Jokereiden kohuttu fanikatsomo..

  • 13 786
  • 170
Tila
Viestiketju on suljettu.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Valmiiseen pöytään on aina helppo mennä. Näistä nykyisistä Jokerifaneista, siis fanikatsomossa istuvista varmaan 10% on ollut luomassa tätä Jokerifanien "kulttuuria", divariajalta mestaruuteen johtaneilla kausilla. Täällä itä-turussa(erästä hifk-fania lainatakseni) meidän fanikulttuuri on vielä kieltämättä nuorta, mutta kun se tästä kehittyy ja laajenee, toivon todella ettei siitä tule samanlaisten räkänokkateinien huutelua kuin mitä Jokerifanien fanikatsomo joitakin poikkeuksia lukuunottamatta esittää.

Emme ole parempia kuin muut, ehkä Espoosta jopa löytyy liigan kolmeen pienimpään kuuluva fanikatsomo, mutta ainakaan kyseisen katsomon käytöstä ei tarvitse hävetä.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti Lapanen
Hauskaa olla kuukausien tauon jalkeen SM-liigan parissa.

Täällähän on taas joku näköjään keksinyt uuden oivan keinon jolla Helsingin Jokereiden julkisuus- ja markkina-arvo (lue: hyvät sponsorisopimukset ja paljon yleisöä - -> rahaa Hjallikselle, joka ostaa kaikki parhaat pelaajat, vaikkeivat nämä haluakaan pelata Jokereissa, eivätkä Summasen kanssa leikkiä) pidetään edelleen tapissaan vuodesta toiseen. Homma haiskahtaa järjestetyltä, taitavat tulla Ilmalan suunnasta nämä pahimmat moraalisaarnat.

No, joitain hajahuomioita asiasta, tuon: Jokerit, suomalaisen jääkiekkomaailman keskustelunaihe n:o 1 lisäksi.

1. Mikään ei ilahduta suuna päänä karjuvaa fania enemmän kuin se että hänen mölinöillään on vaikutusta muihin. Hienointa on tietenkin jos vastustajan pelaaja provosoituu, kuten epäilen Jamolle eilen käyneen. Paremman puutteessa fiilarit saa toki siitäkin jos vastustajafanit vetävät kurpitsan hengittämöönsä. Itse epäilen muuten vahvasti, että huudoista provosoituminen kertoo provosoituneesta jotain muutakin; hän provosoituu myös matseissa melko helposti, ja saattaa jopa huutaa kiihdyksissään vastustajalle että: ´kuole'. Uskon kyseessä olevan enemmän tai vähemmän 'pata kattilaa soimaa'-tyyppisen ilmiön.

2. Muistan muuten paheksuneeni Kiekkopesässä/Jatkoajassa sitä kuinka espoolaisyleisö huusi kentältä pois talutettavalle Juha Lindille että: 'kuole'. Eivät tietenkään kaikki, jnejne, diiba-daaba. Minusta se oli hieman höhlää, etenkin kun kaveri oli oikeasti loukkaantunut, eikä vain lepäillyt ja vetänyt henkeä kuten tämä Myllys eilen.

Vaan mitäpä noista järkyttymään.

3. Kiekkokatsomoon mahtuu monenlaista porukkaa. Kaikkien joukkueiden fanikatsomoihin mahtuu monenlaista porukkaa. Jos joku kuvittelee että jonkun jengin fanit ovat keksimääräistä fiksumpaa jengiä, on hän ehkä hieman viaton tai naiivi. Jos joku väittää ihan julkisesti kirkkain silmin omiensa olevan jonkun toisen joukkueen faneja fiksumpia, ruksaan kyllä välittömästi hölmö-ruudun hänen kohdalleen kaavakkeisiini.

4. On naurettavaa huutaa kenellekään että kuole. Vähintään yhtä naurettavaa on jeesustella sillä kuinka jonkun joukkueen fanikatsomoon on eksynyt jotain toista jengiä fiksumpaa ryhmää.

5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä. En kyllä ole huomannut millään elämän osa-alueella koulutuksen takaavan hyviä käytöstapoja. Ystäväpiirini IFK-fanit ovat kyllä asiallista ryhmää.

6. Toisten huonoilla tavoilla hurskastelevat tekevät lähinnä itsestään idiootteja.



p.s. Ai, niin. En muuten kuullut eilen kenenkään huutavan kenellekään jotta ´kuole!'


----------

editoin yhden kirjoitusvirheen, ja yhden jostain syystä juttuun ilmestyneen hymiön.

Loistotekstiä!
Lukekaa tekin tämä Espoolaiset.

Olen sitä mieltä että minkäänlaiset "kuole" huudot eivät kuulu jääkiekkoon,mutta niitä kuulee monilla paikkakunnilla lähes joka pelissä,eikä siitä mitään numeroa tehdä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Espoolaiset!

Viestin lähetti NiK#91
Huomaa ettei teillä ole fanikulttuuria tai historiaa.
Saatte naurut päin naamaa esim.Hpk,Ässät,Lukko ja Saipa faneilta,kun itkette että huudetaan jotakin "seulaa"!

Tämä viesti on kyllä paras! Me Blues-fanit olemme pääasiassa puuttuneet siihen kuole pois-huutoon. Saatte huutaa seulaa ihan vapaasti kotiotteluissanne, se ei minua liikuta pätkääkään.

Mutta itse olen sitä mieltä, että omia siellä hallilla pitää kannustaa!

Ja mikä helvetti sinä olet kommentoimaan bluesin fanikulttuuria? Yleisesti ottaen Bluesin fanit saavat näiltä fanimatkoja eniten kiitosta muiden joukkueiden kannattajilta asiallisesta käytöksestään! Ja siitä, että omia keskitytään kannustamaan.

Historiaa ei vielä kovinkaan paljoa ole, mutta kyllä se 10 vuotta liigassa on jo jotakin.

Ja älä sinä ala puhumaan muiden joukkueiden kannattajien puolesta, jos et heidän todellisia mielipiteitään tiedä!!!!!!

Kuten Jaari tuossa jo kirjoitti, lue se Bluesin fanikulttuuri-ketju!
 
Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti NiK#91


Loistotekstiä!
Lukekaa tekin tämä Espoolaiset.

Olen sitä mieltä että minkäänlaiset "kuole" huudot eivät kuulu jääkiekkoon,mutta niitä kuulee monilla paikkakunnilla lähes joka pelissä,eikä siitä mitään numeroa tehdä.

Ai, että niitä tulee monilla paikkakunnilla?? Mistä helvetistä sinä sen tiedät? Ainakin niissä vieraspaikkakunnilla missä minä olen käynyt, en ole kertaakaan törmännyt tällaiseen huuteluun!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ei koskaan , never !

Olen käynyt hallilla / halleilla / areenoilla yli 30 vuotta ja koskaan ei ole ollut vielä möykästä mitään haittaa . Se kuuluu oleellisena osana menoon. Ja ajatelkaa , kerran 70 - luvulla yksi Jokeri - kannattaja ( tyttö ) näytti mulle kieltä ! Siis mikä häväistys ! Ja vielä superherkkä hipiäisille tiedoksi : Älkää vaan koskaan eksykö Italiaan Serie A matsiin. Siellä teille tulee nimittäin housuun ! Pari kertaa on tullut käytyä ja aina on ollut vaihtokalsarit valmiina..................
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti kuningas


Ai, että niitä tulee monilla paikkakunnilla?? Mistä helvetistä sinä sen tiedät? Ainakin niissä vieraspaikkakunnilla missä minä olen käynyt, en ole kertaakaan törmännyt tällaiseen huuteluun!

Mäkin olen kuullut "kuole" huutoja vain sopupallossa, sotkamossahan tuo kuolee huutelu oli oikein kansanhuvia. Onko Hjallis nyt roudannut joulutauolla Sotkamon pojat Areenalle.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
No eikös tämä nyt ole sitä fanikulttuuria Erva?

Takuulla jatketaan huuteluja niin kauan kun tulokset ovat nämä.
Myllys oli joka pelikatkolla aivan hermona huitomassa mailallaan.

Vahinko jos te ette siitä pidä... vahinko... yeah right!
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti bigZ
Se läski kaljupää ei ole pave!

Sen paidassa tais lukea Zero, tai jotain.. Tais olla just se jätkä ketä oli hakannu Lahdessa jotain nais pelicans fania.

Yllättävän kova jätkä tää nimensä veroinen NOLLA!
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti Mike


Jep. Niin munkin mielestä, mutta sitten jos sitä huutaa jotakuinkin kaksi ihmistä ja joku kirjoittaa nettiin suu vaahdossa, että jokerifanit taas, niin se on jo kyllä vähän liikaa ainakin mun mielestä!

Noita yksittäisiä huutojahan kuuluu aina. Aivan eri asia on se, jos hallissa jotenkin organisoidusti huudetaan kuole huutoja tms. Ne menevät överiksi.
Itse istun fanikatsomossa, enkä eilen kuullut "kuole" huutoja. Sikäli ihmeellistä, että Tommy on kuullut hallin toisessa päässä..?

Myllykselle kyllä vihellettiin ja huudeltiin ämmää nousemaan ylös jatkamaan peliä, hänen pitäessä kontillaan parin minuutin ylimääräistä aikalisää. Siinä vaiheessa ainakin kaikki fanikatsomossa muutaman metrin päässä Bluesin maalista istuvat jo tiesivät ettei Myllys ole loukkaantunut. Kenties kokeneena koirana rauhoitti peliä joukkueensa oltua pari edellistä vaihtoa aikalailla helisemässä? Siltä tuo ainakin näytti ja tuomaritkin muutamaan otteeseen miestä maalille jo patistelivat.

Katsojien kuuluu provosoida vastustajan kuumakalleja ja mikään ei ole hienompaa kun tuo joskus onnistuu niin, että pelaaja kilahtaa. Pelaaja tekee itsestään täydellisen klovnin ja yleisöllä on kivaa.
Haluaisin yhä uudestaan ja uudestaan kokea vaikkapa sen hetken, kun Oldrich Valekilla paloi jäähyaitiossa täydellisesti hihat katojien huuteluun - alkoi huitomaan mailallaan A3:sen suuntaan kohti rääväsuita ja tästä kiitokseksi sai suihkukomennuksen. Oi aikoja, oi tapoja.

Mäkin kyllä istuin Jokerfani katsomoa vastapäätä ja kyllähän noi jutut sinne kuului paitsi jos korvissani on vikaa!
 

Femma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Brewer
Olen käynyt hallilla / halleilla / areenoilla yli 30 vuotta ja koskaan ei ole ollut vielä möykästä mitään haittaa . Se kuuluu oleellisena osana menoon.

Olen kyllä samaa mieltä, että kannustaminen/pelaajien kuumentaminen/ möly/vihellyksen yms. kuuluvat meidän jääkiekkokatsojien arkeen, mutta johonkin se raja on todellakin vedettävä. Minusta nuo "kuole- huudot" ym. tässä tapauksessa jokerifanien älytön apinointi, ovat naurettavia, johon vain he pystyvät mutta minusta he hoitavat sen annetun kunnia paremmin kuin hyvin.

Olikohan se iltalehdessä vai ilta-sanomissa kun oli juttu "Miksi fani räyhää?" Ja tottakai joku jokerifani esitteli senttereitään. Tuollaistako teidän jokerifanien arki on? Ei kyllä käy kateeksi. Vai kuuluuko se tämä remuaminen ym. apinointi tohon jokerifanien brandyyn?
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Saihan tää Tapparan valkkukin oliko se nyt viiden ottelun toimitsija kiellon kun huusi tuomarille että talos palaa! Eli älkää te valittako siitä että me ESPOOlaiset valitetaan!:mad:
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Minusta asian ydin on se että tottakai herjaa saa heittää jonkunlaisen hyvän maun rajoissa tuomareille/vastustajan pelaajille ja mikseipä välillä vaikka omille. Mutta sitä en ymmärrä että sitä tehdään siinä määrin että se on systemaattista ja tuntuu siltä että koko fanikatsomo ei juurikaan ehdi peliä seuraamaan kun ollaan kavereiden kaa puhuttu jo enne peliä että "tänään huudetaan vastustajalle ja tuomarille että ne ovat paskoja".

Sitten onkin aivan eri asia jos joku oikeuttaa "kuole pois" huudot tai muutenkaan buuaukset/viheltelyt pelaajan loukkaantuessa. Toivottavasti kukaan täällä ei tätä sentään hyväksy?
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti Jaari
Minusta asian ydin on se että tottakai herjaa saa heittää jonkunlaisen hyvän maun rajoissa tuomareille/vastustajan pelaajille ja mikseipä välillä vaikka omille. Mutta sitä en ymmärrä että sitä tehdään siinä määrin että se on systemaattista ja tuntuu siltä että koko fanikatsomo ei juurikaan ehdi peliä seuraamaan kun ollaan kavereiden kaa puhuttu jo enne peliä että "tänään huudetaan vastustajalle ja tuomarille että ne ovat paskoja".

Sitten onkin aivan eri asia jos joku oikeuttaa "kuole pois" huudot tai muutenkaan buuaukset/viheltelyt pelaajan loukkaantuessa. Toivottavasti kukaan täällä ei tätä sentään hyväksy?

Nimenomaan!
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti Jaari
Minusta asian ydin on se että tottakai herjaa saa heittää jonkunlaisen hyvän maun rajoissa tuomareille/vastustajan pelaajille ja mikseipä välillä vaikka omille. Mutta sitä en ymmärrä että sitä tehdään siinä määrin että se on systemaattista ja tuntuu siltä että koko fanikatsomo ei juurikaan ehdi peliä seuraamaan kun ollaan kavereiden kaa puhuttu jo enne peliä että "tänään huudetaan vastustajalle ja tuomarille että ne ovat paskoja".

Sitten onkin aivan eri asia jos joku oikeuttaa "kuole pois" huudot tai muutenkaan buuaukset/viheltelyt pelaajan loukkaantuessa. Toivottavasti kukaan täällä ei tätä sentään hyväksy?
Et ymmärrä?
Vaikka näit eilisen ottelun?

MIKSI SE ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, ETTÄ ME TOIVOMME JOUKKUEEMME VOITTAVAN OTTELUN?

Ja näin kävi. Jamon ansiosta(ko)...
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti narri #42

Et ymmärrä?
Vaikka näit eilisen ottelun?

MIKSI SE ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, ETTÄ ME TOIVOMME JOUKKUEEMME VOITTAVAN OTTELUN?

Ja näin kävi. Jamon ansiosta(ko)...

Kaveri on sekasin:D Mikä helvetti siinä on Jamon ansiota että te voititte? Ei Jamo päästänyt yhtään helppoa toisin kun Rammer päästi Murphyn vedon puikoista!Jaa tekihän Jaana ihan kohtuu maskia siinä!!!!!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Jaari
Minusta asian ydin on se että tottakai herjaa saa heittää jonkunlaisen hyvän maun rajoissa tuomareille/vastustajan pelaajille ja mikseipä välillä vaikka omille. Mutta sitä en ymmärrä että sitä tehdään siinä määrin että se on systemaattista ja tuntuu siltä että koko fanikatsomo ei juurikaan ehdi peliä seuraamaan kun ollaan kavereiden kaa puhuttu jo enne peliä että "tänään huudetaan vastustajalle ja tuomarille että ne ovat paskoja".

Sitten onkin aivan eri asia jos joku oikeuttaa "kuole pois" huudot tai muutenkaan buuaukset/viheltelyt pelaajan loukkaantuessa. Toivottavasti kukaan täällä ei tätä sentään hyväksy?

Kuinkahan kauan Te jaksatte tätä samaa asiaa tolkuttaa. Oletko nähnyt täällä jonkun puolustelevan "kuole"-huutoja? Minä en niitä huutoja edes kuullut, mutta jos ja kun sellaisia oli, ne olivat typeriä.

Muuten en jaksa olla ihailematta sitä huolta, mikä Jaarinkin kirjoituksesta paljastuu faniraukkojamme kohtaan. Ai, että ei edes ehditä seurata peliä, kun on päätetty haukkua tuomari ja vastustaja paskaksi. Liikuttavaa huolenpitoa.

Se on ainakin varmaa, että jatkossa fanikatsomon meno vaan paranee, kun näin paljon tulee positiivista palautetta. Kiitän espoolaisia tästä masinoimastaan kampanjasta. Areenan tunnelma vain paranee jatkossa. Oikein odotan ensi torstain Ässät-kamppailua. Toivottavasti Ässäfanit tulevat arki-illasta huolimatta sankoin joukoin paikalle vastaamaan huutoon. Espoolaisia ei eilen oikein näyttänyt peli kiinnostavan, vaikka matka ei kovin pitkä pitänyt olla.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti liverpool


Kaveri on sekasin:D Mikä helvetti siinä on Jamon ansiota että te voititte? Ei Jamo päästänyt yhtään helppoa toisin kun Rammer päästi Murphyn vedon puikoista!Jaa tekihän Jaana ihan kohtuu maskia siinä!!!!!
Ottihan Jamo aika kohtalokkaan jäähyn. Eikä tainnut torjua sen jälkeen ainuttakaan laukausta.

Mukavaa, että sait Rammerinkin mukaan tähän.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Olisi kiva saada tänne pikkasen noita "jokeri-kannattajia"kin kirjoittamaan joita minä ainakin olen tavannut sankoin joukoin tuolla ylälehtereillä ja todennut todella fiksuiksi kavereiksi joiden kanssa voi keskustella lätkästä suht objektiivisesti.
Vaikuttaa kumminkin siltä että kaikki tänne kirjoittavat jokerifanit ovat juuri tuolta fanikatsomosta eivätkä silloin ehkä tahdo asiasta hirveän objektiivista keskustelua käydä. Sääli.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti narri #42

Ottihan Jamo aika kohtalokkaan jäähyn. Eikä tainnut torjua sen jälkeen ainuttakaan laukausta.

Mukavaa, että sait Rammerinkin mukaan tähän.

No siitä että Jamo ei olisi sen jälkeen torjunut voidaan olla aika montaa eri mieltä!
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti liverpool


No siitä että Jamo ei olisi sen jälkeen torjunut voidaan olla aika montaa eri mieltä!
Oot kyllä ihan oikeessa.
Heittihän Jamo sen jälkeenkin yhden aimo pelastuksen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti liverpool


No siitä että Jamo ei olisi sen jälkeen torjunut voidaan olla aika montaa eri mieltä!

Jamo imi ainakin tokan veskan ja torjuntaprosentti oli 87,80%, joten se siitä asian vierestä. Kylläpä on ottanyt blöössöössille koville eilinen tappio. Vähän leukaa pystyyn ja katse sinne merelle päin sieltä West Endin lukaalista. Naurettavaa neitivalitusta. Ei haukku haavaa tee.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Jaari
Olisi kiva saada tänne pikkasen noita "jokeri-kannattajia"kin kirjoittamaan joita minä ainakin olen tavannut sankoin joukoin tuolla ylälehtereillä ja todennut todella fiksuiksi kavereiksi joiden kanssa voi keskustella lätkästä suht objektiivisesti.
Vaikuttaa kumminkin siltä että kaikki tänne kirjoittavat jokerifanit ovat juuri tuolta fanikatsomosta eivätkä silloin ehkä tahdo asiasta hirveän objektiivista keskustelua käydä. Sääli.

Missähän kohdin minä olen ollut ei-objektiivinen? Omia mielipiteitämmehän me tänne kirjoitamme. Ovatko kaikki kirjoittajat, jotka ovat kanssasi eri mieltä, ei-objektiivisia.

Ja en, minä en istu fanikatsomossa, vaan oikein korskeilla firman paikoilla, joissa joutuu istumaan tuppisuuna, ettei tulisi kärrätyksi pakkopaidassa Hesperiaan. Mutta fanikatsomon meininkiä seuraan kyllä positiivisella katseella. Pieniä ylilyöntejä lukuunottamatta meno on hienoa.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti Pete 62


Jamo imi ainakin tokan veskan ja torjuntaprosentti oli 87,80%, joten se siitä asian vierestä. Kylläpä on ottanyt blöössöössille koville eilinen tappio. Vähän leukaa pystyyn ja katse sinne merelle päin sieltä West Endin lukaalista. Naurettavaa neitivalitusta. Ei haukku haavaa tee.

No mutta eihän niitä torjunta% aina voi katsoa! On tietenkin vain hyvä mitä korkeampi lukema on prosenteissa!Haukku voi tehdä ikuisia traumoja (vittu mitä juttua) Se siitä:D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Te hyvät ihmiset - espoolaiset - voitte kannattaa joukkuettanne siellä 'Länkkärillä' sivistyneesti ja hillitysti - ihan kuinka tykkäätte.

Areenalla meininki on kuitenkin valitettavasti jatkossakin sitä mitä eilen ja aina ennenkin. Muistakaa nyt sitten vastaisuuden varalle ottaa eilisestä sen verran opiksenne, että seuraavalla kerralla kun tulette, niin pistätte ne Peltorit lähtiessänne reppuun mukaan. Meinaan, ettei sitten taas tule paha mieli kun oman joukkueen pelaajia solvataan oikein fanikatsomosta käsin, snif.

Sääli, että meidän kannattajat ovat niin törkeitä. Pyydän anteeksi omastakin puolestani, koska minusta on ihan oikeasti hauska kuunnella niitä pilkkahuutoja, enkä täten istu sivistyneen, hillityn ja viimeisen päälle rehdin jääkiekkofanin valokuvaan. Anteeksi.

Voin vielä referoida ottelun loppulaulun, että saatte lisää jutun juurta.

Jos sul pinna palaa, niin kätes yhteen lyö..
Jos sul pinna palaa, niin kätes yhteen lyö..
Kun sul pinna palaa ja nyt tiedät sen, että varmaan myöskin näytit sen..
Kun sul pinna palaa niin kätes yhteen lyö.. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös