Jesse Puljujärvi – hymyilevä suomalainen

  • 2 766 338
  • 8 665

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos hieman seuraisit, muistaisit miten Sedinien veljeksiä omatkin pilkkasivat kun Vancouver menetti otteensa playoffeissa ratkaisevalla hetkellä.

Sen verran olen käsittänyt, että Sedinit on todella arvostettuja pelaajien kuin kannattajien keskuudessa. Jos puhutaan yli kymmenen vuotta vanhoista tapahtumista niin voi olla, että ovat naureskelleet, mutta aika vähissä olisivat naureskelijat tänä päivänä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sedinit saivat ikävän lempinimen "Sedinin siskokset" ja se kertoo jotain kanadalaisesta NHL-kuttuurista:


En usko, että on muuttunut 10 vuoden aikana, mutta toivottavasti nyt on jo enemmän fiksumpia toimittajia ja kannattajia.

Tämä vain tiedoksi kun selvisi, että asia on uusi ja siksi, että on helpompi ymmärtää, miksi käsittelin Puljujärven tuota yhtä tapahtumaa eri näkökulmista.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä vain tiedoksi kun selvisi, että asia on uusi ja siksi, että on helpompi ymmärtää, miksi käsittelin Puljujärven tuota yhtä tapahtumaa eri näkökulmista.

Se on hyvä, että sinä sivistät meitä tietämättömiä. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kokonaisuudessaan Sedinit oli lopulta todella arvostettuja niin joukkueen kuin kannattajien keskuudessa. On toki idiootteja, jotka ei arvosta ja jotka kutsuvat heitä siskoksiksi, mutta se kertoo enemmän heistä kuin Sedinien arvostamisesta.

Maailma muuttuu ja nykyään jopa rapakon toisella puolella osataan arvostaa muutakin kuin machopelleilyä.

Tietenkin jos haluaa pysyä vanhassa ajassa niin Kari Jalostakaan ei arvostettu pitkien kalsareiden takia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se on hyvä, että sinä sivistät meitä tietämättömiä. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kokonaisuudessaan Sedinit oli lopulta todella arvostettuja niin joukkueen kuin kannattajien keskuudessa. On toki idiootteja, jotka ei arvosta ja jotka kutsuvat heitä siskoksiksi, mutta se kertoo enemmän heistä kuin Sedinien arvostamisesta.

Maailma muuttuu ja nykyään jopa rapakon toisella puolella osataan arvostaa muutakin kuin machopelleilyä.

Tietenkin jos haluaa pysyä vanhassa ajassa niin Kari Jalostakaan ei arvostettu pitkien kalsareiden takia.

Kukin argumentoi tavallaan. Itse en näe mitään syytä poiketa keskeisimmistä näkemyksistäni eikä Kari Jalosen kalsarit tai machopelleilyt kuin saa pyörittelemään päätä, miten heikoilla eväillä olet keskustelussa liikkeellä. Hyvä kuitenkin, että ilmeisesti vilkaisit linkittämäni tekstin.

Jatketaan osaltani kun aihetta tulee. Toivottavasti positiivisissa merkeissä Puljujärven osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Älkää nyt käsittäkö tätä väärin, mutta mun on vaikea uskoa, että Jesse ottaisi mitään paineita median tai keskustelufoorumien suhtautumisesta asiaan. En siis usko, että Jesse edes seuraa niitä. Ekan virkkeen disclaimer ei liity luku- tai kielitaitoon, vaan siihen, että ammatilaisurheilijat hyvin harvoin seuraavat kirjoittelua itsestään. Ihan yhtä epätodennäköistä on se, että jopa Jaffa kusee jatkossa Jessen kintuille. Ainoa vaiktus tuon sekopään päällekarkauksesta oli se, että Jessen nenä on hetken ruvella. Sekin luultavasti tuli visiiristä eikä suoraan nyrkistä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Mielestäni täällä hieman sekoitetaan asioita. NHL on joiltain osin luolamiestasolla, totta. Tappelut voivat olla vaarallisia, totta. Mutta jos tuolla aikoo olla niin sikäläiset säännöt ja tavat on hyvä tuntea. Kyllä jokaiselle pelaajalle on järkevää miettiä hieman etukäteen miten reagoi tuollaisissa tilanteissa, miten suojelee itseään ja miten hoitaa psyykkisen jälkipelin jotta pääsee jatkossa keskittymään omaan peliinsä. Varsinkin jos ei ole tähti, mitä Jesse ei ainakaan vielä ole.

Eikä tämä nyt tarkoita että tarvitsisi tapella suu vaahdossa. Iso mies sitoo vähän ja näyttää ettei mene yrityksistä ihan sekaisin niin se riittää jo ihan hyvin ja rauhoittaa. Ei luulisi olevan iso juttu oppia, kun kerran pelaamisessa ja kielitaidossakin on pystytty edistymään.

Itse olen melkein jo luottavainen Puljujärven suhteen. Pelissä on tosi hyviä elementtejä ja mies on aivan hemmetin viihdyttävä tapaus. Kuten nyt taas nähtiin niin kaukalossa voi tapahtua lähes mitä tahansa - vaikka tuo itsensä puolustaminen nyt ei ihan miellyttänytkään tällaista old school-äijää.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Heitetään nyt oma pieni lusikkani soppaan ja totean muutaman pelaajan suusta kuultuna, että NHL on kulttuurin suhteen aivan oma maailmansa. Jos haluaa pelata siellä, on sinun yksinkertaisesti pakko myös hyväksyä liigan luonne kaikinpuolin. Oli kyse tappeluista, rahasta tai päihteistä. Ketään ei pakoteta tappelemaan, mutta ei jokaista hanskaa naamassa tarvitsi puljun ihmetellä suu auki. Paremmin näyttää puljulla menevän nyt, niin toivottavasti tästä ei nyt tule mitään kulttuurishokkia minkään kanssa mikä pilaa fokuksen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos sitä vedon näkökulmasta ajattelee, niin ei ole mitään merkitystä olisiko 10-20 tuntia vetoreenejä vaihtanut myllyjen alkeisiin. Nyt toki kävi Patellakin tuuri, ettei pahemmin osunut.

Kerran urallaan on joutunut tappeluun. Ja siitäkin selvisi ihan ok, ei tullut vammoja. Mun veikkaus on, että se oli ainoa kerta koko uralla. Eli myllyjen alkeille ei ollut mitään käyttöä uralla.

Veikkaan että Puljulla sama. Vaikka pelityyli onkin hieman koheltavampi, joten voi olla että joutuu vielä toisenkin kerran urallaan tuollaiseen tilanteeseen. Mutta eiköhän siitäkin selviä ilman koulutusta erikoisjoukkoihin.
 

Rankkuri

Jäsen
Heitetään nyt oma pieni lusikkani soppaan ja totean muutaman pelaajan suusta kuultuna, että NHL on kulttuurin suhteen aivan oma maailmansa. Jos haluaa pelata siellä, on sinun yksinkertaisesti pakko myös hyväksyä liigan luonne kaikinpuolin. Oli kyse tappeluista, rahasta tai päihteistä. Ketään ei pakoteta tappelemaan, mutta ei jokaista hanskaa naamassa tarvitsi puljun ihmetellä suu auki. Paremmin näyttää puljulla menevän nyt, niin toivottavasti tästä ei nyt tule mitään kulttuurishokkia minkään kanssa mikä pilaa fokuksen.

Hiukan itsekin jos tähän vielä sohaisen, niin kyllähän tuo varsinainen nyhjääminen ja tilanteiden jälkeen pikkupoikkarit, sekä hanskan naamaan ottaminen sujuu Puljujärveltäkin.

Kumpikaan näistä Jessen tämän kauden tilanteista ei ole tällaisia oman ruman/kovan/tyhmän pelaamisen seurauksena tapahtuvaa painia.

Ottawan tilanne oli lähinnä huvittava kun Dadonov lähti ajamaan omaa ylikovaa taklaustaan, mutta eipä ehtinyt osumaan vaan taklasi metrin verran ohi kompuroiden laitaa päin. Uskoisin että tilanteen sivusilmällä nähnyt vastustajan toinen pelaaja lähti tilannetta kostamaan luullen Puljujärven väistäneen taklausta tai kyykänneen. Antoi tämä kaveri lähinnä itsestään ja Dadonovista hiukan hölmön kuvan, kun alkoi kovuuttaan yhtäkkiä antamaan ja esittelemään.

Vancouverin Rousselilla sitten tuon kuuppansa kanssa on ollut aiemminkin niin sanotusti pientä murhetta.. Tuo pienimuotoinen kilahtaminen oli puhdas cheap shot, ei tuota kukaan osannut odottaa. Ohimennen siinä on saattanut Jessen hiha osua hartian seutuville, mutta en kyllä tuotakaan kontaktia tuossa itse nähnyt. Tässä tilanteessahan Jesse ei varsinaisesti hanskaakaan ottanut naamaan, kun toiselta veijarilta tämä naama-alueelle eksyneestä kädestä hanska oli päässyt putoamaan. 2min jäähy tuollaisesta tempusta on täysi vitsi. Pelistä pihalle, 5min av-joukkueelle ja muutama peli pelikieltoon ja sitä myöten omien tekojen pohdintaa olisi ainoa oikea tapa kitkeä tällaisia pois kiekosta, myös NHL-kiekosta.

Näistä tilanteista kumpaankaan ei oman näkemykseni mukaan ole Puljujärven tekemisissä ollut mitään kummempaa, hänellä nyt vain on hiukan ilmeikkäämmät kasvot ja ilmeet tilanteiden jälkeen. Itse olen sitä mieltä että painaisi poikkarilla vaan legot sisään kun seuraavan kerran Rousselin kohtaa, mutta ehkäpä sekään ei kaikkein paras mahdollinen ratkaisu ole, ei myöskään varmaan Jessen luonteelle tuollainen toiminta täysin luonnollista ole.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä että painaisi poikkarilla vaan legot sisään kun seuraavan kerran Rousselin kohtaa, mutta ehkäpä sekään ei kaikkein paras mahdollinen ratkaisu ole, ei myöskään varmaan Jessen luonteelle tuollainen toiminta täysin luonnollista ole.
Nojoo, sehän kuulostaa järkevältä ratkaisulta alkaa jonkin koston ja telomisen kierteeseen itseään rajumpia vastaan, kun ne myllyttelytaidot ja -valmiudet ovat mitä Puljulla ovat. Sanoitkin toki ettei se paras ratkaisu ole, mutta lähinnä just vaan vastauksena että eipä tuollaisia Rousselin kaltaisia vastaan oikein voittajana pois pääse muuta kuin ottamalla pari osumaa ja kuittaamalla ylivoimat pois.

Tai voi päästä jos osaa hommat, mutta kun se touhu ei ole sitä omaa peliä niin kannattaa keskittyä omaan pelityyliinsä jatkossakin antamatta noiden liikaa vaikuttaa, ja ehkä just jonkun Rousselin ollessa lähellä kannattaa pitää sitä tiettyä valmiutta yllä ottaa painiote kunnes tilanne on hallinnassa.

Onneksi ihan joka jätkän peliin ei isossa pahassa änärissäkään kuulu tuo, että hanska yhtäkkiä pois ja turpaan. Sen takia niiden tilanteiden varalta ei liikaa tarvitse harjoitella mitään tappelutaitoja tai muita temppuja.
 

Rankkuri

Jäsen
Nojoo, sehän kuulostaa järkevältä ratkaisulta alkaa jonkin koston ja telomisen kierteeseen itseään rajumpia vastaan, kun ne myllyttelytaidot ja -valmiudet ovat mitä Puljulla ovat. Sanoitkin toki ettei se paras ratkaisu ole, mutta lähinnä just vaan vastauksena että eipä tuollaisia Rousselin kaltaisia vastaan oikein voittajana pois pääse muuta kuin ottamalla pari osumaa ja kuittaamalla ylivoimat pois.

Tai voi päästä jos osaa hommat, mutta kun se touhu ei ole sitä omaa peliä niin kannattaa keskittyä omaan pelityyliinsä jatkossakin antamatta noiden liikaa vaikuttaa, ja ehkä just jonkun Rousselin ollessa lähellä kannattaa pitää sitä tiettyä valmiutta yllä ottaa painiote kunnes tilanne on hallinnassa.

Onneksi ihan joka jätkän peliin ei isossa pahassa änärissäkään kuulu tuo, että hanska yhtäkkiä pois ja turpaan. Sen takia niiden tilanteiden varalta ei liikaa tarvitse harjoitella mitään tappelutaitoja tai muita temppuja.

Juu siis en missään nimessä sillä tavalla suosittele, mutta olisihan se omalla tavallaan viihdyttävää, kun joku Tkachuck tai Roussel tai muu vastaava rotta tulisi lähelle, niin joku jolle nämä on jo aiemmin typeriä temppuja tehneet, niin löisi vain mailalla päähän ja toivottelisi hyvää jatkoa. Silmä silmästä mentaliteetilla, tai oikeastaan tuplasti kovempaa takaisin.

Missään nimessä en siis kannusta Puljua tai ketään muutakaan noin toimimaan, toivon että kurinpito näihin puuttuisi, karma toivottavasti hoitelee sitten viimeistään aikanaan.

Pointtini siis, näitä sekopäitä varten ei tarvitse, eikä pysty harjoitella.
 

rpeez

Jäsen
Kerran urallaan on joutunut tappeluun. Ja siitäkin selvisi ihan ok, ei tullut vammoja. Mun veikkaus on, että se oli ainoa kerta koko uralla. Eli myllyjen alkeille ei ollut mitään käyttöä uralla.

Minä taas veikkaan ettei jää ainoaksi, Pate on aika hanakka puolustamaan omiaan. Vaikka kyseisessä tilanteessa edge jäikin Hagenille, silti Tortorella kehui jälkeenpäin hyväksi tempuksi.

Sen sijaan Puljun tuli pelastamaan RNH, ei varmaan valmentaja kiitellyt. Sinänsä ruma temppu Rousselilta, veteli vielä alakoukkuja joissa voi sattua pahemminkin.
Kyllä vastaavia tilanteita varten isolla jätkällä joka painaa menemään kovaa ja taklaakin painavasti jotain työkaluja on hyvä olla, vaikka sitominen ja maahan kaato niinkuin on jo sanottu. Ettei RNH:n tarvitse ensi kerrallakin tulla pelastamaan.
 

Rankkuri

Jäsen
Sen sijaan Puljun tuli pelastamaan RNH, ei varmaan valmentaja kiitellyt. Sinänsä ruma temppu Rousselilta, veteli vielä alakoukkuja joissa voi sattua pahemminkin.
Kyllä vastaavia tilanteita varten isolla jätkällä joka painaa menemään kovaa ja taklaakin painavasti jotain työkaluja on hyvä olla, vaikka sitominen ja maahan kaato niinkuin on jo sanottu. Ettei RNH:n tarvitse ensi kerrallakin tulla pelastamaan.
Noin mielenkiinnosta, niin mitä Puljun olisi pitänyt tehdä? Antoiko valmentaja nyt näkemyksesi mukaan rapaa Puljulle tuosta, vai antoiko RNH:lle tukkapöllyä?

Ihan sama ketä tuossa olisi alettu paljaalla nyrkillä mukiloimaan, olisi tuosta vastaavanlainen torikokous syntynyt ja siinä olisi ensimmäinen Oilersin pelaaja tullut vastustajaa repimään pois.

Samaa mieltä tuosta kohdasta että työkaluja on hyvä olla ja koittaa sitoa, varsinkin jos on itse kovaa ensin pelannut ja tilanne siitä starttailee, nythän tilanne ei vaan noin ollut.
 

rpeez

Jäsen
Noin mielenkiinnosta, niin mitä Puljun olisi pitänyt tehdä? Antoiko valmentaja nyt näkemyksesi mukaan rapaa Puljulle tuosta, vai antoiko RNH:lle tukkapöllyä?
Kirjoitin tosiaan epäselvästi. Jos arvata saan, niin kehuja ei tullut puljulle lehdistötilaisuudessa, tuskin kommentoi mitenkään. Se ei tarkoita että ihan lapanen kannattaa olla.
Kirjoitit itseasiassa loppukappaleet ihan asiaa, eipä siihen minulla mitään lisättävää ole.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Joku palstahaukka vertasi Puljun tulevaisuutta Sedinin veljesten kohtaloon: yli 1300 NHL-peliä,
yli 1000 pinnaa kumpikin.
Tosi raskas oli peliura kaksosilla. :)
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Ja ens yönä mennään taas kun samat tiimit kohtaavat. Mikäli Kassian ei ole kokoonpanossa niin toivottavasti Pulju on katsonut muutamat jaksot Cobra Kai:ta, ja vetää Rousselilta pään irti kierrepotkulla heti ensimmäisessä erässä. Kiihkeä ottelu tulossa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kovasti on saatu säpinää Jessen ketjuun. Aika selvästi tuossa Puljujärven olkapää nasahtaa Rousselin päähän, ja ilmeisen lyhyt on pinna. Tuomarit eivät reagoineet, joten Roussel otti oikeuden omiin käsiinsä. Ei mitään ennenkuulumatonta, ja vaikea on Rousselin tekoa nähdä äärimmäisen törkeänä. Vielä on hengissä koodisto, jossa pelaaja vastaa omista tekemisistään kentällä muutenkin kuin tuomarien suuntaan.

Junnulle eräänlainen tervetuloa NHL:ään -hetki vähän myöhemmällä iällä ja seuraavalla kerralla katsoo tarkemmin, kun vääntää Rousselin lähellä tai sitten on valmiina pieneen pystypainiin. Mitä tulee Puljun maineeseen jne, niin asia on tuskin joukkueissa millään tavalla mielessä, vaan fokus on jo seuraavassa pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös