Mainos

Jokeri-konsernin tappio 1.7 miljoonaa Euroa

• 14 504
  • 116

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Re: Re: Jokereiden tilinpäätös kaupparekisteriin

Viestin lähetti TheAnimal
Ketä korispiireissä muisteltaisiin hyvällä? Koskivaara, Suomela ja kumppanit.

Suomela kykeni vetämään Torpan Poikien projektia jossain määrin menestyksekkäästikin euromenestystä myöten ja yleisökin heräsi koripalloon. Ei ole kovin usein nähty viime vuosina sellaisia yleisömääriä koripallossa kuin nähtiin Suomelan aikaansaannoksia seuraamassa parhaimmillaan. Alkoi olla ammattimaista otetta touhuissa. Loppu päättyi surullisesti, mutta niin se on päättynyt aika monella muullakin koripallossa. Harrastelijamaista puuhastelua.

Suomela ja monet muut on helppo tuomita, mutta missä ovat ne herrat, jotka hoitavat Stadissa koripallon paremmin kuin Suomela? Ei ole näkynyt.

Kerron selkeästi onko Suomela ammattilainen vai amatöörimäinen puuhastelija? En saanut ihan selvää.

Onko mielestäsi ammattimaista jättää kirjanpidon hoitamatta? Se PR minkä herra on aikaansaannut ToPo sotkuineen vaikuttaa negatiivisesti koko lajiin.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jokereiden tilinpäätös kaupparekisteriin

Viestin lähetti Svante
Suomela
Jo tämä riittää, ja herra on ulkona Jokereista kuin lumiukko kesähelteellä.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Tinde
Dear hull16

Miten ne Jatkoajan säännöt nyt menikään.

Eli jos heittää ilmaan syytöksen, pitää se myös pystyä todistamaan. Vai miten se meni? Mielestäni kehoitus että Seniorin tulisi ottaa selvää sinun esittämästäsi syytöksestä ja kertoa se tällä palstalla muille ei ihan istu tähän.

En nyt oikein ymmärrä ajatuksen juoksuasi jos joku heittää jonkun luvun Jokereiden taloudesta ja minä pyydän tarkistamaan vastaavan teidän vastaavista lukemista, niin miksi minä olen se jonka on todistettava jotakin?
Senior voisi nyt ensiksi vastata siihen miksi kahdeksan kuukautta on vain pieni osa vuodesta vai oletteko jo tämänkin luonnon lain muuttaneet?

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
En nyt oikein ymmärrä ajatuksen juoksuasi jos joku heittää jonkun luvun Jokereiden taloudesta ja minä pyydän tarkistamaan vastaavan teidän vastaavista lukemista, niin miksi minä olen se jonka on todistettava jotakin?
Senior voisi nyt ensiksi vastata siihen miksi kahdeksan kuukautta on vain pieni osa vuodesta vai oletteko jo tämänkin luonnon lain muuttaneet?

En nyt oikein ymmärrä. Missä minä olen kirjoittanut mistään kahdeksasta kuukaudesta mitään? Taidat sekoittaa nyt kaksi kirjoittajaa. Tsekkaas asia. Tarkkaavaisuutta hull16, nyt ensiksi. Minä kyllä vastaan, kun jotain kysytään. Oletan Sinun korjaavan väitteesi.

Sinä väitit IFKn talouden olevan kuralla ja minä pyysin Sinua todistamaan sen ihan numeroin, mihin Sinä vastasit pyytämällä minun tsekkaamaan ne numerot. Kun ryhdyt väittelyyn, niin koitapa keskittyä siihen.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ifkin talouden kuralle laittamiseen tarvitaan jo melkein taidetta. Jos ei pääkaupunkiseudun suomenruotsalaisilta yrityksiltä irtoa rahaa, niin jo on kumma. Mekin ollaan saatu niiltä fyffeä ja Ifkillä sen pitäisi olla vain muodollisuus.

Selvää on, että Jokereitten pitää aloittaa pelaajapalkkioiden leikkaaminen. Ongelma on vain se, että siihen pitäisi saada slobot, svedut ja kumppanit mukaan. Muutenhan parhaat pelajat menevät naapuriin. Jokereitten talous ei kestä about 7000 katsojan matseja pidemmän päälle vaikka rahaa tulisi muista toiminnoista. Ongelma on paha, sillä jengi haluaa kuitenkin nähdä ns. kasvoja jotka taas maksavat hunajaa.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16

Olet tapasi mukaan jälleen pahasti asian vieressä. Puhut vääristä kirjoittajista ja vääristä asioista. Vedä välillä henkeä, häpäiset kaikki oman leirisi jäsenet.
Kaiva minulle tästä ketjusta viesti, missä Senior, minä tai ihan kuka muu tahansa on väittänyt, että 8 kuukautta on pieni osa vuodesta. Et löydä, joten kenekään ei tarvitse tuollaista väitettä todistaa.

Minä (ei Senior) sen sijaan sanoin: "Ville Peltosen Jokereilta saamaa ensimmäisen kauden palkkaa ei ole verotiedoissa vielä näkynyt, kuin pieneksi osaksi.

Seuraava verotieto julkistetaan vajaan vuoden päästä, joten asian todistaminen jää sinne.

Jacques

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti nuutti
Oma pääomahan on toisaalta omaisuuden tasearvo vähennettynä velalla. Eli Jokerit-konsernilla on olemassa omaisuutta 18M€ enemmän kuin velkaa. Kiinteistöjen arvostamisesta sen verran, että tällä hetkellä ne on tapana arvostaa vähän miten lystää, mutta IAS-käytön alkaessa kiinteistötkin tulee arvostaa todelliseen arvoonsa. Näin lähellä valmistumista kuitenkin tuo tasearvo on mielestäni riittävän lähellä oikeata, että voidaan vetää tuo johtopäätös, että firman lihoiksi laittamalla jää korkeintaan tuo 18 M€ rahaa velkojen jälkeen.

IAS-käytäntöhän tulee alkuvaiheessa vain listatuille yrityksille, joten Jokereita se ei sittenkään koske, kun ei taida Jokereille tässä markkinatilanteessa olla mahdollisuuksia mennä julkiseksi. (tosin rautakirjan taseessa taas osakkuusyritykset tulisi olla IAS-käytännön mukaisesti arvostetut)
Nykyäänkinhän kirjanpitolain "varovaisuuden periaate" edellyttää, että taseen arvostukset ovat kohdillaan. Eli ei tasearvot nykyäänkään saa merkittävästi poiketa käyvistä arvoista. Eli Jokereiden tase lienee ihan suht. oikeissa arvoissa, mutta ei tuo omavaraisuusaste mikään mieletön ole Jokerikonsernilla ja tuloskäänne ois ihan poikaa.

lakimies

Jäsen
Tämä on muillakin mennyt sekaisin. Ei tosin iso asia, mutta kai se luonne saa aikaan oikaisun pistämisen.

Viestin lähetti Jacques
IAS-käytäntöhän tulee alkuvaiheessa vain listatuille yrityksille, joten Jokereita se ei sittenkään koske, kun ei taida Jokereille tässä markkinatilanteessa olla mahdollisuuksia mennä julkiseksi.

Tarkkaan ottaen Jokereiden holdingyhtiö - Jokerit HC Oyj on julkinen osakeyhtiö.

Julkinen osakeyhtiö ei ole sama asia kuin listattu osakeyhtiö. Pörssiin listattujen yritysten on oltava julkisia osakeyhtiöitä, muut voivat olla yksityisiä- (Oy) tai edellytysten täyttyessä julkisia osakayhtiöitä (Oyj).

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Isaksson
Vedä välillä henkeä, häpäiset kaikki oman leirisi jäsenet.
Tämä on teidä paras perustelu ja sekin kovin huono ja käytätte sitä aina kun muuta ei ole kerrottavaa.
Viestin lähetti Isaksson

Minä (ei Senior) sen sijaan sanoin: "Ville Peltosen Jokereilta saamaa ensimmäisen kauden palkkaa ei ole verotiedoissa vielä näkynyt, kuin pieneksi osaksi.
Kertokaahan nyt edes joku perusta tälle väitteelle niin asiata voisi edes keskustella, koska yleisen mielipiteen mukaan tuossa on hänen kauden 8/12-kuun palkka ja väitän edellen hän palkkansa olleen tuona kautena 800-900tMK ja se on taatusti oiken. Tuossa verottajan ilmoittamassa verotiedossahan ei näy urheilu rahasto-osaa eli Ville ansaitsi tuona kautena 80% tuosta summasta ja loput jäi tulevaisuutta varten jemmaan.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Isaksson
Vedä välillä henkeä, häpäiset kaikki oman leirisi jäsenet.

Vedä itse hetki henkeä.

En tiedä miten HIFK-fanien kohdalla toimitaan, mutta ainakin Jokereissa jokainen kirjoittaa tietääkseni omana itsenään muista riippumatta. Hull16 vastaa siis aivan itse omista kirjoituksistaan. Oli hän sitten oikeassa tai väärässä, hän vastaa siitä itse eikä jumalauta häpäise meistä muista faneista ketään. Yritä sinäkin jo asialinjan edustajana ymmärtää tämä ero.

Sitä paitsi en muutenkaan hyväksy, että minua häpäistäisiin kun olen lomalla ja vain satunnaisesti tietokoneen ääressä :)

Mikään ei ole helpompaa kuin yleistäminen.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Isaksson
Niinpä, juuri tähän viittaan.

Kenties, mutta voidaksesi moralisoida tällä asialla, esittäisit sitten itse parempaa esimerkkiä. En edelleenkään usko, että kenenkään muun Jokerifanin kirjoitus häpäisee esimerkiksi minua. En ainakaan huomannut, että minua mainittiin nimeltä.

Niin, että väittele hull16:n kanssa tuosta asiasta ja jätä vetämättä muut jokerifanit mukaan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Vakio
En edelleenkään usko, että kenenkään muun Jokerifanin kirjoitus häpäisee esimerkiksi minua.

En todellakkan ole niin hyvä kirjoittaja, että voisin vahingoitta ketään, en edes hallitse yhdyssanoja, mutta jos olisi pienikin riski, että voisin vahingoittaa omaa pesää en olisi koskaan reksiteröitynyt jatkoaikaan.
Toisaalta jos muutama ifk-fani ainoa perusetelu on "minä olen oikeassa ja sinä väärässä" niin ei ole mitään hätää, mutta ehkäpä vielä joskus minäkin viittaan kintaalla noihin naapureiden provo-kirjoituksiin...

Lue vakio YV.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti hull16
Toisaalta jos muutama ifk-fani ainoa perusetelu on "minä olen oikeassa ja sinä väärässä" niin ei ole mitään hätää, mutta ehkäpä vielä joskus minäkin viittaan kintaalla noihin naapureiden provo-kirjoituksiin...

Ei pitäisi alentua lyömään päätä seinään, mutta onko sinulta hull16 pyydetty mitään muuta kuin perustelua syytöksiisi IFK:n talouden huonosta kunnosta?

Olen henk koht yhä ihan oikeasti kiinnostunut väitteittesi todenperäisyydestä, koska jos ne pitävät paikkaansa olen antanut itseni uskoa täysin väärää tietoa, ja haluaisin tietysti oikaista tämän. Enkä varmasti ole yksin tuntemuksineni.

Helpompi kysymys kuin aikaisempi: onko tarkoituksesi ylipäätään vastata vai odotammeko turhaan perusteluja syytöksiisi?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Tinde
Helpompi kysymys kuin aikaisempi: onko tarkoituksesi ylipäätään vastata vai odotammeko turhaan perusteluja syytöksiisi?
Kun SM-liiga aikoinaan päätti siirtyä Oy-pohjalle, oli yksi tärkein peruste seurojen (lue yhtiöiden) taloudellisen tilanteen julkisuus ja nyt jokainen halukas voi kävellä patentti- ja rekisterihallitukseen ja katsella ifk:n tilinpäätöstä ja tulkita sen taloudellista tilaa tai verrata velan ja omaisuuden suhdetta Jokereiden vastaavaan jota täällä on suureen ääneen haukuttu hälyyttävä huonoksi.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Kun SM-liiga aikoinaan päätti siirtyä Oy-pohjalle, oli yksi tärkein peruste seurojen (lue yhtiöiden) taloudellisen tilanteen julkisuus ja nyt jokainen halukas voi kävellä patentti- ja rekisterihallitukseen ja katsella ifk:n tilinpäätöstä ja tulkita sen taloudellista tilaa

Lässytystä tulee taukoamatta. Missä on pihvi ja todisteesi SINUN väitteillesi?

Sinä esität täysin järjettömiä väitteitä ja vihjailet IFK:n kuralla olevasta taloudesta, vaikka jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää Oy HIFK-Hockey Ab:n olevan taloudellisesti hyvässä kunnossa. Sitten kun sinulta pyydetään edes jonkinlaisia todisteita järjettömille väitteillesi, niin sinä lähdetkin sössöttämään, että kyselijöiden pitäisi itse lähteä penkomaan asioita. Ei se niin mene. Väitteen esittäjä todistaa väitteensä todeksi tai lopettaa valheelliset vihjailut. Se on vähintä mitä voi odottaa.

Ymmärtäisit olla edes hiljaa, kun et kerran kykene paskapuheitasi oikeiksi todistamaan, mutta ei näytä ymmärryksesi taso riittävän edes siihen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti hull16

nyt jokainen halukas voi kävellä patentti- ja rekisterihallitukseen ja katsella ifk:n tilinpäätöstä ja tulkita sen taloudellista tilaa tai verrata velan ja omaisuuden suhdetta

Onko muuten kellään tietoa onko HIFK Hockey Oy:n tilinpäätöstiedot viime vuodelta jo saatavissa PRH:sta ?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Lässytystä tulee taukoamatta. Missä on pihvi ja todisteesi SINUN väitteillesi?
Ota nyt hyvä ihminen ihan rauhallisesti ja lue minun edellinen viesti ja toimi sen mukaan jos koet tarvetta.
Olen jo täällä todennut, että en enää vastaa yhteenkään naapurileirin perustelu pyyntöön koska ne aina kumotaan ilman peruteluja, joten miksi lyödä päätä seinään.
Jos (kun) olette toista mieltä niin perutelkaa nyt edes hieman väitteitänne muuten kuin "...jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää...".

Jacques

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti lakimies
Tämä on muillakin mennyt sekaisin. Ei tosin iso asia, mutta kai se luonne saa aikaan oikaisun pistämisen.

Tarkkaan ottaen Jokereiden holdingyhtiö - Jokerit HC Oyj on julkinen osakeyhtiö.

Julkinen osakeyhtiö ei ole sama asia kuin listattu osakeyhtiö. Pörssiin listattujen yritysten on oltava julkisia osakeyhtiöitä, muut voivat olla yksityisiä- (Oy) tai edellytysten täyttyessä julkisia osakayhtiöitä (Oyj).

Noniin. Eli en muistanut jokereiden holding-yhtiön olevan julkinen, mutta edelleen IAS-tilinpäätöksien käyttöönotto tulee ensi vaiheessa koskemaan vain listattuja yrityksiä. Eli vaikka yritys on Oyj, niin ei sen tarvitse ensi vaiheessa IAS-tilinpäätöstä tehdä, mikäli siis ei ole pörssissä. Ja tahallani käytin finglishia "mennä julkiseksi", kun englannin kielessähän "to go public" tarkoittaa nimenomaan listautumista. Ja tietty IAS-jutut tulee vaikuttaan sitä kautta, että ne vaikuttaa suomalaiseen kirjanpitolakiin. Vähä menee off-topic, mutta kun ei munkaan luonne kestänyt sitä, että olisin asian sikseen jättäny..

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
lakimies ja Jacques

Ihan vaan tiedoksi, ettei emoyhtiö Jokerit HC eikä holdingyhtiö JHC Arena Holding ole julkisia, ainakaan www.ytj.fi mukaan.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Jos (kun) olette toista mieltä niin perutelkaa nyt edes hieman väitteitänne

Ei. SINÄ, juuri sinä siellä, todistat väitteesi, kun kerran sellaisia olet pyrkinyt jatkuvasti ja toistuvasti esittämään, että Oy HIFK-Hockey Ab:n talous on heikossa kunnossa. Asia on hyvin yksinkertainen. Lyö todisteesi nyt vihdoinkin pöytään tai lopeta se valehtelu, jos sinulla ei minkäänlaisia todisteita väitteidesi tueksi ollutkaan.

Jos sinulla olisi edes vähän toimintaa yläkerran pururadalla, niin olisit tarkistanut aiemmin kertomani väitteen kun mainitsin Mobergin antaman haastattelun Jatkoajalle. Haetaan se nyt esiin, kun ei näytä edes tuo sinulta onnistuvan. Mitä Frank sanoi IFK:n taloudesta?

"Voin kertoa, että HIFK:n talous on erinomaisessa kunnossa. Siitä suurin kiitos kuuluu, tottakai, maksavalle yleisölle, mutta en voi olla kertomatta, että suuri osuus on uusitulla johtoryhmällä (Matikainen, Kivimäki, Makkonen), joka vaikeissa oloissa on tehnyt upeata työtä varainhankinnan saralla. HIFK tekee tällä kaudella todennäköisesti parhaan taloudellisen tuloksensa kautta aikojen."
- Frank Moberg

Ja toden totta. Oy HIFK-Hockey Ab teki loistavan tuloksen. Ja ennen kuin annat mielikuvituksesi laukata vaikeiden olojen vuoksi, niin se tarkoitti urheilullista menestystä.

Mutta ei pitäisi lähteä todistelemaan edes tuon vertaa asiaa, koska SINÄ, edelleenkin sinä siellä, esität todisteesi omien väitteidesi tueksi. Kukaan muu ei ole velvollinen todistamaan sinun väitteitäsi vääriksi! Muuten kuka vaan voisi heitellä paskapuheita ilmaan ja sen jälkeen todeta, että todistakaa väitteeni vääräksi. Väitteiden esittäjällä on todistustaakka ja hyvä niin, koska juuri se estää tuollaiset paskapuheet joita olet esittänyt.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: lakimies ja Jacques

Viestin lähetti Gags
Ihan vaan tiedoksi, ettei emoyhtiö Jokerit HC eikä holdingyhtiö JHC Arena Holding ole julkisia, ainakaan www.ytj.fi mukaan.

Jokerit HC Oy on aiemmin ollut julkinen. Ei ole enää.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ei. SINÄ, juuri sinä siellä, todistat väitteesi
Okei voitit minä todistan väitteeni, mutta teen sen teidän tavalla:
Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää Oy HIFK-Hockey Ab:n olevan taloudellisesti huonossa kunnossa.
Oletko tyytyväinen... no tiedän, että et ole mutta vastaa jos haluat.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti hull16
Okei voitit minä todistan väitteeni, mutta teen sen teidän tavalla:
Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää Oy HIFK-Hockey Ab:n olevan taloudellisesti huonossa kunnossa.
Oletko tyytyväinen... no tiedän, että et ole mutta vastaa jos haluat.

Asiahan ei minulle kuulu pätkääkään, mutta enää en malttanut olla kommentoimatta.

Eli tässä ulkopuolisen arvio: hull16, olet erehtynyt ottamaan virtuaalimatsia aivan eri sarjassa painivien kirjoittajien kanssa. Kannattaisikohan tässä vaiheessa rauhoittua. Sinä olet HÄVINNYT 100-0 tuon matsin. Eikä siinä kaikki, sanoisi ostos-TV. Olet myös onnistunut nolaamaan itsesi kohtuullisen perusteellisesti.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Birkku
Eli tässä ulkopuolisen arvio: hull16, olet erehtynyt ottamaan virtuaalimatsia aivan eri sarjassa painivien kirjoittajien kanssa. Kannattaisikohan tässä vaiheessa rauhoittua. Sinä olet HÄVINNYT 100-0 tuon matsin. Eikä siinä kaikki, sanoisi ostos-TV. Olet myös onnistunut nolaamaan itsesi kohtuullisen perusteellisesti.
Ymmärrä kantasi oikein hyvin ja uskon jopa oman leirinikin kauhistelevan kirjoituksiani, mutta joskus se tabu on rikottava ja kukaan ei ole vieläkään pystynyt osoittamaan alkuperäisen väitteeni olevan väärä, että ifk:n velan ja omaisuuden suhde on huonompi kuin Jokereiden vastaava. Toisaalta he ovat hyvin pystyneet viemään tätä asiaa sivuraiteille. Eli keskustelu on mennyt siihen mikä on loistava, hyvä tai huono jne.
Kaikki on suhteellista.

Jos olen nolannut itseni niin olen sen tehnyt ihan itse ja uskon kestaäväni sen ja enkä voi käsittää miten se vaikuttaisi minun loppu elämääni... tai edes huomiseen päivääni.

Toki jos haluaisin olla hyvää pataa jokaisen täällä kirjoittavan ifk-fanin kanssa ottaisin kaiken Jokereita kohtaan osoitetun kuran naamalleni ja kehuisin heidän kanssaan kilpaa heidä tilannetta.
Valitettavasti minun oikeustajuni ei anna siihen mahdollisuutta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy