IL:n jutussa todetaan "Lähteiden mukaan rangaistuksesta ei ollut kuitenkaan sovittu tarkasti etukäteen, eivätkä kaikki punnertamaan joutuneista pojista olleet edes kiroilleet."
Minun pointtini on, että lasten vanhempien pitää tuollaiset säännöt hyväksyä, jonka jälkeen ne ovat ok. Alle 15 vuotiaat eivät niistä voi päättää yksin. Toinen asia on sitten se, saadaanko niillä sitä kuria aikaiseksi vai meneekö se nyt nähdyksi puinniksi julkisuudessa.
Tuossa IL:n jutussa todetaan myös, että "Haastatellut kuvailevat, että valmentaja olisi huutanut, käyttänyt aggressiivista kieltä ja uhkaillut peliajan menettämisellä. He kokivat toiminnan kiusaamisena."
Tämä lienee minun kokemukseni mukaan olevan täysin normaalia tavoitteellisessa juniorijääkiekossa. Eri asia on miettiä, kuuluuko aggressiivinen huutaminen ja uhkailu lasten urheiluun.
Tästä olen samaa mieltä (vanhempien suostumuksella punnertaminen rangaistuksena on ok). Minä ja varmaan sinäkin olemme sitä mieltä, että kuria ja auktoriteetteja tarvitaan enemmän. Valitettavasti kansan enemmistö ei ole sitä mieltä, koska muutoin lakeja muutettaisiin siihen suuntaan. Nykylainsäädäntö ei taivu näihin fyysisiin rangaistuksiin esim. kouluissa, vaikka kuinka siellä sovittaisiin siitä lasten ja opettajien kesken. En usko, että sellaiseen ryhdyttäisiin kouluissa edes vanhempien suostumuksella. Se kertoo kaiken olennaisen