Jesse Puljujärvi – hymyilevä suomalainen

  • 2 766 174
  • 8 665

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tätä samaa olen minäkin miettinyt. Jesse on sellainen persoonallisuus, josta on vaikeaa lähes kenenkään olla pitämättä. Vaikuttaa todella positiiviselta ihmiseltä. Aivan helposti näkisin, että hän jossain vaiheessa tulee mukaan johonkin vastaavanlaiseen toimintaan, kuin mitä tuo Selänteen kiekkoleiritoiminta kesäisin on ollut.

Ei voi huutaakaan hymyilemättä.

 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Taisi muuten Puljujärvi huulien liikkeestä päätellen huutaa maalinsa jälkeen "VITTU JES!"

Luisteleva ihmismeemi elää ja voi hyvin. Miettiköhän Connor tuon kuullessaan, että mitä helvettiä tuo hullu suomalainen minulle huutaa? Tiki-talkin toinen tuleminen Edmontonissa?

Ja tämä edelleenkin sanottuna kaikella rakkaudella.
 

Luoto

Jäsen
Taisi muuten Puljujärvi huulien liikkeestä päätellen huutaa maalinsa jälkeen "VITTU JES!"

Luisteleva ihmismeemi elää ja voi hyvin. Miettiköhän Connor tuon kuullessaan, että mitä helvettiä tuo hullu suomalainen minulle huutaa? Tiki-talkin toinen tuleminen Edmontonissa?

Ja tämä edelleenkin sanottuna kaikella rakkaudella.
Kaikella rakkaudella minäkin, mutta en usko että on Tiki-talkin toinen tuleminen, enkä toivo sitä. En näe Tikkasessa ja Puljussa muuta yhteistä kuin sen, että lukemani perusteella Puljukin on ollut ikäistensä joukossa omassa luokassaan. Jotain ehdin Pirkkolassa nähdä ja kuulla itsekin Tikin ollessa A:n ja aikuisten rajoilla. Kuulin että Tiki oli junnujen peleissä ensin sooloillut pari-kolmekymmentä maalia ja sitten kyllästyneenä alkanut pelata pakkina ja harjoitellut laukomista. Samaa näin itse hänen tekevän vieraillessaan äijistä A:ssa, mutta maaleja ei tehnyt silloin niin paljon.
"When I smile, I play better"-haastattelu osoittaa kuinka arka ja epävarma Jesse on. Tikiltä virnuilu ja suunsoitto oli vahvuuden merkki, Jessen naaman vääntely osoittaa heikkoutta ja epävarmuutta. Kun Puljun kimppuun hyökättiin, hän kauhistui ja lähti hädissään karkuun, Tiki olisi tilanteessa riemastunut ja alkanut suunsoitolla hämmentämään soppaa.
Jesse on niin huono näyttelijä että suuttumisharjoittelu ei auta. Myöskään muu hassuttelu ja säälin kerjääminen ei ole NHL:ssä hyvä taktiikka.

Paskasta, linkusta peliasennosta ei nyt sen enempää, mutta siihen liittyen isosta takapuolesta hassuttelu ja sen hyväksikäytöstä on erittäin vahingollista.
Lopuksi kehujakin. Jessen yritys on nyt aivan eri tasolla kuin ensimmäisellä vierailulla. Edelleen kuitenkin lopettaa ainakin joskus luistelun mailan mitan päässä vastustajasta ja jää kurottaen liukumaan.

Vaikuttaa kyllä harvinaisen yksinkertaiselta kaverilta.

Sillä nyt ei sinänsä ole mitään tekemistä kiekon pelaamisen kanssa ja toivon totta kai että breikkaa änärissäkin.
Samaa mieltä ensimmäisestä lauseesta. Pelkään kuitenkin, että sillä on vaikutusta peliuraan. Vastustajat tuskin säälivät koiranpentua ja kilttiä pikkupoikaa esittävää Jesseä. Aikuistuminen on pahasti keskeen ja pelottaa, että eikö sitä tapahdu ollenkaan. Pellenä hassuttelu ja säälin kerjääminen ei ehkä ole hyvä taktiikka NHL:ssä.
Menestystä ja onnea tietysti toivon minäkin Jesselle peukalot ja varpaat pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Myöskään muu hassuttelu ja säälin kerjääminen ei ole NHL:ssä hyvä taktiikka.


Pellenä hassuttelu ja säälin kerjääminen ei ehkä ole hyvä taktiikka NHL:ss

En ole ihan varma, mihin nämä ajatukset perustuvat, mutta olen vahvasti eri mieltä. tosin mielestäni Jesse nyt ei tietoisesti kerää sääliä.

Myös itse olen seurannut ilolla Jesse toista tulemista. Ensimmäisessä yrityksessä Jesse yritti olla jotain muuta, kuin mitä on - peli--ilo katosi ja meno oli tukkoista.

Mielestäni Jessen tulee olla juuri tuollainen oma itsensä. Vitsailla, eikä miettiä liikaa mitä sanoo. Siellä voi itkeä, jos siltä tuntuu, nauraa, hymyilla ja näyttää kieltä. Jesse on ilmeikäs pelaaja, ei mikään haudanvakava McDavid. Molemmille on paikkansa, hirveän tylsä olisi seurata suorittavia robotteja, kun kaukalot kaipaavat persoonia laidasta laitaan.

Lisäksi minusta tuntuu, että Jesse on saanut omalla olemuksellaan hirveän määrän sympatiaa ja faneja. Luonnonlapsista pidetään tai niitä vihataan. Tikkanen oli v*ttumainen luonnolapsi ja Jesse on sieltä toisesta ääripäästä. Jesseen on helppo samaistua ja hänen puolella on helppo olla. Erinomainen brändi, joka kukkaan puhjetessaan voi tuoda lajille uusiakin seuraajia.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikuttaa kyllä harvinaisen yksinkertaiselta kaverilta.

Tämä on ominaisuus joka omalla kohdallani - toisin kuin toinen kirjoittaja edellä epäili olevan mahdollista - tekee juuri sen, että kaverista on vaikea pitää. Jotenkin kaikki tekeminen, eleet ym. heijastavat em. ominaisuutta.

Sillä nyt ei sinänsä ole mitään tekemistä kiekon pelaamisen kanssa ja toivon totta kai että breikkaa änärissäkin.

Jessen onneksi tuolla ei ole suoraan tekemistä kiekkoilun kanssa. Itse en osaa hänen puolestaan mitenkään hurrata, mutta ei normaali ihminen toiselle tietysti pahaakaan toivo. Ja hyvin on Jesse painanut menemään tällä kaudella, vaikka aluksi ei pisteitä tullutkaan. Esim. Calgarya vastaan ajoi hienosti suoraan maalille ja sai törkättyä kiekon maaliin. Ihan toisenlaista on tekeminen kuin ensimmäisellä reissulla.
 

olleby

Jäsen
Ihmiset, jotka mässäilevät Puljujärven älykkyydellä tuntematta oikeasti henkilöä, ovat roskaa. Narsistisia kiusaajia, jotka ei ymmärrä miten joku voi iloita asioista ja olla oma itsensä ilman häpeän tunnetta.

Pulju on nyt pudonnut ykkösestä ja ylivoima-aikaakaan ei tule. Tekeminen kentällä on mielestäni ollut silti pirteää ja jossain vaiheessa tulee taas näytönpaikkoja.
 

FinnPeak

Jäsen
Ihmiset, jotka mässäilevät Puljujärven älykkyydellä tuntematta oikeasti henkilöä, ovat roskaa. Narsistisia kiusaajia, jotka ei ymmärrä miten joku voi iloita asioista ja olla oma itsensä ilman häpeän tunnetta.

100% samaa mieltä.

Mun mielestä on häkellyttävää millaisia johtopäätöksiä ihmiset kuvittelevat osaavansa vetää lyhyiden videoklippien ja toisen käden lausuntojen perusteella. Siinä on ilmeisesti taustalla melkoista naiiviutta ja jotain tarvetta tuntea vahingoniloa. Ja kaikki tää ihmisiltä, jotka eivät itse laita mitään likoon.

Ja vaikka oliskin vaan "foorumiläppää hei", niin todella vaikea on kyllä nykyään enää ymmärtää miksi ihmiset ylipäätään käyttävät aikaansa negatiivisen turhan paskan kirjoittamiseen. Arvostus tätä toimintaa missä näitä lauotaan nimimerkkien takaa on täysi nolla.

Oon varmaan saanut netistä ja someista tarpeekseni.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
100% samaa mieltä.

Mun mielestä on häkellyttävää millaisia johtopäätöksiä ihmiset kuvittelevat osaavansa vetää lyhyiden videoklippien ja toisen käden lausuntojen perusteella. Siinä on ilmeisesti taustalla melkoista naiiviutta ja jotain tarvetta tuntea vahingoniloa. Ja kaikki tää ihmisiltä, jotka eivät itse laita mitään likoon.

Ja vaikka oliskin vaan "foorumiläppää hei", niin todella vaikea on kyllä nykyään enää ymmärtää miksi ihmiset ylipäätään käyttävät aikaansa negatiivisen turhan paskan kirjoittamiseen. Arvostus tätä toimintaa missä näitä lauotaan nimimerkkien takaa on täysi nolla.

Oon varmaan saanut netistä ja someista tarpeekseni.
Eiköhän nämä molemmat nimimerkit ole niitä sankareita, joille netissä sanominen on se ainoa paikka, missä uskaltavat suunsa avata. Surullisia tapauksia
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä aika kuvaavaa nykyajalle, että Jesse Puljujärven kaltaista harmittoman hyväntahtoista kaveria noin vedetään kölin alta kahden minuutin luonneanalyysin perusteella. Ja mielestäni vieläpä pahasti metsään menevien sellaisten perusteella.

Mä en kirjoita mitään pelaajien luisteluasennoista, fyysisistä ominaisuuksista tai muista teknisistä seikoista, koska en mitään niistä ymmärrä. En väitä olevani perushumanistia paremmin perillä selvillä myöskään ihmismielen syövereistä, mutta sen verran kyllä, että koin tarvetta kommentoida joitakin noista edeltävistä mielestäni tympeistä teksteistä.

Vaikka jonkin peliasennon analyysilla ja vaihtamisella voidaankin kehittää pelaajia, niin ei se nyt hitto päde luonteeseen. Jessen luonne hyväntahtoisena luonnon lapsena on luonteenpiirre, ei mikään napista päälle laitettava rooli. Miten tän voi kukaan nähdä negatiivisena asiana, paradoksaalisesti siis todeta, että en pidä sinusta, koska et ole kusipää.

Toivottavasti Pulju jaksaa taistella kyynistymistä vastaan, sillä siihen ja vain siihen tämäntyylinen arvostelu ja pilkka ennen pitkää johtavat. Ihan tarpeeksi on jo sellaista, että pitää olla niin perhanan kilpailullinen, tosikko ja kyynärpäätaktiikalla omaan etuun pyrkivä, muista viis.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toivottavasti Pulju jaksaa taistella kyynistymistä vastaan, sillä siihen ja vain siihen tämäntyylinen arvostelu ja pilkka ennen pitkää johtavat. Ihan tarpeeksi on jo sellaista, että pitää olla niin perhanan kilpailullinen, tosikko ja kyynärpäätaktiikalla omaan etuun pyrkivä, muista viis.

Kyynistyä ei pidä tai luonnettaan peittää.

On se toisaalta niinkin, että kun olet #4 varattu kiekkoilija kanadalaiseen NHL-seuraan niin hieman sitä kyynärpäätä ja tylyyttä täytyy löytyä. Kova laji, kovaa bisnestä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihmiset, jotka mässäilevät Puljujärven älykkyydellä tuntematta oikeasti henkilöä, ovat roskaa. Narsistisia kiusaajia, jotka ei ymmärrä miten joku voi iloita asioista ja olla oma itsensä ilman häpeän tunnetta.
100% samaa mieltä.

Mun mielestä on häkellyttävää millaisia johtopäätöksiä ihmiset kuvittelevat osaavansa vetää lyhyiden videoklippien ja toisen käden lausuntojen perusteella. Siinä on ilmeisesti taustalla melkoista naiiviutta ja jotain tarvetta tuntea vahingoniloa. Ja kaikki tää ihmisiltä, jotka eivät itse laita mitään likoon.

Ja vaikka oliskin vaan "foorumiläppää hei", niin todella vaikea on kyllä nykyään enää ymmärtää miksi ihmiset ylipäätään käyttävät aikaansa negatiivisen turhan paskan kirjoittamiseen. Arvostus tätä toimintaa missä näitä lauotaan nimimerkkien takaa on täysi nolla.

Oon varmaan saanut netistä ja someista tarpeekseni.
Eiköhän nämä molemmat nimimerkit ole niitä sankareita, joille netissä sanominen on se ainoa paikka, missä uskaltavat suunsa avata. Surullisia tapauksia


Ottamatta aiheeseen sen enempää kantaa, joku voisi todeta, että tässähän tehdään juuri sitä mistä näitä kirjoittajia alunperin syytettiin. Melko pitkälle meneviä johtopäätöksiä näistä kirjoittajista ihmisinä muutamien heidän laukomiensa lauseiden pohjalta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Haluan kuitenkin muistuttaa, että oli sitten NHL-legenda tai anonyymi kirjoittelija lätkäpalstalla, niin kaikilla on oikeus ja vapaus ilmaista mielipiteensä.

Olen tismalleen samaa mieltä. Lisäksi huomauttaisin, että se tehdas kustantaa myös Porin Ässien pelipaidat.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua ei haittaa tippaakaan miten mulkkuna joku pitää ihan irl tai jollain satunnaisella forumilla. Kirjoitin vain oman mielipiteeni ja kerroin myös, etten todellakaan mitään pahaa toivo Puljujärvelle. En tosiaan tunne häntä henkilökohtaisesti, mutta kaikki mitä mediasta on saanut irti huokuu sellaista, etten uskoisi itse hänen seurassaan viihtyväni. Eikä Jesse varmasti minun. Tätä kautta ei ole mitään ihmeellisiä toiveita hänen menestyksestään. Ihmeellistä on se, että joku pitää henkilöä luonnonlapsena josta ei voi olla pitämättä ja nyt tämän pitäisi olla joku universaali laki, josta poikkeaminen on jotain käsittämätöntä negailua.

Aina ei vaan kaikista pidä ja syystä tai toisesta huomattavasti kiinnostuneempi ja innostuneempi olen esim. Ahon ja Barkovin menestyksestä. Ei kai siitä nyt sen syvällisempiä johtopäätöksiä tarvitse tehdä, kun ei satu jostain pelaajasta - minkä tahansa ominaisuuden johdosta - pitämään?
 

Mattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Kukas tuossa Jessen ja RNH ketjussa pelaa kolmantena? Viime clippien perusteella ketju kadonnut kuvasta? Toki ykkönen tässä muodossa on SE ketju ja muille jää jämät.
Ei tää nyt ihan vielä jiirissä ole..?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tosiaan tunne häntä henkilökohtaisesti, mutta kaikki mitä mediasta on saanut irti huokuu sellaista, etten uskoisi itse hänen seurassaan viihtyväni. Eikä Jesse varmasti minun.

En muuten minäkään hänen seurassaan viihtyisi, tosin en viihtyisi varmaan yhdenkään lätkänpelaajan seurassa, joten ei se Puljun vika olisi, jos minä olisin sillä mielellä että lähdenkin tästä menemään. Tuskin Puljukaan minusta mitään irti saisi, olisi vaan että VITTU NO.

Otetaanpa Jori Lehterä. Tuli jostain syystä ekana mieleen. Kutsuisinko kylään? Mieluummin en.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ei se nyt jiirissä ole. Nuo kolme tappiota Torontolle saivat Tippettin tekemään tämän "radikaalihkon" muutoksen laittaa McDrai yhteen. Uskon, että maalihanat olisivat auenneet ilman tuotakin muuvia. Toronto on kuitenkin paras joukkue tässä divarissa. Yamamotolle tämä on nyt otollinen tilaisuus, kun pääsee pelaamaan kahden superstaran kanssa. Yamamotokaan ei kauhean tehokas ole ollut, vaikka on Puljun tavoin ollut hyvä peli-ilmeeltään.

Pisteiden teko takkuaa, niitä pitäisi alkaa saada tasaisemmin ja aavistuksen parempaa tahtia. Mutta pitää muistaa, että se tärkein on kuitenkin tehty, eli on tärkeä osa Oilersin hyökkäystä. Nyt pitää vain alkaa kiipeämään parempiin asemiin ja kehittyä NHL pelaajana.

Eihän tuon Ennis-RNH-Pulju kentän nyt huono pitäisi olla. Ehkä tuonne Ennisin paikalle voisi kokeilla Kahunia/Turrisia/Chiassonia.. Turris ei sentterinä ole vakuuttanut. Draisaitlia ja Puljuakin toivottavasti joskus kokeillaan, kuten joku jo totesi. Voisivat ehkä paremmin täydentää toisiaan kuin McDavid ja Pulju.
 
Viimeksi muokattu:

FinnPeak

Jäsen
Ottamatta aiheeseen sen enempää kantaa, joku voisi todeta, että tässähän tehdään juuri sitä mistä näitä kirjoittajia alunperin syytettiin. Melko pitkälle meneviä johtopäätöksiä näistä kirjoittajista ihmisinä muutamien heidän laukomiensa lauseiden pohjalta.

Ehkä ei onnistunut täydellisesti, mutta itse yritin kyllä vihjata nimenomaan heidän toimintaansa, eli kirjoitettuihin viesteihin. Perusteeton ja henkilöön menevä negailu on vaan jotain mitä ei pysty arvostamaan. Ei sen puoleen, ei vastaava käänteinen fanikiima paljon sen fiksumpaa sokeudessaan useinkaan ole.

Ihmisistä, myös foorumikirjoittajista, yritän olla sanomatta mitään koska todellakin - enhän minäkään tiedä heistä ja heidän taustoistaan paskaakaan. Suunnilleen saman verran siis, kuin he jonkun Puljujärven privaatista luonteesta ihmisenä.

Haluan kuitenkin muistuttaa, että oli sitten NHL-legenda tai anonyymi kirjoittelija lätkäpalstalla, niin kaikilla on oikeus ja vapaus ilmaista mielipiteensä.

Myös tästä 100% samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös