Mutta kun playouteissa ei pelata mistään liigapaikasta, vaan siitä rantapallosta. Liigakarsinnassa pelataan liigapaikasta. Minä niin vihaan tätä asennetta, että tappion välttäminen olisi sellainen asia jonka pitäisi sytyttää fanit sekä pelaajat. Edelleen, SM-Liiga on mokannut.
Yksikään joukkue ei varaudu tippumaan ja taistelemaan liigapaikasta. Ne lähtevät ensisijaisesti voittamaan. En ymmärrä miksi osaa joukkueista pitää rangaista siitä, etteivät he pääse playoffeihin tai näihin säälipleijareihin.
Playouteissa ei ole ensimmäistäkään positiivista asiaa, ellei sen typeryydestä johtuvaa tahatonta komiikkaa lasketa. Minä en syytä Lukkoa enkä Ässiä yhtään, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Liigakarsinnassa liigajoukkue pelaa voitosta joka on sarjapaikka, playouteissa se pelaa rantapallosta ja tappion välttämisestä, ja se on mielestäni täysin väärä lähtökohta.
Joko et ymmärrä, tai et halua ymmärtää. Playouteissa on tavoitteena välttää liigakarsinta. Jos neljä huonointa joukkuetta eivät olleet varautuneet karsintaan, niin onpa outoa. Playouteissa on tavoitteena turvata oma liigapaikka urheilullisesti. Eli jos otat turpiisi playouteissa, löydät itsesi hyvin pian karsinnasta, ja liigaan halajava joukkue ei taatusti tule pelkästään testaamaan jumbojoukkuetta.
Ja kyllä vain se ainoa vika löytyy yhä tyypillisen suomalaisen korvien välistä. Minä taas niin vihaan ennakkoluuloja ja sitä, että tuomitaan täysin sitä, jota ymmärretään väärin. Katsotaan ensiksi playoutit loppuun, ennen kuin tehdään johtopäätöksiä.