Jokereiden kohuttu fanikatsomo..

  • 13 832
  • 170
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti fakiiri



Tämä viesti vahvistaa kaikki ennakkoluulot ja käsitykset, jotka Jokerileiristä on olemassa. Jokereiden fanikatsomon huudot ovat ajoittain mauttomia, mutta ilmeisesti se sopii näiden hesalaisten tapoihin. Onneksi Stadissa asiat ovat toisin.

Näin on. Voi meitä. Ei mitään käytöstapoja osata täällä kaukana Ilmalassa. Kuinka meidän nyt käy, snif.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Niin, tunnustan etten ole mitannut, kuinka monta kertaa enemmän ja kuinka monta kertaa pahempia ne on, mutta olen kuullut sieltä vain paljon pahempiakin juttuja kuin nuo jokerifanien jutut mistä nostetaan hirmuinen elämä.

EDIT: ja Hämeenlinna oli vain yksi esimerkki! Enkä nyt tarkoita, että jokerifanit olisivat siistisuita ja muut rääväsuita, mutta ihmettelen, että ainoastaan joerifanien jutut nostetaan esille.
 
Viimeksi muokattu:

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Henk. koht. pidän tuomittavana tällaisia "kuole pois"-huutoja, sillä ne eivät mielestäni kuulu asiaan. Kaikki muu vastustajan haukkuminen, pilkkaaminen ja vähättely onkin sitten sallittua ellei jopa suotavaa.

Myös itse lukeudun noihin "idiootteihin", jotka huutelevat katsomossa julkeuksia. Oulussa näitä on useampiakin ja kun mitään konkreettista/hallittua fanikatsomoa ei ylimestarimme JJ ole vielä pystynyt järjestämään ovat nämä rääväsuut pesiytyneet seisomapaikoille ja kaikista pahin sakki vierasjoukkueen vaihtoaition taakse. :mad:

Muutaman tyypin kanssa olemme ne J-katsomon pahikset, jotka tarpeen tullen pilkkaavat omiaankin. Yleensä kuitenkin vastustajaa ja tuomareita. Etenkin silloin, kun IFK tai Jokerit rysäyttävät kaupunkiin ja lato on täysi. Ikinä en ole mitään järjestyshäiriöitä aiheuttanut, missään liigapaikkakunnalla.

Mielestäni tässä ketjussa asiayhteys on kadonnut yhtä pahasti kuin tässä kirjoituksessani. Läskistä kaljupäästä tuli yhtäkkiä Pave. Onkohan nyt sama henkilö kyseessä?Ja Jokereiden mulipääteinit eivät osaa käyttäytyä. Idiootteja on kaikkialla, Espoossa näitä idiootteja vartioivat virkaintoiset pilkunviilaajat kameroineen. Marraskuussa ollessani matkanjohtajana ottelussa Blues-Kärpät jouduin oikein poliisisetillekin rautalangasta vääntämään, että olemme ihan totta kunnolla.

Keskitytään nyt ihan totta omaan tekemiseen, jotta kaikilla olisi kivaa. Jokerifaneja/ Jokereita yleensäkin ollaan kyllä kovin usein syyttämässä kaikki yhdessä, vaikka suurin osa faneista on mitä asiallisinta porukkaa.

PS. Edelleenkin tuo mahdollinen kuole pois-huuto on paheksuttava.

PPS. Kysykääpä joko Timo Vertalan hanska on löytynyt? Pujo etsii sitä vieläkin!
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pave ym. esimerkilliset Jokeri-fanit on kyllä ehdottomasti rajattava tämän keskustelun ulkopuolelle. Merkille sen sijaan olen minäkin pannut useamman kerran nämä alaorren teinit, ja eritoten sen läskimmän niistä. Siinä on kyllä kundeilla niin huono itsetunto, että enpä ole moiseen ennen törmännyt. Väkinäisiä huutoja huudellaan, jonka jälkeen katsastellaan ylöspäin, josko edes joku nauraisi, tai vaikka hymyilisi. Eipä siinä voi muuta, kuin toivottaa herroille hyvää onnea jatkoon, sillä sitä todella tarvitaan.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Pakko osallistua keskusteluun! Ite oon sitä mieltä että Jokereiden fani katsomossa kun huutavat sitä UGH UGH huutoa/Seulaa se on ihan ok! Mutta sitten kun huutaminen menee siihen että huudetaan "kuole paska kuole!!" niin se on jo vähän liikaa ainakin mun mielestä!

Sitten vielä ymmärtäisi kun UGH UGH huudot kohdistuisivat Banhamiin siihen eskimoon:D (vitsivitsi) tuttuun tapaan eilen Banham näytti miten pelataan hokia! Varsinkin se läpiajo maali, sille ei voinut sanoa kun huhhuh:(
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti domy
Merkille sen sijaan olen minäkin pannut useamman kerran nämä alaorren teinit, ja eritoten sen läskimmän niistä. Siinä on kyllä kundeilla niin huono itsetunto, että enpä ole moiseen ennen törmännyt. Väkinäisiä huutoja huudellaan, jonka jälkeen katsastellaan ylöspäin, josko edes joku nauraisi, tai vaikka hymyilisi.
Se varmaan on yleinen syy tähän nuorimpien huuteluun, että halutaan pönkittää omaa egoa. Jos joku vanhempi fani naurahtaa jonkun amisviiksiteinin huuteluille, niin eiköhän se kasvata pikkuista piliä jo muutaman millimetrin.

Joo... itse en suhtaudu kovinkaan lämmöllä näihin "kuole pois"-läppiin enkä mihinkään silmittömään kiroiluun katsomoissa. Moni hyväksyy huutelut toteamalla, että eihän ne matsit mitään ompeluseuran kokouksia ole, mutta tässä tapauksessa pitäisi siis saada matseihin ikärajat, koska lasten ei tarvitse kuunnella ihan kaikkea paskaa, mitä jengi siellä huutelee. Kyllä sitä itsekin tulee matseissa huudeltua ärräpäitä, mutta yritän parhaani mukaan välttää niitä, jos pieni lapsia on lähistöllä.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Laitan minäkin oman lusikkani soppaan:

Narrien fanikatsomo tuo hienosti (myös tottakai meille vierasjoukkueen faneille) lisää säpinää ja tunnetta matseihin.

Asiahan ei sinänsä minulle kuulu (kannustakaa miten lystäätte!), mutta itselläni on kuitenkin sellainen periatteellinen ero kannustamisessa, eli lähden oman joukkueen kannnustamisesta, ja muiden systemaattinen mollaaminen (lukuunottamatta dumareita) tulee vasta sen jälkeen ja etenkin, jos jotain syytä ilmenee. Ja tämä teidän vastustajien mollaaminen tuntuu välillä mun mielestä aika älyttömältä, varsinkin kun 99% tapauksista siihen ei ole mitään syytä. Mutta siis kannustakaa miten haluatte, tää on vaan mun oma ideologia.

(Tähän väliin vielä kiitos siitä, että sytytitte Jamon oikein kunnolla tohon peliin. Uskon, että pari uskomatonta haamua olisi jäänyt eilen ottamatta ilman teidän psyykkausta. Jamo oli eilen kuuma, mutta se ei vaikuta sen suorituksiin ainakaan alentavasti.)

Kuole! -huudot eivät todellakaan kuulu asiaan. Olen itse kerran ryhtynyt moiseen, kun Hämeenlinnassa paloi käämit oikein kunnolla. Ja kyllä hävetti...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Jokereiden kohuttu fanikatsomo..

Viestin lähetti Vakio
Itse tilannehan meni jotenkin niin, että Blues-pelaaja taklasi Jokeri-pelaajan päin Myllystä, joka sitten osui maalikehikoihin, mikä varmaankin jonkin verran teki kipeää. Kenenkään pelaajan tai tuomarien reaktioista ei kuitenkaan jäänyt sellaista kuvaa, että mitään sen vakavampaa olisi Jamolle käynyt, vaikka mies hetken jäässä lojuikin. Pienen ajan kuluttuahan Jamo nousi polvilleen ja jähmettyi siihen noin minuutiksi. Tuossa vaiheessa huomasin ainakin osan faneista hermostuvan tähän "viivyttelyyn". Tuomaritkin jo kävivät kyselemässä, että eikö jatkettaisi peliä.

Itse maalissa pitkään pelanneena voin kertoa, että yleensä tuollaisissa törmäyksissä menee maalivahdilta ilmat pihalle. Kyllä siihen yksi minuutti menee kun koittaa saada pään pyörimisen loppumaan ja hengen taas kulkemaan. Siinä missä pelaaja voi raahautua vaihtoaitioon ja jäädä sinne vetämään henkeä, maalivahdin pitää olla ylös noustessaan pelikuntoinen ja valmis huippusuorituksiin. Uskon, että Jamo kokeneena vahtina tietää, milloin on valmis jatkamaan peliä. Jos joku todellakin katsomossa jotain kuolemaa huuteli, se on jo sen verran törkeää että vetäjät voisivat puuttua touhuun.
 

bigZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se läski kaljupää ei ole pave!

Sen paidassa tais lukea Zero, tai jotain.. Tais olla just se jätkä ketä oli hakannu Lahdessa jotain nais pelicans fania.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Kaljami

Asiahan ei sinänsä minulle kuulu (kannustakaa miten lystäätte!), mutta itselläni on kuitenkin sellainen periatteellinen ero kannustamisessa, eli lähden oman joukkueen kannnustamisesta, ja muiden systemaattinen mollaaminen (lukuunottamatta dumareita) tulee vasta sen jälkeen ja etenkin, jos jotain syytä ilmenee. Ja tämä teidän vastustajien mollaaminen tuntuu välillä mun mielestä aika älyttömältä, varsinkin kun 99% tapauksista siihen ei ole mitään syytä. Mutta siis kannustakaa miten haluatte, tää on vaan mun oma ideologia.

Aivan! Olemme täysin samoilla linjoilla. Kiitos että en ole ainoa joka on tätä mieltä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti liverpool
Pakko osallistua keskusteluun! Ite oon sitä mieltä että Jokereiden fani katsomossa kun huutavat sitä UGH UGH huutoa/Seulaa se on ihan ok! Mutta sitten kun huutaminen menee siihen että huudetaan "kuole paska kuole!!" niin se on jo vähän liikaa ainakin mun mielestä!


Jep. Niin munkin mielestä, mutta sitten jos sitä huutaa jotakuinkin kaksi ihmistä ja joku kirjoittaa nettiin suu vaahdossa, että jokerifanit taas, niin se on jo kyllä vähän liikaa ainakin mun mielestä!

Noita yksittäisiä huutojahan kuuluu aina. Aivan eri asia on se, jos hallissa jotenkin organisoidusti huudetaan kuole huutoja tms. Ne menevät överiksi.
Itse istun fanikatsomossa, enkä eilen kuullut "kuole" huutoja. Sikäli ihmeellistä, että Tommy on kuullut hallin toisessa päässä..?

Myllykselle kyllä vihellettiin ja huudeltiin ämmää nousemaan ylös jatkamaan peliä, hänen pitäessä kontillaan parin minuutin ylimääräistä aikalisää. Siinä vaiheessa ainakin kaikki fanikatsomossa muutaman metrin päässä Bluesin maalista istuvat jo tiesivät ettei Myllys ole loukkaantunut. Kenties kokeneena koirana rauhoitti peliä joukkueensa oltua pari edellistä vaihtoa aikalailla helisemässä? Siltä tuo ainakin näytti ja tuomaritkin muutamaan otteeseen miestä maalille jo patistelivat.

Katsojien kuuluu provosoida vastustajan kuumakalleja ja mikään ei ole hienompaa kun tuo joskus onnistuu niin, että pelaaja kilahtaa. Pelaaja tekee itsestään täydellisen klovnin ja yleisöllä on kivaa.
Haluaisin yhä uudestaan ja uudestaan kokea vaikkapa sen hetken, kun Oldrich Valekilla paloi jäähyaitiossa täydellisesti hihat katojien huuteluun - alkoi huitomaan mailallaan A3:sen suuntaan kohti rääväsuita ja tästä kiitokseksi sai suihkukomennuksen. Oi aikoja, oi tapoja.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti bigZ
Se läski kaljupää ei ole pave!

Sen paidassa tais lukea Zero, tai jotain.. Tais olla just se jätkä ketä oli hakannu Lahdessa jotain nais pelicans fania.

Huh huh, taas ehdottomia totuuksia heitellään olan yli kuin selviä faktoja. Miksiköhän mies on yhä vapaana jos tuo on totta?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Mike
Itse istun fanikatsomossa, enkä eilen kuullut "kuole" huutoja. Sikäli ihmeellistä, että Tommy on kuullut hallin toisessa päässä..?
...

En istunut hallin toisessa päässä, vaan.. lähellä sitä ravintolaa yläkatsomossa.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Mike


Itse istun fanikatsomossa, enkä eilen kuullut "kuole" huutoja. Sikäli ihmeellistä, että Tommy on kuullut hallin toisessa päässä..?

No nyt selvis tuokin, huutajat olivatkin pohjoispäädyn Bluesfaneja jotka olivat kyllästyneet Jamon syksyn imurointeihin ja halusivat päästä Jamosta eroon ja näin Blues saisi vakuutuksesta korvaukset ja saisivat toisen maalivahdin tilalle!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Vakio

Jokerifanit eivät mollaa kannustamisen sijaan, vaan kannustamisen lisäksi. Arviolta 90% on omien kannustamista ja 10 % mm. Z:n ja Jamon lämmittämistä. Hyvin tuntuu purevan.

Kyllä IFK:ta vastaan ainakin keskittyminen on ollut noin 60-40 paveaani-huutoihin. 27.12. esim. kannustusta löytyi vasta 2-2 tilanteessa. Taaksepäin on menty.

Ja hyvin näyttää purevan, faneihin. Eipä ole tuntunut maalivahteihin tai Zetaan paljon purreen. Vai onko jotain faktaa miten pystyt osoittamaan purreen esim. Zetaan? Viime ottelussa tullut maaliko sen osoittaa?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Rebel


Kyllä IFK:ta vastaan ainakin keskittyminen on ollut noin 60-40 paveaani-huutoihin. 27.12. esim. kannustusta löytyi vasta 2-2 tilanteessa. Taaksepäin on menty.

Ja hyvin näyttää purevan, faneihin. Eipä ole tuntunut maalivahteihin tai Zetaan paljon purreen. Vai onko jotain faktaa miten pystyt osoittamaan purreen esim. Zetaan? Viime ottelussa tullut maaliko sen osoittaa?

No, ei ole esittää tieteellistä tutkimustulosta asiasta, mutta faneihin on ainakin purrut päätellen tästä ketjusta. Eikä oikein meinannut Jamollakaan pysyä kiekko hallussa pelin loppuvaiheessa, kun huuto yltyi parhaimmilleen. Maaleille ei toki Jamo mitään mahtanut.

Fiiliksiähän sieltä hallista haetaan ja eilen oli kyllä pelin loppupuolella aika nasta fiilis, kun Jamo kävi kuumana kuin hellankoukku ja fanit miestä vielä pikkuisen avittivat. Silti olen ensimmäisenä valmis myöntämään, että Jamo on loistava maalivahti. Teki eilenkin tukun erinomaisia torjuntoja eikä maaleille mitään voinut. Olisipa tuollaisia persoonia enemmänkin.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Ho-hoi!

Hauskaa olla kuukausien tauon jalkeen SM-liigan parissa.

Täällähän on taas joku näköjään keksinyt uuden oivan keinon jolla Helsingin Jokereiden julkisuus- ja markkina-arvo (lue: hyvät sponsorisopimukset ja paljon yleisöä - -> rahaa Hjallikselle, joka ostaa kaikki parhaat pelaajat, vaikkeivat nämä haluakaan pelata Jokereissa, eivätkä Summasen kanssa leikkiä) pidetään edelleen tapissaan vuodesta toiseen. Homma haiskahtaa järjestetyltä, taitavat tulla Ilmalan suunnasta nämä pahimmat moraalisaarnat.

No, joitain hajahuomioita asiasta, tuon: Jokerit, suomalaisen jääkiekkomaailman keskustelunaihe n:o 1 lisäksi.

1. Mikään ei ilahduta suuna päänä karjuvaa fania enemmän kuin se että hänen mölinöillään on vaikutusta muihin. Hienointa on tietenkin jos vastustajan pelaaja provosoituu, kuten epäilen Jamolle eilen käyneen. Paremman puutteessa fiilarit saa toki siitäkin jos vastustajafanit vetävät kurpitsan hengittämöönsä. Itse epäilen muuten vahvasti, että huudoista provosoituminen kertoo provosoituneesta jotain muutakin; hän provosoituu myös matseissa melko helposti, ja saattaa jopa huutaa kiihdyksissään vastustajalle että: ´kuole'. Uskon kyseessä olevan enemmän tai vähemmän 'pata kattilaa soimaa'-tyyppisen ilmiön.

2. Muistan muuten paheksuneeni Kiekkopesässä/Jatkoajassa sitä kuinka espoolaisyleisö huusi kentältä pois talutettavalle Juha Lindille että: 'kuole'. Eivät tietenkään kaikki, jnejne, diiba-daaba. Minusta se oli hieman höhlää, etenkin kun kaveri oli oikeasti loukkaantunut, eikä vain lepäillyt ja vetänyt henkeä kuten tämä Myllys eilen.

Vaan mitäpä noista järkyttymään.

3. Kiekkokatsomoon mahtuu monenlaista porukkaa. Kaikkien joukkueiden fanikatsomoihin mahtuu monenlaista porukkaa. Jos joku kuvittelee että jonkun jengin fanit ovat keksimääräistä fiksumpaa jengiä, on hän ehkä hieman viaton tai naiivi. Jos joku väittää ihan julkisesti kirkkain silmin omiensa olevan jonkun toisen joukkueen faneja fiksumpia, ruksaan kyllä välittömästi hölmö-ruudun hänen kohdalleen kaavakkeisiini.

4. On naurettavaa huutaa kenellekään että kuole. Vähintään yhtä naurettavaa on jeesustella sillä kuinka jonkun joukkueen fanikatsomoon on eksynyt jotain toista jengiä fiksumpaa ryhmää.

5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä. En kyllä ole huomannut millään elämän osa-alueella koulutuksen takaavan hyviä käytöstapoja. Ystäväpiirini IFK-fanit ovat kyllä asiallista ryhmää.

6. Toisten huonoilla tavoilla hurskastelevat tekevät lähinnä itsestään idiootteja.



p.s. Ai, niin. En muuten kuullut eilen kenenkään huutavan kenellekään jotta ´kuole!'


----------

editoin yhden kirjoitusvirheen, ja yhden jostain syystä juttuun ilmestyneen hymiön.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti Lapanen
5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä. En kyllä ole huomannut millään elämän osa-alueella koulutuksen takaavan hyviä käytöstapoja. Ystäväpiirini IFK-fanit ovat kyllä asiallista ryhmää.

Tuo on tietenkin mahdollista, mutta muistan Tuohimaan Harrin tehneen aikanaan opiskelujensa yhteydessä tutkimuksen aiheesta ja päätyneen siihen, että mitään olennaista eroa kannattajakuntien rakenteessa ei ole.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä.

Mihins tämä tieto perustuu?
En väitä etteikö näin voisi olla, ihmettelen vaan että mistä tämän tiedon ongit?
Olisi kiva tietää missa on keskimääräistä huonommin koulutettua jengiä?
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
JOkereiden fanikatsomo pilaa Jokereiden maineen

Mielestäni Jokereiden fanikatsomo ei sovi lainkaan suomalaiseen urheilumaailmaan ja fanitoimintaan. Vastustajajoukkueen haukkuminen, törkeät "kuole" yms huudot, "kuumentaminen" ja sormella osoittelu on erittäin huonoa käytöstä. Jokeri fanikatsomo pilaa omalla käytöksellään Jokereiden mainetta ja luo yleisen negatiivisen ilmpiirin koko organisaation ympärille.

Ihmettelen haluavatko jokerifanit todellakin antaa itsestään näin huonon kuvan? Onko heidän elämän työnsä todellakin luoda negatiivista ilmapiiriä ja saada paljon vihamiehiä? Luulevatko he, että Jokeri pelaajat ovat ylpeitä heistä?

Täälläkin on monasti haukuttu Bluesin faneja hiljaisiksi hissukoiksi. Onko Jokeri fanikatsomo sitten se parempi vaihtoehto? Mielummin istun koko ottelun hiljaa, kuin osallistun jokerifanien alatyyliseen käytökseen. Fanikatsomon tarkoitus on kannustaa omaa joukkuetta ja olla se ylimääräinen pelaaja jäällä. En halua uskoa, että huono käytös olisi se suuntaus mihin me fanit olemme menossa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti Lapanen

5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä. En kyllä ole huomannut millään elämän osa-alueella koulutuksen takaavan hyviä käytöstapoja. Ystäväpiirini IFK-fanit ovat kyllä asiallista ryhmää.


Tätä en usko minäkään, jollei jotain faktaa ole, kerro edes että minkä kaupungin faneihin vertaa. Jokereiden katsomoissa on nimittäin varmasti kovasti koulutettua kaveria kanssa, koska pukuja on kuitenkin keskimäärin eniten koko maahan verrattuna.

Jos verrataan IFK:ta ja Jokereita, niin eiköhän se mene aika tasoihin, joskushan Hesari teki tutkimuksen ja aika tasaisesti kaikista osista Helsinkiä molempien fanit tulevat.

Ennenhän toki oli niin, että Jokerit oli työläisjoukkue ja IFK rikkaiden, mutta ei taida tuo enää pitää paikkaansa.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Espoolaiset!

Jestas,mitä tekstiä Espoolaisilta.
Jokaiseen faniryhmään kuuluu niitä jotka huutelevat törkeyksiä vastustajille,varsinkin niin isoon ryhmään kun Jokereilla on.

Suosittelen teille "KaljuilleLäskeilleYliherkille" Espoolaisille että ette mene katsomaan lätkää Kehä-3 ulkopuolelle.
Niistä huudoista voitte saada sydänkohtauksen ;)

Huomaa ettei teillä ole fanikulttuuria tai historiaa.
Saatte naurut päin naamaa esim.Hpk,Ässät,Lukko ja Saipa faneilta,kun itkette että huudetaan jotakin "seulaa"!
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Espoolaiset!

Viestin lähetti NiK#91

Huomaa ettei teillä ole fanikulttuuria tai historiaa.
Saatte naurut päin naamaa esim.Hpk,Ässät,Lukko ja Saipa faneilta,kun itkette että huudetaan jotakin "seulaa"!

Humm.. ihan pakko sen verran puuttua että lueppas SAIPA fanin aloittama ketju jossa kehutaan avoimesti esimerkiksi sitä kuinka hienosti Bluesin fanikatsomo käyttäytyi kun SaiPan pelaajalta taklattiin ilmat pihalle.

Ja onko tämä ketju väkisinkin käännettävä toisten kulttuurin tai historian haukkumiseen sen sijan että puhuttaisiin siitä mihin 90% vierasjoukkueen kannattajista jotka tälle palstalle kirjoittaa olivat kiinnittäneet huomiota matsissa?
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Re: Ho-hoi!

Viestin lähetti Lapanen
Hauskaa olla kuukausien tauon jalkeen SM-liigan parissa.

Täällähän on taas joku näköjään keksinyt uuden oivan keinon jolla Helsingin Jokereiden julkisuus- ja markkina-arvo (lue: hyvät sponsorisopimukset ja paljon yleisöä - -> rahaa Hjallikselle, joka ostaa kaikki parhaat pelaajat, vaikkeivat nämä haluakaan pelata Jokereissa, eivätkä Summasen kanssa leikkiä) pidetään edelleen tapissaan vuodesta toiseen. Homma haiskahtaa järjestetyltä, taitavat tulla Ilmalan suunnasta nämä pahimmat moraalisaarnat.

No, joitain hajahuomioita asiasta, tuon: Jokerit, suomalaisen jääkiekkomaailman keskustelunaihe n:o 1 lisäksi.

1. Mikään ei ilahduta suuna päänä karjuvaa fania enemmän kuin se että hänen mölinöillään on vaikutusta muihin. Hienointa on tietenkin jos vastustajan pelaaja provosoituu, kuten epäilen Jamolle eilen käyneen. Paremman puutteessa fiilarit saa toki siitäkin jos vastustajafanit vetävät kurpitsan hengittämöönsä. Itse epäilen muuten vahvasti, että huudoista provosoituminen kertoo provosoituneesta jotain muutakin; hän provosoituu myös matseissa melko helposti, ja saattaa jopa huutaa kiihdyksissään vastustajalle että: ´kuole'. Uskon kyseessä olevan enemmän tai vähemmän 'pata kattilaa soimaa'-tyyppisen ilmiön.

2. Muistan muuten paheksuneeni Kiekkopesässä/Jatkoajassa sitä kuinka espoolaisyleisö huusi kentältä pois talutettavalle Juha Lindille että: 'kuole'. Eivät tietenkään kaikki, jnejne, diiba-daaba. Minusta se oli hieman höhlää, etenkin kun kaveri oli oikeasti loukkaantunut, eikä vain lepäillyt ja vetänyt henkeä kuten tämä Myllys eilen.

Vaan mitäpä noista järkyttymään.

3. Kiekkokatsomoon mahtuu monenlaista porukkaa. Kaikkien joukkueiden fanikatsomoihin mahtuu monenlaista porukkaa. Jos joku kuvittelee että jonkun jengin fanit ovat keksimääräistä fiksumpaa jengiä, on hän ehkä hieman viaton tai naiivi. Jos joku väittää ihan julkisesti kirkkain silmin omiensa olevan jonkun toisen joukkueen faneja fiksumpia, ruksaan kyllä välittömästi hölmö-ruudun hänen kohdalleen kaavakkeisiini.

4. On naurettavaa huutaa kenellekään että kuole. Vähintään yhtä naurettavaa on jeesustella sillä kuinka jonkun joukkueen fanikatsomoon on eksynyt jotain toista jengiä fiksumpaa ryhmää.

5. IFK:n otteluissa käy muuten keskimäärääistä koulutetumpaa jengiä. En kyllä ole huomannut millään elämän osa-alueella koulutuksen takaavan hyviä käytöstapoja. Ystäväpiirini IFK-fanit ovat kyllä asiallista ryhmää.

6. Toisten huonoilla tavoilla hurskastelevat tekevät lähinnä itsestään idiootteja.



p.s. Ai, niin. En muuten kuullut eilen kenenkään huutavan kenellekään jotta ´kuole!'


----------

editoin yhden kirjoitusvirheen, ja yhden jostain syystä juttuun ilmestyneen hymiön.

Lyhyestä virsi kaunis, eli lapasen kirjoitus oli (taaskin) asiaa.
Jotenkin tuntuu, että useiden täällä kirjoittavien olisi syytä katsoa peiliin enenkuin aletaan mölisemään julkisesti.

Nuuksio Korvesta Espoon keskukseen.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Espoolaiset!

Viestin lähetti NiK#91
Jestas,mitä tekstiä Espoolaisilta.
Jokaiseen faniryhmään kuuluu niitä jotka huutelevat törkeyksiä vastustajille,varsinkin niin isoon ryhmään kun Jokereilla on.

Suosittelen teille "KaljuilleLäskeilleYliherkille" Espoolaisille että ette mene katsomaan lätkää Kehä-3 ulkopuolelle.
Niistä huudoista voitte saada sydänkohtauksen ;)

Huomaa ettei teillä ole fanikulttuuria tai historiaa.
Saatte naurut päin naamaa esim.Hpk,Ässät,Lukko ja Saipa faneilta,kun itkette että huudetaan jotakin "seulaa"!

Niin tämä hieno kommenttisi kuuluu Espoon fanikultturi-otsikon alle. Tämän otsikon alla morkataan ja kiitellään vuoron perään Jokerit- nimisen joukkueen faniporukkaa...eli kiitos ja kuulemiin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös