Jesse Puljujärvi – hymyilevä suomalainen

  • 2 737 098
  • 8 587

Knap

Jäsen
Oliko iltalehdessä jo tästä juttukin. Minusta tuosta tekee aika karun se, että Edmonton voi pojan kutsua kisoista pois kesken turnauksen. Pulju ilmiliekeissä ja sitten välierää ennen hänet otetaan pois ja Suomi joutuu korvaamaan miehen jollain Huhtalalla tai vastaavalla. Aika kusinen diili, Suomelle. Toki Jesselle itselleen hieno mahdollisuus näyttää pelaamistaan ensi viikon EHT höntsässä.
No en nää tässä mitään valittamisen aihetta.. Minä ihmettelin jo sitä, ettei Oilers kutsunut Jesseä nyt jo ylös, ja vaikka pitänyt penkillä mahdollisia loukkaantumisia varten, koska näin yleensä toimitaan näiden "melkein NHL pelaajien" kanssa playoffeissa. Joten pelkkää plussaa, että Jesse pääsi nyt jo mukaan, ja ehkäpä se Oilerskin tippuu nyt ekalla roundilla.
 

la vida loca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
En ole yhtään EHT-matsia kattonut, mutta aika huolestuttavia kommentteja Jessen pelaamisesta on näkynyt. Voisiko joku tarkemmin pelejä katsonut vähän kertoa missä Jessen kohdalla mennään? Miltä se peli on oikeasti näyttänyt? Onko Jesselle tullut nuorella iällä liian monta isoa muutosta jota ei ole pystynyt vielä oikein käsittelemään ja on kirjaimellisesti hukassa kaiken tekemisen kanssa? Toivottavasti kesä tuo Jesselle rauhaa ja hän pääsee keskittymään kaikessa hiljaisuudessa olennaisiin asioihn.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En ole yhtään EHT-matsia kattonut, mutta aika huolestuttavia kommentteja Jessen pelaamisesta on näkynyt. Voisiko joku tarkemmin pelejä katsonut vähän kertoa missä Jessen kohdalla mennään? Miltä se peli on oikeasti näyttänyt? Onko Jesselle tullut nuorella iällä liian monta isoa muutosta jota ei ole pystynyt vielä oikein käsittelemään ja on kirjaimellisesti hukassa kaiken tekemisen kanssa? Toivottavasti kesä tuo Jesselle rauhaa ja hän pääsee keskittymään kaikessa hiljaisuudessa olennaisiin asioihn.
Sen mitä ehdin katsomaan näitä EHT-pelejä niin minusta vaikutti siltä että on samat ongelmat edelleen kuin viime kaudellakin Kärpissä. Paljon kiekonmenetyksiä ja ajoittain sellaista pelin ulkopuolella pyörimistä.
 

P3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Minun silmään Jesse näytti noissa Eht-peleissä huonommalta painokselta Jesse Joensuusta. Se ei ole hyvä merkki se.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Itse lähtisin arvioimaan sitä kautta,että kuinka paljon tuo Leijonien sekaisin oleva hyökkäyspeli vaikuttaa Puljujärven suorittamiseen. Hyökkäyspelaaminen oli koko joukkueelta onnetonta. Pulju erottuu massasta monesti negatiivisesti menettäessään kiekon helposti tai kompuroidessaan mieleenpainuvasti. Eli puutteet henkilökohtaisella tasolla on samat, kuin akaisemminkin, mutta sylkykupin rooli ei ole mielestäni ansaittu, kun esimerkiksi kiekkovarmemmaksi mielletty Mikko Rantanen antoi monta surkeaa syöttöä ja menetteli kiekkoja välillä yhtä helposti. Sama pätee oikeastaan jokaiseen pelaajaan.

Omaa mutua on myös se että ehkä Jesse joutuu ajattelemaan kentällä liikaa, kuten varmaan moni muukin pelaaja. Vahvuudet ovat luistelussa ja ajattelee jääkiekkoa suoraviivaisesti ja näitä ei näkynyt oikeastaan kertaakaan koko turnauksen aikana. Yhden kerran tuli tilanne missä Pulju pääsi käyttämään maximinopeuttaan polkiessaan irtokiekkoon keskialueella.

Toisaalta ei yksittäisen pelaajan otteiden paraneminen turnauksen edetessä kiellettyä tai harvinaista edes ollut, sillä JMAaltonen oli viimeisessä ottelussa hyvin näkyvästi esillä verrattuna aikaisempaan. Itseluottamus on varmaan suurin asia mikä pitää kaivaa jostain, jotta ne vahvuudet saadaan käytettyä joukkueen hyödyksi. Ei ole kiellettyä varmaan nostaa kiekkoa jalalla omista pois eikä syöttää vain nopeasti kaverille. Nuorten kisathan ovat parina viime vuonna olleet sitä ominta Puljujärveä ja tuo taso on siirrettävissä miesten peleihinkin.

Ylivoimalla väläytteli mutta mitään järjestelmällisyyttä ei yyvee tarjonnut turnauksen aikana kuten ei hyökkäyspelaaminen ylipäänsä.

Ehkä paras kun unohtaisi sen ajattelun ja laskisi käsijarrun pois päältä ja antaisi palaa vaan..
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Koko teksti...

Ehkä paras kun unohtaisi sen ajattelun ja laskisi käsijarrun pois päältä ja antaisi palaa vaan..

Ihan oikeasti, haet nyt sitten muista pelaajista niitä virheitä ettei Pulju näyttäisi niin pahalta? Totuushan että nuo kiekkojen menetykseet ja saamaton kaartelu ei sitten häviä mitenkään tuosta pelistä pois. Nuo on vielä ne suurimmat syyt miksi Pulju ei NHL:ssä pelaa, joiden luulisi kauden aikana eddes jollain tasolla hävinneen pelistä, mutta ei. Ei voi olla muuten kuin pettynyt tällä hetkellä, kun siellä taas muhii yksi hukattu kärkivaraus.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ihan oikeasti, haet nyt sitten muista pelaajista niitä virheitä ettei Pulju näyttäisi niin pahalta? Totuushan että nuo kiekkojen menetykseet ja saamaton kaartelu ei sitten häviä mitenkään tuosta pelistä pois. Nuo on vielä ne suurimmat syyt miksi Pulju ei NHL:ssä pelaa, joiden luulisi kauden aikana eddes jollain tasolla hävinneen pelistä, mutta ei. Ei voi olla muuten kuin pettynyt tällä hetkellä, kun siellä taas muhii yksi hukattu kärkivaraus.

Rehellisesti sanottuna vaikea tuon turnauksen perusteella sanoa kuinka paljon tuo olematon hyökkäyspeli vaikuttaa siihen ettei yksilöt päässeet esille. Odotukset joka tapauksessa oli Puljujärvenkin osalta todella paljon korkeammalla, kuin mitä saatiin. Ei tuo kuitenkaan sitä parasta Puljua ollut mitä on nähty miesten tasolla isossa kaukalossa aikaisemmin. Tuskin mitään taantumistakaan on tapahtunut, joten potentiaalia parempaan pitäisi olla. Katsoitko sinä nuo kolme peliä?
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Rehellisesti sanottuna vaikea tuon turnauksen perusteella sanoa kuinka paljon tuo olematon hyökkäyspeli vaikuttaa siihen ettei yksilöt päässeet esille. Odotukset joka tapauksessa oli Puljujärvenkin osalta todella paljon korkeammalla, kuin mitä saatiin. Ei tuo kuitenkaan sitä parasta Puljua ollut mitä on nähty miesten tasolla isossa kaukalossa aikaisemmin. Tuskin mitään taantumistakaan on tapahtunut, joten potentiaalia parempaan pitäisi olla. Katsoitko sinä nuo kolme peliä?

Ei tarvetta, eikä kyllä kiinnostuskaan höntsäpeleihin. Oletusarvoisesti jos joku kertoo että siellä menetetään kiekkoja ja kaarrellaan tarpeettomasti tilanteiden ulkopuolella niin se on ihan samaa mitä AHL:ssä nähtiin, ei siihen mitään EHT-pelejä tarvita enää tajutakseen ettei meno ole muuttunut millään tavalla kauden aikana. Siellä on kuitenkin jo kauden mittaan organisaatiossa kerrottu mihin pitäisi kiinnittää huomiota, mutta ei se näytä helppoa olevan.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ei tarvetta, eikä kyllä kiinnostuskaan höntsäpeleihin. Oletusarvoisesti jos joku kertoo että siellä menetetään kiekkoja ja kaarrellaan tarpeettomasti tilanteiden ulkopuolella niin se on ihan samaa mitä AHL:ssä nähtiin, ei siihen mitään EHT-pelejä tarvita enää tajutakseen ettei meno ole muuttunut millään tavalla kauden aikana. Siellä on kuitenkin jo kauden mittaan organisaatiossa kerrottu mihin pitäisi kiinnittää huomiota, mutta ei se näytä helppoa olevan.

Kyllä sai itsekin sinnitellä ettei nukahtanut noita pelejä katsellessa, mutta näkemäni perusteella olen sitä mieltä, että noin saamaton ei Puljujärvi ole jos tasollaan pelaa , kuten ei myöskään esim. Rantanen. Aho ja Filppula olivat yhtä saamattomia. Ei siinä pahimmillaan ollut päätä eikä häntää tuossa Suomen pelissä.
 
Huhhuh. 18v ja täällä jo jotkut huutelee menetetyksi lupaukseksi. Joko kyseessä on oma toive tai sitten ollaan pihalla kuin lumiukko. Kovat on odotukset joillakin junnusta. Onhan tuossa pelaamisessa tällä hetkellä parantamisen varaa, mutta niin on koko joukkueella mm:ssä. Ekat a-maaottelut kaverilla vasta takana, joten itse en ainakaan odottanut ihmeitä, enkä edes onnistumisia vielä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pettynyt Jesse Puljujärvi paljasti: ei mahdu Leijonien MM-avaukseen! - MM-kiekko - Ilta-Sanomat

Marjamäkikin näköjään muuttunut meidän valtaosan jatkoaikalaisista ja Edmontonin valmennusporukan jatkoksi sokeaksi urpoksi joka ei tajua mikä Jeesus Kristus ja täysivalmis maailmojen tuhoaja Jesse Puljujärvi jo on jääkiekkoilijana. Sentään pääsi maajoukkueeseen tällä kertaa mutta oli kyllä harkkapeleissä semmonen tutun päätön koohottaja taas että katsomokomennus näin alkuun on ihan perusteltu.

Harmittavasti sitten vähän näköjään mieltään Jesse tästä pahoittanut, tuommonen mitään auta vaan pitäisi nöyränä mennä itteensä ja yrittää vähän ymmärtää miksi näin kävi. Näyttöpaikan Jesse tulee näissä kisoissa ihan varmasti vielä saamaan ellei sitten ala ihan toden teolla mököttämään, monissa kisoissa nää alussa penkillä istuneet janarit on irti päästyään ottaneet pelipaikan itselleen, Jesse vois käydä vaikka Rantaselta tästä kyselemässä jos alkaa alahuuli kunnolla väpättää.

Hitto kun joku Sebastian Aho tuolta nyt vaikka istuttaisi Jessen pulpettiin ja näyttäisi videolta ja Lapin kielellä puhuen että kato nyt vittu ku sä meet ku päätön kameli tuolla, älä koohota niin helvetisti koko ajan vaan kelaile vähän ja kattele ympärilles mitä tapahtuu ja tietkö niitä valmentajienkin juttuja kantsuu välillä ihan ajatuksella kuunnella harjotuksissa. Ois paskaa jos tommonen lahjakkuus menisi hukkaan kun ei kärsivällisyys/polla riitä oppimaan pelillisiä saloja. No, nuori kossihan vielä on kyseessä ja luulisi että tommosta pelinlukua olisi helpompi lähteä treenaamaan ku vaikkapa kokoa, liikettä tai laukaisutaitoa.

Vähän on myös epäreilua ku aina tulee kaveria johonkin Ahon tai Laineen kaltaiseen luonnonoikkuun verrata, mutta kun Jessen piti olla kaikkia parempi. Toistaiseksi on kyllä vielä totaali raakile, ja jotenkin tuosta kaverin olemuksesta tulee vähän huolta otettua että tajuuko se oikeesti mitä sen pitäisi alkaa tekemään vai vetääkö Jesse vaan nollat taulussa, naama näkkärillä ja pizza suupielessä ja sitten ihmettelee että miksi mut nyt jätettiin tänne penkille taas vaikka kaikista ekana olin sen sinisen viivankin yli taas äsken menny, kiekkokin jäi matkalle ku oon niin vauhdikas ja ovela, ja oliko aika hauskaa hei ku törmättiin joukkuekaverin kanssa toisiimme kun en tiennyt missä mun piti olla ja muistatko kun äsken lähdin varmuudeks puolustaa vaikka meillä oli vielä pyöritys päällä, mitäs se valmentaja siinä taas kiukuttelee, mä meen nyt jäälle, ai oho siellä oliki jo viis meidän jätkää ja maalivahtikin hei oho hehe.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Harmi että vahvuudesta on poistunut tämä eräs Jessen puolustaja motolla hyökkäys on paras puolustus. Kun ei kukaan tajuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hitto kun joku Sebastian Aho tuolta nyt vaikka istuttaisi Jessen pulpettiin ja näyttäisi videolta ja Lapin kielellä puhuen että kato nyt vittu ku sä meet ku päätön kameli tuolla, älä koohota niin helvetisti koko ajan vaan kelaile vähän ja kattele ympärilles mitä tapahtuu ja tietkö niitä valmentajienkin juttuja kantsuu välillä ihan ajatuksella kuunnella harjotuksissa. Ois paskaa jos tommonen lahjakkuus menisi hukkaan kun ei kärsivällisyys/polla riitä oppimaan pelillisiä saloja.

Ja sitten illalla Jesse katsoo matsia ja siellä pellaaja neppailee ja liukuu menemään 20 minuutin jääajalla ja ykkösylivoimassa, niin ei varmaan hirveesti kiinnostaisi valmentajan jutut. No, ainakaan Pulju ei ole ainoa kärppäläinen, joka on väärässä paikassa noissa kisoissa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja sitten illalla Jesse katsoo matsia ja siellä pellaaja neppailee ja liukuu menemään 20 minuutin jääajalla ja ykkösylivoimassa, niin ei varmaan hirveesti kiinnostaisi valmentajan jutut. No, ainakaan Pulju ei ole ainoa kärppäläinen, joka on väärässä paikassa noissa kisoissa.

No siinä on sitten toinen pellailija tilauksessa. Ei muuta ku maitojunalla vaan vaikka Hifkiin sitten höntsäilemään, pleijareissa vetelee kiikareilla pelit ja sitten majuun pyörimään. Tosin kiintiömajupaikka vaatisi että mahtuisi eka joskus olympialaisiin ja tekaisisi niissä jollain komealla kiemuralla tasoitusmaalin kisaisäntiä vastaan puolivälierissä, jonka voimin Suomi voittaisi koko pelin ja pääsisi mitalipeleihin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt jälkiviisaana voi sanoa että Puljulle olisi tehnyt helvetin hyvää jäädä vielä Suomeen täksi kaudeksi. Olen optimistisesti suhtautunut hänen tilanteeseen, mutta alkaahan tuossa kieltämättä olemaan nyt vähän huolia jo ilmassa. Samanlaista "viheltelyä" mistä Marjamäki puhuu, ei ensi kausi saisi missään nimessä olla, vaan itseluottamus pitää saada nyt ensinnäkin kondikseen.

Ihan puhtaasti lahjakkuudeltaan Jesse on minusta TOP3 jääkiekkoilija kautta aikain Suomesta ja tätä ei nyt saisi hassata.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nyt jälkiviisaana voi sanoa että Puljulle olisi tehnyt helvetin hyvää jäädä vielä Suomeen täksi kaudeksi. Olen optimistisesti suhtautunut hänen tilanteeseen, mutta alkaahan tuossa kieltämättä olemaan nyt vähän huolia jo ilmassa. Samanlaista "viheltelyä" mistä Marjamäki puhuu, ei ensi kausi saisi missään nimessä olla, vaan itseluottamus pitää saada nyt ensinnäkin kondikseen.

Ihan puhtaasti lahjakkuudeltaan Jesse on minusta TOP3 jääkiekkoilija kautta aikain Suomesta ja tätä ei nyt saisi hassata.

Millä mittarilla kautta aikain TOP 3 jääkiekkoilija? Minusta Jessen suurimmat puutteet ovat pelinluvussa ja pelikäsityksessä, osa-alueissa joita ei tuosta vaan kuntoon laiteta. Nyt kun fyysistä etua ei ole vaan vastassa on aikuisia miehiä niin puutteet tulevat karulla tavalla esiin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Millä mittarilla kautta aikain TOP 3 jääkiekkoilija? Minusta Jessen suurimmat puutteet ovat pelinluvussa ja pelikäsityksessä, osa-alueissa joita ei tuosta vaan kuntoon laiteta. Nyt kun fyysistä etua ei ole vaan vastassa on aikuisia miehiä niin puutteet tulevat karulla tavalla esiin.
Niin tuohan oli vain oma mielipiteeni. Mutta sen mitä itse olen sieltä 90-luvun lopusta jääkiekkoa seurannut, niin ei minulla ainakaan tule mieleen tältä aikaväliltä yhtään suomalaista kenttäpelaajaa joka olisi urheilullisesti noin lahjakas tuon ikäisenä; nopeus- että voimaominaisuuksiltaan sekä raameiltaan kuin tehty jääkiekkoilijaksi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mutta sen mitä itse olen sieltä 90-luvun lopusta jääkiekkoa seurannut, niin ei minulla ainakaan tule mieleen tältä aikaväliltä yhtään suomalaista kenttäpelaajaa joka olisi urheilullisesti noin lahjakas tuon ikäisenä; nopeus- että voimaominaisuuksiltaan sekä raameiltaan kuin tehty jääkiekkoilijaksi.

Jani Rita on varmaankin klassisiin esimerkki siitä, että taito-ominaisuudet eivät riittäneet, mutta fysiikka oli täysin ylivoimainen junnuissa. En silti sano, että Pulju on uusi Rita.
 
Niin tuohan oli vain oma mielipiteeni. Mutta sen mitä itse olen sieltä 90-luvun lopusta jääkiekkoa seurannut, niin ei minulla ainakaan tule mieleen tältä aikaväliltä yhtään suomalaista kenttäpelaajaa joka olisi urheilullisesti noin lahjakas tuon ikäisenä; nopeus- että voimaominaisuuksiltaan sekä raameiltaan kuin tehty jääkiekkoilijaksi.

Mutta kun ne kiekko-ominaisuudet puuttuu.

Kyllähän tosi moni täälläkin osasi tuon ennustaa, että Jessen dominointi pysähtyy, kun ei muuta sakkia enää fysiikalla dominoi. Niin käy lähes kaikille fysiikalla dominoineelle junnutähdelle.

Jessen kohdalla tämä vielä korostuu, koska kroppa olisi täydellinen jääkiekkoon. Mutta kärjistetysti sanottuna minkäs teet, kun ei osaa pelata.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Niin tuohan oli vain oma mielipiteeni. Mutta sen mitä itse olen sieltä 90-luvun lopusta jääkiekkoa seurannut, niin ei minulla ainakaan tule mieleen tältä aikaväliltä yhtään suomalaista kenttäpelaajaa joka olisi urheilullisesti noin lahjakas tuon ikäisenä; nopeus- että voimaominaisuuksiltaan sekä raameiltaan kuin tehty jääkiekkoilijaksi.

Sehän se tässä kamalaa onkin huomata, että kun sillä fysiikalla ja urheilullisuudella on tähän asti dominoitu toisia penskoja vastaan, niin nyt vastaantulevat tasohypyt tuntuvat olevan turkaisen vaikeita, kun tarvittaisiin juuri sitä pelikäsitystä.

Sebastian Aho on hauska esimerkki. Mies on kun on täysin Puljujärven vastakohta. Mikään tasohyppy ei ole Sebulle vajavaisella fysiikalla ongelma, kun älyä on vaikka muille jakaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei tässä nyt kirvestä kaivoon kuitenkaan heitetä vielä. Jesse on ollut koko kauden melkoisessa negatiivisuuden kierteessä ja pystyyhän sen kaikista haastatteluista lukemaan että se on ottanut psyykkeen päälle. Millä keinoilla se kierre saadaan sitten napsastua toiseen suuntaan ja itseluottamus ylöspäin, niin en minä tiedä. Sen jälkeen voisi sitten ruveta työstämään noita ilmiselviä ongelmia Jessen pelissä jotka on aiheuttaneetkin nämä vaikeudet.

Vanha kansa varmaan sanoisi että rupee poika tekemään töitä. Itse en pidä pojittelusta, mutta varmaan tuossa on osa totuutta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ihan puhtaasti lahjakkuudeltaan Jesse on minusta TOP3 jääkiekkoilija kautta aikain Suomesta ja tätä ei nyt saisi hassata.
No tuohan ei ole mistään muusta kuin Jessestä itsestään kiinni. Joko työnteko maistuu tai sitten ei.
Veikkaan, että Puljusta tulee uusi Juhis.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tässä Puljujärven AHL-sesongin kohokohdat: Season Highlights | Jesse Puljujarvi | 2016/17 - YouTube

Ei tuo 28 pinnaa 39 peliin mitenkään huonosti ole. Viime kaudella Jesse teki saman verran pisteitä 50 pelatussa ottelussa suurin piirtein samantasoisessa sarjassa. Samana vuonna varattu Alex Nylander ei muuten yltänyt edes puoli pistettä per peli -tahtiin, mutta ei kukaan häntä ole sanomassa uudeksi JMA:ksi. Ja nuorempaa Nylanderiahan pidetään myös melko kovana talenttina.

Vähän turhan hätäisiä ollaan täällä Puljujärven suhteen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pulju on tietyllä tavalla liian sinisilmäinen vielä. Ei oikein osaa esim. Mediajuttuja ja sitten saadaan ties minkälaisia lööppejä ihan vaan kysymysten asettelulla/johdattelulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös