1200 myytyä kausikorttia on valitettavasti todella vähän. Puhutaan buumista mutta muutaman pelin jälkeen kuullaan seurajohdosta jo hätähuuto.
Myytyjen kausikorttien määrä on muutaman kymmenen pienempi kuin viime kaudella. Pelkkä Nordis-kortti ei ole enää myyntivalikoimassa, joka oli edullinen ja siihen oli helpompi sitoutua, ja koko kauteen kalliimmilla hinnoilla hinnannousuun ei ymmärrettävästi ollut samaa kiinnostusta.
Julleilla on noin 3700 kausikorttia (per mediatiedot), ja niistä iso osa muodostuu siitä, että siellä yritykset ovat ostaneet kausikortteja isolla prosentilla. Jokereilla yrityskausikortteja on mennyt vain murusia (päätellen Saarnin puheista). Tämä selittynee ainakin osaltaan sillä, että Jokereiden yritysverkosto oli aika olematon K**-ajan jälkeen, ja yritysten mukaansaaminen nollista Mestikseen on hankalahkoa (sarjan kiinnostus ja Jokereiden tuuliajo huomioiden), kun pohjia ei juurikaan taustalla ollut. PK-yritysten mukaansaaminen ja sitouttaminen ottaa aikansa, ennen kuin se alkaa kantaa hedelmää. Tässä toimistolla iso homma. Ja samaan hengenvetoon todettakoon, että ei se ainakaan helpotu, jos taival Mestiksessä jatkuu kovinkaan pitkään.
Kumppanimyynti on viime kauden kokonaistoteumaa edellä, mutta ei vielä täysin tavoitteessa. Tämä tieto suoraan Saarnilta.
Toimiston kannattaisi rohkeasti kokeilla lipunmyyntiin uusia konsepteja, ja nämä FlexPackFamilyGameSharedAitioTuplaTorstaiHodariBuffet-viritelmät ovat varmasti päänavauksia ja testailua. Niistäkin vain aktiivisempaa sananlevittämistä, jotta tietoisuus ja menekki kasvaa.
Pohtisin myös toimistolla vakavasti jonkinlaisesta kuukausitilausmallia, johon yhdistäisi lipunmyyntiä/kausikorttimyyntiä tulevaisuudessa. Mitä matalampi kynnys tilata ja päästä irti, sen enemmän potentiaalia. Tätä voisin kuvitella, että myös muualla maailmassa jo tehdään. Esimerkkinä siis vaikka joku "Jokerit Extra" jäsenyys johon kuuluu lippuja, fanituotteita ja muita etuja, mielikuvitusta vain.
Ei ole toimintaympäristö tällä hetkellä helppo. Vapaa-ajan käytöstä on kova taisto, yritysten ja kuluttajien taloustilanne on aiempaa heikompi, maan ykköskiekkotuote (Liiga) riitelee nimettömänä ja milloin mitäkin kohua on ilmassa. Monelle seuralle tiukkoja aikoja on varmasti luvassa tällä kaudella.