Mitä totuuksia mun täytyy nyt tulla kertomaan? Kuten joku aiemmin jo kirjoitti, että alkukaudesta ei kulkenut ja silloin tuli mietittyä kannattaisiko hakea Kärpistä vauhtia (kts. O.J). Nyt näyttää hyvältä ja pisteitä tulee, mutta omaan silmään joku siitä vielä puuttuu. Voi olla myös mahdollista, että omat odotukset Puljujärven taitotasoon oli liian korkeat ja pojasta kasvaa kova maalinedusrouhija. Nyt olen enemmän, kun tyytyväinen, että kulkee. Nyt sitten vain uutta vaihdetta silmään. Alkukaudesta olin sitä mieltä, että alle 50 peliä ja 0.5ppg on pettymys niin hyvin näyttää tällä hetkellä ennakko-odotukset täyttyvän. Saanko lupasi kumminkin nauttia nyt Puljujärven otteista, kun niille nyt on aihetta? Kritiikkiä tulee varmasti, kun siihen on aihetta.
Ihan asiallinen kirjoitus jota kommentoin hieman ja hyvässä hengessä. Jos minulta kysyttäisiin kannattaa kritiikin suhteen pitää pientä viivettä etenkin näiden nuorten kanssa. Allekirjoituksesi muistuttaakin siitä, että Laineellakin oli tosiaan vaikea jakso alkukaudella, mutta nythän meno on sitten ihan toisenlaista ja loistavaa niin. Eikä muuten ollut helppoa kauden alussa Ahollakaan, mutta kas vaan onkin yhtäkkiä Carolinan paras pistemies. Eli heikompia pelejä sattuu väkisinkin myös kaikista kovimmillekin junnuille. Osa nuorista puolestaan kehittyy taustalla hitaasti, mutta puhkeaa sitten kukkaan aika nopeasti (Teräväinen, Rantanen yms.).
Ei muuten kannata madaltaa vielä omia odotuksia Jessen suhteen liikaa, sillä kehitys on kuitenkin ollut kovaa. Pidän itse sitä hyvänä merkkinä jos jotain puuttuu, mutta Edmonton Journalin (ja kannattajienkin) mielestä hän on lähes poikkeuksetta yksi joukkueen parhaista pelaajista jo nyt. Kunhan vaan saisi ylivoima-aikaa oikealla paikallaan niin pääsisi käyttämään pyssyään. Toki hän vielä kehittyykin tästä ja hyvä niin, sillä potentiaali on ehdottomasti vieläkin korkeammalla kuin tähän asti nähty.