai mitä duunailevat vapaa-ajallaan.

Iiro tekee toimistolla ja reissuissa kullanarvoista duunia. Panostaisin sillä osalla kuitenkin ehkä vielä vähän enemmän uusien pelaajien tutuksi tekemiseen. Kukas jätkä tää Stollery nyt olikaan? Kaipailen rentoa kaukalonlaitajutustelua ja pilke silmäkulmassa -menoa. Vierasmatkoilta vähän jotain kulissien takaa olevaa matskua. Millasessa hotellissa ollaan, mitä mieltä joku pelaaja X on kämppäkaveristaan jne. Näissä Inside ja Tehdävä Idässä -dokkareissa oli hauskaa settiä ja jotain Jormakan, Huhtalan tai muiden hotellihuoneläppää. Tätä ehkä kaipaisin lisää.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Iiro tekee toimistolla ja reissuissa kullanarvoista duunia. Panostaisin sillä osalla kuitenkin ehkä vielä vähän enemmän uusien pelaajien tutuksi tekemiseen. Kukas jätkä tää Stollery nyt olikaan? Kaipailen rentoa kaukalonlaitajutustelua ja pilke silmäkulmassa -menoa. Vierasmatkoilta vähän jotain kulissien takaa olevaa matskua. Millasessa hotellissa ollaan, mitä mieltä joku pelaaja X on kämppäkaveristaan jne. Näissä Inside ja Tehdävä Idässä -dokkareissa oli hauskaa settiä ja jotain Jormakan, Huhtalan tai muiden hotellihuoneläppää. Tätä ehkä kaipaisin lisää.

Tässä on viisauden ydin.

Sanoisin, että tämä korostuu entisestään KHL:ssä - kun suuri yleisö ei tunne vierasjoukkueita tai sen pelaajia alkuunkaan, on syytä tehdä kotijoukkue mahdollisimman tutuksi ja läheiseksi.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä yksi syy on joukkueen kokoonpano. Nuo ulkomaalaisnimet ei sano tavalliselle kadun tallaajalle yhtään mitään vaikka kuinka hyviä olisivatkin. Siellä on mielestäni liian vähän hyviä Suomalaisia pelaajia.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Se on ihan se ja sama mitä HIFK tekee tai jättää tekemättä. Ei se ole meille kuitenkaan mikään selitys ja ihan turha myös parkua negatiivisesta uutisoinnista, nyt on aika kääriä hihat ja tehdä töitä sen eteen että hallille saadaan enemmän väkeä. Oli uutisointi mitä tahansa niin siitä huolimatta on syytä kyllä osata katsoa peiliin jos halli alkaa olemaan järjestään niin tyhjä kuin se oli Traktoria vastaan. Siitäkin huolimatta että ei Jokereiden toimintaa rahoiteta kuin marginaalisesti näillä lipputuloilla.

Juuri näin. Ainoa asia mihin voi kuitenkaan vaikuttaa on oma tekeminen. Ja jos se ei riitä, pitää tehdä laadukkaammin.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Juuri näin. Ainoa asia mihin voi kuitenkaan vaikuttaa on oma tekeminen. Ja jos se ei riitä, pitää tehdä laadukkaammin.

Kohosen avautuminen toki takaa sen, että media seuraa aiempaa kiinnostuneempana yleisömäärän kehitystä ja Jokerien toimintaa ylipäätään.

Sukulainen, joka on toimittaja totesi Facessa asiaan liittyen, että Kohosen hyökkäys mediaa vastaan oli melkoisen typerää paitsi uhriutujan leiman takia myös siksi, että media, läpi kentän, tuppaa pitämään puoliaan.

@flintstone viestisi voisi välittää suoraan Kohosen luettavaksi.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Sukulainen, joka on toimittaja totesi Facessa asiaan liittyen, että Kohosen hyökkäys mediaa vastaan oli melkoisen typerää paitsi uhriutujan leiman takia myös siksi, että media, läpi kentän, tuppaa pitämään puoliaan.
Kohosella on kuitenkin takanaan melkoisen pitkä ura Sanoma konsernissa. Voisi siis olettaa, että median kanssa toimiminen ja vuorovaikutus olisi hallussa.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Kohosella on kuitenkin takanaan melkoisen pitkä ura Sanoma konsernissa. Voisi siis olettaa, että median kanssa toimiminen ja vuorovaikutus olisi hallussa.

Tuota historiaa en tiennytkään. Olen aiempaa häkeltyneempi purkauksesta.

Vittu on ollut markkinointijohtajana siellä ja ennen sitä mainostoimistossa. Miten voi laukoa tuollasta ja miten markkinointi on noin retuperällä?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Tuota historiaa en tiennytkään. Olen aiempaa häkeltyneempi purkauksesta.

Vittu on ollut markkinointijohtajana siellä ja ennen sitä mainostoimistossa. Miten voi laukoa tuollasta ja miten markkinointi on noin retuperällä?
Sanopa se. Taitaa olla paineet ylhäältä päin aika kovat. Joistain jalostuu paineessa timantteja ja toisista ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös