Jokerien mediaketju

  • 2 307 823
  • 9 691
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Helppo syyllistää vanhempia hulluiksi, mutta tosiasiassa alle U14 ikäisten lasten punnertamaan laittaminen kiroilusta puhumattakaan ns. kollektiivisesta rankaiseminen ei ole nykypäivää, vaikka se joidenkin mielestä olisikin hyvä tapa puuttua kiroiluun.
Mitäs kollektiivista rankaisemista nyt on siis tehty? Kirjoilija punnertaa, ei kaikki.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Näiden ja muiden vastaavien esimerkkien pohjalta jääkiekossa vaikuttaa olevan vaikeampaa kuin muualla yhteiskunnassa ymmärtää, että maailma ja lapset muuttuvat sukupolvesta toiseen. Helppo syyllistää vanhempia hulluiksi, mutta tosiasiassa alle U14 ikäisten lasten punnertamaan laittaminen kiroilusta puhumattakaan ns. kollektiivisesta rankaiseminen ei ole nykypäivää, vaikka se joidenkin mielestä olisikin hyvä tapa puuttua kiroiluun. Se on muun muassa armeijassa lähtökohtaisesti kielletty nykyään, eikä tuota kukaan hyväksyisi työelämässä tai koulussa. Miksi se siis olisi hyväksyttävää alaikäisten lasten harrastustoiminnassa? Näin ollen vastuu tällaisesta toiminnasta on ja pysyy seuroilla ja valmentajilla.

Sekin lienee kaikille ajatteleville ihmisille selvää, että alle U14 ikäiset lapset eivät voi keskenään ilman vanhempian suostumusta päättää siitä, millaisia fyysisiä rangaistuksia heille mistäkin langetetaan.

Jääkiekossa pitäisi pyrkiä eroon tällaisesta vanhan valmentajakoulukunnan toiminnasta ja siirtyä kohti nykypäivää.
Vahvasti eri mieltä. Jos punnerrushommat menee hyvässä hengessä siinä ei ole mitään vikaa, pikemminkin päinvastoin; nehän vain parantavat nuoren fyysistä kuntoa. On hyvä että nuorilla on joku kuri ja kiroilun kitkeminen on erittäin hyvä asia.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
@upnorth24 Joo, olet ihan oikeassa, ei ole tätä päivää ja pitäisi pyrkiä eroon. Ihan kauhean vakavaa, harvinaista tai varsinkaan poliisiasia se ei silti ole. Tässä kyseisessä keississä valituksen ovat tosiaan tehneet aivan toisen kundin vanhemmat yli kaksi vuotta myöhemmin.

”Vanhempia on helppo syyttää hulluiksi”, no jep. Ja syystä. Jos mä olisin aikanaan mennyt mutsille sanomaan, että sain huonon numeron kokeesta, koska opettaja ei osannut opettaa, niin ei olis hyvä heilunut. Nykyään arkipäivää, että maikat ja valmentajat on vanhempien jatkuvan häiriköinnin kohteena.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
@upnorth24 Joo, olet ihan oikeassa, ei ole tätä päivää ja pitäisi pyrkiä eroon. Ihan kauhean vakavaa, harvinaista tai varsinkaan poliisiasia se ei silti ole. Tässä kyseisessä keississä valituksen ovat tosiaan tehneet aivan toisen kundin vanhemmat yli kaksi vuotta myöhemmin.

”Vanhempia on helppo syyttää hulluiksi”, no jep. Ja syystä. Jos mä olisin aikanaan mennyt mutsille sanomaan, että sain huonon numeron kokeesta, koska opettaja ei osannut opettaa, niin ei olis hyvä heilunut. Nykyään arkipäivää, että maikat ja valmentajat on vanhempien jatkuvan häiriköinnin kohteena.
Tästä olen samaa mieltä. Poliisiasia tämä ei ole luetun perusteella millään mittarilla. Voi toki olla, että kaikkea ei ole julkisesti todettu tuossa jutussa.

Tästä riippumatta minä en henkilökohtaisesti pidä oikeana reagointina sitä, että vanhemmat leimataan hulluiksi ja tällaiset asiat lakaistaan maton alle.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Vahvasti eri mieltä. Jos punnerrushommat menee hyvässä hengessä siinä ei ole mitään vikaa, pikemminkin päinvastoin; nehän vain parantavat nuoren fyysistä kuntoa. On hyvä että nuorilla on joku kuri ja kiroilun kitkeminen on erittäin hyvä asia.

Olen sinun kanssa samaa mieltä siitä, että rajat eli selvät säännöt pitää olla asetettu ja niitä täytyy valvoa eli kuri on tarpeellista, eikä kiroilua pidä sietää lasten toiminnassa. Nyt on enemmän kyse siitä, miten rajat asetetaan (vanhempien ja lasten kanssa sovitusti) ja miten niiden noudattamista valvotaan. Fyysinen rankaiseminen edes punnertaen ei ole nykyisin sallittu esim. kouluissa. Miksi se siis olisi sallittua lasten urheilutoiminnassa? Mitä siis on "hyvässä hengessä" punnertaminen?
 

Kiekkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Florida Panthers
Fyysinen rankaiseminen edes punnertaen ei ole nykyin sallittu esim. kouluissa. Miksi se siis olisi sallittua lasten urheilutoiminnassa? Mitä siis on "hyvässä hengessä" punnertaminen?
Jos junnut ovat itse päättäneet, että rangaistukset ovat x määrä punnerruksia niin siinä ei ole mitään väärää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Fyysinen rankaiseminen edes punnertaen ei ole nykyin sallittu esim. kouluissa. Miksi se siis olisi sallittua lasten urheilutoiminnassa? Mitä siis on "hyvässä hengessä" punnertaminen?
Jos ollaan yhdessä sovittu että kiroilu = punnertaminen siinä ei ole mitään pahaa. Eli siinä on sitä sun "hyvässä hengessä punnertamista". Eri asia on sitten simputus, häpäiseminen/nuoren itkettäminen. Tämä maailma ja nuoret tarvitsevat enemmän kuria ja auktoriteetteja joista saavat jonkinlaisia mahdollisuuksia elämässä selviämiseen.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Onko tuo joku ihme bugi leikkauksen osalta uusimmassa Katupojat - jaksossa, kun Vallen samaa haastattelua kentän laidalta vaihtopenkiltä näytettiin kahteen kertaan ihan samoista jutuista. Vai haettiinko tuolla jotain alun teaseria ja sitten pari min myöhemmin uusiksi sama insertti?

Muuten kyllä mahtavaa settiä kaikkinensa!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jos junnut ovat itse päättäneet, että rangaistukset ovat x määrä punnerruksia niin siinä ei ole mitään väärää.

Jos ollaan yhdessä sovittu että kiroilu = punnertaminen siinä ei ole mitään pahaa. Eli siinä on sitä sun "hyvässä hengessä punnertamista". Eri asia on sitten simputus, häpäiseminen/nuoren itkettäminen. Tämä maailma ja nuoret tarvitsevat enemmän kuria ja auktoriteetteja joista saavat jonkinlaisia mahdollisuuksia elämässä selviämiseen.

Jep. Itse näen tämän myös niin, että tämä on jollain tasolla sama, kuin sakkokassat aikuisten joukkueessa. Eihän junioreilta voi ruveta rahaa pyytämään, jos rikotaan joukkueen sääntöjä, joten miksi ei sitten tehtäisi jotain, joka samalla myös hyödyttää ko. pelaajaa fyysisesti?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
K-kauppojen ja JVG:n kanssa toteutettava "Liike on lääke" vaikuttaa just hyvältä sopivalta kampanjalta Jokereille.
Innostetaan lapsia liikkumaan ja "palkkioksi" pääsevät Jokerien matsiin.
Video kampanjasta löytyy Jokerien IG:stä, noin viikon takaista matskua.
Vaikka en tykkää räpistä (enkä kyllä Jokereistakaan, haha) niin tämä kampanja kuulostaa todella hyvältä idealta.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Läheltä joukkuetta kuultuna; suihkussa punnertaneen pelaajan ja hänen vanhempiensa mielestä koutsin käytöksessä ei ole ollut mitään vikaa, ja tilanne on mennyt junioripäällikön jutussa esittämällä tavalla, eli lapsi on kiroillut suihkussa, valmentaja muistuttanut säännöistä ovelta, jengi revennyt nauraa ja poika itse päättänyt suorittaa rangaistuksensa välittömästi. Ysäriltä tuoksahtavan punnerrusrangaistuskin kuulostaa pahemmalta kuin on, jos kyseessä tosiaan on lasten itse pelisääntöpalaverissa määrittämä tapa toimia. Kyseisestä episodista on myös tosiaan kaksi vuotta. Tässä haisee aika vahvasti se (ja nyt siirrytään Huopiksen omaan tulkintaan, ei enää lähdetietoihin), että valmentaja ei millään suostu ymmärtämään, että meidän Jani-Petteri on selvästi joukkueen lahjakkain ja aito NHL-tason laitahyökkääjä, ja nyt keksitään kaikkea mahdollista kiusaa sitten.

Vanhempien toiminta junnu-urheilussa menee vaan hullummaksi vuosi vuodelta.

Tässä onkin kaikki tarpeellinen asiasta tiivistettynä. Myös oma tulkinta tekstin lopussa vanhan pelin sanontaa mukaillen osui ja upposi.
 

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Jos joukkueessa on yhteistuumin päätetty, että punnerrukset ovat rangaistus yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta niin täysin ok. Silloin jokainen jäsen on antanut suostumuksensa.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Jos junnut ovat itse päättäneet, että rangaistukset ovat x määrä punnerruksia niin siinä ei ole mitään väärää.
IL:n jutussa todetaan "Lähteiden mukaan rangaistuksesta ei ollut kuitenkaan sovittu tarkasti etukäteen, eivätkä kaikki punnertamaan joutuneista pojista olleet edes kiroilleet."

Minun pointtini on, että lasten vanhempien pitää tuollaiset säännöt hyväksyä, jonka jälkeen ne ovat ok. Alle 15 vuotiaat eivät niistä voi päättää yksin. Toinen asia on sitten se, saadaanko niillä sitä kuria aikaiseksi vai meneekö se nyt nähdyksi puinniksi julkisuudessa.

Tuossa IL:n jutussa todetaan myös, että "Haastatellut kuvailevat, että valmentaja olisi huutanut, käyttänyt aggressiivista kieltä ja uhkaillut peliajan menettämisellä. He kokivat toiminnan kiusaamisena."

Tämä lienee minun kokemukseni mukaan olevan täysin normaalia tavoitteellisessa juniorijääkiekossa. Eri asia on miettiä, kuuluuko aggressiivinen huutaminen ja uhkailu lasten urheiluun.

Jos ollaan yhdessä sovittu että kiroilu = punnertaminen siinä ei ole mitään pahaa. Eli siinä on sitä sun "hyvässä hengessä punnertamista". Eri asia on sitten simputus, häpäiseminen/nuoren itkettäminen. Tämä maailma ja nuoret tarvitsevat enemmän kuria ja auktoriteetteja joista saavat jonkinlaisia mahdollisuuksia elämässä selviämiseen.

Tästä olen samaa mieltä (vanhempien suostumuksella punnertaminen rangaistuksena on ok). Minä ja varmaan sinäkin olemme sitä mieltä, että kuria ja auktoriteetteja tarvitaan enemmän. Valitettavasti kansan enemmistö ei ole sitä mieltä, koska muutoin lakeja muutettaisiin siihen suuntaan. Nykylainsäädäntö ei taivu näihin fyysisiin rangaistuksiin esim. kouluissa, vaikka kuinka siellä sovittaisiin siitä lasten ja opettajien kesken. En usko, että sellaiseen ryhdyttäisiin kouluissa edes vanhempien suostumuksella. Se kertoo kaiken olennaisen
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
IL:n jutussa todetaan "Lähteiden mukaan rangaistuksesta ei ollut kuitenkaan sovittu tarkasti etukäteen, eivätkä kaikki punnertamaan joutuneista pojista olleet edes kiroilleet."

Minun pointtini on, että lasten vanhempien pitää tuollaiset säännöt hyväksyä, jonka jälkeen ne ovat ok. Alle 15 vuotiaat eivät niistä voi päättää yksin. Toinen asia on sitten se, saadaanko niillä sitä kuria aikaiseksi vai meneekö se nyt nähdyksi puinniksi julkisuudessa.

Tuossa IL:n jutussa todetaan myös, että "Haastatellut kuvailevat, että valmentaja olisi huutanut, käyttänyt aggressiivista kieltä ja uhkaillut peliajan menettämisellä. He kokivat toiminnan kiusaamisena."

Tämä lienee minun kokemukseni mukaan olevan täysin normaalia tavoitteellisessa juniorijääkiekossa. Eri asia on miettiä, kuuluuko aggressiivinen huutaminen ja uhkailu lasten urheiluun.



Tästä olen samaa mieltä (vanhempien suostumuksella punnertaminen rangaistuksena on ok). Minä ja varmaan sinäkin olemme sitä mieltä, että kuria ja auktoriteetteja tarvitaan enemmän. Valitettavasti kansan enemmistö ei ole sitä mieltä, koska muutoin lakeja muutettaisiin siihen suuntaan. Nykylainsäädäntö ei taivu näihin fyysisiin rangaistuksiin esim. kouluissa, vaikka kuinka siellä sovittaisiin siitä lasten ja opettajien kesken. En usko, että sellaiseen ryhdyttäisiin kouluissa edes vanhempien suostumuksella. Se kertoo kaiken olennaisen
No, me ollaan asiasta vähän eri mieltä mutta eipä sillä ole mitään väliä. Toivottavasti tuo keissi selviää.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
IL:n jutussa todetaan "Lähteiden mukaan rangaistuksesta ei ollut kuitenkaan sovittu tarkasti etukäteen, eivätkä kaikki punnertamaan joutuneista pojista olleet edes kiroilleet."
Voihan se myös olla, että 13 v poju on valehdellut vanhemmilleen, kun yrittää lusmuilla tekojensa seurauksista. Että todellisuudessa siellä on jannu huutanut ”vittusaatanapaskaa” ja jäänyt siitä kiinni ja pistetty sovittujen sääntöjen mukaan punnertamaan. Sitten on itku silmässä menty hyväuskoiselle mamalle ja papalle seppitämään, että enhän minä koskaan tuollaista tekisi eikä meille ole koskaan kerrottu näitä sääntöjä. Ja vanhemmat uskoo, koska eihän nyt meidän kullannuppu tuommoista tekisi saatika valehtele. Kyllä ainakin itse on tuon ikäisenä tullut koitettua ties minkälaista stooria heittää vanhemmilleni kun on jäänyt kiinni jostain sopimattomasta käytöksestä. Se ei vaan mennyt läpi silloin. Nykypäivänä tuntuu vähän siltä, että oli lapsi ties miten nuori, niin vanhemmat uskoo kaiken mitä se keksii kertoa.

Ihmetyttää myös, miksi asiaa lähdetään viemään eteenpäin nyt, kaksi vuotta tapahtuneen jälkeen. Jotenkin haiskahtaa.

Mutta, toivottavasti selvittävät asian ja jos on ollut epäkohtia, niin seuran täytyy niihin tietty puuttua!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös