Siis vertauskuvallisesti, eli jatkaisitko tämän Venäjälle muuttavan joukkueen fanina?
Tottakai, jos se muutto on koronasta johtuva väliaikaisratkaisu. Se ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksysin sen. Venäjälle pysyvästi muuttava Jokerit sen sijaan olisi jo niin kaukainen, että itse fanittaminen varmasti hiipuisi.
On hetkiä millon haluaisin sytyttää avovaimoni tuleen, ja taas hetken päästä rakastaa. Sellasta elämä on. Vuoristorataa, jossa asiat ei mene aina niinkun strömssöissä. Tilanteisiin ja hetkiin sopeudutaan, jos halutaan.
Mutta tosiaan. Jos Jokerit tekisi sen päätöksen, minkä perään täällä huudellaan, eli jättäisi pelaamatta, niin siihen loppuisi myös nykyisellään junioritoiminnasta lähtien kaikki. Asiat kannattaa priorisoida, jos vain siihen annetaan mahdollisuus. Olisi jopa järjenvastaista heittää kaikki menemään, jos työntekijätkin haluavat jatkaa. Sitten se olisi järjelläkin perusteltua, jos 60% seuran henkilökunnasta "lakkoilisi" tilanteen vuoksi. Nyt kuitenkin arviolta 80-90% näyttää vihreää valoa väliaikaisratkaisulle, niin ei mulla riitä kompetenssi tuomitsemaan aikuisten ihmisten tekemisiä siinä vaiheessa.
Kuten tuossa lainaamassani kirjoituksessasi toteat, eikö Jokerit ja Suomi siis kuulu KHL:ään ja onko Jokerit "ryssien talutusnuorassa"? Jos olet edelleen tätä mieltä kuin aikaisemminkin niin eikö ole hieman epäloogista edes kysyä tuota kysymystäsi mitä lainaan aivan alussa?
Ei. Voin silti olla joukkueen matkassa, vaikka se ei kuuluisi johonkin. Ei mulla oo syytä jättää mihinkään tätä seuraa. Jos ei enää kiinnosta niin sit ei enää kiinnosta, sillä selvä. Oma pää ei toimi sillä tavalla, että jokin tietty tapahtuma veisi kiinnostuksen pois, vaikka se vituttaisi miten. Se tapahtuu ajan myötä ja hiljalleen, jos tapahtuu. Monella tuntuu menevän sekaisin nuo asiat.
Se että en koko ajan toista samaa paskaryssä paskaKHL mantraa, ei tarkoita etteikö KHL:n päätös olisi vastenmielinen ja Jokereita ajattelematon edelleen, ja todistaisi kuvaamiani asioita.