Minusta aika näköalatonta kritiikkiä. En itse ainakaan halua, että selkeästi väsähtämässä ollutta, juniorimaajoukkuepelien takia kuukauden kunnolla treenaamatta ollutta hyvin nuorta lupausta olisi peluutettu puhki kevätkaudella. Ja minkä takia Puljujärveä tämän ketjun kritiikin mukaan olisi pitänyt peluuttaa? Ei ainakaan pelaajan parhaaksi, vaan pikemminkin seurajoukkueen menestyksen vuoksi. Täällä laskeskellaan, kuinka paljon Jesse teki kärkiketjuissa pelatessaan pisteitä ja kuinka paljon olisi tehnyt jos olisi pelannut koko kauden noissa ketjuissa. No ei varmasti olisi pystynyt pelaamaan millään järkevällä tasolla koko kautta kärkiketjuissa, kun tälläkin peluutuksella alkoi vaipua varjojen maille muutaman peräkkäisen ottelun jälkeen.
Omien laskujeni mukaan Jesse on pelannut tällä kaudella yhteensä 74 ottelua tähän mennessä. Jos Liigapelejä olisi ollut selvästi toteutunutta enemmän, uskoisin että pelaajan kehityskäyrä olisi tästä kärsinyt selvästi, harjoittelutehokkuuden heikentymisen lisäksi loukkaantumisriski olisi noussut.
Täytyy muistaa, että isokokoinen nuori pelaaja kypsyy fyysisesti hitaammin kuin pienemmät ikätoverinsa. Minä ainakin toivon että Jessestä tulee niin hyvä kuin mahdollista, ja tässä kasvuprosessissa tarvitaan malttia eikä kaikki tänne heti nyt-ajattelua.
Omien laskujeni mukaan Jesse on pelannut tällä kaudella yhteensä 74 ottelua tähän mennessä. Jos Liigapelejä olisi ollut selvästi toteutunutta enemmän, uskoisin että pelaajan kehityskäyrä olisi tästä kärsinyt selvästi, harjoittelutehokkuuden heikentymisen lisäksi loukkaantumisriski olisi noussut.
Täytyy muistaa, että isokokoinen nuori pelaaja kypsyy fyysisesti hitaammin kuin pienemmät ikätoverinsa. Minä ainakin toivon että Jessestä tulee niin hyvä kuin mahdollista, ja tässä kasvuprosessissa tarvitaan malttia eikä kaikki tänne heti nyt-ajattelua.