Mainos

Jokeri-konsernin tappio 1.7 miljoonaa Euroa

• 14 507
  • 116

nuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti hull16
Myisitkö itse tuolla 16M€:lla Hartvall Areenan ja vielä isomman Hampurin hallin. No en minäkään joten oikea summa on ilmeisesti n. 160M€ koska tuo yhtiö omistaa molemmat.

Hull16:sta lienee syytä tarkastaa hieman käsitteitä. Lafkan _oma pääoma_ on nimenomaan tuo 16 M€. Oma pääomahan koostuu siitä rahasta, jonka firma saa perustettaessa osakkeitaan ostavalta taholta ja myöhemmin lisääntyy, kun osa liiketoiminnan voitosta jätetään yhtiöön. Tämän lisäksi firmalla on sitten vieras pääoma, joka jakaantuu pitkä- ja lyhytaikaiseen, joista pitkäaikaista Jokereilla on tuo puhuttu 38 M€. Ja nämähän löytyvät molemmat taseen vastattavaa puolelta.

Kokonaan toinen asia on taseen vastaavaa puoli, jolta nämä käsittelemäsi hallit löytyvät. Eli yhteenvetona tuolla oman pääoman arvolla ei ole suoraa yhteyttä hallien arvoon.

Viestin lähetti hull16
Olet nyt sekoittanut kaksi asiaa, Hjalliksen rahat ja yhtiön rahat, eli ei Hartwall areenaa kuin nyt Hampurin vastaavaa ole rakennettu vain Hjalliksen rahoilla vaan mukana ovat aitioiden omistajat, Club seat-omistajat ja myyntioikeuksien ostajat ja yms. ja heidän osuus ei ole vierasta pääomaa vaan ovat sen osa omistajia eli osakkeen omistajia ja vastaavat itse omasta velka osuudestaan ihan itse. Jäljelle jäävä osuus on jäänyt JHC Arena Holdingin harteille ja velaksi jonka joku pankkin on myöntänyt.

Tuollaiset luokitellaan ainakin myyntioikeuksien osalta etumaksuiksi, kun Hjallis totesi päivän A-Plussassa eli nuo aktivoidaan taseeseen vieraaksi pääomaksi eli firma on saanut rahat tuotteesta, jonka toimittaa myöhemmin (vrt vaikkapa, että maksat tietokoneen, muttet vielä saa sitä. firma on sulle siis velkaa)

edit: tuo tieto 16m€ on siis suoraan Kauppalehdestä eli pitäisi olla oikein ja Kauppalehden lähteenä oli Jokerit-konsernin tilinpäätös

edit2: etumaksuosa

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16:
''Olet nyt sekoittanut kaksi asiaa, Hjalliksen rahat ja yhtiön rahat,''

En ole.

''eli ei Hartwall areenaa kuin nyt Hampurin vastaavaa ole rakennettu vain Hjalliksen rahoilla vaan mukana ovat aitioiden omistajat, Club seat-omistajat''

Ymmärrän sen helposti. Nehän on eteenpäin myytyä omaisuutta, joten ne tuskin lisäävät jatkossakaan yhtiön varallisuutta muuta kuin pääsylipputulojen muodossa. Huoh.

''ja myyntioikeuksien ostajat ja yms. ja heidän osuus ei ole vierasta pääomaa vaan ovat sen osa omistajia eli osakkeen omistajia ja vastaavat itse omasta velka osuudestaan ihan itse.''

Ei kai myyntioikeuksia myymällä hallin omistusoikeutta heille siirry. Eiköhän myyntioikeus ole hinta sille, että saa myydä tavaraa siellä. Mikäli olet eri mieltä, tarkennatko minkä verran myyntioikeuksien myötä myydään osakkeita. Jos myydään, niin omistus siltä osin menee oikeuksien haltijalle eli sekään ei lisää Hjalliksen yhtiöiden substanssia.

Mä en noista edellisistä jaksa Sun kanssa inttää, mutta toivon edelleen, että Sussa on miestä vastata Sulle esitettyyn kysymykseen. Jos se on unohtunut, laitan sen vielä kerran:

Ensin minä:

''Kun toistuvasti vihjailet IFKn taloudellisesta tilanteesta, niin voitko kertoa ihan selkein sanoin, missä jamassa IFKn talous on?

Sitten Sinä:
''Tarkistappa mikä on teidän velan suhde pääomaan niin asia selviää.''

Ja vielä kerran minä:
''Mitä jos Sinä kertoisit sen, kun sen tunnut tietävän ja vihjailevan. On helvetin halpaa heitellä täällä asioita, joista ei ole perillä, varsinkaan naapurin asioista. Et vältä kysymystä kehottamalla minua tarkastamaan sen. Anna tulla vaan, kun kerran aloitit. Odotan mielenkiinnolla, jotta voimme arvioida kompetenssiasi väitteinesi. Pääoma terminä muuten on hyvä erottaa vieraaseen ja omaan pääomaan, jotta käsitteet pysyvät ymmärrettävämpänä.''

Älä kiertele ja kaartele, vaan ole sanojesi ja puheittesi mittainen ja kerro mikä on se velan suhde. Mielenkiintoista.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti nuutti
Tuollaiset luokitellaan ainakin myyntioikeuksien osalta etumaksuiksi, kun Hjallis totesi päivän A-Plussassa eli nuo aktivoidaan taseeseen vieraaksi pääomaksi eli firma on saanut rahat tuotteesta, jonka toimittaa myöhemmin (vrt vaikkapa, että maksat tietokoneen, muttet vielä saa sitä. firma on sulle siis velkaa)
Kyllä mutta vain myyntioikeuksien osalta ja niissäkin vain tiettynä ajanjaksona ei raha tule sisään mutta ei lähe myöskään ulos. Oikeudet ostaneella yrityksellä on oikeus esim. kymmenenä vuonna myydä tyotteitaan hallissa tietyssä liiketilassa ja sen jälkeen tila on uudestaan myytävissä eli ei ole kyseessä osake tyypinen sijoitus. Aitiot ja Club-seatit ovat taas osakkeita kuten asunto osakeyhtiössä olemme tottuneet.

Tuo pääomakäsitteessähän ole tietysti oikeassa ja minun olisi pitänyt olla tarkempi noissa käsitteissä mutta kuten totesit osakkepääoma on eri asia kuin yhtiön "todellinen" arvo Eli kiinteistöjen todelliset arvot ovat nyt koko asian avain ja puhutaa yhtiön omaisuudesta suhteessa velkoihin joka on ihan kohdallaan.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Saadaankohan tänään klo 21.10 asiaan vastaus, kun Hjallis on TV 1:ssä A-Plus-ohjelmassa puhumassa aiheesta 'Urheilubisnes -urheilua vai bisnestä?'

Harkimollahan on maine, että hän puhuu mustankin valkoiseksi ja se on nähty monta kertaa käytännössäkin. Nyt näytti muutamaan otteeseen pasmat sekoavan, joka ei ole ollenkaan tyypillistä Harkimolle. Mielenkiintoinen oli esimerkiksi hänen väitteensä, että vain media on ollut asialla tilinpäätösten suhteen ja osakkaat ovat tienneet missä mennään. Tosiasiassa kuitenkin esimerkiksi suurosakas Rautakirja oli kovasti ihmeissään puuttuvasta tilinpäätöksestä.

Viestin lähetti hull16
Minusta on suorastaan huvittavaa, että Isaksson kertoilee täällä juttua kuinka Jokerit ovat korviaan myöten veloissaan ja ifk taas porskuttaa hyvin, kun jokainen vähänkin taloutta ymmärtävä ihminen näkee jo kaukaa missä jamassa kumpikin organisaatio on.

Tarkistappa mikä on teidän velan suhde pääomaan niin asia selviää.

Uskomatonta paskaa/valheita täällä viitsii ja saa joku kirjoitella. HIFK on tehnyt poikkeuksellisesti mestaruuskaudella tappiota, mutta ne laskut on maksettu. Viime kaudella Oy HIFK-Hockey Ab teki reilusti positiivisen tuloksen. Talous on erinomaisessa kunnossa, kuten IFK:ssa yleensäkin on ollut kautta historian. Syykin on yksinkertainen, menot eivät ole tuloja suuremmat ja siitä pidetään kiinni. Tämän vahvistaa myös Frank Moberg antamassaan haastattelussa Jatkoajalle.

Jos jotain ongelmia muiden lajien parissa on ollut, niin se ei kuulu pätkän vertaa Oy HIFK-Hockey Ab:lle, joka ei vastaa muusta kuin jääkiekosta.

Viimeksi muokattu:

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sopuli
En ymmärrä, kuinka Hampurin halli olisi varmempi investointi kuin Jaffa-Areena?

Tai miten yksikään halli olisi mitenkään varma tai fiksu investointi ylipäätään. Euroopassa tai maailmassa ylipäätään ei ole montaa hallia, jotka kykenevät tekemään positiivista tulosta. Hartwall-Areena on yksi harvoista ja sielläkin on jo nähtävissä uutuudenviehätyksen katoamisen vaikutus.

Esimerkkinä vaikkapa Jokerien yleisömäärien keskiarvot:

2000-2001: 10421
2001-2002: 9662
2002-2003: 9385

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Myisitkö itse tuolla 16M€:lla Hartvall Areenan ja vielä isomman Hampurin hallin. No en minäkään joten oikea summa on ilmeisesti n. 160M€ koska tuo yhtiö omistaa molemmat.

Sä oot kyllä hauska, ei voi muuta sanoa. Syvällä rintaäänellä tulee sitä itseään, sellaista vauhtia, ettei perässä pysy. Ja sitten vielä kerrot Seniorille, että hänellä on käsitteet sekaisin. Mene poika kouluun ja tule sitten kertomaan meille uudestaan talouden perusasioita.

Mitä itse asiaan tulee, niin edelleen toivoisin, että Cobol (tai joku muu kykenevä) hieman selvittelisi, kuka (ketkä) on myynyt mitä, kuinka paljon, kenelle ja kuinka se vaikuttaa Jokereihin sinällään ja omistussuhteisiin erityisesti.

nuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti hull16
Tuo pääomakäsitteessähän ole tietysti oikeassa ja minun olisi pitänyt olla tarkempi noissa käsitteissä mutta kuten totesit osakkepääoma on eri asia kuin yhtiön "todellinen" arvo Eli kiinteistöjen todelliset arvot ovat nyt koko asian avain ja puhutaa yhtiön omaisuudesta suhteessa velkoihin joka on ihan kohdallaan.

Oma pääomahan on toisaalta omaisuuden tasearvo vähennettynä velalla. Eli Jokerit-konsernilla on olemassa omaisuutta 18M€ enemmän kuin velkaa. Kiinteistöjen arvostamisesta sen verran, että tällä hetkellä ne on tapana arvostaa vähän miten lystää, mutta IAS-käytön alkaessa kiinteistötkin tulee arvostaa todelliseen arvoonsa. Näin lähellä valmistumista kuitenkin tuo tasearvo on mielestäni riittävän lähellä oikeata, että voidaan vetää tuo johtopäätös, että firman lihoiksi laittamalla jää korkeintaan tuo 18 M€ rahaa velkojen jälkeen.

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
hull 16:n jutut

Voi hyvä isä, minkälaista vuodatusta otsikon tyyppi on tässä ketjussa päästellyt suustaan. Hänen täytynee olla joko Matti Virmanen tai Harry Harkimo, sillä niin asiantuntevaa tekstiä sieltä on tullut. Harkimoon viittaisi ainakin lukihäiriö: yhdyssananat eivät ole lainkaan otsikon hidalgolla hallussaan.

Sanoin jo vuosi sitten, että taitaa olla Jokeri-konsernin lopun alkua, kun jääkiekkopuolellakin yleisömäärät alkavat uhkaavasti tippua. Jalkapallo on ollut ja tulee olemaan totaalikatastrofi. Ainakin Hartwall Areenan kannattavuus on laskevalla uralla. Jääkiekkopuoli tuli viime tilikaudella tilikirjojen mukaan juuri ja juuri omillaan toimeen. Ei ole sitäpaitsi ollenkaan samantekevää, kuka halliyhtiön omistaa - asettaahan se vuokrat jääkiekon maksettaviksi.

Kyllä hull 16:n juttuja lukiessa tulee mieleen vaihtaa suosikkijoukkueeksi HIFK tai Blues ja antaa Jokereille pelkkää sympatiaa. Onneksi kaikki kannattajat eivät ole samanlaisia kuin hull 16. Jos nyt pitäisi vaihtaa seuraa, olisi se Pentti Matikaisen ja Alpo Suhosen takia Blues eikä HIFK. Muistin virkistämiseksi totean, että minullahan oli parikymmentä vuotta sitten sekä Jokereiden että HIFK:n kausikortit.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alustavan pikaselvityksen mukaan JHC Arena Holding Oy:lla ei ole Kaupparekisterissä vireillä ilmoitusta hallituksen jäsenten vaihtumisesta. Koitan tavoittaa asiasta enemmän tietäviä johtajia, mutta ongelmia on mullakin duunin ja oksennutaudin (huokaus) vuoksi. Mutta kyllä tämä vielä selviää.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: hull 16:n jutut

Viestin lähetti velho
Kyllä hull 16:n juttuja lukiessa tulee mieleen vaihtaa suosikkijoukkueeksi HIFK tai Blues ja antaa Jokereille pelkkää sympatiaa. Onneksi kaikki kannattajat eivät ole samanlaisia kuin hull 16. Jos nyt pitäisi vaihtaa seuraa, olisi se Pentti Matikaisen ja Alpo Suhosen takia Blues eikä HIFK. Muistin virkistämiseksi totean, että minullahan oli parikymmentä vuotta sitten sekä Jokereiden että HIFK:n kausikortit.
Uskomaton tilitys, olet tainnut kääntää takkia jo aikaisemmin, mutta jos minun kirjoituksen siihen vaikuttavat niin otatkohan nyt jatkoajan vähän liian vakavasti?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti nuutti
Oma pääomahan on toisaalta omaisuuden tasearvo vähennettynä velalla. Eli Jokerit-konsernilla on olemassa omaisuutta 18M€ enemmän kuin velkaa.
No niin nyt alkaa kuulostaa jo järkevältä ja huomattakoon, että eihän Jokeri-konserni todellakaan yksin omista näita halleja kokonaan vaan mm. juuri nämä aitioiden omistajat ovat suurin ulkopuolinen omistajakunta. Jos muistan oikein niin Hartwall Areenan aitioilla rahoitettiin n. 70% koko hallista.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16:
Älä kiertele ja kaartele, vaan ole sanojesi ja puheittesi mittainen ja kerro mikä on se velan suhde.

Jos et tiedä, niin vastaa edes Sinulle esitettyyn kysymykseen. Muuten höpötyksesi on jonninjoutavaa länkytystä, jolle kuuluu antaa sen ansaitsema arvo. Mikä siinä vastaamisessa maksaa?

nuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti hull16
No niin nyt alkaa kuulostaa jo järkevältä ja huomattakoon, että eihän Jokeri-konserni todellakaan yksin omista näita halleja kokonaan vaan mm. juuri nämä aitioiden omistajat ovat suurin ulkopuolinen omistajakunta. Jos muistan oikein niin Hartwall Areenan aitioilla rahoitettiin n. 70% koko hallista.

Et muista. Tässä markkoina kustannukset ja rahoitus: hinta: 295 mmk, aitioitten myynnistä tuli 88,5 milj, pankkilainaa otettiin 75 milj, erilaisista myyntioikeuksista saatiin 43 milj, klubituoleista 31,5 milj, halliyhtiön osakepääoma oli 30 milj. ja paikoitusosakkeista tuli vielä 7 miljoonaa. (Lähde: http://www.hyvanmielentalo.fi/jasensivut/mkoivusaari/jaahalli/)

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Jokereiden tilinpäätös kaupparekisteriin

Viestin lähetti holvius
En tiedä mitä Jokerit on budjetoinut, mutta muistan lukeneeni, että Hjallis elätteli toiveita isoita katsojaluvuista. Muistaakseni unelmissa oli usemman tuhannen katsojaluvut luokkaa 6000- 7000.

Tätä näkemystä ehkä valottaa hiukan se seikka, että markkinointipatu numero 1 oli kaveri, jota korispiireissä ei hirviän hyvällä muistella. On käsitykseni mukaan ollut kuultavana mm. ToPon kirjanpidon hukkaamisesta.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti nuutti
Et muista.
No joo en, mutta siinä mielessä lähellä totuutta, että noista kaikista osuuksista saatiin näköjään yhteensä se 75% ja loput otettiin lainaa.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Senior
Mikä siinä vastaamisessa maksaa?
Toki pyysin otta asiasta selvää, mutta olenko sinun ainoa tietolähteesi?
Sitä paitsi olen tässä vuosien varrella huomannut, että teille ei kelpaa kuin se tiedän ikioma "fakta" joten tässä on vastaus sinulle: Eli tottakai ifk on aina ollut täysin velaton seura ja ihan vaan säästelee rahojaan tulevia vaikeita kausia varten.
Oletko tyytyväinen?

Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajatusleikkiä...

Hmm..
Nostan hattua teille kaikille erittäin mielenkiintoisesta keskustelusta. Tuollaista taustatietoa ei minulla ollut ja oli enemmän kuin mielenkiintoista lukea siitä, mitä kulissien takana taloudellisessa mielessä liikkuu. Tästä sainkin eräänlaisen hypoteesin mieleeni... siis siinä tapauksessa jos taloudellisest seikat tulisivat muuttamaan Jokereiden toimintaa tulevaisuudessa. Näinhän olisi kenties mahdollisuus "palata" entiseen eli sellaiseen Jokeri-joukkueeseen, joka oli vallalla 90-luvun alussa, siis Hjalliksen ostaessa joukkueen... Ehkä tämä ajatusleikki on kieltämättä hieman ylipositiivinen mutta kuitenkin se ehkä saisi tavallaan palautettua ainakin sen Jokeri-fiiliksen, mikä tuolloin oli. Joukkue olisi kenties enemmän entisajan Jokeri-joukkue, omine junioreineen ja ehkäpä nykyistä vapautuneemmalla (ei tulosvastuullisella) asenteella liikenteessä.

Siis kaikki kunnia Hjalliselle, todellakin, mutta valehtelisin, jos väittäisin, etten tahtoisi Jokereihin myös hitusen sitä vanhaa fiilistä... joka valitettavasti on ollut vuosi vuodelta vähenemään päin. IFK:ssa tätä perinnettä vaalitaan ihan eri tavalla ja siksi ymmärränkin täysin IFKfanien närkästymisen, kun johdossa häärii Pena ja penkin takana on Alpo... Kyllä perinteetkin velvoittavat, vaikka sitten vähän taloudellisen tuloksen kustannuksella. Ehkä sitten olen myös siinäkin suhteessa ylioptimisti, kun väitän, että aivan varmasti Jokerit pärjäisi pienimpikin budjettisemmalla joukkueella... jossa olisi tuplasti enemmän junnuja (ovat varmastikin osoittaneet lahjakkuutensa) ja vähän ns. kalliita ulkomaalaisia peruspelaajia. Noh, eihän se ole hullu, joka pyytää vaan... mutta silti.

Talodellinen kannattavuus vaan sanelee nyky-yhteiskunnassa aivan liikaa ja ehkä tällaista mainitsemaani voi vain kuvitella... Niin ja toimisiko homma edes näin hyvin ilman Hjallista? Mutta ehkä Hjallikselle Jokerit ei enää merkitse niin paljon kuin ennen kunhan se tuottaa yhä rahaa.. siltikään kannattu vesi ei kauaa kaivossa pysy. Tästä tuli nyt ehkä hivenen synkänoloinen viesti mutta toivottavasti saitte pointin eli ehkä kaikki tämä voisi olla pilkahdus jostain uudesta tulevasta, siitä onko se sitten suuntaan parempaan, ei kai tiedä kuin Luoja yksin...

P.S saa toki kommentoida.. ehkä ajatus tuntui paremmalta päässä kuin siirrettynä tekstiksi.. :)

nuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti hull16
No joo en, mutta siinä mielessä lähellä totuutta, että noista kaikista osuuksista saatiin näköjään yhteensä se 75% ja loput otettiin lainaa.

En nyt tätä asiaa ihan näinkään näkisi. Mieluummin toteaisin, että noin puolet rakennuskustannuksista katettiin myymällä aitioita, klubituoleja ja parkkipaikkoja sekä valtion tuella. Toinen puolisko rahoitettiin osakepääomalla (tälle halutaan periaatteessa jotain tuottoa myöskin), lainalla ja myymällä oikeuksia, jotka ovat luovuttamiseen saakka velvoitteita. Noiden aitioiden sun muiden arvostaminen on minulle hiukan epäselvää, mutta mielestäni niitäkin voidaan käsitellä vieraana pääomana, sillä nekin ovat ennakkomakdun kaltaisia.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16:
''Toki pyysin otta asiasta selvää''

Hyvä, muistathan kertoa sen täällä, kun olet saanut vastauksen

'', mutta olenko sinun ainoa tietolähteesi?''

Et. Itse asiassa en pidä Sinua tietolähteenäni lainkaan. Voin tarvittaessa itse kysyä asioita ihan seuran johdolta.

''Sitä paitsi olen tässä vuosien varrella huomannut, että teille ei kelpaa kuin se tiedän ikioma "fakta" joten tässä on vastaus sinulle: Eli tottakai ifk on aina ollut täysin velaton seura ja ihan vaan säästelee rahojaan tulevia vaikeita kausia varten.''

Numerot ja ymmärrys asiasta kelpaavat faktaksi hyvin 'meille'.

''Oletko tyytyväinen?''

Kiitos vastauksesta. Minusta mies vastaa, kun häneltä kysytään. Älä suotta vedä sanailusta herneitä. Minusta vain on halpaa heitellä ilmaan väitteitä tietona, semminkin kun niistä ei tiedä.

Mitä edelleen topicciin tulee, ei kukaan kiistä, etteikö 16 miljoonan jäljellä oleva oma pääoma toimisi vielä loistavana pohjana toiminnalle. Voisin kuvitella tappioiden tulon ehtyvän, sillä Hampuri alkaa tuottamaan ja luulisi futiksesta otetun jo opit. Tosin eilisessä A-Plussassa Hjallis kertoi hallihankkeiden jatkuvan. Voisin kuvitella, että hänellä on päätöksissään riittävästi taloudellista neuvonantoa niinkin jättimäisissä investoinneista.

Sinänsä hänen mainitsemat syyt tilinpäätöksen myöhästymiseen (mä en ehtinyt kattoa sitä, ku mä olin ulkomailla ja sit on ollut tää mun henkilökohtainen juttuki, eihän toi pari viikkoo nyt mitää oo)
tuntuvat vähän haetulta. Myöhästymistä ei yleensä katsota kovin hyvänä/luottamusta herättävänä sijoittaja- ja rahoittajapiireissä.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti nuutti
Noiden aitioiden sun muiden arvostaminen on minulle hiukan epäselvää, mutta mielestäni niitäkin voidaan käsitellä vieraana pääomana, sillä nekin ovat ennakkomakdun kaltaisia.

Nehän on omistavan yhtiön kannalta myynnin jälkeen vain myytyä massaa (osakkeita, jotka oikeuttavat tietyn tilan hallintaan), joita vastaa toisaalla rakennuskulu ja toisaalla myynnistä saatu hinta. Myynnistä saatu myyntivoitto eli kate voidaan käyttää omaksi pääomaksi muiden tilojen rakentamiskustannuksin.

Ne tilat eivät enää näy myyneen yhtiön taseessa sen enempää omaisuutena kuin velkanakaan myynnin jälkeen, lukuunottamatta tiloista saatavaa mahdollista hoitovastiketta, joka sekin on tarkoitettu korvaukseksi hoitokuluista, eikä niinkään liiketoiminnaksi.

Siinä Hjallis tekee myydyillä aitioilla uudestaan tuloa, kun edellyttää tapahtumiin niihin tulijoilta halvimman pääsylipun ostamista. Ihan fiksu juttu.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Senior
Et. Itse asiassa en pidä Sinua tietolähteenäni lainkaan. Voin tarvittaessa itse kysyä asioita ihan seuran johdolta.

Numerot ja ymmärrys asiasta kelpaavat faktaksi hyvin 'meille'.

Kommenttisi eivät hirveästi yllätä ja kun muistelee toissa syksyn Villen palkka keskustelua, minut tyrmättiin hulluksi ja kun verotus tiedot viime syksynä ilmestyivät, jotka olivat juuri sellaiset kuten aikoinaan väitin, tyrmättiin nekin, joten teille taitaa kelvata fakta vain Penan porukan suusta ja ilman minkäälaista arvostelukykyä, jopa verottajakin puhuu p***aa.

Toinen kommenttisi taitaa olla ainutkerta kun teitin leiristä joku on kanssani samaa mieltä, mutta uskon sen olevan omaa ansiota koska muotoilin oman vastaukseni niin kuin tiesin sen teitä miellyttävä.

Hyvää päivänjatkoa ja toivottavasti kohdataan pleikkareissa!

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Kommenttisi eivät hirveästi yllätä ja kun muistelee toissa syksyn Villen palkka keskustelua, minut tyrmättiin hulluksi ja kun verotus tiedot viime syksynä ilmestyivät, jotka olivat juuri sellaiset kuten aikoinaan väitin, tyrmättiin nekin,

Täysin off Topic, mutta

Ville Peltosen Jokereilta saamaa ensimmäisen kauden palkkaa ei ole verotiedoissa vielä näkynyt, kuin pieneksi osaksi. Joten eipäs nyt taas puhuta suulla suuremmalla.
Sinulla on äärimmäisen ikävä tapa puhua mitä sylki suuhun tuo ja vielä väittää sitä totuudeksi. Tässäkin ketjussa suurin osa väitteistäsi ovat olleet silkkaa huuhaata ja niitä on monen eri kirjoittajan taholta jouduttu korjaamaan.
Jotenkin kuvittelet, että "syvä rintaääni" muuttaa mustan valkoiseksi, mutta poika hyvä, ei se muuta.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Isaksson
Täysin off Topic, mutta

Ville Peltosen Jokereilta saamaa ensimmäisen kauden palkkaa ei ole verotiedoissa vielä näkynyt, kuin pieneksi osaksi. Joten eipäs nyt taas puhuta suulla suuremmalla.
Jos Touko-joulukuu nyt sitten teidän mittapuun mukaan on pieni osa niin taas teidän ehdoton "fakta" pitää paikkansa.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Jokereiden tilinpäätös kaupparekisteriin

Viestin lähetti tant gredulin
Tätä näkemystä ehkä valottaa hiukan se seikka, että markkinointipatu numero 1 oli kaveri, jota korispiireissä ei hirviän hyvällä muistella.

Ketä korispiireissä muisteltaisiin hyvällä? Koskivaara, Suomela ja kumppanit. Kaikki yrittäneet tehdä jotain millä koripallo nousisi edes vähän mielenkiintoisemmaksi lajiksi pääkaupunkiseudulla ja Suomessa ylipäätään. Suomela kykeni vetämään Torpan Poikien projektia jossain määrin menestyksekkäästikin euromenestystä myöten ja yleisökin heräsi koripalloon. Ei ole kovin usein nähty viime vuosina sellaisia yleisömääriä koripallossa kuin nähtiin Suomelan aikaansaannoksia seuraamassa parhaimmillaan. Alkoi olla ammattimaista otetta touhuissa. Loppu päättyi surullisesti, mutta niin se on päättynyt aika monella muullakin koripallossa. Harrastelijamaista puuhastelua. Sääli sinällään, koska laji on mielenkiintoinen ja ansaitsisi paljon parempaa. Kuka vaan on niin hölmö, että lähtee kantamaan rahaa loputtomaan kaivoon. Näyttää Sohlbergkin lyöneen aiemmat tavoitteet roskakoriin ja on palattu jälleen harrastelijamaiseen puuhasteluun. Muu vaatisi riskinottoa ja se taas päättyy kohtalaisen todennäköisesti huonosti kuten valitettavasti kävi ToPon kohdalla. Hyvin kuvaava esimerkki on, että kymmenen koripallomatsia jäähallissa kuluineen (vuokra, parketin asennus ja purku jne.) maksaisi enemmän kuin on nykyään joidenkin SM-sarjan joukkueiden vuosibudjetti.

Ei ihan liity aiheeseen, mutta oli pakko kommentoida tätä asiaa, joka liittyy urheiluseurojen talouteen pääkaupunkiseudulla. Suomela ja monet muut on helppo tuomita, mutta missä ovat ne herrat, jotka hoitavat Stadissa koripallon paremmin kuin Suomela? Ei ole näkynyt.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Dear hull16

Miten ne Jatkoajan säännöt nyt menikään.

Eli jos heittää ilmaan syytöksen, pitää se myös pystyä todistamaan. Vai miten se meni? Mielestäni kehoitus että Seniorin tulisi ottaa selvää sinun esittämästäsi syytöksestä ja kertoa se tällä palstalla muille ei ihan istu tähän.

Tietysti jos tietosi ovat lähdesuojattuja (tähän hymiö) niin ymmärrän toki, mutta eikö kuitenkin ainakin moderaattoreille sinun tulisi todistaa väitteesi oikeiksi.

Vai täytyykö tässä vetää HPK-mafia -kortti (lue kaikkia muita saa vapaasti syyttää paitsi HPKta) esiin...

Nimim. kiinnostaisi ihan oikeesti tietää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy