Jere Karalahti vielä kerran?

  • 308 326
  • 665

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Pidän Teemu Selännettä jokerikasvattina, mutta missäs iässä hän junnuissa narreihin siirtyikään? (en oikeasti tiedä, mutta tunnen vanhoja jengikavereitaan jotka eivät pelanneet koskaan jokereissa)

Tuli EJK:hon EPS:stä, muistaakseni 78-79. Ja lähti Jokereihin sitten 16v?

Sorry offtopic.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjataan nyt sitten edelleen, eli kuten hyvä ystäväni aina muistaa Villestä sanoa hän on Nurmijärven Kurran kasvatti.

Lähde Wikipedia: Ville Peltosen kasvattajaseura on Nurmijärven Kurra. Hän siirtyi 10-vuotiaana Nurmijärven Kurrasta Etelä-Vantaan Urheilijoihin, josta hän myöhemmin siirtyi HIFK:hon.

Lisätään nyt vielä Selänteestä: Selänne aloitti jääkiekkoilun Espoon Palloseurassa, mutta siirtyi 14-vuotiaana Helsingin Jokereihin.

Jokainen sitten oman asuinpaikkakuntansa tai muiden arvojensa mukaan päättää itse kuka se "kasvattiseura" oli.

Ja Matti Hagmanin kasvattajaseura on myllypurolainen Korttelikiekko. Tätä ei pidä unohtaa tässä yhteydessä :)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olet täysin oikeassa, en halua loukata H.I.F.K :ta vaan kyseisiä xxxxxxx, joten irroitan logot ennen mielenilmauksia.

Kuuluisiko mielenilmaukseen näyttävä logojen irrotus?

Mietin sitä koiraa yöllä ja ihmettelin miten sika aikoo kommentoida siirtoaan. Ja niin kuin joku tässä ketjussa jo myönsikin, ettei ole antanut Peltoselle anteeksi niin voin sanoa saman. Muistan kevään 2011, kun Peltosta haastateltiin mestaruusjuhlissa ja minua alkoi suunnattomasti vituttaa. Mitä tuo Juudas tekee tuossa? Missä Kuhta ja muut todelliset miehet? Vaikka Pena olisi pannut Peltosen muijaa niin Jokeri-siirto oli väärin. Se oli väärin Hifkille, faneille ja myös Jokerien faneille, jotka lähiosastolla paraikaa kärvistelevät sikasainausta miettiessään. Suomessa on muitakin seuroja kuin Hifk ja Jokerit. Esim. Blues. Tappara on aika hyvä kans. Jos voi pelata Venäjällä tai missä vitun Belarussiassa niin voi pelata Mansessakin. Se on aika kiva kaupunki. Näsinneulasta on komeet maisemat, delfinaario, Särkänniemi, lapsiperheille tekemistä. Ikea rouvalle ja Ideapark. Kulttuuria on. Mutta voi vittu piti Ilmalaan lähteä.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kuulemani mukaan IFK on kuitenkin neuvotellut ja tarjonnut sopimusta kyseiselle kaverille. Tiedä sitten siitä suoraselkäisydestä.

Päättäjät ovat vaihtuneet. Jos v. 2007 Tj ja hallitus ovat kertoneet mielipiteitään Jerestä, niin tuskin niitä sanomisia voi rinnastaa kiveen hakattuihin 10 käskyyn vai mitä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai Jerekin pääsee duuniin Jaffalaan kiekkouransa jälkeen? Mitähän hommia tuolle neropatille on oikein suunniteltu? Jaffalan talkkari? Siivoaja? Kaljaa myymään sitä ei voida ainakaan huolia, mutta ehkäpä Jerestä tulee Jokereille se oma jutilamainen joukkueenjohtajansa, sillä sitä "jutiloitumista" on ollut tässä havaittavissa. Vaiko Nurmisen tyylistä joukkueen valmentamista jurripäissä kaatuillen?

Eniveis, loistavaa, että Jokerit kasaavat tulevat taustajoukkonsa entisistä HIFK-kapteeneista ja -ikoneista! Jokerisydäntä parhaimmillaan!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joku jännä fetissi jengillä tuollaiseen ählytoimintaan tiukan paikan tullen, oli ville bin ja nyt poltellaan paitoja, niinkuin turbaanihihhulit lippuja.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Olen iloinen, että IFK:n päätös piti eikä tätä monta kertaa seuralleen persettä näyttänyttä pelaajaa enää nähdä punapaidassa.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö ole vähän älyllisesti epärehellistä kiitellä HIFK:ta päätöksensä pitävyydestä, kun kaikki merkit viittaavat siihen, että Karalahtea on yritetty saada seuraan? Toki tässä vituttaa puolin ja toisin, joten kaikki keinot vitutuksen lievittämiseen ovat kyllä puolestani ok.

Esimerkiksi Niko Halttusen kaappaus varmasti kaivelee vielä monia punaisia faneja. :) Vaatisiko kohtuutonta vaivaa koota lista, jossa olisi kaikki näiden jengien väliset siirrot vaikka sitten Harkimon aikana? Siis ilman mitään "uran ensimmäinen liigapeli seurassa X"-pykälää. Se olisi ihan kiinnostava lista, joskin valitettavan pitkä molemmin puolin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eikö ole vähän älyllisesti epärehellistä kiitellä HIFK:ta päätöksensä pitävyydestä, kun kaikki merkit viittaavat siihen, että Karalahtea on yritetty saada seuraan? Toki tässä vituttaa puolin ja toisin, joten kaikki keinot vitutuksen lievittämiseen ovat kyllä puolestani ok.

On epärehellistä.

Raha ratkaisi sen, että Karalahti menee Jokereihin, eikä HIFK:n haluttomuus osallistua tarjouskisaan. Ei vaan kyetty sellaisia summia tarjoamaan kuin Jokerit ja se lopulta ratkaisi Jeren valinnan, että missä pelaa kauden 13/14.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Eikö ole vähän älyllisesti epärehellistä kiitellä HIFK:ta päätöksensä pitävyydestä, kun kaikki merkit viittaavat siihen, että Karalahtea on yritetty saada seuraan? Toki tässä vituttaa puolin ja toisin, joten kaikki keinot vitutuksen lievittämiseen ovat kyllä puolestani ok.

Minä en ole ainakaan mistään saanut luotettavaa tietoa siitä, että IFK olisi tarjonnut Jerelle sopimusta. Muutaman nimimerkin ilmoille heittämää spekulaatiota en laske luotettavaksi tiedoksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä en ole ainakaan mistään saanut luotettavaa tietoa siitä, että IFK olisi tarjonnut Jerelle sopimusta. Muutaman nimimerkin ilmoille heittämää spekulaatiota en laske luotettavaksi tiedoksi.

En minä tiedä muuta kuin, että on ollut keskusteluyhteys myös HIFK:n ja Jeren edustajien välillä. Ehkä HIFK ei lopulta edes tehnyt Jerelle oikeaa tarjousta, kun kuuli mitä on tarjottu muualta. Ei aikaa kannata käyttää toivottomiin tarjouksiin. Jere on nyt "narri" ja hänelle se on työpaikka, vaikka meille kannattajille jotain muuta kuin vain ratkaisu eri työpaikkojen välillä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
End

Right!
Kaikki HIFK:n kannattajat olette oikeassa!
Mutta lopetetaan nyt kokonaan puhuminen narreista ja niiden kommentointi.
Mitä enemmän me kommentoimme ja välitämme, sitä enemmän he hyötyvät siitä tulevaisuudessa.
Ainakin minulle he ovat:
Dead and gone!
The end!
Basta!
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos eteläpääty, tästä:

"Jotkut kommentoivat, että pelaajille joukkue on vain työpaikka, tai nykypäivänä pelaajien seurauskollisuus on kuollut ajatus. Kannattajille asia on kuitenkin toinen. Kyse on rakkaudesta ja intohimosta omaa seuraa kohtaan. Asioita, joissa tunnepuolella on valtava merkitys"

Olen täsmälleen sama mieltä, oli kyse lajista tai joukkueesta missä tahansa. Olen myös käsityksessä että hifk-faneille nämä prinsiipit ovat ja ovat aina olleet tärkeämpiä kuin narrifaneille, oli se sitten oikein tai väärin, hyvä tai huono asia.

Odotan ensimmäistä nordiksen paikallispeliä. Tunnustan tässä kuuluvani siihen isoon joukkoon joka tuolloin buuaa ja viheltää eräälle narripakille, ja kovaa.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Haiskahti vähän taas sellaiselle naapuriseuran lihapiikitelylle. Näitä on nähty jo turhan monta, ettei tämä siirto enää herätä mitään. Vielä vähemmän se, että tällainen tapahtui taas.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Odotan ensimmäistä nordiksen paikallispeliä. Tunnustan tässä kuuluvani siihen isoon joukkoon joka tuolloin buuaa ja viheltää eräälle narripakille, ja kovaa.

Ette ole muuten ainoita. Minäkin tulen tekemään saman mikäli Jere narripaidassa pelaa.
 

Penan klooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Harvoin kesällä täällä kirjoiteltua, mutta että Jokereihin. Kyllä mä ainakin olen Jereä hifkin miehenä pitänyt aina. Jere on varmasti monelle ollut se miksi HIFK on juurikin muodostunut the joukkueeksi, olikin sitten jonkun muun suora kasvatti.

Kyllähänä tämä jotenkin kirpaisee ja ketuttaa. Ei voi vaan mitään. Punanuttu ja thats it!
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Joku jännä fetissi jengillä tuollaiseen ählytoimintaan tiukan paikan tullen, oli ville bin ja nyt poltellaan paitoja, niinkuin turbaanihihhulit lippuja.
Totta. Eipä ole järkimiesten / -henkilöiden toimintaa tämä. Jollain meuhkaamisella tässä täytyy kuitenkin frustraatioitaan purkaa. Parempi kai tällainen symbolinen väkivalta kuin oikea.
 

ilu

Jäsen
Eikö ole vähän älyllisesti epärehellistä kiitellä HIFK:ta päätöksensä pitävyydestä, kun kaikki merkit viittaavat siihen, että Karalahtea on yritetty saada seuraan? Toki tässä vituttaa puolin ja toisin, joten kaikki keinot vitutuksen lievittämiseen ovat kyllä puolestani ok.

Mitä ne kaikki merkit nyt oikein ovat? Parin Jokeri-kirjoittajan epämääräiset vihjailut tuskin vielä mitään osoittavat. Minun tietääkseni HIFK ei ole tehnyt Karalahdelle tarjousta, Jokerit sen sijaan oli hyvinkin proaktiivinen saadakseen hänet riveihinsä.


Esimerkiksi Niko Halttusen kaappaus varmasti kaivelee vielä monia punaisia faneja. :)

Niko Halttunen on yksi pelaaja listalla, eikä tuskin kaivele ketään sen enempää kuin Tero Paappanen tai moni muukaan. Voit lukea listausta kuten olet päätynyt tekemään, poimien sieltä 23 pelaajan joukosta yksittäisen yhdentekevän tapauksen, sivuuttaen muun sisällön. Listalta löytyy kuitenkin nimiä kuten Peltonen, T. Ruutu, Hirschovits, J. Ruutu, Karalahti, Tikkanen, Nielikäinen, Sormunen jne. Toiseen suuntaan oikeastaan ainoa verrannollinen on Somervuori.

Vaatisiko kohtuutonta vaivaa koota lista, jossa olisi kaikki näiden jengien väliset siirrot vaikka sitten Harkimon aikana? Siis ilman mitään "uran ensimmäinen liigapeli seurassa X"-pykälää. Se olisi ihan kiinnostava lista, joskin valitettavan pitkä molemmin puolin.

En osaa sanoa, voit laatia vapaasti sellaisen katsauksen joukkueiden välisiin siirtoihin kuin haluat. Minua kiinnosti nähdä miten HIFK:ssa ja Jokereissa liigauransa aloittaneet pelaajat ovat seurojen välillä liikkuneet. Kuten näet, liikunta on ollut kohtuuttoman yksipuolista, vaikka monille Jokeri-kannattajille tämä pikku-HIFK:n vuosia kestänyt rakentaminen tuntuu koville ottavankin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitä ne kaikki merkit nyt oikein ovat? Parin Jokeri-kirjoittajan epämääräiset vihjailut tuskin vielä mitään osoittavat.

HIFK:n paras tarjous Karalahdelle alkoi kakkosella, mutta Jokerit teki tarjouksen jossa liksa alkaa kolmosella niin ei pidä ihmetellä että Karalahti pelaa ensi kaudella Jokereissa

Varmaan löytyisi enemmänkin HIFK-lähteitä jos kunnolla jaksaisi kaivella. Lukuisista eri suunnista on joka tapauksessa tullut tietoa että myös HIFK olisi ollut Karalahden perässä, joten ei tässä pelkästään parin Jokerikirjoittajan epämääräisistä vihjailuista ole kyse.

Listalta löytyy kuitenkin nimiä kuten Peltonen, T. Ruutu, Hirschovits, J. Ruutu, Karalahti, Tikkanen, Nielikäinen, Sormunen jne.

Hauskaa että näistä pikku-HIFK:n rakentajista Peltonen, Hirschovits, T. Ruutu ja Sormunen ovat kuitenkin kelvanneet takaisin punapaitaan (viimeksi mainittu toki penkin päähän), Hirschovits ja Ruutu vieläpä suoraan loikkauksen jälkeen ja Peltonen juhlittuna sankarina.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Varmaan löytyisi enemmänkin HIFK-lähteitä jos kunnolla jaksaisi kaivella. Lukuisista eri suunnista on joka tapauksessa tullut tietoa että myös HIFK olisi ollut Karalahden perässä, joten ei tässä pelkästään parin Jokerikirjoittajan epämääräisistä vihjailuista ole kyse.

Olisihan se omituista jos ei olisi Karalahden perässä ollut saati sitten tarjonnut sopimusta. Nybondas on määrittellyt Karalahden hinnan alkavan kakkosella ja Harkimo päättänyt nokittaa.

Hauskaa että näistä pikku-HIFK:n rakentajista Peltonen, Hirschovits, T. Ruutu ja Sormunen ovat kuitenkin kelvanneet takaisin punapaitaan (viimeksi mainittu toki penkin päähän), Hirschovits ja Ruutu vieläpä suoraan loikkauksen jälkeen ja Peltonen juhlittuna sankarina.

En itse näekään kysymystä siinä, että pelaajia hankitaan takaisin vaan siinä miksi Harkimo haluaa väkisin näitä IFK taustaisia karmealla ylihinnalla palkata? Mikä tekee Jere Karalahdesta taikka Jarkko Ruudusta niin erikoisen, että Jokereiden kannattaa maksaa kolmosella alkavaa palkkaa? Jarkko Ruudun ymmärän paremmin kun oli käytänössä Kekäläisen hommaama, mutta Karalahti 300k+ palkalla on vielä suurempi riski Jokereissa mitä se IFK:ssa olisi.

Karalahti on itse teoillaan/kommenteillaan kaivanut sellaisen statuksen ettei ikinä pukisi Jokeri paitaa päälleen. Harkimo teki kyllä karmean riskin palkatessaan Karalahden, mutta ajatus voi olla niinkin yksinkertainen, että haluaa jotenkin saada IFK:n kannattajia siirtymään vuoden päästä Jokeri katsomoihin. En ole ihan vakuuttunut, että Jere Karalahti siihen riittää.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotan ensimmäistä nordiksen paikallispeliä. Tunnustan tässä kuuluvani siihen isoon joukkoon joka tuolloin buuaa ja viheltää eräälle narripakille, ja kovaa.

Itse tulen kuulumaan toiseen ääripäähän, en noteeraa moista mitättömyyttä lainkaan.

Olin ajatellut vierailla maneesilla vielä kerran mutta en mene, enkä lämpene kokosuomen KHL-joukkueelle vaikka sielä pelaisi Mikke, Lennu, Pikku-Hakki tai vaikka kaikki HIFK-taustaiset pelaajat maailmasta (tää tosin taitaa olla ihan väärä ketju tähän avautumiseen)
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En osaa sanoa, voit laatia vapaasti sellaisen katsauksen joukkueiden välisiin siirtoihin kuin haluat. Minua kiinnosti nähdä miten HIFK:ssa ja Jokereissa liigauransa aloittaneet pelaajat ovat seurojen välillä liikkuneet. Kuten näet, liikunta on ollut kohtuuttoman yksipuolista, vaikka monille Jokeri-kannattajille tämä pikku-HIFK:n vuosia kestänyt rakentaminen tuntuu koville ottavankin.
Oma aikani ei riitä sellaisen laatimiseen. Siitä syystä osoitinkin kysymykseni ikään kuin sinulle, kun olit jo ansiokkaasti yhden sen suuntaisen listauksen koonnut. Ymmärrän, jos sinunkaan aikasi ei riitä siihen. Muuten meillä ei ole hirveästi keskusteltavaa vieläkään. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös