Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

• 1 347 908
  • 6 943

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Keravalla katsomopaikkoja on rajatusti, samaan aikaan kausikorttia havittelee luultavasti useampi kuin hallissa on kapasiteetti? Arpapeliksi menee? Miten olisi jos kausarilainen voisi etukäteen ilmoittaa jos on estynyt tulemaan otteluun ja voisi luovuttaa paikan Jokerien myytäväksi irtolipuksi? Jotenkin käsittämätömtä yrittää mahduttaa Jokerien brändiä tuohon latoon.

Tai sitten ei vaan myydä niitä kausareita niin paljon. Se on muutenkin Jokereille aika huono diili myydä jotain 200€ kausareita noin pienellä kapasiteetilla ja sitten taas kynnys hinnoitella kausarit Mestikseen jonnekin 500-600€ haitariin on aika kova. Irtolipuille sen sijaan varmaan Mestikseenkin voi helposti laittaa sen 20-30€ ja silti menekkiä on. Ja plus tietysti useammalla on mahdollisuus päästä tietty määrä kauden peleistä katsomaan.

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten ei vaan myydä niitä kausareita niin paljon. Se on muutenkin Jokereille aika huono diili myydä jotain 200€ kausareita noin pienellä kapasiteetilla ja sitten taas kynnys hinnoitella kausarit Mestikseen jonnekin 500-600€ haitariin on aika kova. Irtolipuille sen sijaan varmaan Mestikseenkin voi helposti laittaa sen 20-30€ ja silti menekkiä on. Ja plus tietysti useammalla on mahdollisuus päästä tietty määrä kauden peleistä katsomaan.
Tämä varmaan on se millä systeemillä kannattaa mennä. Kausarit faniryhmille myyntiin ja loput irtolippuina, niin kombo on varmaankin toimivin.

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
En mä kyllä halua edes kuvitella mestiskautta ilman, että faniryhmällä olisi kausarit. Ihan näin keskiluokkaisenakin hirvittäisi maksaa tuo 25 euroa ynnä muut kulut ottelusta, saati sitten jos olisi vaikka opiskelija. Kassan maksimointi on toki myös tärkeää, ehkä vain alleviivaa sitä ettei Jokerit mahdu tuohon halliin.

Gemondo

Jäsen
Tärkeintä minusta olisi että mahdollisimman moni -eli kaikki- saa mahdollisuuden päästä myös Keravalle Jokereiden peleihin. Eli kausareilla ei voi hallia täyttää, koska silloin tämän uuden Jokereiden tulo jäisi vain niiden parin tuhannen kausarin haltijan eksklusiiviseksi iloksi - ja siten ei mitään buumeja rakenneta.

Lisäksi kaikki kausarin haltijat eivät tietenkään joka peliin saavu paikalle, joten mökki ei olisi ikinä täynnä.

Itse möisin faniryhmille max 1/3 Keravan kapasiteetista kausareita, ja loput halukkaat taistelkoot irtolipuista. Win-win-win-situation.

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ostaisin kausarin vaikka todennäköisesti en edes jokaisessa pelissä kävisi. Ihan vain siksi, että haluan tukea Jokereiden uutta nousua taloudellisesti. Veikkaan monen muun ajattelevan samoin. Eli "meikäläisten" takia sellainen systeemi olisi paras, jossa kausarilainen voi antaa paikkansa myyntiin, jos ei tule peliin. Näin halli saataisiin täyteen joka pelissä.

Yksi vaihtoehto tukea Jokereita taloudellisesti on osakeantiin osallistuminen, mutta osalle tämä on aika vierasta maailmaa ja siksi monelle kausarin ostaminen on helpompi tapa siihen.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Itse ostaisin kausarin vaikka todennäköisesti en edes jokaisessa pelissä kävisi. Ihan vain siksi, että haluan tukea Jokereiden uutta nousua taloudellisesti. Veikkaan monen muun ajattelevan samoin. Eli "meikäläisten" takia sellainen systeemi olisi paras, jossa kausarilainen voi antaa paikkansa myyntiin, jos ei tule peliin. Näin halli saataisiin täyteen joka pelissä.
Tai sitten vaan ostelet yksittäislippuja niihin peleihin mihin pääset paikalle. Vaatii lipunmyyntipalvelulta aika paljon enemmän, jos kausarilaisten lippuja laitetaan uudelleenmyyntiin ja en itseasiassa tiedä tekeekö mikään urheiluseura tuota Suomessa millään alustalla. Pohjois-Amerikassa toki business as usual, että kaikissa lajeissa myös kausarilaiset voivat omat liput vapauttaa myyntiin niihin peleihin mihin eivät itse pääse.

säiliö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit voisi HSL:n kanssa kehitellä jotain samankaltaista yhteistyötä kuin Tampereella on. Siellähän Ilveksen ja Tapparan pelien pääsyliput sisältävät myös julkisen liikenteen käytön ottelua ennen ja sen jälkeen.

Keravan hallin liepeillä pysäköintitiloja ei taida pahemmin olla, joten sitäkin tärkeämpää olisi houkutella ihmiset julkisten käyttöön.

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Jokerit voisi HSL:n kanssa kehitellä jotain samankaltaista yhteistyötä kuin Tampereella on. Siellähän Ilveksen ja Tapparan pelien pääsyliput sisältävät myös julkisen liikenteen käytön ottelua ennen ja sen jälkeen.

Keravan hallin liepeillä pysäköintitiloja ei taida pahemmin olla, joten sitäkin tärkeämpää olisi houkutella ihmiset julkisten käyttöön.
Juuri tällaisia yhteistyöratkaisuja tarvitaan, jotka hyödyttävät kaikkia osapuolia ja uskoisinkin, että tällainen kumppanuus HSL:ään on jo vetämässä. Autottomuus ja vihreä siirtymä kun ovat nykyään kovassa huudossa.

jeani

Jäsen
Olen siviilipuolella ollut kehittämässä joitakin kokeellisia hinnoittelumalleja. Suomessa valmius ja uskallus niiden käyttöön on kuitenkin ollut olematonta.

Luvut esimerkinomaisia ja ”viilauksen tarpeisia”, mutta luovuutta ei ole kielletty:

-Kausikortin hinta 300 euroa.
-Jokainen peli, jossa kausikorttilainen käy eli kausikortti tulee skannatuksi Ladon ovella, hyvittää ostajan luottokortille 5 euroa.
-Jokainen peli, jossa kausikortti ei tule skannatuksi, veloittaa ostajan luottokortilta 5 euroa lisää.
-Jos pelin vapauttaa myyntiin eli luopuu kausikortin käyttöoikeudestaan yksittäiseen otteluun viimeistään 48 tuntia ennen ottelua, niin luottokortille hyvitetään 10 euroa (, mutta ei lisäksi ”ottelun laskennallista hintaa”).
-Jos pelin vapauttaa myyntiin eli luopuu kausikortin käyttöoikeudestaan yksittäiseen otteluun viimeistään 6 tuntia ennen ottelua, niin luottokortille hyvitetään 5 euroa (,mutta ei lisäksi ”ottelun laskennallista hintaa”).
-Jos veloitukset eivät mene läpi, kausikortti jäädytetään (ja pelit menevät myyntiin) kunnes rästit on kuitattu. Ei hyvityksiä.
-Jos kausikorttia ei käytetä viiteen peräkkäiseen otteluun, eikä niitä siis vapautettu myyntiinkään, kausikortti perutaan. Ei hyvityksiä.
-Kausikorttilaisen ei tarvitse miettiä meneekö vapauttamansa lippu kaupaksi. Hyvitysjärjestelmä olisi automaattinen, kunhan vain lipun vapauttaa myyntiin.

Viimeksi muokattu:

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on pelipäivä, jes! Tuli ostettua jo lippu illan TPS-peliin täältä: U20 Jokerit - TPS 21.03.2023

Aikaisemmista Pirkkolan peleistä on tullut ainakin mulle Old Chiefsiltä meiliä, että jäsenkortilla pääsee tuolla femman lipulla sisään.

Nyt menin jo malttamattomana ostamaan tuon femman eläkeläis-opiskelijalipun, ja aloin vasta jälkikäteen miettimään, että onhan tuo sama Old Chiefs tarjous voimassa tässä tämän illankin pelissä, vaikka mitään erillistä sähköpostia ei olekaan asiasta tullut.

Eli tietääkö joku pääseekö tänäänkin tuolla femman alennuslipulla + Old Chiefsin jäsenkortilla sisään, vai olisiko mun pitänyt ottaa ihan normihintanen kympin flaba?

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Se on pelipäivä, jes! Tuli ostettua jo lippu illan TPS-peliin täältä: U20 Jokerit - TPS 21.03.2023

Aikaisemmista Pirkkolan peleistä on tullut ainakin mulle Old Chiefsiltä meiliä, että jäsenkortilla pääsee tuolla femman lipulla sisään.

Nyt menin jo malttamattomana ostamaan tuon femman eläkeläis-opiskelijalipun, ja aloin vasta jälkikäteen miettimään, että onhan tuo sama Old Chiefs tarjous voimassa tässä tämän illankin pelissä, vaikka mitään erillistä sähköpostia ei olekaan asiasta tullut.

Eli tietääkö joku pääseekö tänäänkin tuolla femman alennuslipulla + Old Chiefsin jäsenkortilla sisään, vai olisiko mun pitänyt ottaa ihan normihintanen kympin flaba?
Eteläpäädyn ja OC:n jäsenet pääsevät tuolla femman lipulla. Itse ostin täyteen hintaan, koska raha menee suoraan Jokerien junnuille.

Ymmärrän jos jollain on rahat tiukalla, niin tuetaan oman lompakon mukaisesti ja ostetaan se femman lippu. Mutta jos nyt on vähääkään ylimääräistä tilillä, niin eiköhän kaikki tueta Jokereita sillä extra vitosella per peli?

Paradigma mallista: "Miten pääsen mahdollisimman halvalla peliin?"

Malliin: "miten voin auttaa rakasta seuraa seuraavalle tasolle?"

-Roope, Eteläpääty ry

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpäädyn ja OC:n jäsenet pääsevät tuolla femman lipulla. Itse ostin täyteen hintaan, koska raha menee suoraan Jokerien junnuille.

Ymmärrän jos jollain on rahat tiukalla, niin tuetaan oman lompakon mukaisesti ja ostetaan se femman lippu. Mutta jos nyt on vähääkään ylimääräistä tilillä, niin eiköhän kaikki tueta Jokereita sillä extra vitosella per peli?

Paradigma mallista: "Miten pääsen mahdollisimman halvalla peliin?"

Malliin: "miten voin auttaa rakasta seuraa seuraavalle tasolle?"

-Roope, Eteläpääty ry
Jep, kiitti tiedosta! Juuri näin sen myös itse ajattelin, että jatkossa voi kyllä ostaa sen täysihintaisen lipun ja tukea jengiä sillä. Nyt inflaation jyllätessä on niin tottunut siihen, että pyrkii nipistämään menoista kaikissa mahdollisissa kuluissa, että tuli ihan automaattisesti miettimättä napautettua sitä halvinta vaihtoehtoa...

Miten muuten on noiden U20 pelien lipputulojen kanssa, meneekö ne suoraan lyhentämättöminä seuralle vai vetääkö joku taho jonkin verran välistä?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja voihan niitä lippuja ostaa Jokerien U-20 kotiotteluihin, vaikka ei paikalle menisikään. Olen näin tehnyt perustellen itselleni, että tämä on yksi tapa tukea kokonaan uudesta lähtökohdasta aloittavaa seuraa. Ei tuo 10 euroa ymmärtääkseni puhtaana seuralle mene, mutta iso osa toivottavasti kuitenkin. Liveto ottaa osan bruttomyyntihinnasta. Oikein muutakaan tapaa tukea Jokereita ei tällä hetkellä taida olla.

säiliö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja voihan niitä lippuja ostaa Jokerien U-20 kotiotteluihin, vaikka ei paikalle menisikään. Olen näin tehnyt perustellen itselleni, että tämä on yksi tapa tukea kokonaan uudesta lähtökohdasta aloittavaa seuraa. Ei tuo 10 euroa ymmärtääkseni puhtaana seuralle mene, mutta iso osa toivottavasti kuitenkin. Liveto ottaa osan bruttomyyntihinnasta. Oikein muutakaan tapaa tukea Jokereita ei tällä hetkellä taida olla.

Tässä olisi hyvä tietää se, että loppuuko lippujenmyynti siinä vaiheessa kun Pirkkolan kapasiteetti 550 päätä täyttyy. Viimeksi ilmoitettu katsojamäärä oli juuri tuo 550. Vaikka siinä toki rahat hyvään tarkoitukseen menevätkin, niin mukavintahan olisi että tupa olisi mahdollisimman täynnä myös fyysisesti ja mahdollisimman moni pääsisi pelejä katsomaan. Onhan siellä meinaan mukavaa.

Freyeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tässä olisi hyvä tietää se, että loppuuko lippujenmyynti siinä vaiheessa kun Pirkkolan kapasiteetti 550 päätä täyttyy. Viimeksi ilmoitettu katsojamäärä oli juuri tuo 550. Vaikka siinä toki rahat hyvään tarkoitukseen menevätkin, niin mukavintahan olisi että tupa olisi mahdollisimman täynnä myös fyysisesti ja mahdollisimman moni pääsisi pelejä katsomaan. Onhan siellä meinaan mukavaa.

Tätä olen itsekin miettinyt ja mielellään voisin ostaa lippuja 1-2 kpl peli, mutta en pääse itse paikan päälle ja haluaisin, että ne menisi jollekkin liput käyttävälle. Miten / kenelle saisi nämä helposti lahjoitettua?

Suosikkijoukkue
Jokerit
Funtsasin kans eka laittaa kympin viime lauantaina pääsylipusta vaikken paikalle päässytkään,
mutta saattaa hyvin viedä lipun joltain joka pääsee paikalle ja kannustamaan.
Maltetaan viel. Kyllä faneille tulee mahdollisuuksia tukea seuraa, niin junnuja kuin Mestijoukkuettakin.
Säästetään eurot, varataan liput heille, jotka pääsee paikalle ja ostetaan sit fanikauppa tyhjäks, kuhan se aukeaa.

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
En suosittele. Ry:lle voi antaa lahjoituksia, jos haluaa tukea. Jos ostat lipun Pirkkolan peliin, niin tule myös paikalle, muuten joku halukas jää ilman lippua.

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule
Pohdintaa.

Meinaakohan Jokerit yrittää "rahastaa" Keravan otteluilla?

Jos irtolippuja jää myyntiin se 500-600 per ottelu, ne menevät varmasti herkästi kaupaksi. Mestiksessä otteluliput taitavat olla 10-13 euron tuntumassa. Meinaako Jokerit yrittää korkeampaa hintaa? Kyseessä kuitenkin Mestis, eli eivät millään 50 eurolla mene kaupaksi, mutta menisikö esim. 25 eurolla? Alkuhuumassa jopa 30 eurolla? Vai olisiko vain 10-15 euroa ja nopeimmat ehtii -periaatteella?

Sehän on jo julkisuuteen todettu, ettei Keravan kapasiteetti riitä "tuottamaan" mitään, vaan rahaa yritetään tehdä Nordiksen peleillä.

Kausikorttien hinnoittelu onkin sitten toinen juttu. Jos olisi esim. 10 euroa/peli, niin olisi 150 euron luokkaa (Keravan otteluihin). Jotkut Mestis-seurat taas myyneet 100 eurolla koko runkosarjan kausikortteja. Yhteiskausikortti Keravan ja Nordiksen peleihin 200€? Nordikselle omat kausikortit 9 runkosarjapelille erikseen?

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Milloin ja monelta ne kausarit nyt tulee myyntiin?

Huomennahan ne. Allekirjoittaneella ei varmuutta kellonlyömästä, mutta päivittäisin Ticketmasteria jo varuiksi heti aamulla. Viimeistään tulevat klo 14?

D5, fanikatsomo (seisomapaikka) täällä.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy