Venäläisillä tosin luulisi olevan resursseja päivittää tarvittaessa hallia/infraa kilpailukykyiseksi. Hartwall oli sijaintinsa puolesta ehkä 20 vuotta sitten kaupungin laitamailla, mutta - ellet ole huomannut - Pasilaa ja hallia ympäröivää aluetta ollaan parhaillaan ja tulevina vuosikymmeninä kehittämässä entistä merkittävämmäksi liikenteen solmukohdaksi ja kaupungin ns. toiseksi keskustaksi. Luulenpa, että Hartwallin sijainti on "joskus vuonna 2034" aivan muuta kuin epäoptimaalinen.
Heh, olen huomannut kyllä. Mukavaa että varmistit. Pasilasta tulee iso, se on sitä jo nyt, mutta "toisen keskustan" suhteen olisin varovainen arvioissani. Redi Kalasatamassa, Jätkäsaaren alue, samankokoisia ja profiililtaan samanlaisia kuin uusi Pasila, ilman junakiskoja tosin. Kuinka monta keskustaa meillä tulevaisuudessa oikein on?
Nastaahan se on, että Hartwall Arenalle löytyy käyttöä Gardenin valmistumisen jälkeen. Stadissa on suurkaupungin tuntua, kun isoja halleja kiekolle ja tapahtumille löytyy kaksin kappalein. Toivottavasti käyttöä ja ennen kaikkea täyttöä molempiin löytyy. Tulevaisuus sen kertoo, sitä ennen jokainen luokoon asiasta omat arvionsa.
Ai niin, vuosi 2034, oli humoristinen arvioni Gardenin valmistumisvuodesta, voi ihan yhtä hyvin olla 2134. Rakentamisen buumi Suomessa on hiipumassa, siitä varoittelevat jo isot suomalaiset rakennusyhtiöt kvartaalitulostensa yhteydessä. Kaiken spekuloinnin keskellä fakta on, että Gardenia ei vielä ole aloitettu edes rakentamaan. Sitä ennen mennään Arenalla, joka mun makuun on kyllä erinomainen halli kaikkinensa. Ja meikäläistä, jos nyt ihan totta puhutaan, ei kyllä juurikaan kiinnosta kuka hallin omistaa. En olisi jättänyt väliin viime aikaisia tapahtumia (Roger Waters, Classical Trancelations) vaikka hallin omistaisi itse Putler. Ja taitaa vähän kyllä omistaakin.
edit. vähän off topiccia tämä, sori siitä. Seuraava teksti Arenan omaan ketjuun.