Selityksiä selityksiä. Puljujärvellä ei vain yksinkertaisesti riittänyt taso tällä kaudella. Itse nään Puljussa hirveän suuren floppi riskin, iso ja osaa luistella. Riittää junnuissa, ei isojen poikien peleissä. Naurattaa vielläkin ne kärppäfanien väitteet että Puljujärvi on parempi jääkiekkoilija kuin Laine. Eiköhän jokainen joka ymmärtää vähänkin jääkiekosta nähnyt jo niissä junnuskaboissa kumpi on heistä se supertähti tason talentti.
Viimeinen lause kertoo kyllä asenteestasi ja värilaseistasi, mielestäni tuollainen vastakkainasettelu ei ole tarpeen. Toivoisin että riidanhakuajat olisivat ohi. Laineenhan ei tarvi todistaa enää mitään, joten ehkä voisimme miettiä Puljun tilannetta vähän kannustavammin, sillä Jessen kautta seuranneet kyllä tietävät, että siellä oli myöskin positiviisia asioita.
Jesse pelasi oikein hyvän 10-15 pelin jakson Oilersissa, minkä pohjalta on ihan hyvä jatkaa ensi kaudella. Tuon jakson aikana pisteitä kertyi suunnilleen 0,5 per peli (ilman ylivoima-aikaa) ja rapakon takana lehdet sekä Oilersin päävalmentaja ja toiminnanjohtaja antoivat oikein positiivisia raportteja. Tuossa vaiheessahan Puljun ppg/60 min oli Oilersin kolmen parhaan joukossa ja itse asiassa myös Matthewsin ja Laineen edellä, kuten oli myöskin tehotilasto. Turha siis väittää ettei Jessellä kulkenut missään vaiheessa.
Laineen maalintekotaito on niin poikkeuksellista, että hän on sinänsä ansainnut saumansa ihan itse. Ei voi kuitenkaan vähätellä senkään merkitystä, että joukkueena oli Winnipeg, jossa oli enemmän tilaa rosterissa ja jossa riitti kärsivällisyyttä vaikka suuren osan kaudesta Laine teki useita kalliiksi käyneitä virheitä. Tämän myötä Laine pystyi pelaamaan rohkeasti ja keräämään itseluottamusta hyvillä tehoilla. Puljulla ei tätä mahdollisuutta ollut. Muutama maali (tolppien sijaan) kauden alussa olisi auttanut asiaa, mutta toivottavasti ensi kaudella sitten.
Saapa nähdä päästääkö Marjamäki viimein Puljun irti kolmanteen erään. Toisen erän lopun näin vain sivusilmällä, mutta en nähnyt ainakaan vielä Jesseä kentällä.