Oliko Powerplaymaker, joka tuolla lipunmyyntiketjussa mainitsi, että meillä on omia poikia useampi jengissä tällä kaudella, joiden pitäisi automaattisesti luoda kiinnostusta jengiä kohtaan ja siten lisätä lipunmyyntiä. Itse olen kuitenkin huomannut, että noita omia jannuja, Valle poislukien, ei ole vielä kovinkaan kekseliäästi käytetty markkinoinnissa.
Olisiko ideaa tehdä Kuuslasta, Lindistä, Risikosta, Haakanasta ihan omat somepostausten sarjat instagramiin ja tiktokiin?
"Kuuslan kikkakoulu", jossa Kuusla opettaisi jokaisessa videossa eri harhautuksen tai tempun kiekon kanssa, jonka jälkeen haastaisi muita tekemään saman kikan sekä postaamaan omasta suorituksesta videon. Vastauksista arvottaisiin muutamat liput seuraavaan kotipeliin parhaimmille postauksille.
"Lindin punttikoulu", jossa Onni esittelee erilaisia punttiharjotteita, miten saa habaa vaikka tönäistä lipuntarkastaja kumoon.
"Risikon ristikon takana"-sarja esittelisi vlog-tyyppisesti pelipäivien rutiineja tai ihan vaan harkkojen sisältöä Risikon näkövinkkelistä.
Jotain tällaista, että saataisiin omia poikia vähän enemmän nostettua esille ja kirjoitettua sitä tarinaa niistä omista pojista, joilla tavoitteena nostaa jengi pääsarjaan. Jäällä ja puntilla ne käy kuitenkin, niin ei tuohon nyt paljoa ainakaan lisäeforttia tarvittaisi. Kännykkä handuun ja kuvaamaan. Tämä siis ihan markkinoinnin näkökulmasta mietittynä, tällaiset eivät tietenkään saa vaikuttaa negatiivisesti harjoitteluun tai keskittymiseen.
Tuntuu, että nimenomaan noissa omissa pojissa olisi paljon sellaista markkinointipotentiaalia, jota ei ole nyt käytetty vielä lainkaan. Nakki&Muusi-poppoon lupaukset innovatiivisuudesta, luovuudesta ja urheiluviihdeorganisaatioiden tarinankerronnan tapojen uudistamisesta ovat tällä hetkellä kyllä pelkkää puhetta, kun perusasiatkin tuntuvat vieläkin olevan välillä hukassa.