Jokereihin liittyvät pelin ulkopuoliset asiat

• 442 953
  • 2 371

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista ilmaislipuista: Mulle on epäselvää puhutaanko tässä jokereiden suoraan antamista ilmaislipuista vai Jokereiden sponsoreiden antamista ilmaislipuista joita jokerit on myynyt heille tai mitkä on näiden väliseen sponsorisopimukseen sisältynyt tms? Julkaistaanko tilinpäätöksessä erikseen saadut lipputulot? Jos julkastaan niin eikös siitä suht helposti pääse laskemaan keskihinnan lipuille kun tiedetään eurot ja kappalemäärät.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Noista ilmaislipuista: Mulle on epäselvää puhutaanko tässä jokereiden suoraan antamista ilmaislipuista vai Jokereiden sponsoreiden antamista ilmaislipuista joita jokerit on myynyt heille tai mitkä on näiden väliseen sponsorisopimukseen sisältynyt tms? Julkaistaanko tilinpäätöksessä erikseen saadut lipputulot? Jos julkastaan niin eikös siitä suht helposti pääse laskemaan keskihinnan lipuille kun tiedetään eurot ja kappalemäärät.

Itse puhun sponssien lipuista, joita olen saanut (ja laittanut eteenpäin) ja niissä hinta on 0 euroa. Sponsorit maksavat niistä periaatteessa jotain. Periaatteessa siksi, että jos halli ei ole tulossa täyteen, sponsori saa lisää lippuja, vaikka ei muuten otteluun saisikaan. Kaikkiaan ns. valmiina ottelua kohden Jokereilla oli SM-liigan aikaan Virmasen mukaan noin 2 000 - 3 000 lippua, jotka olivat osa yhteistyösopimuksia. KHL:n osalta yksityiskohtainen määrä ei ole tiedossani sen enempää, mitä Ruohonen ja Kohonen ovat avanneet. Jokerit jakaa ilmaislippuja myös mm. kouluille ja yhteistyöseuroille junnuissa.

Tilinpäätöksessä ei julkaista lipputuloja, mutta Kohonen ja Ruohonen ovat kertoneet lipputulojen osuuden budjetista ja sen, onko päästy siihen. Keskihinnan olen muutaman kerran laskenut palstalle noista tiedoista kun katsojamäärä kauden aikana on tiedossa ja keskihinta pitää suunnilleen yhtä eilen MTV:n ilmoittamien yksityiskohtaisten lukujen kanssa.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Vastaajista 24 prosenttia halusi Liigaan ja 40 prosenttia tykkäsi KHL:stä, joten tämäkin tulee ulos, koska näin ihmiset vastasivat.

En jaksanut kahlata koko keskustelua läpi, mutta avaan silti suuni. Todellinen luku "Jokerihenkisten" keskuudessa on luonnollisesti vielä huomattavasti suurempi, kun käsittääkseni tässä oltiin haastateltu vain näitä KHL-otteluissa käyviä. Vaikea tietysti sanoa mikä olisi luku, jos mukana olisi ne, jotka kävivät vielä Liigan aikana, mutta olisihan se huomattavasti suurempi.

Tämä tutkimus loi vielä pientä uskoa tulevaan. Toivottavasti tämä kurimus joku päivä loppuisi.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En jaksanut kahlata koko keskustelua läpi, mutta avaan silti suuni. Todellinen luku "Jokerihenkisten" keskuudessa on luonnollisesti vielä huomattavasti suurempi, kun käsittääkseni tässä oltiin haastateltu vain näitä KHL-otteluissa käyviä. Vaikea tietysti sanoa mikä olisi luku, jos mukana olisi ne, jotka kävivät vielä Liigan aikana, mutta olisihan se huomattavasti suurempi.
Älä ihmeessä? Siis Jokerit KHL:n takia jättäneet haluaisi Liigaan? No, facebookissa pyörii jälleen kysely KHL vai Liiga. KHL on saanut 512 ääntä ja Liiga 59 ääntä. Mitä haen tällä takaa? No sitä, että tottakai sillä on väliä keltä näitä kysyy. Mikä olisikaan paras tapa kysyä, kun nykyiset kannattajat.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Älä ihmeessä? Siis Jokerit KHL:n takia jättäneet haluaisi Liigaan? No, facebookissa pyörii jälleen kysely KHL vai Liiga. KHL on saanut 512 ääntä ja Liiga 59 ääntä. Mitä haen tällä takaa? No sitä, että tottakai sillä on väliä keltä näitä kysyy. Mikä olisikaan paras tapa kysyä, kun nykyiset kannattajat.

Vielä parempi tapa olisi kysyä kaikilta potentiaalisilta kannattajilta, mukaan lukien nykyiset.

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Miten te jaksatte vieläkin vääntää tästä liiga vai KHL -asiasta, tai siitä millä tappiot kuitataan. Jokerit on pelannut kohta jo kuusi! kautta KHL:ää. Mielestäni joko seuraa KHL-Jokereita ja kommentoi siihen liittyviä asioita tai sitten ei kommentoi. Toki tämä vain minun mielipide. Lisäksi esim. jalkapallossa on useitakin esimerkkejä, joissa omistava taho kuittaa vuosittain megalomaanisia tappioita. Vaikea uskoa, että näiden seurojen fanit olisi paikallisella foorumilla mesoomassa mistä raha oikein tulee

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miten te jaksatte vieläkin vääntää tästä liiga vai KHL -asiasta, tai siitä millä tappiot kuitataan. Jokerit on pelannut kohta jo kuusi! kautta KHL:ää. Mielestäni joko seuraa KHL-Jokereita ja kommentoi siihen liittyviä asioita tai sitten ei kommentoi. Toki tämä vain minun mielipide. Lisäksi esim. jalkapallossa on useitakin esimerkkejä, joissa omistava taho kuittaa vuosittain megalomaanisia tappioita. Vaikea uskoa, että näiden seurojen fanit olisi paikallisella foorumilla mesoomassa mistä raha oikein tulee

Hassuintahan tällä kertaa mesoamisessa on se, että Jokerit antoi rekisterinsä tutkijoiden käyttöön, tutkijat tekivät kysymyksiä, katsojat vastasivat, ja yliopisto julkaisi vastauksen. Mutta palstalla ja Jokerien toimistolla joidenkin mielestä oli väärin tutkittu, vastattu ja varsinkin kirjoitettu.

Rahan osalta kunnon fanit ovat aina tiukkoja. Päinvastoin kuin luulet, fanit vääntävät rahan alkuperästä ja uuden omistajan tavoitteista paljon Jokereita katkerammin. Ja tämä tilanteessa, jossa seura ei vaihda pelaamista Venäjälle, vaan pysyttelee edelleen Valioliigassa. Kuten Manchester Unitedin tapauksessa. Mikään ei ole mielestäni tärkeää kuin oma seura, ja siksi Jokerit herättää tunteita. Aina. Sama se on muuallakin, mutta siellä on joskus paljon vielä tiukempaa. Ja seura siis on vain vaihtanut omistajaa ja/tai rahoittajaa - ei siirtynyt lännelle vihamielisen maan kontrolloimaan sarjaan.

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit jakaa ilmaislippuja, myy halvalla lippuja ja sen esille tuominen ei ole kuin tervettä kirjoitttelua.

Mistä näitä myyttisiä ilmaislippuja oikein saa? Itse olen joutunut aina maksamaan koko lailla täyden hinnan lipuista, sillä en ole lippupakettitarjouksiin koskaan tarttunut.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mistä näitä myyttisiä ilmaislippuja oikein saa? Itse olen joutunut aina maksamaan koko lailla täyden hinnan lipuista, sillä en ole lippupakettitarjouksiin koskaan tarttunut.

Sponsoreilta. Ainakin itse olen saanut. SM-liigan aikana pidin kuitenkin aina huolen siitä, että mulla oli kausarit maksettuna, joten en ollut noista riippuvainen.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuosta United of Manchesterin tarinaa, kun fanit vittuuntuivat Manchester Unitedin uuteen omistajaan ja rahoitukseen:

Jaa niin puhuit Glazer-reaktiosta. Oletin että tarkoitit tuota Cityn emiraattikuviota, joka on mielestäni huomattavasti lähempänä Jokereiden tilannetta. Epäilyttävä maa kun laittaa epäilyttävää massia epäilyttävistä syistä palamaan kahmalokaupalla urheiluun...

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma

1. Yhteistyöyrityksiltä
2. Jokereiden juniorijoukkueiden kautta
3. Yhteistyöseuroilta, esim. vaikka K-Vantaa, K-Kissat, Jokeritsalibandy jne.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jaa niin puhuit Glazer-reaktiosta. Oletin että tarkoitit tuota Cityn emiraattikuviota, joka on mielestäni huomattavasti lähempänä Jokereiden tilannetta. Epäilyttävä maa kun laittaa epäilyttävää massia epäilyttävistä syistä palamaan kahmalokaupalla urheiluun...

Juu, Cityn kuvio on tuossa mielessä rahoituksen osalta lähempänä. Samoin esimerkiksi PSG:n. Rahoittavan maan johdon toiminnan ja tavoitteiden valkopesu on yksi tavoite.

Jokereihin palatakseni, Nico Oksaselta hyvä kirjoitus Jatkoajassa Jokereista nyt:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja tämä tilanteessa, jossa seura ei vaihda pelaamista Venäjälle, vaan pysyttelee edelleen Valioliigassa. Kuten Manchester Unitedin tapauksessa. Mikään ei ole mielestäni tärkeää kuin oma seura, ja siksi Jokerit herättää tunteita. Aina. Sama se on muuallakin, mutta siellä on joskus paljon vielä tiukempaa. Ja seura siis on vain vaihtanut omistajaa ja/tai rahoittajaa - ei siirtynyt lännelle vihamielisen maan kontrolloimaan sarjaan.
Mitäs sitten, jos Valioliiga olisi vajonnut tasoltaan ja jäänyt rahoiltaan selvästi muita sarjoja jälkeen ja siellä kasvaminen suureksi olisi liki mahdotonta? Veikkaan, että johonkin Bundesliigaan siirtyminen tuossa tapauksessa ei olisi paha juttu.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mitäs sitten, jos Valioliiga olisi vajonnut tasoltaan ja jäänyt rahoiltaan selvästi muita sarjoja jälkeen ja siellä kasvaminen suureksi olisi liki mahdotonta? Veikkaan, että johonkin Bundesliigaan siirtyminen tuossa tapauksessa ei olisi paha juttu.

Sanotko siis, että Jokerit oli liian suuri ja mahtava Liigaan?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

Kyllä se Britanniassa faneille olisi uskoakseni lähes 100 % paska juttu. Olen useamman brittifutiskannattajan kanssa viettänyt iltaa Ramonesin keikalla kauan sitten ja nämä herrat olivat niin tiukkaa tavaraa, että moisen ilmoituksen jälkeen toimisto olisi luultavasti palanut. Sanoisin, että varsinkaan hd-puolella ei hyvällä tuollaista katsota, kun futisseuran perinteet voivat olla yli 100 vuotta ja useita sukupolvia.

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. Yhteistyöyrityksiltä
2. Jokereiden juniorijoukkueiden kautta
3. Yhteistyöseuroilta, esim. vaikka K-Vantaa, K-Kissat, Jokeritsalibandy jne.

Varsin rajallisesti siis ja täsmälleen samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin joukkueiden toimesta. Palstatietäjien ja jossain määrin myös median kirjoitusten perusteella niitä heitellään kaupungilla "säkkikaupalla" kuin penkkariajelulla karkkeja.

Jokereilla on käytössään Suomen suurin halli ja otteluissaan enemmän yleisöä kuin missään sarjamuotoisessa urheilutapahtumassa, joten varmasti kumppaneille lippujakin on määrällisesti enemmän kuin vaikkapa jollain Kirkonkylän Palloseuralla, mutta prosentuaalinen osuus ottelulipuista olisi mielenkiintoisempi tietää.

Itselle eniten tarjolle on tullut ilmaislippuja HIFKn peleihin, mikä tässä ikävänä ironisena kevennyksenä todettakoon :D

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanotko siis, että Jokerit oli liian suuri ja mahtava Liigaan?
Täh? Sanon, että Liiga oli liian pieni Jokereille. Mihin pelaajabudjetit ovat kasvaneet? Ei mihinkään. Jokerit tarvitsee suurempaa ja parempaa, kuin Euroopan nrljänneksi/viidenneksi parhaan sarjan ja vaikean rahallisen kasvun.

Kyllä se Britanniassa faneille olisi uskoakseni lähes 100 % paska juttu.
Niin no, Britanniassa pelataan yhtä maailman parhaista sarjoista, joten emme voi tietää mitä tapahtuisi, jos Valioliiga vajoaisi muista sarjoista jälkeen.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varsin rajallisesti siis ja täsmälleen samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin joukkueiden toimesta. Palstatietäjien ja jossain määrin myös median kirjoitusten perusteella niitä heitellään kaupungilla "säkkikaupalla" kuin penkkariajelulla karkkeja.

Näistä ilmaislipuista kun meuhkataan niin niitä nyt saa esimerkiksi Jokereiden yhteistyökumppaneilta. Jos satut omaamaan yhteyksiä esimerkiksi Hartwallin tai Forenomin/Baronan suuntaan niin pääset vaikka jokaiseen kotipeliin ilmaiseksi. Ei tarvitse olla läheisiä suhteita, vaan riittää, että jonkun tuntee.

Kaikilla ei tietysti ole mitään suhteita näihin Jokereiden yhteistyökumppaneihin, joten voi olla, ettei ikinä näe yhtä ainutta lippua.
Samoin se on Oulussakin. Jos sattuu tuntemaan oikeita henkilöitä niin ei lipuista tarvitse koskaan maksaa. Hartwallille toki mahtuu enemmän porukkaa, joten myös lippuja on enemmän jaossa.

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65

Tämä. Tässä ilmaislippujen jakamisessa ei ole yhtään mitään ihmeellistä, mutta väkisin pitää jauhaa tuota samaa paskaa siitä, että Jokerit olisi jotenkin ainoa tässä asiassa. Tiedoksi kaikille, jokainen liigaseurakin tekee tätä, ja aivan samoilla spekseillä kuin Jokeritkin. Toki ehkä pienemmässä mittakaavassa, kun hallitkin ovat monta kertaa pienempiä.

Ja vielä, tyhmäähän se olisi olla tekemättä näin, jos hallissa on paljon tyhjiä paikkoja. Saadaan halliin enemmän porukkaa, parempi tunnelma, parempaa mainosta seuralle ja enemmän oheismyyntiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy