Jokereihin palatakseni, Nico Oksaselta hyvä kirjoitus Jatkoajassa Jokereista nyt:
Näkemys: Jokerien yllättävä paljastus suhteestaan KHL:ään palautti mieleen kiusalliset kysymykset, jotka jokaisen tulisi Jokereista muistaa
Helsingin Jokerit on ollut KHL:n liittymisen jälkeen enemmän tai vähemmän hiljaa asioista, mitä tapahtuu organisaation sisällä ja organisaation sekä sarjan välillä. Nyt Jokerit julkisti, että organisaation sopimus KHL:ään onkin toistaiseksi voimassaoleva.www.jatkoaika.com
Mutta onkohan se tilanne nyt siis tosiaan muuttunut kesän omistaja järjestelyiden yhteydessä, vai onko koko soppa lähtenyt ilta-sanomien toimittajan mahdollisesta virheestä? Meinaa ainakin se juttu, jonka eilen itse luin, niin siinä puhuttiin nimenomaan KHL sopimuksesta (ja sen määräaikaisuudesta), eikä eritelty/tarkennettu, että tarkoitettaisiin mahdollisesti rahoitussopimusta.
Meinaa ainakin itse olen elänyt siinä (mahdollisesti väärässä) käsityksessä, että Jokereiden, niinkuin kaikkien muidenkin KHL joukkueiden osallisuus on ikäänkuin toistaiseksi voimassa. Siis tyyliin, että niin kauan kun täytät kriteerit, voit siellä jatkaa pelaamista. Eri asia on sitten se rahoitussopimus, joka ainakin oman käsitykseni mukaan piti olla viimeisimmän tiedon mukaan voimassa vuoteen 2021 tai 2022 asti. Eli toki Jokerit voi sen jälkeekin jatkaa KHL:ssä, kunhan siis kriteerit täyttyy ja varmaan siis käytännössä tarkoittaa sitä, että rahallinen taustatuki löytyy tai ovat talouden puolesta siinä määrin omavaraisia, ettei taloudellista tukea tarvita.